Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 14:29 
 
Hardtraxxer

Ik kan zo snel niet vinden waar ik deze vraag moet plaatsen dus maak maar even een topic aan.
Ik wil graag een microfoon aanschaffen om zelf geluidsopnames te maken voor m'n tracks. Ik sluit m aan op mn focusrite externe geluidskaart.Hoeft dus niet draadloos te zijn!
Ik zie dat de prijzen heel erg uiteenlopend zijn van 30 euro tot ruim 1000 euro.
Hoeveel moet ik ongeveer uitgeven om een redelijke geluidsopname te krijgen? En hebben jullie aanraders?
Dank alvast :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 15:51 
 
Hardtraxx Elite

ligt eraan.. er zijn erg veel verschillende.. Ik heb mij laten vertellen dat de Rode NT1-A een hele goeie is. Neemt het geluid gewoon heel goed op. Niks bijzonders gewoon kwaliteit. Die heb ik daarom ook aangeschaft en hij bevalt me prima. Erg goede prijs, voor 170 euro heb je de mic, een shockmouth, een pop kapje en een kabel
(http://www.bax-shop.nl/condensator-studiomicrofoon/rode-nt1-a-studio-microfoon-anniversary-editie/product-details.html ). Dan heb je alleen nog een standaard nodig en je bent klaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 17:32 
 
Hardtraxxer

Zelf heb ik een Behringer C-1U gekocht. Prima microfoon voor weinig geld. Het enige wat ik er lastig aan vind, is dat hij vrij zacht opneemt.
Heb er toen 53 euro voor betaald.

Weet verder niet wat je budget is? Anders zou ik inderdaad ook voor Rode gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 17:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zelf heb ik de AKG Perception 420 en ben er erg tevreden over. Daarnaast heb ik ook nog een Preamp van Presonus erbij. Deze preamp maakt erg veel verschil in de opname en het is zeker de moeite waard om deze naast de microfoon te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 18:05 
 
Hardtraxx Newbie

Bij bax kun je iets van 100 microfoons testen, dus ik zou daar even naartoe gaan mocht je in de buurt wonen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 20:33 
 
Hardtraxxer

heel erg bedankt voor de tips!
Die AKG perception trekt me erg aan vanwege de mogelijkheid ook instrumenten helder op te nemen.
Of is dit net zo goed mogelijk met de iets goedkopere rode NTI? En is zo'n pre-amp echt het geld waard? wat doet het precies? 180 er bovenop is namelijk nogal wat..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 07:48 
 
Hardtraxx Elite

de nt1-a neemt ook heel mooi instrumenten op. Denk er dan wel aan dat je de microfoon goed plaatst, zo weinig mogelijk achtergrond geluid etc. Je hebt wel fantoom voeding nodig he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 14:13 
 
Hardtraxxer

Fungeert mijn externe geluidskaart niet als fantoomvoeding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 17:15 
 

Jawel, heb je een XLR aansluiting met een VOLT knop ernaast of eronder/boven?

Ik heb er twee; pro 258 (40 euro)
MXL 2006 (tegen de 130 euro)

Vind de pro van superlux beter, maar het hangt af van je stemgeluid wat jij beter vind.
De MXL heeft namelijk een mooiere diepte, en tis maar net of jij dat wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 17:30 
 
Hardtraxxer

partybasher schreef:
Jawel, heb je een XLR aansluiting met een VOLT knop ernaast of eronder/boven?

Ik heb er twee; pro 258 (40 euro)
MXL 2006 (tegen de 130 euro)

Vind de pro van superlux beter, maar het hangt af van je stemgeluid wat jij beter vind.
De MXL heeft namelijk een mooiere diepte, en tis maar net of jij dat wilt.


Ja heb ik :) teminste als je met volt knop zon knopje waar 48V onder staat bedoelt :P
Het is een scarlett 2i2 geluidskaart volgens mij heb zo'n fantoomvoeding dus niet nodig!
bedankt voor tips verder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 17:50 
 
Hardtraxx Elite

Ja die is dat ja:) daarmee doen volgensmij elke condensor mic het
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 19:19 
 
Hardtraxxer

Iedereen heel erg bedankt! Heb ook nog even met een "expert" van baxshop gebeld en het is uiteindelijk de akg perception 420 geworden! Nu nog 1 vraagje. Als ik opneem via edison met fruity loops komt er alleen geluid uit mn linker monitor? Ik doe nog 1 keer beroep op jullie kennis:p dank alvast!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 21:30 
 

Panning parameters checken, andere input proberen. Je doet het neem ik aan wel via asio4all of direct de geluidskaart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 21:44 
 
Hardtraxxer

partybasher schreef:
Panning parameters checken, andere input proberen. Je doet het neem ik aan wel via asio4all of direct de geluidskaart?


Laat maar, is me gelukt, verkeerde input idd :)
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner