Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-08-2016, 15:28 

Hardtraxx Elite

Naad schreef:
Ik leen sinds kort de Pioneer XDJ R1 van een maat om te kijken of ik het mixen wat vind.
Ik ben een ware beginner in het vak en heb dus vooral op internet gekeken naar tips & tricks.
Hier staat echter alles kris kras door elkaar dus vandaar de vraag of iemand een goede tutorial/starting guide voor beginners weet?

Om je alvast in de juiste richting te sturen, ga zoeken naar tutorials voor het tellen van je beats en bars, en de basics van trackstructuur. Dit is de basis van het mixen om je timing goed te krijgen! Als je dit door hebt, ga zoeken naar beatmatch tutorials en dan ben je al een heel eind ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-08-2016, 20:36 

Hardtraxxer

Thanks! Het tellen gaat al prima, nu vooral aan het beatmatchen maar dat is nog wel even oefenen :x .
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-08-2016, 21:00 

Hardtraxxer

Naad schreef:
Ik leen sinds kort de Pioneer XDJ R1 van een maat om te kijken of ik het mixen wat vind.
Ik ben een ware beginner in het vak en heb dus vooral op internet gekeken naar tips & tricks.
Hier staat echter alles kris kras door elkaar dus vandaar de vraag of iemand een goede tutorial/starting guide voor beginners weet?

ellaskins is iemand op youtube die echt heeeeeeel veel dj tutorial video's heeft. Ik heb van hem heel veel van geleerd :thumbup:

https://www.youtube.com/user/ellaskins

Mocht je alleen maar hardstyle en hardcore draaien, betekent niet gelijk dat je naar dat soort tutorials moet zoeken. Kan ook gewoon een tutorial met house zijn. Vooral voor de begin stappen maakt het niet veel uit. Weet niet of je dat al door had, maar ik dacht in het begin dat ik wel perse naar hardstyle en hardcore dj tutorials moest zoeken, maar ik kwam er achter dat dat voor met name de beginstappen niet veel uitmaakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-08-2016, 12:34 

Hardtraxxer

Klopt, dat had ik al door maar toch bedankt ;) . Gebruik zelf nu vooral Trance om het te leren aangezien daar een duidelijke beat en niet teveel poespas in zit. Zal vandaag ellaskins eens uitchecken!

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 17-08-2016, 05:43 

Hardtraxx Veteran

in principe is het sowieso gewoon een kwestie van tellen, timing en track kennis. als je niet weet hoe je muziek in elkaar zit kun je ook niet goed overmixen. verder is het gewoon HEEL VEEL MIXEN, dan leer je het vanzelf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17-08-2016, 20:12 

Hardtraxxer

Mixen jullie ook door de track die je wil mixen te loopen, gelijk te zetten en dan in te mixen?

Ik vind het in ieder geval de meest safe manier van mixen, maar ik zie het weinig DJ's doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2016, 11:20 

Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Mixen jullie ook door de track die je wil mixen te loopen, gelijk te zetten en dan in te mixen?

Ik vind het in ieder geval de meest safe manier van mixen, maar ik zie het weinig DJ's doen.

In de Hardstyle scene gebeurt het eigenlijk nooit, denk dat DJ's meer een loop gebruiken in de Techno scene.
Maar waarom vind jij een loop gebruiken safe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2016, 21:10 

Hardtraxxer

Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-09-2016, 17:44 

Hardtraxxer

Ik doe dat alleen heel soms als een intro of een opbouw maar 32 tellen is. Vaak ben ik binnen 32 tellen wel klaar met beatmatchen, maar met een intro of opbouw van 32 tellen neem ik soms toch de zekerheid. Ik doe dan wel een 8-beat loop omdat ik ook altijd tot 8 tel en niet 4.

Bij intro's en opbouwen van 64 tellen of langer doe ik verder niks met loops voor het beatmatchen, want dat is voor mij lang zat
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-09-2016, 10:56 

Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.

Hoe tease je dan de volgende track? Ik weet natuurlijk niet hoelang je al bezig bent met draaien maar heb je zo lang nodig om een plaat strak te leggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-11-2016, 14:59 

Hardtraxx Veteran

MRHZ schreef:

Ik gebruikte vroeger loops veel toen ik net begon met draaien. Juist omdat dit inderdaad een wat safere manier is en heel handig kan zijn als je een plaat nog niet helemaal kent. Maakt het teasen wel wat lastiger idd

Over de jaren heen kan je van artiesten wel het aantal maten schatte en geen idee hoe ik het doe maar nu schud ik het uit te mouw als het gaat om timing. Het rechtzetten is niet heel moeilijk, je kan vaak wel horen of een kick/clap voor de kick van je afgespeelde plaat ligt of niet dus is het een kwestie van op het juiste moment de play knop te gebruiken en iets naar links/rechts draaien. En als je plaat helemaal scheef ligt vertraag/versnel je de boel toch gewoon een paar tellen en tel je de maten?

Had ooit wel een Pioneer dat de plaat automatisch op de beat probeerde te leggen en vaak misplaatste, maar weet niet meer welk type dat was, het was wel heel irritant. Het was trouwens niet die 2k reeksen met die sync knop :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16-11-2016, 20:57 

Hardtraxx Elite

Heb laatst een herucles djcontroller instinct S aangeschaft. Ben bezig met het oefenen van beatmatchen, alleen krijg het niet voor elkaar. Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16-11-2016, 23:59 

Hardtraxxer

Wigaard schreef:
Heb laatst een herucles djcontroller instinct S aangeschaft. Ben bezig met het oefenen van beatmatchen, alleen krijg het niet voor elkaar. Iemand tips?

Ik vind die Hercules dingen echt verschrikkelijk en als ik ook dit ding zie :x xd

Mijn tip: gewoon heel veel blijven oefenen en heel goed luisteren of de clap/snare/kick gelijk loopt met de clap/snare/kick van de andere plaat. Ik beschrijf het zelf altijd dat je een "fijn" 'tok' geluidje hoort, dus dat de beat fijn aanhoort. Dan heb je hem perfect gelijk staan.

Vervelende nu alleen voor jou dat je geen hoofdtelefoon mix en level draaiknop hebt, dat helpt namelijk ook veel.
http://www.clearviewsound.co.uk/communi ... 154125.jpg
Links onderaan die 2 draaiknoppen

Als je echt wat wilt gaan doen met draaien, zelfs als hobby, dan zou ik echt naar een andere draaitafel zoeken. Tussen de €100 en €200 kan je al prima starter dj-controllers vinden :thumbup:
Ik heb zelf de Reloop Mixage gehad. Prima ding om mee te beginnen. Enige nadeel was dat de play/pause en cue knoppen op een gegeven moment niet meer goed deden, je moest die echt goed indrukken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13-06-2017, 21:37 

Hardtraxx Veteran

Hoe mixen jullie frenchcore? Ik kan echt geen één redelijke overgang maken met die platen. Klinkt echt voor geen meter. Frequencies cutten/filter gebruiken of gwn het geluid langzaam op laten komen met de bass uit werkt niet. Ik sta als hardstyle dj maandelijks op feesten voor 100-700 man en kan mezelf wel een behoorlijk goede DJ noemen maar ik heb echt geen fuking idee wat ik met die frenchcoreplaten aanmoet :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-06-2017, 23:12 

Hardtraxxer

Ivey Jones schreef:
MRHZ schreef:

Hoe tease je dan de volgende track? Ik weet natuurlijk niet hoelang je al bezig bent met draaien maar heb je zo lang nodig om een plaat strak te leggen?

Nou nee, maar soms wil ik een melodie of vocal meteen inmixen en dan is loopen erg handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16-06-2017, 12:33 

Hardtraxx Addict

yowan schreef:
Hoe mixen jullie frenchcore? Ik kan echt geen één redelijke overgang maken met die platen. Klinkt echt voor geen meter. Frequencies cutten/filter gebruiken of gwn het geluid langzaam op laten komen met de bass uit werkt niet. Ik sta als hardstyle dj maandelijks op feesten voor 100-700 man en kan mezelf wel een behoorlijk goede DJ noemen maar ik heb echt geen fuking idee wat ik met die frenchcoreplaten aanmoet :x

Met een cdj 350 en djm 350
Ongelezen bericht Geplaatst op 16-06-2017, 13:19 

Hardtraxxer

yowan schreef:

Ik zal binnenkort wel even wat uitproberen, kan je niet gewoon de intro gebruiken en deze erin te gooien tijdens een climax? Als dit lastig gaat, zou je dan even een paar nummers kunnen opnoemen die je graag wilt inmixen maar op deze manier kut gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-10-2017, 14:51 

Hardtraxx Veteran

Civitas schreef:
Lunatic schreef:
Royvn_ schreef:
Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06

Effect op echo of delay zetten (geeft beide een soortgelijk effect), tijd parameter op 1 ms zetten en dan je level open gooien :)

Ik doe meestal echo op 4 a 5 ms en dan terwijl je je level open draait ms naar 1 draaien

Even hier op terugkomend: weten jullie eventueel of dit ook mogelijk is met een DDJ-RB? Waar je de effecten in Rekordbox moet openen zeg maar. Ik loop er al een hele tijd mee te kloten maar ik krijg het niet bepaald voor elkaar :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-10-2017, 20:18 

Hardtraxxer

Civitas schreef:
Lunatic schreef:
Royvn_ schreef:
Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06

Effect op echo of delay zetten (geeft beide een soortgelijk effect), tijd parameter op 1 ms zetten en dan je level open gooien :)

Ik doe meestal echo op 4 a 5 ms en dan terwijl je je level open draait ms naar 1 draaien

Ik kom hier ook nog even op terug. Inderdaard echo, maar vaak begint Radical of Crypsis (die dit effect vaak gebruiken) rond de 25 ms en draaien naar mate de mid of climax dichterbij komt richting 1. Hoe ik het meestal ook doe is als je bijv de laatste 32 beats hebt voor de mid of climax:
- Echo staat al op 25 ms
- De eerste 16 beats draai je level/depth naar het midden
- laatste 16 beats draai je de time van 25 naar 1
:thumbsup:

Exterkate schreef:
Even hier op terugkomend: weten jullie eventueel of dit ook mogelijk is met een DDJ-RB? Waar je de effecten in Rekordbox moet openen zeg maar. Ik loop er al een hele tijd mee te kloten maar ik krijg het niet bepaald voor elkaar :/

Zolang je een echo hebt en waarvan je ook de time kan aanpassen dan wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-11-2017, 20:48 

Hardtraxx Veteran

Shatter schreef:
Zolang je een echo hebt en waarvan je ook de time kan aanpassen dan wel

Excuus, beetje late reactie haha. Maar nee dus helaas :/ ik kan echo wel instellen maar verder daar de time van niet veranderen. Toch bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-12-2017, 10:59 

Hardtraxx Veteran

Vraagje: wat is de reden dat bij de intro van EVP, ongeacht je beide tracks op hetzelfde BPM zet, dat ze niet gelijk lopen? In het begin kun je het goed hebben staan maar later in de intro loopt het vanzelf uit elkaar. Is hier een reden voor en heeft iemand eventueel tips om dit toch netjes te mixen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-12-2017, 16:50 

Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Vraagje: wat is de reden dat bij de intro van EVP, ongeacht je beide tracks op hetzelfde BPM zet, dat ze niet gelijk lopen? In het begin kun je het goed hebben staan maar later in de intro loopt het vanzelf uit elkaar. Is hier een reden voor en heeft iemand eventueel tips om dit toch netjes te mixen? :)

Je zegt "beide tracks", maar je praat nu alleen over EVP :huh: :P
Welke track bedoel je nog meer?

Heb net EVP gecheckt en die intro is gewoon 150 BPM constant, zit geen versnelling oid in
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-12-2017, 17:56 

Hardtraxx Veteran

Legale versie downloaden
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-12-2017, 23:54 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Legale versie downloaden

Lag inderdaad aan de versie! Vrumd vrumd vrumd. Thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-12-2017, 00:19 

Hardtraxxer

Heeft iemand nog tips m.b.t. het "mixen" van tracks met een groot verschil in bpm (freestyle). Ik kan bijvoorbeeld een backspin of ineens de pitch omlaag gooien, maar zijn er nog andere manieren wellicht iets met effecten ofzo?
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner