Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 13:38 
 
Hardtraxx Addict

Thanks allebei! :thumbsup:

Pedaalemre schreef:
Wanneer Adrenaline erin komt he, hoe doe je dat dat het zo goed gebeatmatched is terwijl allebei de platen op een verschillend BPM afspelen (of lijkt dat laatste maar zo?)


Dat lijkt maar zo ja, de platen staan eigenlijk constant gelijk aan elkaar (BPM), maar van beide gaat de pitch tegelijk omhoog.

Pedaalemre schreef:
Ik heb alleen een Hercules DJ control instinct controllertje


Mooi, deze is namelijk met een Hercules DJ Console MK2 + VDJ gedaan :P Als je de knop pitchlock kan vinden (kan je ook instellen op een toetsenbord combo bij de "mappers" settings), en die aanzet bij deck b, als je dan op deck a aan de pitch zit, beweegt deck b automatisch mee, ook tijdens het afspelen, zo kan je 1 hand aan de crossfader houden, en de andere aan de pitch :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2018 12:47 
 
Hardtraxx Veteran

Opgelost
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 16:40 
 
Hardtraxx Veteran

Gebruiken jullie veel cue points? Ik doe soms bv cue point voor wanneer het volgende nummer moet starten, als je een kickswitch wil doen die niet 'normaal' kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Gebruiken jullie veel cue points? Ik doe soms bv cue point voor wanneer het volgende nummer moet starten, als je een kickswitch wil doen die niet 'normaal' kan

Ja doe ik bijna voor elke mix die ik doe wel. Ik heb een DDJ SR, waar ik 8 hotcue's per track kan instellen. Doe er meestal 2 of 3 per track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 17:36 
 
Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Spobbertiet schreef:
Gebruiken jullie veel cue points? Ik doe soms bv cue point voor wanneer het volgende nummer moet starten, als je een kickswitch wil doen die niet 'normaal' kan

Ja doe ik bijna voor elke mix die ik doe wel. Ik heb een DDJ SR, waar ik 8 hotcue's per track kan instellen. Doe er meestal 2 of 3 per track.


Nice, ik heb een XDJ-RX met 8 cuepoints. Voelt soms wel beetje als cheaten, alleen geeft wel vettere mixjes. Lukt dit je ook bij een optreden (bij bv goedkope pioneers)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 19:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom cheaten? Je moet nog steeds beatmatchen en op het juiste moment de EQ knoppen gebruiken etc. Dat de mix beter klinkt is het belangrijkst. Volgens mij heb je op de meeste CDJ’s standaard wel 3 hotcues.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 12:54 
 
Hardtraxx Veteran

Ja geen idee eigenlijk, dacht dat :P Maakt mixen iig al 10x leuker (setje soon online)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner