Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon per kanaal je Gain gebruiken. Zoals eerder, door 3rd party apps te gebruiken drukt dat alleen maar details weg en klinkt het niet zoals het hoort te klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 13:21 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Gewoon per kanaal je Gain gebruiken. Zoals eerder, door 3rd party apps te gebruiken drukt dat alleen maar details weg en klinkt het niet zoals het hoort te klinken.

Maar dan is het wel heel verstandig om minimaal 1 lampje uit te houden. Dat is sowieso logisch, maar in het begin liet ik mijn trim/gain gewoon op 12u stand staan en als ik dan een zachtere plaat had moest ik die verder omhoog doen, maar als je dan al bij het laatste rooie lampje bent weet je niet of je al TE ver gaat. Daarom gewoon maximaal trimmen tot de laatste oranje lampje. Groen kan ook, maar dat vind ik zelf niet nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 20:06 
 
Artiest

Ik zet altijd een cuepoint op de eerste volle kick in een track, daar ga ik dan naartoe en gain de track door hem het laatste oranje ledje te laten branden (niet knipperen).

Zo gepiept en zelf vind ik eigenlijk dat dit er bij hoort als je aan het draaien bent :whistle: . Vooraf alles al voorbereiden.. tja.. cuepoints vind ik dan wel weer verrekte handig en kan ook een meerwaarde voor de kwaliteit van je set.

Als je tijd bespaart door je tracks op hetzelfde db niveau te zetten en je benut die tijd om andere vette shit te doen zou ik zeggen go for it. Als je gewoon lui bent schaam je xd :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 20:16 
 
Hardtraxxer

DJ Mani schreef:
Ik zet altijd een cuepoint op de eerste volle kick in een track, daar ga ik dan naartoe en gain de track door hem het laatste oranje ledje te laten branden (niet knipperen).

Of gewoon ff door de climax heen gaan en steeds bijstellen. Daar zit over het algemeen het meeste volume

DJ Mani schreef:
Zo gepiept en zelf vind ik eigenlijk dat dit er bij hoort als je aan het draaien bent :whistle:

Heb je zeker gelijk in, maar als je nog niet zo lang draait en zowat alleen nog maar op je slaapkamer hebt gedraaid denk je niet zo snel aan dat soort dingen ^^ Tijdens het draaien op andere plekken en apparatuur heb ik nog wel een aantal nieuwe dingen geleerd waar ik thuis nog niet echt over nadacht ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 13:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Royvn_ schreef:
Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06



Effect op echo of delay zetten (geeft beide een soortgelijk effect), tijd parameter op 1 ms zetten en dan je level open gooien :)


Ik doe meestal echo op 4 a 5 ms en dan terwijl je je level open draait ms naar 1 draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 11:23 
 
Hardtraxxer

Ik had dezelfde vraag hoe jullie het probleem aanpakken met het volume verschil.
Maar dan als je 2 platen door elkaar mixt... Als ik opneem met Audacity en ik mix 2 platen in elkaar dan knalt het toch aardig in het rood, terwijl de gain per kanaal niet in het rood komt.
Draaien jullie dan met het inmixen de gain een stukje terug ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 18:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

robin92 schreef:
Ik had dezelfde vraag hoe jullie het probleem aanpakken met het volume verschil.
Maar dan als je 2 platen door elkaar mixt... Als ik opneem met Audacity en ik mix 2 platen in elkaar dan knalt het toch aardig in het rood, terwijl de gain per kanaal niet in het rood komt.
Draaien jullie dan met het inmixen de gain een stukje terug ?


Ik draai best vaak de outro en de mid door elkaar maar nooit rood. Heb de high en mid gewoon 12 uur staan van beide en dan 1 de low eruit en 1 low ook om 12 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 19:31 
 
Hardtraxxer

robin92 schreef:
Ik had dezelfde vraag hoe jullie het probleem aanpakken met het volume verschil.
Maar dan als je 2 platen door elkaar mixt... Als ik opneem met Audacity en ik mix 2 platen in elkaar dan knalt het toch aardig in het rood, terwijl de gain per kanaal niet in het rood komt.
Draaien jullie dan met het inmixen de gain een stukje terug ?

Ik heb een DJM-350 en daar zit al een opname functie in, maar ik heb mijn 2 kanalen op max oranje en mijn master level staat op zn max
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2016 14:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraagje, kan je in Serato de MS aanpassen van de flanger, echo, delay etc. ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2016 09:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Eén korte vraag: welke mixer zouden jullie een beginner met een een budget van tussen de €200,- en €300,- aanbevelen?

Edit: excuses, deze vraag hoort ergens anders thuis ^^


http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/behring ... b-dj-mixer
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 08:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik thuis draai, heb ik geen enkel probleem met beatmatchen omdat ik in mijn hoofdtelefoon allebei de kanalen goed kan horen. Maar zodra ik op een feest of in de kroeg draai, hoor ik door mijn hoofdtelefoon de muziek te slecht omdat de muziek te hard staat. Ligt dit aan mijn hoofdtelefoon (HDJ 500K)? Of doe ik iets anders fout?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet dat ik het wel kan, maar daarom is het gewoon beter als je 1 kanaal hoort via de koptelefoon en leert beatmatchen op de speaker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 16:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Probleem is dat het geluid van de speaker vaak vertraging heeft en enorm galmt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 19:02 
 
Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Als ik thuis draai, heb ik geen enkel probleem met beatmatchen omdat ik in mijn hoofdtelefoon allebei de kanalen goed kan horen. Maar zodra ik op een feest of in de kroeg draai, hoor ik door mijn hoofdtelefoon de muziek te slecht omdat de muziek te hard staat. Ligt dit aan mijn hoofdtelefoon (HDJ 500K)? Of doe ik iets anders fout?

Gewoon de monitor speakers zo zacht zetten dat je wel je koptelefoon kan horen.
Ik heb zelf de HDJ 1500 en die isoleert goed. Ik weet niet of de HDJ 500 dat goed doet. Lijkt me wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 16:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik leen sinds kort de Pioneer XDJ R1 van een maat om te kijken of ik het mixen wat vind.
Ik ben een ware beginner in het vak en heb dus vooral op internet gekeken naar tips & tricks.
Hier staat echter alles kris kras door elkaar dus vandaar de vraag of iemand een goede tutorial/starting guide voor beginners weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Naad schreef:
Ik leen sinds kort de Pioneer XDJ R1 van een maat om te kijken of ik het mixen wat vind.
Ik ben een ware beginner in het vak en heb dus vooral op internet gekeken naar tips & tricks.
Hier staat echter alles kris kras door elkaar dus vandaar de vraag of iemand een goede tutorial/starting guide voor beginners weet?

Om je alvast in de juiste richting te sturen, ga zoeken naar tutorials voor het tellen van je beats en bars, en de basics van trackstructuur. Dit is de basis van het mixen om je timing goed te krijgen! Als je dit door hebt, ga zoeken naar beatmatch tutorials en dan ben je al een heel eind ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks! Het tellen gaat al prima, nu vooral aan het beatmatchen maar dat is nog wel even oefenen :x .
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 21:00 
 
Hardtraxxer

Naad schreef:
Ik leen sinds kort de Pioneer XDJ R1 van een maat om te kijken of ik het mixen wat vind.
Ik ben een ware beginner in het vak en heb dus vooral op internet gekeken naar tips & tricks.
Hier staat echter alles kris kras door elkaar dus vandaar de vraag of iemand een goede tutorial/starting guide voor beginners weet?

ellaskins is iemand op youtube die echt heeeeeeel veel dj tutorial video's heeft. Ik heb van hem heel veel van geleerd :thumbup:

https://www.youtube.com/user/ellaskins

Mocht je alleen maar hardstyle en hardcore draaien, betekent niet gelijk dat je naar dat soort tutorials moet zoeken. Kan ook gewoon een tutorial met house zijn. Vooral voor de begin stappen maakt het niet veel uit. Weet niet of je dat al door had, maar ik dacht in het begin dat ik wel perse naar hardstyle en hardcore dj tutorials moest zoeken, maar ik kwam er achter dat dat voor met name de beginstappen niet veel uitmaakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klopt, dat had ik al door maar toch bedankt ;) . Gebruik zelf nu vooral Trance om het te leren aangezien daar een duidelijke beat en niet teveel poespas in zit. Zal vandaag ellaskins eens uitchecken!

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2016 05:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

in principe is het sowieso gewoon een kwestie van tellen, timing en track kennis. als je niet weet hoe je muziek in elkaar zit kun je ook niet goed overmixen. verder is het gewoon HEEL VEEL MIXEN, dan leer je het vanzelf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2016 20:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mixen jullie ook door de track die je wil mixen te loopen, gelijk te zetten en dan in te mixen?

Ik vind het in ieder geval de meest safe manier van mixen, maar ik zie het weinig DJ's doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2016 11:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MRHZ schreef:
Mixen jullie ook door de track die je wil mixen te loopen, gelijk te zetten en dan in te mixen?

Ik vind het in ieder geval de meest safe manier van mixen, maar ik zie het weinig DJ's doen.


In de Hardstyle scene gebeurt het eigenlijk nooit, denk dat DJ's meer een loop gebruiken in de Techno scene.
Maar waarom vind jij een loop gebruiken safe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2016 21:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2016 17:44 
 
Hardtraxxer

Ik doe dat alleen heel soms als een intro of een opbouw maar 32 tellen is. Vaak ben ik binnen 32 tellen wel klaar met beatmatchen, maar met een intro of opbouw van 32 tellen neem ik soms toch de zekerheid. Ik doe dan wel een 8-beat loop omdat ik ook altijd tot 8 tel en niet 4.

Bij intro's en opbouwen van 64 tellen of langer doe ik verder niks met loops voor het beatmatchen, want dat is voor mij lang zat
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2016 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MRHZ schreef:
Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.

Hoe tease je dan de volgende track? Ik weet natuurlijk niet hoelang je al bezig bent met draaien maar heb je zo lang nodig om een plaat strak te leggen?
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner