Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 15:28 
 
Hardtraxxer

Ik heb er nog vrijwel geen verstand van allemaal, maar het trekt me toch wel omdat ik gewoon gek ben van HS.

Mij leek de pioneer DDJ SB2 een goede keuze, is de overstap van zo'n controller naar CDJs super groot of komt het op hetzelfde neer? (behalve dat je bij de SB een sync knop hebt en bij de CDJs niet) Leek mij dat het vrijwel hetzelfde is maar vraag het toch maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 16:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deef schreef:
Ik heb er nog vrijwel geen verstand van allemaal, maar het trekt me toch wel omdat ik gewoon gek ben van HS.

Mij leek de pioneer DDJ SB2 een goede keuze, is de overstap van zo'n controller naar CDJs super groot of komt het op hetzelfde neer? (behalve dat je bij de SB een sync knop hebt en bij de CDJs niet) Leek mij dat het vrijwel hetzelfde is maar vraag het toch maar.


Zit vrijwel geen verschil in, inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 15:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deef schreef:
Ik heb er nog vrijwel geen verstand van allemaal, maar het trekt me toch wel omdat ik gewoon gek ben van HS.

Mij leek de pioneer DDJ SB2 een goede keuze, is de overstap van zo'n controller naar CDJs super groot of komt het op hetzelfde neer? (behalve dat je bij de SB een sync knop hebt en bij de CDJs niet) Leek mij dat het vrijwel hetzelfde is maar vraag het toch maar.

Zit niet heel veel verschil in! CDJ's en DJM's hebben natuurlijk wat andere functies dan zo'n controller, maar als je zorgt dat je de basis goed door hebt kan je in principe overal op draaien. Blijf weg van de sync knop en focus niet op de waveforms op je beeldscherm, dan komt het wel goed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik draai met een DDJ-SR die werkt met Serato. Nu maak ik meestal afspeellijsten in iTunes, die worden automatisch overgenomen door Serato, werkt erg handig.

Ik heb alleen 1 probleem: Ik heb de nieuwe CD van Radical Redemption op mijn computer gezet en die kan ik niet afspelen in Serato. Ik heb de CD direct via iTunes geïmporteerd en via iTunes kan ik de nummers gewoon afspelen, maar in Serato komt er een uitroepteken bij te staan en doen ze het niet.

De nummers die ik normaal draai zijn MPEG of WAV-bestanden, maar die nummers van The One Man Army zijn in AAC-formaat. Misschien dat het daar aan ligt. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 17:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe doen jullie teasen? Fader dicht en andere open of low/mid dicht en de andere open?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 18:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Meestal zorg ik dat de fader van de te teasen track al zon 16-32 beats open staat met de low helemaal dicht en de mid en high een klein beetje dicht (ongeveer 10-11 uur zeg maar). Op het moment van teasen draai ik de low van de te teasen track open en draai ik de mid of low van de spelende plaat weg (afhankelijk van waar ik overheen tease in de spelende plaat, bijv kickrolls low dicht en bij een vocal de mid dicht). Over het algemeen haal ik nooit de spelende plaat helemaal eruit, omdat dat voor mijn gevoel een beetje een abrupt gevoel geeft. Ik zal wel even kijken of ik het in een filmpje kan laten zien :P .

Edit: vanaf 31:00 in het onderstaande filmpje verduidelijkt misschien het een en ander :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 20:51 
 
Artiest

tommeh schreef:
Hoe doen jullie teasen? Fader dicht en andere open of low/mid dicht en de andere open?


Van zoveel factoren afhankelijk. Tease ik alleen met een vocal, synth, 8 beats, 16 beats, met de hele intro van een track of met een loopje.

Soms tease ik 2 of 3 keer met hetzelfde maar dan op 3 verschillende manieren.

Met een vocal: tre/mid/bass helemaal open meestal en dan fader in en uit. Als de lopende track veel hoog bevat haal ik die er wat uit. Als de track weinig hoog bevat haal ik wat hoog uit de te teasen track.
Soms gewoon beide faders open en met de play/cue spelen. Soms langzaam erin faderen..

Met de intro: precies zoals als ik de volledige track zou mixen, tre op 10/11 uur en bass op 7/8 uur, maar dan op de variatie stukken of vocal stukken de lopende track er deels of helemaal uithalen en bass open draaien. In tegenstelling tot maat Zenda hierboven hou ik er wel van om de lopende track er helemaal uit te halen. :thumbsup: (en heeft hij me ook al eens gezegd dat hij dat in een set van me niet tof vond :whistle: :innocent: hahaha)

Ofwel; niet geheel te zeggen, elke keer is anders :P :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 18:49 
 

Je kan ook spelen met frequenties cutten dmv een filter op de lopende track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 03:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand nog tips voor het mixen mbt verschillende genres. Ik heb een cdj350 + djm350. Van house tot apres ski. Van deephouse tot hardstyle. Let me know!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2016 23:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Quellas schreef:
Iemand nog tips voor het mixen mbt verschillende genres. Ik heb een cdj350 + djm350. Van house tot apres ski. Van deephouse tot hardstyle. Let me know!

zorgen dat het bpm gelijk loopt :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2016 12:40 
 
Artiest

Of uit mixen met een delay/echo effect en de volgende gewoon play :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2016 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ministry Of Distortion schreef:
Quellas schreef:
Iemand nog tips voor het mixen mbt verschillende genres. Ik heb een cdj350 + djm350. Van house tot apres ski. Van deephouse tot hardstyle. Let me know!

zorgen dat het bpm gelijk loopt :beer:

Met hip-hop, rnb, reggeaton zorgen dat je inmixt in het refrein van de track. Heb je een intro met een beat dan draai je alleen het laag weg. Goeie timing heb je nodig om uit te faden en het laag weer open te draaien.
Deep house en techno zijn vaak tracks met lange climaxen. Ik dacht uit me hoofd 64 tellen, op de 32e gooi je je volgende track erbij. Dan moet je uit komen in een break. House is vaak intro-outro werk, bij progressive house komt vaak de bass erbij op de 32e tel, dan zou je een bass switch kunnen doen. Uit mixen met een echo backspin kan ook leuk zijn. Apres ski geen ervaring mee, lijkt mij vooral play-pause werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2016 21:29 
 

Je kan in principe echt alles aan elkaar mixen, zolang je de BPM maar naar elkaar toeschuift en goed timed.

Luister deze set maar eens:

https://soundcloud.com/steekjeloss/stee ... dj-contest

of deze

https://soundcloud.com/het-stuiterbal/s ... erbal-2015
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor de tips allemaal! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 17:26 
 

Je kan verder ook gebruik maken van loopjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2016 20:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraagje, wat is het ritme van DnB? Dat is toch niet 4x4?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2016 21:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Vraagje, wat is het ritme van DnB? Dat is toch niet 4x4?

Gelukkig wel zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2016 23:24 
 
Hardtraxxer

Daan- schreef:
Veel van mijn nummers hebben niet hetzelfde volume, vaak de wat oudere nummers zijn een stuk zachter dan de nummers die op dit moment worden gereleased. Nu weet ik dat ik dit natuurlijk op mijn mixer met de gain kan aanpassen, maar ik zou dit het liefst thuis van tevoren doen. Als alle nummers in een programma van tevoren gegained zouden kunnen worden zou dit top zijn! Iemand suggesties hoe ik dit zou kunnen doen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Alvast bedankt :)

MP3Gain ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2016 11:16 
 

DAW -> Compressor erop gooien met de gain omhoog? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2016 11:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 12:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..

Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.

Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.

De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom >.< >.<

Alvast bedankt! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 13:45 
 
Hardtraxx Addict

ShatterDJ schreef:
Daan- schreef:
Veel van mijn nummers hebben niet hetzelfde volume, vaak de wat oudere nummers zijn een stuk zachter dan de nummers die op dit moment worden gereleased. Nu weet ik dat ik dit natuurlijk op mijn mixer met de gain kan aanpassen, maar ik zou dit het liefst thuis van tevoren doen. Als alle nummers in een programma van tevoren gegained zouden kunnen worden zou dit top zijn! Iemand suggesties hoe ik dit zou kunnen doen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Alvast bedankt :)

MP3Gain ;)


Gewoon zorgen dat je met goede kwaliteit tracks draait. MP3Gain moet je niet aan beginnen, sloopt een hele hoop details uit je track.

Volumeverschillen kan je tijdens het draaien per kanaal aanpassen met je gain. Op de VU meters kan je precies zien hoe hard je draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 15:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..

Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.

Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.

De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom >.< >.<

Alvast bedankt! ^^


Als eerste gefeliciteerd! :P

Ik heb zelf thuis nu ook een jaar of 2,5 mijn XDJ R1 staan, waarbij het verschil met CDJ2000(..) alleen maar positief anders is. Waveforms zijn duidelijk te lezen, hotcues zijn in te stellen mocht je het allemaal iets spannender willen maken qua overgangen, de linked functie waardoor 1 usb in een van de 2 (of meer) cd spelers genoeg is. Het gene waar je wel even goed naar moet kijken en wat ik laatst zelf nog had in een club waar de apparatuur onder een dikke laag stof stond, is het geval Vinyl of CD mode. Ik draai zelf altijd op Vinyl mode, maar bij sommige oudere apparatuur of minder goed onderhouden apparatuur loopt de "needle" wel eens te haten. Als je altijd CDJ modus draait zul je hier overigens geen last van hebben :P

De mixer van de R1 is natuurlijk ontzettend basic, de effecten vind ik ook niet je van het. Op een 900 heb je gewoon wat meer functies, welke rechts onderin allemaal te besturen zijn. Zoals je al aangeeft heb je al filmpjes bekeken, dus je weet vast wel hoe en wat.

Verder is het even kijken naar de Headphone Cue, en of je wilt werken met headphone mixing (lijkt me wel). Oja, wil je volume niveau's gelijk laten lopen of alles wat harder zetten, alleen met de gain werken want ze hebben meestal een standaard master niveau staan. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 21:15 
 
Artiest

Royvn_ schreef:
Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06



Effect op echo of delay zetten (geeft beide een soortgelijk effect), tijd parameter op 1 ms zetten en dan je level open gooien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2016 21:40 
 
Hardtraxxer

Bas schreef:
ShatterDJ schreef:
Daan- schreef:
Veel van mijn nummers hebben niet hetzelfde volume, vaak de wat oudere nummers zijn een stuk zachter dan de nummers die op dit moment worden gereleased. Nu weet ik dat ik dit natuurlijk op mijn mixer met de gain kan aanpassen, maar ik zou dit het liefst thuis van tevoren doen. Als alle nummers in een programma van tevoren gegained zouden kunnen worden zou dit top zijn! Iemand suggesties hoe ik dit zou kunnen doen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Alvast bedankt :)

MP3Gain ;)


Gewoon zorgen dat je met goede kwaliteit tracks draait. MP3Gain moet je niet aan beginnen, sloopt een hele hoop details uit je track.

Volumeverschillen kan je tijdens het draaien per kanaal aanpassen met je gain. Op de VU meters kan je precies zien hoe hard je draait.

Ik ben daar ook op overgestapt. Ik ga gewoon ff snel door mn plaat heen en telkens als die in het rood komt doe ik de trim/gain iets lager tot die maximaal het oranje aantikt en geen 1 keer meer in het rood.

Ik zei alleen dat je zijn probleem onder andere met MP3Gain kunt oplossen als je snapt hoe MP3Gain werkt, maar ik heb gemerkt dat dat vaak helemaal niet werkte. Oudere tracks zijn sws van een lagere db en als ik een hedendaagse track van rond de 100 db ging verlagen naar bijv 90 dan was de hedendaagse track opeens zachter dan de oudere plaat, terwijl MP3Gain dezelfde db aangaf. Daarom werk ik nu gewoon met de VU meter. Heb je in je mix ook geen geouwehoer dat een oudere plaat zachter klinkt dan een hedendaagse plaat.
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner