Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2016 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MRHZ schreef:
Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.


Ik gebruikte vroeger loops veel toen ik net begon met draaien. Juist omdat dit inderdaad een wat safere manier is en heel handig kan zijn als je een plaat nog niet helemaal kent. Maakt het teasen wel wat lastiger idd

Over de jaren heen kan je van artiesten wel het aantal maten schatte en geen idee hoe ik het doe maar nu schud ik het uit te mouw als het gaat om timing. Het rechtzetten is niet heel moeilijk, je kan vaak wel horen of een kick/clap voor de kick van je afgespeelde plaat ligt of niet dus is het een kwestie van op het juiste moment de play knop te gebruiken en iets naar links/rechts draaien. En als je plaat helemaal scheef ligt vertraag/versnel je de boel toch gewoon een paar tellen en tel je de maten?

Had ooit wel een Pioneer dat de plaat automatisch op de beat probeerde te leggen en vaak misplaatste, maar weet niet meer welk type dat was, het was wel heel irritant. Het was trouwens niet die 2k reeksen met die sync knop :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2016 20:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb laatst een herucles djcontroller instinct S aangeschaft. Ben bezig met het oefenen van beatmatchen, alleen krijg het niet voor elkaar. Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2016 23:59 
 
Hardtraxxer

Wigaard schreef:
Heb laatst een herucles djcontroller instinct S aangeschaft. Ben bezig met het oefenen van beatmatchen, alleen krijg het niet voor elkaar. Iemand tips?

Ik vind die Hercules dingen echt verschrikkelijk en als ik ook dit ding zie :x xd

Mijn tip: gewoon heel veel blijven oefenen en heel goed luisteren of de clap/snare/kick gelijk loopt met de clap/snare/kick van de andere plaat. Ik beschrijf het zelf altijd dat je een "fijn" 'tok' geluidje hoort, dus dat de beat fijn aanhoort. Dan heb je hem perfect gelijk staan.

Vervelende nu alleen voor jou dat je geen hoofdtelefoon mix en level draaiknop hebt, dat helpt namelijk ook veel.
http://www.clearviewsound.co.uk/communi ... 154125.jpg
Links onderaan die 2 draaiknoppen

Als je echt wat wilt gaan doen met draaien, zelfs als hobby, dan zou ik echt naar een andere draaitafel zoeken. Tussen de €100 en €200 kan je al prima starter dj-controllers vinden :thumbup:
Ik heb zelf de Reloop Mixage gehad. Prima ding om mee te beginnen. Enige nadeel was dat de play/pause en cue knoppen op een gegeven moment niet meer goed deden, je moest die echt goed indrukken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe mixen jullie frenchcore? Ik kan echt geen één redelijke overgang maken met die platen. Klinkt echt voor geen meter. Frequencies cutten/filter gebruiken of gwn het geluid langzaam op laten komen met de bass uit werkt niet. Ik sta als hardstyle dj maandelijks op feesten voor 100-700 man en kan mezelf wel een behoorlijk goede DJ noemen maar ik heb echt geen fuking idee wat ik met die frenchcoreplaten aanmoet :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2017 23:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
MRHZ schreef:
Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.

Hoe tease je dan de volgende track? Ik weet natuurlijk niet hoelang je al bezig bent met draaien maar heb je zo lang nodig om een plaat strak te leggen?


Nou nee, maar soms wil ik een melodie of vocal meteen inmixen en dan is loopen erg handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2017 12:33 
 
Hardtraxx Elite

yowan schreef:
Hoe mixen jullie frenchcore? Ik kan echt geen één redelijke overgang maken met die platen. Klinkt echt voor geen meter. Frequencies cutten/filter gebruiken of gwn het geluid langzaam op laten komen met de bass uit werkt niet. Ik sta als hardstyle dj maandelijks op feesten voor 100-700 man en kan mezelf wel een behoorlijk goede DJ noemen maar ik heb echt geen fuking idee wat ik met die frenchcoreplaten aanmoet :x


Met een cdj 350 en djm 350
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2017 13:19 
 
Hardtraxxer

yowan schreef:
Hoe mixen jullie frenchcore? Ik kan echt geen één redelijke overgang maken met die platen. Klinkt echt voor geen meter. Frequencies cutten/filter gebruiken of gwn het geluid langzaam op laten komen met de bass uit werkt niet. Ik sta als hardstyle dj maandelijks op feesten voor 100-700 man en kan mezelf wel een behoorlijk goede DJ noemen maar ik heb echt geen fuking idee wat ik met die frenchcoreplaten aanmoet :x

Ik zal binnenkort wel even wat uitproberen, kan je niet gewoon de intro gebruiken en deze erin te gooien tijdens een climax? Als dit lastig gaat, zou je dan even een paar nummers kunnen opnoemen die je graag wilt inmixen maar op deze manier kut gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 20:18 
 
Hardtraxxer

Civitas schreef:
Lunatic schreef:
Royvn_ schreef:
Vraagje, welk beat fx is dit? Volgens mij de spiral ik weet het alleen niet zeker..
En hoe doe je dit precies? Heb zelf geen gear thuis dus wilde t graag weten voor als ik weer een keer sta te draaien. :)

Vanaf 02:06



Effect op echo of delay zetten (geeft beide een soortgelijk effect), tijd parameter op 1 ms zetten en dan je level open gooien :)


Ik doe meestal echo op 4 a 5 ms en dan terwijl je je level open draait ms naar 1 draaien

Ik kom hier ook nog even op terug. Inderdaard echo, maar vaak begint Radical of Crypsis (die dit effect vaak gebruiken) rond de 25 ms en draaien naar mate de mid of climax dichterbij komt richting 1. Hoe ik het meestal ook doe is als je bijv de laatste 32 beats hebt voor de mid of climax:
- Echo staat al op 25 ms
- De eerste 16 beats draai je level/depth naar het midden
- laatste 16 beats draai je de time van 25 naar 1
:thumbsup:

Exterkate schreef:
Even hier op terugkomend: weten jullie eventueel of dit ook mogelijk is met een DDJ-RB? Waar je de effecten in Rekordbox moet openen zeg maar. Ik loop er al een hele tijd mee te kloten maar ik krijg het niet bepaald voor elkaar :/

Zolang je een echo hebt en waarvan je ook de time kan aanpassen dan wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2017 16:50 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Vraagje: wat is de reden dat bij de intro van EVP, ongeacht je beide tracks op hetzelfde BPM zet, dat ze niet gelijk lopen? In het begin kun je het goed hebben staan maar later in de intro loopt het vanzelf uit elkaar. Is hier een reden voor en heeft iemand eventueel tips om dit toch netjes te mixen? :)

Je zegt "beide tracks", maar je praat nu alleen over EVP :huh: :P
Welke track bedoel je nog meer?

Heb net EVP gecheckt en die intro is gewoon 150 BPM constant, zit geen versnelling oid in
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2017 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Legale versie downloaden
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2017 00:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand nog tips m.b.t. het "mixen" van tracks met een groot verschil in bpm (freestyle). Ik kan bijvoorbeeld een backspin of ineens de pitch omlaag gooien, maar zijn er nog andere manieren wellicht iets met effecten ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2017 13:27 
 
Hardtraxxer

Roan schreef:
Heeft iemand nog tips m.b.t. het "mixen" van tracks met een groot verschil in bpm (freestyle). Ik kan bijvoorbeeld een backspin of ineens de pitch omlaag gooien, maar zijn er nog andere manieren wellicht iets met effecten ofzo?

Echo, reverb of een loop die je steeds halveert. Bij echo en reverb kan je de nieuwe track vaak wel mooi in een break laten beginnen. Dan start je die op kwart/half volume en laat je die in een paar seconden oplopen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2018 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb sinds paar dagen een dj controller en heb al wat lopen kutten met draaien maar dat klinkt vaak nog niet best natuurlijk. Wat raden jullie aan om te kijken op YouTube als je wilt leren mixen? De theorie zit er volgens mij wel in maar nu moet ik nog weten hoe ik dit in de praktijk breng :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2018 23:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik heb sinds paar dagen een dj controller en heb al wat lopen kutten met draaien maar dat klinkt vaak nog niet best natuurlijk. Wat raden jullie aan om te kijken op YouTube als je wilt leren mixen? De theorie zit er volgens mij wel in maar nu moet ik nog weten hoe ik dit in de praktijk breng :P

Niet specifiek voor hardstyle, maar de volgende concepten zijn heel leerzaam:
- DJsounds Show
- Boiler Room

Deze seminar van Laidback Luke is ook heel belangrijk: https://www.youtube.com/watch?v=sQ86-ON5LBg

En last but not least, onze eigen topic: dj-s-corner/kijkje-achter-de-draaitafels-t35226.html

Veel kijkplezier! ;)

EDIT: Kutski is ook ontzettend leerzaam om te kijken, hoewel die er heel veel effecten en dingetjes bijhaalt (zou ik als beginner nog maar niet aan beginnen :P ) : https://www.youtube.com/watch?v=OcmuLBjjHWg
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2018 23:09 
 
Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Ik heb sinds paar dagen een dj controller en heb al wat lopen kutten met draaien maar dat klinkt vaak nog niet best natuurlijk. Wat raden jullie aan om te kijken op YouTube als je wilt leren mixen? De theorie zit er volgens mij wel in maar nu moet ik nog weten hoe ik dit in de praktijk breng :P

Toen ik begon met draaien vond ik de tutorials van Ellaskins heel handig. Beetje rare gast, maar hij heeft wel veel en goede tutorials.

Laidback Luke heeft op zijn YouTube kanaal verschillende "In My Mind" videos waarbij je met hem meekijkt hoe hij draait. Hij heeft gewoon een camera op hem en tekst erbij wat hij in zijn hoofd denk of wat hij doet.

Hij heeft zelfs een "In My Mind" video met een dj controller


Voor de rest zou ik zeggen, check livesets met een tracklist waarvan je de tracks echt kent. Dan kan je gelijk horen wat en wanneer er ingemixt wordt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2018 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks voor de tips! Ik zal ze eens gaan kijken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 17:20 
 
Hardtraxx Veteran

Kan iemand mij hier vertellen hoe de effecten rond 50:30 in de opbouw zijn gedaan??

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 21:57 
 
Hardtraxxer

Spobbertiet schreef:
Kan iemand mij hier vertellen hoe de effecten rond 50:30 in de opbouw zijn gedaan??


Echo die je op ongeveer 30ms zet. Het aantal miliseconden wordt steeds verder terug gedraaid tot 1ms. Tussendoor hoor je ook nog een high pass filter, maar waarschijnlijk doel je alleen op het echo effect.

25-10-2017, 19:18 op de vorige pagina (beetje te rommelig om dat hele stuk te quoten) heb ik het al eerder uitgelegd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 16:32 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe maak je handig een overgang met een groot BPM verschil? Ben een tribute mix aan het maken van een artiest en die heeft ook wat house/edm platen gemaakt. Met 2 hiervan wilde ik de set openen, en de 2e is 130 en de 3e is gewoon 150, hardstyle. Als ik thuis aan het kloten ben ram ik gewoon op sync net voor play, zodat de house plaat dan 150 is en makkelijk in te mixen is, maar dit maakt het laatste stuk van de 130 plaat er niet beter op en je kan natuurlijk duidelijk horen dat die plaat niet goed uit de voeten komt op 150. Voor een mix moet dit natuurlijk wel netjes, dus hoe kan dit zo smooth mogelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 17:29 
 
Hardtraxxer

Pedaalemre schreef:
Hoe maak je handig een overgang met een groot BPM verschil? Ben een tribute mix aan het maken van een artiest en die heeft ook wat house/edm platen gemaakt. Met 2 hiervan wilde ik de set openen, en de 2e is 130 en de 3e is gewoon 150, hardstyle. Als ik thuis aan het kloten ben ram ik gewoon op sync net voor play, zodat de house plaat dan 150 is en makkelijk in te mixen is, maar dit maakt het laatste stuk van de 130 plaat er niet beter op en je kan natuurlijk duidelijk horen dat die plaat niet goed uit de voeten komt op 150. Voor een mix moet dit natuurlijk wel netjes, dus hoe kan dit zo smooth mogelijk?

Je zou die van 130bpm langzaam kunnen opvoeren naar 140bpm, en die van 150 vertragen naar 140 om in te mixen, en wanneer die volledig ingemixed is (dus als de house plaat van 130bpm niet meer te horen is) dan het tempo verhogen naar 150bpm. Of je dit beter langzaam of snel kan doen ligt aan de plaat, ik weet niet welke plaat het is en welke je dus moet kiezen. Desnoods kan je altijd nog een stop/play overgang doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 18:00 
 
Hardtraxx Veteran

Sjaakie P schreef:
Pedaalemre schreef:
Hoe maak je handig een overgang met een groot BPM verschil? Ben een tribute mix aan het maken van een artiest en die heeft ook wat house/edm platen gemaakt. Met 2 hiervan wilde ik de set openen, en de 2e is 130 en de 3e is gewoon 150, hardstyle. Als ik thuis aan het kloten ben ram ik gewoon op sync net voor play, zodat de house plaat dan 150 is en makkelijk in te mixen is, maar dit maakt het laatste stuk van de 130 plaat er niet beter op en je kan natuurlijk duidelijk horen dat die plaat niet goed uit de voeten komt op 150. Voor een mix moet dit natuurlijk wel netjes, dus hoe kan dit zo smooth mogelijk?

Je zou die van 130bpm langzaam kunnen opvoeren naar 140bpm, en die van 150 vertragen naar 140 om in te mixen, en wanneer die volledig ingemixed is (dus als de house plaat van 130bpm niet meer te horen is) dan het tempo verhogen naar 150bpm. Of je dit beter langzaam of snel kan doen ligt aan de plaat, ik weet niet welke plaat het is en welke je dus moet kiezen. Desnoods kan je altijd nog een stop/play overgang doen xd


Het is een groot Atmozfears tribute en sluit ook af met de Bodyshock collab, dus zegmaar voor de fun ook wat andere genres die hij gemaakt heeft. Ik begin met TVDS - Bumblebee, dan Seth Hills - Raise Your Hands. Die 2 gaan natuurlijk prima, Bumblebee is 128, Raise Your Hands 130. Daarna wilde ik van ouder naar nieuw werk, per jaar 3 tracks doen dus na Raise Your Hands begin ik met 2011, om precies te zijn Atmozfears - Adrenaline. Maar die electro achtige drop van Raise Your Hands klinkt dus heel verneukt op 150. Daarnaast heeft Adrenaline ook nog zo'n oude (langere) mixintro, 2x die 25/26seconden van tegenwoordig ipv 1x volgens mij. Je tip is goed btw, dat ga ik proberen. Nog wel een vraagje erbij dan, want dat tempo pitchen moet wel ritmisch gebeuren in mijn perfectionistische brein :lol:, 1x omhoog pitchen is bij mij bijvoorbeeld ongeveer +2bpm. Is het het best om dan 1x te drukken per 4 tellen zegmaar? als dat namelijk onritmisch gebeurd denk ik dat je dat te goed terughoort. Dat versnellingsproces van +20bpm moet in precies dezelfde stappen bedoel ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 18:48 
 
Hardtraxxer

Ik zou zelf niet omlaag pitchen, zelfs met master tempo aan vind ik dat niet klinken. Ik zou zelf die 130 bpm track eruit halen met reverb/echo er overheen en die 150 bpm track beginnen in de break. Moet je alleen ff een mooi moment bij die 130 bpm track kiezen waar je die eruit kan doen. Je kan dan zelfs nog die 130 bpm op het eind omhoog pitchen om het gevoel te krijgen dat de mix sneller gaat. Het hoeft niet eens perse helemaal naar 150. Ik denk dat als je tot 140 gaat dat het effect ook al werkt. Je moet de luisteraar puur het gevoel geven dat het sneller gaat.

Als je beide tracks op hetzelfde bpm gaat zetten dan ben je imo meer aan het beatmatchen om het beatmatchen ipv een fijne mix neer te zetten.



Hierboven heb ik dat voorbeeld zelf een keer uitgewerkt (1:05:15). With The Fresh Style begon met een break en ik wou wel met die break openen. Doordat ik reverb over Fastlane heb gedaan hoor je niet echt dat With The Fresh Style er uit het niets in komt, Fastlane valt namelijk niet uit het niets stil.

Hoop dat ik je hiermee kan helpen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 19:06 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre, waarmee draai je, iets met een pitchlock functie?

Zo ja, dan kun je pitchlock aanzetten bij Adrenaline, track starten op het goeie punt, crossfader naar het midden (of iets daarvoor naar smaak), Raise Your Hands in de break rustig pitchen, zodra de opouw van de break het overneemt wat sneller, dan Adrenaline als kickswitch er in gooien:

https://we.tl/eCNPLFVFYj

Voorbeeldje, ff haastig dus kan veel strakker, maar laten horen is beter dan uitleggen :P :thumbup:
(Master tempo staat uit hier, ik mix altijd zonder, maar die kun je misschien wel aanzetten bij Raise You Hands als toch een kickswitch doet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 21:57 
 
Hardtraxx Veteran

Thanks guys. @ Maximumraver dat klinkt in mijn oren gewoon fucking strak hoor. Vind het echt vet hoe je dat gedaan hebt. Wanneer Adrenaline erin komt he, hoe doe je dat dat het zo goed gebeatmatched is terwijl allebei de platen op een verschillend BPM afspelen (of lijkt dat laatste maar zo?)

Ik heb alleen een Hercules DJ control instinct controllertje, heel oud ding, ben aan het sparen voor iets beters. Maar ik heb dus geen reverb/echo, zelfs geen master button. Enige wat ik heb is aan 2 kanten een jogwheel, play/cue knoppen, knoppen voor bass/mid/treble en een crossfader. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 23:22 
 
Hardtraxxer

Pedaalemre schreef:
Ik heb alleen een Hercules DJ control instinct controllertje, heel oud ding, ben aan het sparen voor iets beters. Maar ik heb dus geen reverb/echo, zelfs geen master button. Enige wat ik heb is aan 2 kanten een jogwheel, play/cue knoppen, knoppen voor bass/mid/treble en een crossfader. :x

Aii, ja dan wordt het al lastiger :x xd

Het voorbeeld van Maximumraver is een hele goeie uitwerking :thumbup:

Kende de tracks zelf niet en zoals jij het omschreef leek het niet echt mixbaar, vandaar dat ik met die reverb/echo oplossing kwam :thumbup:
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner