Ik gebruikte vroeger loops veel toen ik net begon met draaien. Juist omdat dit inderdaad een wat safere manier is en heel handig kan zijn als je een plaat nog niet helemaal kent. Maakt het teasen wel wat lastiger iddMRHZ wrote:Ik zet een 4 beat loop synchroon en dan hoef ik op het moment dat ik de plaat wil inmixen alleen maar de loop uit te zetten en staat ie in ieder geval gelijk qua tempo. Zo hoef ik niet meer bij te sturen, omdat ik weet dat de track precies gelijk loopt.
Over de jaren heen kan je van artiesten wel het aantal maten schatte en geen idee hoe ik het doe maar nu schud ik het uit te mouw als het gaat om timing. Het rechtzetten is niet heel moeilijk, je kan vaak wel horen of een kick/clap voor de kick van je afgespeelde plaat ligt of niet dus is het een kwestie van op het juiste moment de play knop te gebruiken en iets naar links/rechts draaien. En als je plaat helemaal scheef ligt vertraag/versnel je de boel toch gewoon een paar tellen en tel je de maten?
Had ooit wel een Pioneer dat de plaat automatisch op de beat probeerde te leggen en vaak misplaatste, maar weet niet meer welk type dat was, het was wel heel irritant. Het was trouwens niet die 2k reeksen met die sync knop