Sjaakie P schreef:
Pedaalemre schreef:
Hoe maak je handig een overgang met een groot BPM verschil? Ben een tribute mix aan het maken van een artiest en die heeft ook wat house/edm platen gemaakt. Met 2 hiervan wilde ik de set openen, en de 2e is 130 en de 3e is gewoon 150, hardstyle. Als ik thuis aan het kloten ben ram ik gewoon op sync net voor play, zodat de house plaat dan 150 is en makkelijk in te mixen is, maar dit maakt het laatste stuk van de 130 plaat er niet beter op en je kan natuurlijk duidelijk horen dat die plaat niet goed uit de voeten komt op 150. Voor een mix moet dit natuurlijk wel netjes, dus hoe kan dit zo smooth mogelijk?
Je zou die van 130bpm langzaam kunnen opvoeren naar 140bpm, en die van 150 vertragen naar 140 om in te mixen, en wanneer die volledig ingemixed is (dus als de house plaat van 130bpm niet meer te horen is) dan het tempo verhogen naar 150bpm. Of je dit beter langzaam of snel kan doen ligt aan de plaat, ik weet niet welke plaat het is en welke je dus moet kiezen. Desnoods kan je altijd nog een stop/play overgang doen

Het is een groot Atmozfears tribute en sluit ook af met de Bodyshock collab, dus zegmaar voor de fun ook wat andere genres die hij gemaakt heeft. Ik begin met TVDS - Bumblebee, dan Seth Hills - Raise Your Hands. Die 2 gaan natuurlijk prima, Bumblebee is 128, Raise Your Hands 130. Daarna wilde ik van ouder naar nieuw werk, per jaar 3 tracks doen dus na Raise Your Hands begin ik met 2011, om precies te zijn Atmozfears - Adrenaline. Maar die electro achtige drop van Raise Your Hands klinkt dus heel verneukt op 150. Daarnaast heeft Adrenaline ook nog zo'n oude (langere) mixintro, 2x die 25/26seconden van tegenwoordig ipv 1x volgens mij. Je tip is goed btw, dat ga ik proberen. Nog wel een vraagje erbij dan, want dat tempo pitchen moet wel ritmisch gebeuren in mijn perfectionistische brein

, 1x omhoog pitchen is bij mij bijvoorbeeld ongeveer +2bpm. Is het het best om dan 1x te drukken per 4 tellen zegmaar? als dat namelijk onritmisch gebeurd denk ik dat je dat te goed terughoort. Dat versnellingsproces van +20bpm moet in precies dezelfde stappen bedoel ik.