Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 00:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zoals ik het lees bedoelt ie dat er tracks zijn waarbij de laatste 4 tellen van een mixintro niet uit claps/kicks bestaan maar uit een stukje vocal. Alleen als je een track halverwege een zin uit moet mixen heb je het andere nummer hoogstwaarschijnlijk op een verkeerd moment ingestart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 11:19 
 
Hardtraxxer

wootum schreef:
Zoals ik het lees bedoelt ie dat er tracks zijn waarbij de laatste 4 tellen van een mixintro niet uit claps/kicks bestaan maar uit een stukje vocal. Alleen als je een track halverwege een zin uit moet mixen heb je het andere nummer hoogstwaarschijnlijk op een verkeerd moment ingestart.


Of je probeert te spelen met de reverb fx op de track met de vocal die je overmixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 11:35 
 
Hardtraxx Newbie

Wootum,

wat jij zegt is wel wat ik zeg maar bedoel. ik heb plaat A spelen en ga plaat B inmixen nu ziet in de laatste 4 tellen voor het inmixen op plaat A nog een vocal waardoor plaat B dus niet mooi uitkomt.

Moet ik de plaat B dan instarten 4 tellen eerder dan de eerste beat na de break?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 11:37 
 
Hardtraxx Newbie

Firetrap,

Wat jij zegt ga ik proberen en kijken hoe dat klinkt. Ik zal een dezer dagen een klein fragment posten misschien dat jij of iemand anders dan zegt je mist dit of dat.

Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 11:57 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Daarbij raad ik aan op youtube of in dj-s-corner/kijkje-achter-de-draaitafels-t35226.html te kijken hoe anderen het doen, wellicht dat je daar al een hoop uit kan halen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 23:45 
 
Hardtraxx Newbie

Zoals gevraagd heb ik een stukje opgenomen. Ik hoor graag of ik op het goede pad zit.
http://www.mixcloud.com/marc-meijer/experimental
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 20:52 
 
Hardtraxx Newbie

En ook ik sluit me aan voor een beetje feedback..
Ik mix nu ongeveer 4 maand op een Hercules Dj Console Rmx om het onder te knie te krijgen wat voor mijn gevoel nu wel aardig lukt. Binnenkort wil ik dan ook overstappen op een setje CDJ's, omdat m'n Hercules nu wel een beetje begint te vervelen en ik het graag verder wil beoefenen op wat betere apparatuur (en niet continu wil spieken op virtual dj of ik de pitch wel goed heb staan of dat het wel netjes synchroom loopt :whistle: ). Enige waar ik wel van baal is dat ik Natural Born Killer in de overloop met River of Souls niet nog een keer hem z'n versje heb laten zingen :(

OT:
Het is Raw hardstyle, en voor m'n gevoel heb ik het wel redelijk opgebouwd.

PS. Ik dacht dat ik laatst wel ergens een topic zag waar je je setje kon laten beoordelen, alleen kan ik het niet weer vinden..
Ik weet dit echter niet zeker!!



Earzz schreef:
Zoals gevraagd heb ik een stukje opgenomen. Ik hoor graag of ik op het goede pad zit.
http://www.mixcloud.com/marc-meijer/experimental

Opzich klinkt het redelijk. Alleen ik snap niet dat je van Hardstyle, naar 2 nummers raw, en dan weer hardstyle gaat. Ook moet je letten op de overgangen. Zoals van Bounce & Break naar MF Crew staat de bass en het volume van MF Crew te hoog, sommige mensen kunnen zich hier aan storen. Voor de rest klinkt het oké en ga vooral door! :clap: De overgang van MF Crew naar Feel The Energy houd wel de sfeer erin, alleen jammer dat je dan ja weer terugschakeld naar Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is gewoon allemaal hardstyle :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2014 23:01 
 
Hardtraxx Veteran

Van hardstyle naar raw?

Allemachtig zeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 17:19 
 
Hardtraxx Newbie

Firetrap,

wat bedoel je daar mee. Ik had willekeurig wat nummers gepakt.

@kermisattractie
de volumes stonden te hoog dat dacht ik al, althans zo kwamen ze ook uit. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga spoedig weer wat anders opnemen en zal rekening houden in me nummers keus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 17:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb je 'raw' voor het gemak maar even bestempeld als zijnde nieuwe stijl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 22:55 
 
Hardtraxx Veteran

Earzz schreef:
Firetrap,

wat bedoel je daar mee. Ik had willekeurig wat nummers gepakt.

@kermisattractie
de volumes stonden te hoog dat dacht ik al, althans zo kwamen ze ook uit. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga spoedig weer wat anders opnemen en zal rekening houden in me nummers keus.


Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 22:36 
 
Hardtraxx Newbie

Allen dank voor de tips.
Het gaat steeds beter en beter. Wat ze zeggen als je genoeg oefent en je eigen werk en fouten terugluisterd wordt je steeds beter.

Eerst ff op vakantie en als ik terug ben zal ik weer een kleine mix posten en hoor ik graag jullie mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2014 11:03 
 
Hardtraxx Newbie

Firetrap schreef:
Earzz schreef:
Firetrap,

wat bedoel je daar mee. Ik had willekeurig wat nummers gepakt.

@kermisattractie
de volumes stonden te hoog dat dacht ik al, althans zo kwamen ze ook uit. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga spoedig weer wat anders opnemen en zal rekening houden in me nummers keus.


Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is


Dat kun je niet eens uit mijn reactie halen en dat zou ik ook nooit zeggen. Ik benoem het alleen even zo om het duidelijker te maken voor hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2014 11:19 
 
Hardtraxxer

Kermisattractie schreef:
Firetrap schreef:
Earzz schreef:
Firetrap,

wat bedoel je daar mee. Ik had willekeurig wat nummers gepakt.

@kermisattractie
de volumes stonden te hoog dat dacht ik al, althans zo kwamen ze ook uit. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga spoedig weer wat anders opnemen en zal rekening houden in me nummers keus.


Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is


Dat kun je niet eens uit mijn reactie halen en dat zou ik ook nooit zeggen. Ik benoem het alleen even zo om het duidelijker te maken voor hem.


''Opzich klinkt het redelijk. Alleen ik snap niet dat je van Hardstyle, naar 2 nummers raw, en dan weer hardstyle gaat. Ook moet je letten op de overgangen. Zoals van Bounce & Break naar MF Crew staat de bass en het volume van MF Crew te hoog, sommige mensen kunnen zich hier aan storen. Voor de rest klinkt het oké en ga vooral door!''
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2014 22:21 
 
Hardtraxx Veteran

Kermisattractie schreef:
Firetrap schreef:
Earzz schreef:
Firetrap,

wat bedoel je daar mee. Ik had willekeurig wat nummers gepakt.

@kermisattractie
de volumes stonden te hoog dat dacht ik al, althans zo kwamen ze ook uit. Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga spoedig weer wat anders opnemen en zal rekening houden in me nummers keus.


Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is


Dat kun je niet eens uit mijn reactie halen en dat zou ik ook nooit zeggen. Ik benoem het alleen even zo om het duidelijker te maken voor hem.


Ja lekker duidelijk was het. Euforisch en raw is het onderscheid, of voor mijn part melodieus ipv euforisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 18:38 
 
Hardtraxx Newbie

Citaat:
Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is


Citaat:
Dat kun je niet eens uit mijn reactie halen en dat zou ik ook nooit zeggen. Ik benoem het alleen even zo om het duidelijker te maken voor hem.


Ja lekker duidelijk was het. Euforisch en raw is het onderscheid, of voor mijn part melodieus ipv euforisch[/quote]

Het was zelfs zo duidelijk dat jou het opviel dat ik het eigenlijk anders moest benamen. Dus eigenlijk stond het er prima, het ging erom dat hij het begreep toch? En iemand die een beetje verstand heeft begrijpt dat wel. Je loopt wel als de pest te zeiken om een discussie die al jaren gaande is, de t*ring. Maar voor de duidelijkheid, ik bedoelde dat hij van Euforisch naar Raw en weer terug naar Euforisch ging. Ik hoop dat alles nu duidelijk is.

OT: Iemand die commentaar wil leveren op mijn setje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 12:26 
 
Hardtraxxer

Kermisattractie schreef:
Citaat:
Dat die meneer die op je reageert meent dat raw geen hardstyle is


Citaat:
Dat kun je niet eens uit mijn reactie halen en dat zou ik ook nooit zeggen. Ik benoem het alleen even zo om het duidelijker te maken voor hem.


Ja lekker duidelijk was het. Euforisch en raw is het onderscheid, of voor mijn part melodieus ipv euforisch


Het was zelfs zo duidelijk dat jou het opviel dat ik het eigenlijk anders moest benamen. Dus eigenlijk stond het er prima, het ging erom dat hij het begreep toch? En iemand die een beetje verstand heeft begrijpt dat wel. Je loopt wel als de pest te zeiken om een discussie die al jaren gaande is, de t*ring. Maar voor de duidelijkheid, ik bedoelde dat hij van Euforisch naar Raw en weer terug naar Euforisch ging. Ik hoop dat alles nu duidelijk is.

OT: Iemand die commentaar wil leveren op mijn setje?[/quote]

Het gaat erom dat hier op het forum ook ''nieuwelingen'' komen voor tips ed. als die dan al meteen worden ''geleerd'' dat er iets van hardstyle naar raw gaat en weer naar hardstyle zijn ''we'' als Hardtraxx verkeerd bezig denk ik ^^

OT: Ik zal em luisteren zodra ik thuis ben :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 14:55 
 
Hardtraxxer

Hallo mensen,

Ook ik zit met een probleem.
Ik probeer de laatste tijd een beetje gewaagder te mixen omdat ik zelf vind dat dat de drive lekker in je mix houd, maar nu gebeurt het mij nogal eens dat mijn mix zachter wordt zodra ik 2 tracks door elkaar heen gooi. Is iemand hier bekend mee en weet die een oplossing?.

een paar voorbeelden in deze mix:


Rond 24:20 : van Mindgame naar On The Loose: op het moment dat ik On The Loose erin breng (na "Okay, Roll The Drums")
Ook van On The Loose naar Resonant gebeurt dit een beetje maar wel veel minder (27:38).
48:40: van Unleash Fury naar Schizophrenics.
60:10 : van Born In Darkness naar To Hell

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen zou dat super zijn!
Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 18:00 
 
Hardtraxx Veteran

Dag Rigity,

Ik denk dat je in de mix boven de 0 dB draait, analoog maakt dat niet uit tot een bepaalde hoogte. Digitaal (met opnemen van je set) maakt dat wel uit. Je zou je gains of master wat terug kunnen zetten en het even opnieuw kunnen proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 19:14 
 
Hardtraxxer

Timmer schreef:
Dag Rigity,

Ik denk dat je in de mix boven de 0 dB draait, analoog maakt dat niet uit tot een bepaalde hoogte. Digitaal (met opnemen van je set) maakt dat wel uit. Je zou je gains of master wat terug kunnen zetten en het even opnieuw kunnen proberen.

Dag Timmer,

Dit was inderdaad het geval. Probleem is al opgelost.
Toch bedankt voor je reactie. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 23:10 
 
Hardtraxx Addict

Advies gezocht!

Ik bezit op het moment een djm 250 met 2x cdj-1000 mk3, nu wil ik uitbreiden naar 4 kanaalsmixer om later evt extra decks toe te kunnen voegen. Nu leek me een usb optie ook wel erg handig maar dat totaal plaatje werd me een beetje te duur( jaja student, geld groeit me bepaald niet op de rug :( ). Nu had ik het volgende bedacht: een 4channel-controller waar ik me cdj's op aan kan sluiten. Het liefst een standalone zodat ik niet eens me laptop hoef aan te sluiten, ik heb wat rond gekeken en de enige controller die ik kon vinden was die van pioneer. Die past helaas niet in me budget. Iemand tips / suggesties?

bvd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... B%5D=90349
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 06:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

phoenix schreef:
Advies gezocht!

Ik bezit op het moment een djm 250 met 2x cdj-1000 mk3, nu wil ik uitbreiden naar 4 kanaalsmixer om later evt extra decks toe te kunnen voegen. Nu leek me een usb optie ook wel erg handig maar dat totaal plaatje werd me een beetje te duur( jaja student, geld groeit me bepaald niet op de rug :( ). Nu had ik het volgende bedacht: een 4channel-controller waar ik me cdj's op aan kan sluiten. Het liefst een standalone zodat ik niet eens me laptop hoef aan te sluiten, ik heb wat rond gekeken en de enige controller die ik kon vinden was die van pioneer. Die past helaas niet in me budget. Iemand tips / suggesties?

bvd.

wat bedoel je precies met 'een standalone zodat ik niet eens me laptop hoef aan te sluiten.' ? want als je bedoelt een normale mixer zou ik, vanwege je budget, kijken naar een 4 kanaals mixer van reloop. zijn ten opzichte van Pioneer prima mixers, hebben alleen wat minder functies zoals effecten e.d. of van numark. als je zo'n controller bedoeld als Jordi naar linkt, moet je daar maar even rondneuzen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 20:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan iemand mij precies uitleggen wanneer ik eq's moet gebruiken, wanneer ik de eq's moet verlagen en hoeveel. Ik vraag me al tijden af hoe dj's kunnen improviseren met de eq's, want voor elke track heb je verschillende eq waardes nodig lijkt mij. Of zit ik verkeerd?
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner