Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 20:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Brmn schreef:
Sinds korte tijd probeer ik een beetje te mixen met een hercules midi player en Djuced. Het gaat in principe redelijk alleen heb ik het probleem dat de ene track harder staat dan de andere. De overgangen klinken hierdoor niet helemaal lekker en tijdens het teasen schrik je er soms gewoon van :P en aan de andere kant is een ander nummer soms dus te zacht. Hoe los ik dit op?


Van te voren luisteren hoe hard het draaiende nummer is, en daarna naar het nieuwe nummer luisteren, dan de gain aanpassen zodat ze in je oren gelijk klinken. Geluidsverschillen van huidige nummers horen niet erg groot te zijn, maar kan wel erg verschillen met oudere nummers die vaak anders gemasterd zijn zoals hierboven gezegd. Grote volumeverschillen kan ook zijn omdat je met Youtube rips of iets dergelijks werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 22:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heeft er nog iemand tips met nummers die niet echt een lekkere mix-intro hebben met iets van een snare/kickroll maar op het einde een kleine vocal en dan eigenlijk abrupt stil zijn zoals Lose The Style etc.? Ik ga daar telkens de fout in omdat het gewoon veels te abrupt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 23:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

cb92 schreef:
Heeft er nog iemand tips met nummers die niet echt een lekkere mix-intro hebben met iets van een snare/kickroll maar op het einde een kleine vocal en dan eigenlijk abrupt stil zijn zoals Lose The Style etc.? Ik ga daar telkens de fout in omdat het gewoon veels te abrupt is.

Een stuk of 16 beats voor het eind van het blok alvast mid of low geleidelijk weghalen, en aan het eind van de 64e beat het oude nummer er compleet uit halen (in dit geval bij Lose My Style).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 23:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
cb92 schreef:
Heeft er nog iemand tips met nummers die niet echt een lekkere mix-intro hebben met iets van een snare/kickroll maar op het einde een kleine vocal en dan eigenlijk abrupt stil zijn zoals Lose The Style etc.? Ik ga daar telkens de fout in omdat het gewoon veels te abrupt is.

Een stuk of 16 beats voor het eind van het blok alvast mid of low geleidelijk weghalen, en aan het eind van de 64e beat het oude nummer er compleet uit halen (in dit geval bij Lose My Style).


Ja, maar heb hier dus de The Story Unfolds (live mix) en dat is eigenlijk 52 beats langs sowieso alleen maar claps dus mid wegdraaien is kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2014 14:15 
 
Hardtraxx Addict

cb92 schreef:
Ordinary Joe schreef:
cb92 schreef:
Heeft er nog iemand tips met nummers die niet echt een lekkere mix-intro hebben met iets van een snare/kickroll maar op het einde een kleine vocal en dan eigenlijk abrupt stil zijn zoals Lose The Style etc.? Ik ga daar telkens de fout in omdat het gewoon veels te abrupt is.

Een stuk of 16 beats voor het eind van het blok alvast mid of low geleidelijk weghalen, en aan het eind van de 64e beat het oude nummer er compleet uit halen (in dit geval bij Lose My Style).


Ja, maar heb hier dus de The Story Unfolds (live mix) en dat is eigenlijk 52 beats langs sowieso alleen maar claps dus mid wegdraaien is kut.


Stel TSU op deck B dan terwijl je deck A er uit haalt de mid geleidelijk verder open gooien. Dus volume deck A omgekeerd evenredig aan de mid eq van deck A. Een echo op deck A doet ook al wonderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 07:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De helft van wat hier staat snap ik werkelijk niets van, ben echt totaaaal nieuw als het op mixen en what not aankomt. - Nu was er eerder in dit topic al een goedkope online cursus van de HEMA genoemd (25 euro voor 15 online lesjes), heeft iemand hier ervaring mee? Aanrader? Of zijn er veel betere (betaalbare/gratis) sites waar dezelfde info te halen valt?

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer in dit topic, vandaar mijn vraag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 08:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goldenprei schreef:
De helft van wat hier staat snap ik werkelijk niets van, ben echt totaaaal nieuw als het op mixen en what not aankomt. - Nu was er eerder in dit topic al een goedkope online cursus van de HEMA genoemd (25 euro voor 15 online lesjes), heeft iemand hier ervaring mee? Aanrader? Of zijn er veel betere (betaalbare/gratis) sites waar dezelfde info te halen valt?

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer in dit topic, vandaar mijn vraag xd


Je hebt ook Youtube. Het is niet heel moeilijk om onder de knie te krijgen het is vooral hoe je wilt mixen. Standaard intro -> outro beatmatchen heb je binnen paar dagen geleerd. Maar uitdagender mixen heb je vooral platenkennis en vooral heel veel uitproberen. ;)

Ik zou gewoon een paar filmpjes op youtube kijken met tips & tricks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 16:17 
 
Hardtraxxer

cb92 schreef:
Goldenprei schreef:
De helft van wat hier staat snap ik werkelijk niets van, ben echt totaaaal nieuw als het op mixen en what not aankomt. - Nu was er eerder in dit topic al een goedkope online cursus van de HEMA genoemd (25 euro voor 15 online lesjes), heeft iemand hier ervaring mee? Aanrader? Of zijn er veel betere (betaalbare/gratis) sites waar dezelfde info te halen valt?

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer in dit topic, vandaar mijn vraag xd


Je hebt ook Youtube. Het is niet heel moeilijk om onder de knie te krijgen het is vooral hoe je wilt mixen. Standaard intro -> outro beatmatchen heb je binnen paar dagen geleerd. Maar uitdagender mixen heb je vooral platenkennis en vooral heel veel uitproberen. ;)

Ik zou gewoon een paar filmpjes op youtube kijken met tips & tricks :)


Er is maar 1 tip om te leren met mixen, en dat is je tracks kennen.. Ook al snap je hoe heel een pioneer apparaat werkt, als je de track niet kent heeft het nog geen zin :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 00:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb sinds enkele dagen ook een midi controller om wat mee te proberen maar ik faal ook langs alle kanten dus je bent niet alleen. :aww:

Is er een makkelijke manier, of een trucje, dat je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat je platen (iets of wat) goed uitkomen. Ik zit er altijd zo veel langs dat het niet normaal is. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 00:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Heb sinds enkele dagen ook een midi controller om wat mee te proberen maar ik faal ook langs alle kanten dus je bent niet alleen. :aww:

Is er een makkelijke manier, of een trucje, dat je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat je platen (iets of wat) goed uitkomen. Ik zit er altijd zo veel langs dat het niet normaal is. :/


De makkelijkste optie is sync :whistle: Nee, in het begin had ik ook veel moeite. Maar op de midi-controller als hij net niet recht lag gebruikte ik het +je of het minnetje op mijn controller. Voorderest druk een paar keer op cue met de beat meetikken. Zodat je weet dat je de juiste maat te pakken hebt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik bedoel eigenlijk wanneer je track A uitmixt dat dan direct de melodie/vocals beginnen van track B en je dus een vlotte overgang hebt.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 22:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Ik bedoel eigenlijk wanneer je track A uitmixt dat dan direct de melodie/vocals beginnen van track B en je dus een vlotte overgang hebt.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel. :D


Eigenlijk dat na 64 beats de vocal zoals bij This Is What It Feels Like van Audiotricz is? Laat hem rustig opkomen en dan in de laatste 16 beats ga je de ene low iets omhoog draaien en dan andere low rustig omlaag. en dan gewoon uitfaden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En hoe kan je dan 'zien' wanneer die laatste 64 begint bij track A (die je gaat uitmixen)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 23:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Grim schreef:
En hoe kan je dan 'zien' wanneer die laatste 64 begint bij track A (die je gaat uitmixen)?


Tellen ;) Maar je gebruikt ook een mixprogramma? Daar kan je het vaak ook zien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 23:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gebruik virtual dj zoals de meeste beginners :)

EDIT: zal de komende dagen er nog wat mee prullen, heb nog niet zoveel tijd gehad tot nu toe ivm vakantiewerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2014 12:38 
 
Hardtraxxer

Grim schreef:
En hoe kan je dan 'zien' wanneer die laatste 64 begint bij track A (die je gaat uitmixen)?


Door je tracks te 'kennen'...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan kun je zien aan de waveform wanneer het laatste blok met kicks begint. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 20:55 
 
Hardtraxx Addict

Goldenprei schreef:
De helft van wat hier staat snap ik werkelijk niets van, ben echt totaaaal nieuw als het op mixen en what not aankomt. - Nu was er eerder in dit topic al een goedkope online cursus van de HEMA genoemd (25 euro voor 15 online lesjes), heeft iemand hier ervaring mee? Aanrader? Of zijn er veel betere (betaalbare/gratis) sites waar dezelfde info te halen valt?

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer in dit topic, vandaar mijn vraag xd


Ik heb persoonlijk erg veel geleerd van deze gast. Hij heeft 'lessen' voor bijna elk genre maar besteed ook veel tijd aan 'general knowledge' dat voor vele genres/technieken van toepassing is, zo bouw je ook een goede terugval basis op!
Practice&Enjoy
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 03:26 
 
Hardtraxx Newbie

Tip:

Zoek iemand die nog pick ups heeft bekijk de basis op youtube en leer met platen draaien, altijd handig als je in de toekomst een gig hebt en de bpm counter zou het niet doen, leren luisteren dan heb je zoiezo al een pre op de rest die nooit met vinyl heeft gedraaid
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 17:54 
 
Hardtraxx Veteran

Het gebruiken van platenspelers vind ik een beetje een non-argument. Oefenen op CDJ's betekent dat je op een gig de interface kent en de mogelijkheden die dit biedt, aangezien daar CDJ's staan. Vervolgens zijn de BPM-counters gemakkelijk te blinderen door afplakken of wat dan ook. Tot slot zullen er ook meer mogelijke afspraken voor handen zijn met mensen met CDJ's dan met bezitters van platenspelers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2014 23:21 
 
Hardtraxx Veteran

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lPIvV-XgNp4[/youtube]
Misschien voor sommigen wel leuk om te gebruiken. Zag hem net voorbijkomen op twitter, dus ik dacht ik deel hem hier effe. :]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2014 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nawi schreef:
Tip:

Zoek iemand die nog pick ups heeft bekijk de basis op youtube en leer met platen draaien, altijd handig als je in de toekomst een gig hebt en de bpm counter zou het niet doen, leren luisteren dan heb je zoiezo al een pre op de rest die nooit met vinyl heeft gedraaid


gewoon beats 10sec tellen x 6. BPM berekent en bij stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2014 22:45 
 
Hardtraxx Addict

Spobbertiet schreef:
Citaat:
Ikzou graag wat meer dj's willen weten met goeie dj skills zoals Cellrock, Clock Kid, Jason Payne maar ook diffused en eluzive, die 'gewaagd' mixen, ook dus ook de wat onbekendere. Voor tijdens het leren :D


Ik had het bovenstaande, in het stel je vraag topic, gelezen als: ik zou graag (...) ook de wat onbekendere om van te leren(draaien).

Ik had dit lijstje opgesteld, vast mensen die dit handig vinden.

Nosferatu, heel vlot eq werk
Kutski, scratches en verschillende harder dance genres (op yt filmjes waar je de decks goed kan zien)\
https://www.youtube.com/watch?v=HcY8c_Q2r7Y
SiweZ (van HT), gebruik van effecten (op yt filmjes waar je de decks goed kan zien)
https://www.youtube.com/watch?v=QWuuhmAdo_A
Crypsis, metname kick switches
Adaro, vooral vlot mixwerk
sogma, heeft een 'seizoen' van mix filmpjes op zijn youtube staan
https://www.youtube.com/watch?v=0nQsj_W1DZ0
ravine, scratches en meerdere genres house-uk hardcore (op yt filmjes waar je de decks goed kan zien)
https://www.youtube.com/watch?v=pzvneIBrSFM
gammer, heel vlug vingerwerk
https://www.youtube.com/watch?v=xUzZs9DB-Hg
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 22:55 
 
Hardtraxx Newbie

zou iemand mij van advies kunnen voorzien. ik ben al een tijd bezig met hardstyle mixen en ik loop nogal vaak tegen een probleem aan bij het inmixen. Vaak heb je nummers waar er net op het moment dat je wilt inmixen en je andere plaat wilt wegtrekken er nog een stukje zang of stem zit en dat klinkt dan heel raar. Hoe los je dat op?

tevens heb ik ook nog wel eens ruzie met me eq ik haal mijn laag eruit dan vervolgens in de laatste 8 of 16 beats begin ik hem langzaam open te draaien en draai die van de andere plaat weg en dit klinkt soms ook nog al eens wat schraal, als in een niet volle bas.

Al het advies is welkom
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 23:56 
 
Hardtraxx Veteran

Als je via de intro inmixed dan kun je de bass doorgaans wel gewoon open laten staan van beide platen, of er moeten echt al halve kicks in de intro gebruikt worden. Als je dan bij de laatste 4 tellen de mid of low van de uitgemixte plaat wegdraait dan moet het wel aardig klinken volgens mij. Je kan ook met effectjes kloten om te kijken wat dat voor gehoor geeft, mocht je die optie hebben.

Wat betreft je eerste probleem snap ik niet helemaal wat je bedoelt, wellicht een fragmentje om het te illustreren?
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner