Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het werkt prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 20:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NMGN1989 schreef:
Draidy schreef:
Ik doe het zo:
Afbeelding
Gewoon per release en alles door elkaar verder.
Maar Mainstream, Industrial & Terror houd ik wel gescheiden.


:huh: :D

Sorry, maar dit ziet er toch totaal niet uit, hoe kun je dit nou fijn vinden?

is toch wat je persoonlijk fijner vind, doe het zelf ook zo want ken mn mappen uit mn hoofd dus voor mij is het geen probleem
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er kunnen veel meer tracks op een cd, persoonlijk vind ik dat zonde van je cd's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 21:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo zou je het kunnen bekijken. Ik vind het persoonlijk veel vetter om 1 release per cd te hebben. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 21:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Zo zou je het kunnen bekijken. Ik vind het persoonlijk veel vetter om 1 release per cd te hebben. :thumbup:


Maak je tracklist per cd dan wat mooier, want nu zijn ze allemaal van verschillende grote en zitten schots en scheef, ziet er toch niet uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat ze scheef zitten is idd minder mooi. ze schuiven steeds weg.
maar dezelfde grootte werkt ook niet echt. want ze hebben allemaal een andere hoeveelheid nrs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 22:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Dat ze scheef zitten is idd minder mooi. ze schuiven steeds weg.
maar dezelfde grootte werkt ook niet echt. want ze hebben allemaal een andere hoeveelheid nrs.


Dat maakt toch niet uit..
Ik maak altijd tracklisten op een papier van 12 bij 12 cm ( zodat deze precies groot genoeg voor het cd vakje is.
In jouw geval kun je de tracks in het midden hiervan zetten, beetje mooi en groter lettertype. Dan maakt het niet uit dat er soms maar 3 tracks op staan.

Ander voordeel daarvan is, is dat je cd's zelf niet meer ziet zitten, en dat is in jouw geval met die witte cd's geen overbodige luxe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat ik de cds zelf zie zitten vind ik gene probleem.
vind ik trouwens wel makkelijker met het eruit pakken

Maar ik begin er ook over na te denken om het anders te doen nu. maar das zo veel werk.
alles opnieuw typen. voor 200-300 cds
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 00:07 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo!

Hier mijn manier (voor Hardstyle):

Afbeelding

-CD's gescheiden per jaar. Ook de verschillende subgenres in Hardstyle (Gekke fusion herrie, melodische scantraxx, beukende seismic/tillt, etc..) op 1 cd gezet, zodat als ik een bepaalde stijl speel, ik niet het probleem heb dat het volgende nummer op dezelfde cd staat.
-De cover maak ik middels een zelfgemaakte PHP script, die de liedjes uit een map scant en hier een tracklist van maakt. Dit omdat ik geen programma kon vinden die comments op de CD hoes zette (Ik gebruik Mixed In Key, welke de key in de comments zet van de ID3 tag). Mixed In Key gebruik ik weer om mezelf een klein beetje de richting in te duwen naar het harmonisch mixen.
-Verder ook een plaatje van het label (of waar het nummer het meest naartoe neigt) erbij gezet, zodat ik toch in een oogopslag een beetje kan zien waar ik naartoe moet kijken.

Vragen of comments? Graag, en snel, voordat ik de rest brand en print! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 15:21 
 
Hardtraxxer

Er is geen vaste manier voor, gewoon wat je zelf fijner vind. Soms brand ik een aantal cd's om een set op te nemen. Ik vind het dan zonde om ze opnieuw te branden ivm met kostenbesparing (cheap ass i know). Ik zorg wel dat ik alle tracks op papier heb staan, zodat ik ze makkelijk kan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik doe het gewoon niet.
USB :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 21:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lijkt mij helemaal niet fijn werken tbh
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 07:53 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
Lijkt mij helemaal niet fijn werken tbh


Thuis wel, op een feest inderdaad niet lijkt mij :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb inmiddels mijn CD-map aardig gevuld. Moet zeggen dat mijn (simpele) manier van ordenen. Wel lekker werkt tijdens het draaien.

Op elke cd brand ik simpelweg 10 tracks, sorteer ze van zacht naar hard. Maak een cover met de tracklist erop, nummer deze en nummer ook de cd. Klaar is kees. :thumbup: Was wel flink wat uit zoek werk om vanaf 0 te beginnen met branden en covers maken, maar heb nu wel een snel systeempje gevonden voor het bijwerken van de cd map. :)

Werkt prima, heb nu bijna 50 cd's in mijn map zitten en weet wel waar alles zit ondertussen, heb andere manier van ordenen ook overwogen zoals releases per maand of label maar daar zitten te veel nadelen aan vind ik, kost overigens ook veel meer tijd om helemaal je cd map vanaf 0 bij te werken dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Op elke cd brand ik simpelweg 10 tracks, sorteer ze van zacht naar hard. Maak een cover met de tracklist erop, nummer deze en nummer ook de cd. Klaar is kees

Precies zo heb ik het dus ook, werkt prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 19:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Lijkt mij helemaal niet fijn werken tbh

Waarom niet, je kunt gewoon hele mappen erop zetten (mijn RMP-3's lezen dat iig)
Dus het blijft ordelijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 19:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat klopt maar dan moet je ook echt weten wat je wil gaan draaien ofniet? Ik blader gewoon door mijn map tot ik iets leuks tegenkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 21:44 
 
Hardtraxxer

Kan zo toch ook? Zie daar niet echt een probleem in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Dat klopt maar dan moet je ook echt weten wat je wil gaan draaien ofniet? Ik blader gewoon door mijn map tot ik iets leuks tegenkom.

Koop maar een usb stick van 16 gigabyte, nou daar kun je heel wat releases op pleuren, dan heb je altijd keuze genoeg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat klopt. Maar kan je dan snel bladeren?
Dat je een lijstje ziet met alle tracks ofso? Benieuwd hoe het nou precies werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het zelf heel fijn om door me CD-map te bladeren, zeker naar mate hij steeds groter wordt. Snak totaal niet naar een USB-functie, een CD-map (ordenen) hoort gewoon bij het draaien voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Ja dat klopt. Maar kan je dan snel bladeren?
Dat je een lijstje ziet met alle tracks ofso? Benieuwd hoe het nou precies werkt.

Ligt aan je cd spelers hoe snel die de USB leest, de mijne leest ze redelijk snel, je hebt aparte knopjes op de cd speler staan om door de mappen heen te bladeren, blijf even stil staan op een map en hij opent hem vanzelf, dan zie je de MP3's of WAVjes staan (in mijn geval dan (Reloop RMP-3 Alpha White LTD)
Foto hieronder is het knopje voor de mapjes:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Vind het zelf heel fijn om door me CD-map te bladeren, zeker naar mate hij steeds groter wordt. Snak totaal niet naar een USB-functie, een CD-map (ordenen) hoort gewoon bij het draaien voor mij.

Nee heb die drang niet zo, ik vind USB gewoon makkelijker en een hogere kwaliteit, het zoekt sneller en fijner vind ik dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 00:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Vind het zelf heel fijn om door me CD-map te bladeren, zeker naar mate hij steeds groter wordt. Snak totaal niet naar een USB-functie, een CD-map (ordenen) hoort gewoon bij het draaien voor mij.

:yes:

Zoeken door bakken met vinyl blijft ook lekker, al duurt dat soms wat lang haha. Zou soms ook wel eens een zoekfunctie in mijn cd-map willen hebben maar de meeste platen weet ik wel snel te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 18:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mijn hardcore-collectie (degene die ik het meest ga gebruiken) heb ik zoveel mogelijk alfabetisch en per artiest gesorteerd. Dat zijn dus met name de oude nummers. Maar als ik straks nieuwe nummers in mn collectie heb flikker ik het gewoon willekeurig op een CD en zoek het dan wel uit. Je weet toch wel waar welk nummer ligt als je langer met je CD's bezig bent.

Hardstyle maak ik gewoon data CD's van en daar gooi ik gewoon zoveel mogelijk op. Was toch niet van plan om met die dingen buiten de deur te gaan draaien :P
Zijn ook maar 1400 nummers :')
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner