Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:19 
 
Artiest

Pithune schreef:
de main issue met oude en tegenwoordige hardstyle is dat 't vroeger minder narrow/beperkt was, toen werd muziek gemaakt om erop los te gaan, tegenwoordig is 't meer een competitie wie 't meeste melodieuze, of duistere hardstyle kan maken met bekende rap lyrics ...


ok punt aangekaart, nu ga je juist de discussie aan die ik probeer te vermijden xd
hoewel ik het helemaal niet met je eens ben ga ik er verder niet op in, er zal vast wel een topic zijn dedicated to de hele discussie over oldskool en de hardstyle van tegenwoordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:20 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune je hebt het over de Nederlandse scene, maar waar is dan nog ergens een 'scene'? Voor het gemak reken ik Belgie ook maar ff tot de Nederlandse scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:22 
 
Hardtraxxer

tomb schreef:
Pithune je hebt het over de Nederlandse scene, maar waar is dan nog ergens een 'scene'? Voor het gemak reken ik Belgie ook maar ff tot de Nederlandse scene.



Italian Scene?

Italian HS vind ik veel vetter dan hier in NL, Italian Hardstyle is voor mij Melodieus + Hard om op los te gaan :D

mja das mijn mening ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:24 
 
Artiest

tomb schreef:
Pithune je hebt het over de Nederlandse scene, maar waar is dan nog ergens een 'scene'? Voor het gemak reken ik Belgie ook maar ff tot de Nederlandse scene.


Engeland, Duitsland, Italiƫ en grootste voorbeeld nog wel Australiƫ.
Defqon1. niet voor niks ook in down under, niet voor niks toneshifterz zo'n geweldige mokerslag hebben geslagen in de hardstyle scene (globaal) Italie is natuurlijk sowieso al jaren bezig met hardstyle dus. Het groeit ook qua populariteit in Amerika, Scandinavische landen (bv Da Tweekaz) dus de scene komt echt wel verder dan de grens van Nederland :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:25 
 
Artiest

tomb schreef:
Pithune je hebt het over de Nederlandse scene, maar waar is dan nog ergens een 'scene'? Voor het gemak reken ik Belgie ook maar ff tot de Nederlandse scene.

Italie, Engeland, Spanje, Denemarken, Ierland, Polen, Duitsland, Finland, Amerika, Australie, Oostenrijk, Frankrijk, Litouwen do I need to continue?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:37 
 
Artiest

misschien draaien ze in Litouwen wel hele dikke setjes met VDJ :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:37 
 
Hardtraxx Veteran

Ja, en waar wordt vaker dan 3 keer per jaar een noemenswaardig feest gegeven waar meer dan 20 man en 2 rendieren op afkomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:42 
 
Artiest

tomb schreef:
Ja, en waar wordt vaker dan 3 keer per jaar een noemenswaardig feest gegeven waar meer dan 20 man en 2 rendieren op afkomen?


Dat zegt niks, kijk naar hoe internationaal de feesten zijn, ik ging naar Decibel, nou ik was de poorten nog niet door of ik had gesproken met Denen, Zwitsers, Duitsers, Zweden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Ja, en waar wordt vaker dan 3 keer per jaar een noemenswaardig feest gegeven waar meer dan 20 man en 2 rendieren op afkomen?

o.a. Italie, Engeland, Denemarken, Zweden, Australiƫ, Zwitserland, VS, Canada

Maar wat heeft dit er met digitaal draaien te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 08:36 
 
Artiest

_dp_ schreef:
Maar wat heeft dit er met digitaal draaien te maken?


Er zijn allemaal goeie punten naar voren gekomen. Kijk wat Zany nu doet met Traktor, is wel iets waar hij zich
op dit moment mee kan onderscheiden van de rest. Hij kan sneller doormixen en omdat hij natuurlijk
zelf producer is, zijn tracks helemaal los maken en met elkaar combineren.

de kicks van followers en dan de vocals uit pure bijvoorbeeld.. live mashups maken. Dat is allemaal heel tof
alleen de vraag is: zitten wij hierop te wachten.

idd laten we ontopic blijven.


wat wij hier gewoon eigenlijk willen aankaarten, is dat er de laatste tijd teveel zooi in de HT database verschijnt. Zelf luister ik die mixjes wel is, maar als ik vervolgens commentaar levert word ik belaagd door "de vriendjes van".. dat ik niet zo stom moet lullen enzo.
Kijk, ook ik ben van Vinyl naar digitaal gegaan, maarjah heel langzaam wordt je die hoek ingedrukt omdat de grote labels stoppen met het persen van vinyl (ook omdat het alleen maar geld kost)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Zelf luister ik die mixjes wel is, maar als ik vervolgens commentaar levert word ik belaagd door "de vriendjes van".. dat ik niet zo stom moet lullen enzo.


Dat is denk ik een groot deel van het 'probleem'. Het gros van deze mensen staat nu niet bepaald open voor kritiek en is bereid om te leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 12:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nou is t ook wel dat dat zeflde volk t vaak snel voor gezien houdt. Ze gaan met VDJ aan de gang, vinden zichzelf een half jaar lang de shit en nokken er weer mee. Terwijl degene die wat meer investeren, en er ook echt tijd aan besteden om t goed te leren over het algemeen toch wel blijven hangen ;)

EDIT


TheDizZorder schreef:
_dp_ schreef:
Maar wat heeft dit er met digitaal draaien te maken?


Er zijn allemaal goeie punten naar voren gekomen. Kijk wat Zany nu doet met Traktor, is wel iets waar hij zich
op dit moment mee kan onderscheiden van de rest. Hij kan sneller doormixen en omdat hij natuurlijk
zelf producer is, zijn tracks helemaal los maken en met elkaar combineren.

de kicks van followers en dan de vocals uit pure bijvoorbeeld.. live mashups maken. Dat is allemaal heel tof
alleen de vraag is: zitten wij hierop te wachten.

idd laten we ontopic blijven.


wat wij hier gewoon eigenlijk willen aankaarten, is dat er de laatste tijd teveel zooi in de HT database verschijnt. Zelf luister ik die mixjes wel is, maar als ik vervolgens commentaar levert word ik belaagd door "de vriendjes van".. dat ik niet zo stom moet lullen enzo.
Kijk, ook ik ben van Vinyl naar digitaal gegaan, maarjah heel langzaam wordt je die hoek ingedrukt omdat de grote labels stoppen met het persen van vinyl (ook omdat het alleen maar geld kost)

Dat soort mashups kunnen absoluut leuk zijn. Maar ik hoef niet een hele avond lang alleen maar mashups en live edits aan te horen! Hou t dan maar lekker bij een paar liveacts op een avond.

Het hele digitale mixen zorgt ervoor dat de instap een stuk lager is.. Maar ik ben het er wel mee eens dat die sync knoppen het allemaal veel te makkelijk maken. Zelf draai ik ook met een controller, maar ik heb de sync knop nog nooit aangeraakt. Sterker nog, ik heb zelfs de knop geremapped in Traktor. Daarnaast kijk ik eigenlijk nooit op t scherm als ik aan t beatmatchen ben, ik doe t echt puur op geluid. Dit heb ik mezelf van t begin af aan aangeleerd, omat ik graag op CDJ's wil draaien maar ik daar op dit moment het geld nog niet voor heb.. Als ik mezelf dan aanleer om alleen via t scherm te draaien dan ga ik keihard op mn bek als ik een keer ergens moet draaien..
Toen ik door was in een contest, en ik een praatje aan t maken was met de andere DJ's daar, keken ze ook nogal raar op dat ik met een controller draai, en daar op CDJ1000 moest draaien.. Maar t ging echt zonder problemen, zonder fouten, gewoon goed ;) Doordat ik mezelf het echte draaien heb aangeleerd kon ik daar ook gewoon draaien zoals normaal zonder ooit eerder een CDJ1000 aangeraakt te hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm, ik ben het heel erg met je eens. Maar VDJ is toch wel een leuk programma en kun je prima gebruiken vind ik voordat je echte cd-spelers koopt. Want daar ligt bij mij 't probleem, het is zo duur. Ik mix zelf met VDJ maar heb onderdehand toch bijna 2.5 GB aan gekochte nummers terwijl ik niet eens gear heb. Dit omdat ik wel van plan ben gear aan te schaffen maar dat nou eenmaal niet zo 1,2 3 lukt. En ik vind ook, als je je eerste gear koopt, koop dan ook direct goed (hiermee bedoel ik minimaal die Reloop cd-spelers). Maar ik snap je punt, en ik denk dat ik idd geen mixen meer hier neerzet, ik wacht wel effe tot ik echte cd-spelers heb :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 18:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
agh ga toch allemaal alsjeblieft weg met je Oldskool hardstyle was mooier en vroeger was t beter en in nederland is t bla bla bla.... t gras is altijd ergens groener ik vind dat er niks mis is met de vraag naar... en het aanbod van... en zeker op feesten gaat gewoon iedereen los, of die nu hit na hit hoort, of gewoon een set hoort waar die door kan stampen



Daar ga ik toch eventjes een reactie op plaatsen als je t niet erg vind.
En dat over de DJ sets van tegenwoordig.
Ik kan tegenwoordig niet van veel DJ acts op feesten zeggen dat ze een orginele Tracklist hebben.
Mss van een paar nog. Maar tracks uit 2006-2007-2008 en zelfs 2009 zijn bijna vergeten!
Daarom dus geen oldschool want volgens somige hier is de "nu-style" begonnen rond 2006-2007.
Maar ik mis het op feesten om tracks uit die jaren te horen! Zelfs producers die vroeger dikke tracks maakte zijn hun eigen tracks vergeten.
Laatst hoorde ik op een feest kingdom voorbij komen. Leek het nadien die Re-amp te zijn :').
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 18:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Vraagje:
Als je goed overweg kan met een skin van cdj in VDJ, zou je dan makkelijker met een echte CDJ overweg kunnen ? Of is dit opnieuw alles uitproberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 18:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Trainfreak schreef:
Vraagje:
Als je goed overweg kan met een skin van cdj in VDJ, zou je dan makkelijker met een echte CDJ overweg kunnen ? Of is dit opnieuw alles uitproberen


de feeling zal heel anders zijn. cd`s is ineens totaal echter vergeleken met vdj en vooral als het op beatmatchen komt en nu weet ik ook wel dat het alleen bpm goed zette is en TADAA je hebt het. maar als we gaan bekijken naar vinyl word het ineens stukken lastiger op de plaat goed te krijgen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 18:57 
 
Donateur

Trainfreak schreef:
Vraagje:
Als je goed overweg kan met een skin van cdj in VDJ, zou je dan makkelijker met een echte CDJ overweg kunnen ? Of is dit opnieuw alles uitproberen

Virtual DJ & een echte CDJ is totaal iets verschillend ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 19:19 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Trainfreak schreef:
Vraagje:
Als je goed overweg kan met een skin van cdj in VDJ, zou je dan makkelijker met een echte CDJ overweg kunnen ? Of is dit opnieuw alles uitproberen

Virtual DJ & een echte CDJ is totaal iets verschillend ;)

Ja of een reloop bijv. want ben van plan er wel een paar aan te schaffen maar ben bang dat het me vies tegenvald om 2 tracks gelijk te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 19:22 
 
Hardtraxx Veteran

Trainfreak schreef:
Kryptica schreef:
Trainfreak schreef:
Vraagje:
Als je goed overweg kan met een skin van cdj in VDJ, zou je dan makkelijker met een echte CDJ overweg kunnen ? Of is dit opnieuw alles uitproberen

Virtual DJ & een echte CDJ is totaal iets verschillend ;)

Ja of een reloop bijv. want ben van plan er wel een paar aan te schaffen maar ben bang dat het me vies tegenvald om 2 tracks gelijk te leggen.

dat zal het zeker in het begin want je weet eigenlijk totaal niet hoe dat moet op cd spelers ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 19:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kan ik me dan beter laten uitleggen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 19:30 
 
Hardtraxx Veteran

Trainfreak schreef:
Kan ik me dan beter laten uitleggen ;)

ik wil je dat dan wel uitleggen als je ze heb doe ik wel vaker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 19:56 
 
Artiest

Trainfreak schreef:
Kan ik me dan beter laten uitleggen ;)


beatmatche is ff oefene das nog niet eens de kunst, dat heb je wel snel onder de knie. timing is een belangrijk punt en je moet gewoon fantasierijk zijn oftewel een paar alcoholische drankjes :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 20:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

OT aub...
Hier is een topic voor
http://www.hardtraxx.nl/forum/djs-corner/dj-basics-tips-t3299.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 20:15 
 
Artiest

Lowrenz schreef:


1 keer ff iets tussendoor vermelden is niet meteen off topic...

maargoed dingen als traktor enzo zullen langzamerhand zo populair worden dat het (denk ik) de cd's nog wel eens aan de kant kan schuiven qua feesten. VDJ zal dat niet zo snel doen trouwes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 20:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Lowrenz schreef:


1 keer ff iets tussendoor vermelden is niet meteen off topic...


Dat is dus precies de definitie van off-topic gaan, even iets tussendoor vermelden :whistle:
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner