Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

Vinyl is nog niet eens helemaal uitgestorven en de cd wordt alweer bedreigd. Denk toch dat ooit iedereen met laptopje draait. Alsof iedereen met cd blijft draaien omdat dat zo lekker moeilijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 21:43 
 
Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Vinyl is nog niet eens helemaal uitgestorven en de cd wordt alweer bedreigd. Denk toch dat ooit iedereen met laptopje draait. Alsof iedereen met cd blijft draaien omdat dat zo lekker moeilijk is.

ik gebruik alleen maar usb sticks is al een stuk makkelijker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 22:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Vinyl is nog niet eens helemaal uitgestorven en de cd wordt alweer bedreigd. Denk toch dat ooit iedereen met laptopje draait. Alsof iedereen met cd blijft draaien omdat dat zo lekker moeilijk is.

Ik hoop maar dat dat tijdperk nooit zal aanbreken dat er op feesten geen CDJ's meer staan.
Het blijft een kunst, het zou jammer zijn moest deze verdwijnen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 22:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk wel dat als digitaal draaien echt het huidige draaien gaat vervangen, dat de verwachtingen en het niveau hiermee ook wel omhoog zullen gaan... Denk dat het niveau van draaien omhoog zal gaan, waardoor de lui die even populair willen doen alsnog nergens komen... Ik denk niet dat mixen in zn huidige vorm hetzelfde zal zijn als alles digitaal is
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lowrenz schreef:
tomb schreef:
Vinyl is nog niet eens helemaal uitgestorven en de cd wordt alweer bedreigd. Denk toch dat ooit iedereen met laptopje draait. Alsof iedereen met cd blijft draaien omdat dat zo lekker moeilijk is.

Ik hoop maar dat dat tijdperk nooit zal aanbreken dat er op feesten geen CDJ's meer staan.
Het blijft een kunst, het zou jammer zijn moest deze verdwijnen...

En die kunst verdwijnt? Beatmatchen is geen kunst maar skills (en beatmatchen is het enigste fundamentele dat kan veranderen).
Bovendien bestaat het digitale dj'en uit meer als VDJ. VDJ is echt het instap programma, het laagste van het laagste. Er zijn ook gewoon digitale dj's met top gear van merken zoals A&H xone, Native Instruments, etc... Net zoals je pio CDJ2000 en goedkope OEM budget CD spelers hebt... Het is dan ook onzin om digitaal draaien af te keuren omdat je VDJ niks vind.

TakkU schreef:
Het hele digitale mixen zorgt ervoor dat de instap een stuk lager is.. Maar ik ben het er wel mee eens dat die sync knoppen het allemaal veel te makkelijk maken. Zelf draai ik ook met een controller, maar ik heb de sync knop nog nooit aangeraakt. Sterker nog, ik heb zelfs de knop geremapped in Traktor. Daarnaast kijk ik eigenlijk nooit op t scherm als ik aan t beatmatchen ben, ik doe t echt puur op geluid. Dit heb ik mezelf van t begin af aan aangeleerd, omat ik graag op CDJ's wil draaien maar ik daar op dit moment het geld nog niet voor heb.. Als ik mezelf dan aanleer om alleen via t scherm te draaien dan ga ik keihard op mn bek als ik een keer ergens moet draaien..
Toen ik door was in een contest, en ik een praatje aan t maken was met de andere DJ's daar, keken ze ook nogal raar op dat ik met een controller draai, en daar op CDJ1000 moest draaien.. Maar t ging echt zonder problemen, zonder fouten, gewoon goed ;) Doordat ik mezelf het echte draaien heb aangeleerd kon ik daar ook gewoon draaien zoals normaal zonder ooit eerder een CDJ1000 aangeraakt te hebben

Dat is toch vet, dat je je eigen knoppen kan mappen zoals jij dat wil. Het is zo mogelijk om hele complexen functies in elkaar te zetten door meerde functies op 1 knop te gelijk te mappen. Hierwat extra uitleg

Citaat:
Dat soort mashups kunnen absoluut leuk zijn. Maar ik hoef niet een hele avond lang alleen maar mashups en live edits aan te horen! Hou t dan maar lekker bij een paar liveacts op een avond.

Hoezo zou iedereen meteen live mashups gaan maken? Het kan en je zult het ook meer gaan zien. Er zullen zat dj's zijn die gewoon lekker met CDJ's (misschien dan met USB sticks) blijven draaien. Er zijn ook digitale oplossingen zoals timecode waarbij je gewoon 'normaal' blijft draaien en evt. wat extra's zou kunnen doen. Uiteindelijk kan iedereen nu draaien zoals hij zelf wil! Een verrijking toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 23:57 
 
Artiest

is het uiteindelijk niet zo waar vinyl nu gewoon langzamerhand aan het sterven is de cd ook snel z'n ondergang tegemoet gaat komen en alles vervangen zal worden door misschien een gigantische touch computer waarbij je alles op je laptop hebt staan een soort Microsoft tafel hebt en alles erop kan regelen...
digitale tijdperk, uiteindelijk zal de computer zich steeds meer laten zien op festivals etc.
maar ik vind ook dat VDJ zeker en programma's als traktor ook gewoon NOG niet datgene is wat die cd's zou moeten (kunnen) verdrijven, hoe populair het misschien ook is/wordt. Het is nog niet wat het moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2010 12:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ben eht hier wel deels mee eens.
Je moet toch ergens beginnen, en 9/10 x is dat bij software.

Zo ben ik zelf ook begonnen, met VDJ & traktor. Daarna heb ik een digitale geartje gekocht die werkens was met software.
En nu heb ik al een aantal maandjes de Reloop RMP 1. En dan de volgende uitbreiding weer Pioneers waar ik nu voor aan het sparen ben.

Maar ben het wel eens dat sommige mensen maar wat maken en meteen denken dat ze DJ zijn. Ik vind dat zelf altijd moeilijk om antwoord te geven als iemand aan mij vraag of ik DJ ben; ik denk voor een deel wel, want heb wel de spullen enzo.
Maarja wie ben ik, ik heb 1x in een tentje gedraait meer ook niet.

Waar ik me wel erg aan stoor is dat mensen maar wat van youtube rippen (vaak nog tracks die geneens uit zijn) die in Windows Movie Maker plakken en dan denken dat ze een mix hebben gemaakt.
En dan het posten en ons ermee lastig vallen.

Als ik een mixfout maak in een setje, post ik em nog geneens.
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner