Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 19:32 
 
Artiest

_dp_ schreef:
Ach ik vind het onzin, het gaat uiteindelijk om het eindproduct en hoe dat tot stand komt is uiteindelijk aan de DJ zelf. Een kok beoordeel je immers ook niet op zijn kookgerei.
Als je puur kijkt naar de opties van digitaal tegenover analoog kiest elk verstandig mens gewoon voor digitaal. Het grootste pluspunt van analoog is de feeling en het echt wat in handen hebben. Er zijn ook zat digitale oplossingen te vinden die de feel van het analoge blijven behouden (Time code bijvoorbeeld) maar die wel al die extra opties hebben die de software te bieden heeft. Daarbij is een CDJ ook gewoon een digitaal apparaat, maar daar hoor je dan weer niemand over zeuren?
In mijn ogen wordt een dj steeds meer een artiest zo ipv een plaatjesdraaier. Een dj kan zich zo onderscheiden van de rest en hoeft nu niet zo nodig meer nummers te maken om geboekt te worden. Zo kan er hopelijk een eind gemaakt worden aan het dalende dj niveau dat veroorzaakt wordt door producers/dj's die alleen geboekt worden voor hun producties maar eigenlijk gewoon slecht draaien. :)


Onderscheiden? Als je ergens mee wel heel makkelijk mixjes neer kan zetten is dat wel met een programma als VDJ, is geen kunst meer aan op die manier, AVIO livesets dat zijn pas onderscheidende sets, een traktor set van brennan heart, met alle respect, vind ik niet thuis horen op Q-base bv. Dat kan je thuis ook wel allemaal in mekaar gaan zetten, denk niet dat je het DJ niveau omhoog brengt maar juist naar benede omdat VDJ door elke josti wel goed behandeld kan worden met een redelijk normaal iets. Denk dus niet dat het wat gaat veranderen aan het dalende niveau van DJ's en met alle respect een naam als Zany brengt toch meer mensen met zich mee dan een of andere DJ Sugar Lee Vloeker die er staat en misschien wel 123123123 keer beter kan draaien. Dus dat zal echt niks uitmaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 19:38 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:

Onderscheiden? Als je ergens mee wel heel makkelijk mixjes neer kan zetten is dat wel met een programma als VDJ, is geen kunst meer aan op die manier, AVIO livesets dat zijn pas onderscheidende sets, een traktor set van brennan heart, met alle respect, vind ik niet thuis horen op Q-base bv.


De liveset van avio is ook niet meer wat het geweest is,,, maar nog wel GAAF :$ :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 19:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Analoog of digitaal is weer een hele andere discussie als je het mij vraagt.
Als je een mengpaneel aan je PC hangt en VDJ/Traktor draait is dat al heel wat anders
dan wanneer je mixt met je muis en toetsenbord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:

Onderscheiden? Als je ergens mee wel heel makkelijk mixjes neer kan zetten is dat wel met een programma als VDJ, is geen kunst meer aan op die manier,


Is geen kunst meer om een goed setje neer te zetten? Haha, laat Virtual DJ maar eens een goede tracklist maken en op een originele manier een overgang maken...

Skedoedelefloeps schreef:
AVIO livesets dat zijn pas onderscheidende sets, een traktor set van brennan heart, met alle respect, vind ik niet thuis horen op Q-base bv. Dat kan je thuis ook wel allemaal in mekaar gaan zetten

Alles wat je op een feest kunt moet je ook thuis kunnen en andersom...

Skedoedelefloeps schreef:
, denk niet dat je het DJ niveau omhoog brengt maar juist naar benede omdat VDJ door elke josti wel goed behandeld kan worden met een redelijk normaal iets.

Misschien hoor jij het niet, maar iemand die niet weet hoe die mixjes kan maken kun je meteen horen of hij nou met software of met hardware draait...Beatmatchen is uiteindelijk het minst belangrijke deel van een set, het moet goed zijn (natuurlijk) maar het bepaald niet of een set uniek is of niet. Bovendien bestaan digitale en analoge oplossingen gewoon uit dezelfde fundamenten. Play/pause, cue (evt) en een pitchfader.

Skedoedelefloeps schreef:
Denk dus niet dat het wat gaat veranderen aan het dalende niveau van DJ's en met alle respect een naam als Zany brengt toch meer mensen met zich mee dan een of andere DJ Sugar Lee Vloeker die er staat en misschien wel 123123123 keer beter kan draaien. Dus dat zal echt niks uitmaken

Als Dj Sugar Lee Vloeker zoveel beter zou draaien zou ik daar zeker naar toe gaan, dat is toch logisch? >.<
(Overigens draait dj Zany digitaal niet echt lekker gekozen voorbeeld dus)

Mol schreef:
Analoog of digitaal is weer een hele andere discussie als je het mij vraagt.
Als je een mengpaneel aan je PC hangt en VDJ/Traktor draait is dat al heel wat anders
dan wanneer je mixt met je muis en toetsenbord.

Tuurlijk, ik wil ook geen muisDJ's zien op feesten ;) Deze dj's zijn gewoon net begonnen en horen gewoon niet thuis op deze feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 19:59 
 
Artiest

als je toch op alles reageert wat ik zeg ken je net zo goed t hele stuk quoten :P

Maar wat je zegt is onzin
DJ Hans noemen we even die goede onbekende dj, die staat opeens samen met allemaal namen die je kats niet kent op de line up van qlimax want ze zijn betere dj's dan zany en alle andere. Jij ziet die line up en denkt
die kunnen beter draaien dus ik ga. Kun je wel zeggen ik ga naar diegene die beter draait maar uiteindelijk doet de naam het em. Zoals jij ook liever een sony tv koopt dan een Superkoeledeluxe tv omdat je dat merk niet kent en sony bekend is.
En niet zeggen nee das niet zo, want dat is bij ieder mens hetzelfde, zijn nou eenmaal gevoelig daarvoor. Dus als Qlimax dit jaar een line up kende van onbekende namen, was het niet binne een half uurtje uitverkocht ofzo, sterker nog dan kon je ze nu nog rustig binne halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij snapt mijn punt niet... Door digitaal te draaien kan een dj zich juist meer onderscheiden en zo een naam opbouwen in de scene als dj. En nee idd als DJ Hardstyle volgend jaar in de lineup staat dan gaat de verkoop van kaartjes minder snel. Maar als iedereen weet dat deze dj heel vet draait doordat hij al tijden lang bezig is met zijn naam op te bouwen natuurlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
als je toch op alles reageert wat ik zeg ken je net zo goed t hele stuk quoten :P

Maar wat je zegt is onzin
DJ Hans noemen we even die goede onbekende dj, die staat opeens samen met allemaal namen die je kats niet kent op de line up van qlimax want ze zijn betere dj's dan zany en alle andere. Jij ziet die line up en denkt
die kunnen beter draaien dus ik ga. Kun je wel zeggen ik ga naar diegene die beter draait maar uiteindelijk doet de naam het em. Zoals jij ook liever een sony tv koopt dan een Superkoeledeluxe tv omdat je dat merk niet kent en sony bekend is.
En niet zeggen nee das niet zo, want dat is bij ieder mens hetzelfde, zijn nou eenmaal gevoelig daarvoor. Dus als Qlimax dit jaar een line up kende van onbekende namen, was het niet binne een half uurtje uitverkocht ofzo, sterker nog dan kon je ze nu nog rustig binne halen.

Wat een onzin, de lineup is nog niet eens bekend :P
Naamsbekendheid moet je opbouwen, dat moest sony ook. Mensen die alleen draaien en niet produceren krijgen de kans niet om die naam op te bouwen, op de grote feesten staan immers alleen producers. Ik snap dat het best een lastige overgang word dat er (op dit moment) onbekende dj's op feesten staan. Maar bekijk het eens andersom. Het zou toch ook vreemd zijn als alleen goede dj's releases krijgen. Zij hebben immers een naam opgebouwd met het DJ zijn en daardoor verkopen ze meer van hun eigen tracks.
Ik ga persoonlijk liever naar een dj die ontzettend goed draait, maar niet produceert, dan naar een producer die middelmatig mixed. Hoe je het marketingwise gaat regelen is dan wel een probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Jij snapt mijn punt niet... Door digitaal te draaien kan een dj zich juist meer onderscheiden en zo een naam opbouwen in de scene als dj. En nee idd als DJ Hardstyle volgend jaar in de lineup staat dan gaat de verkoop van kaartjes minder snel. Maar als iedereen weet dat deze dj heel vet draait doordat hij al tijden lang bezig is met zijn naam op te bouwen natuurlijk niet.

Als je natuurlijk de meest dikke mixen maakt met digitale apparatuur (VDJ, Traktor etc.) zal ik de laatste zijn die daar over zeurt. Als je iets doet wat anderen niet doen, iets toevoegt wat 't bijzonder maakt... daar moet je gewoon respect voor hebben. Feit is alleen dat dat eigenlijk totaal niet gebeurd.

Als je bijvoorbeeld alleen al op deze website kijkt is er een overvloed aan "rommel" wat weinig weg heeft van goeie DJ sets wat plezierig is om naar te luisteren. "We knallen een programma op de computer aan, pakken de meeste harde tracks, want het zogenaamde raw hardstyle is helemaal in" lijkt wel het motto.

Uiteraard is het niet de insteek van dit topic om een groep op een voetstuk te plaatsen en af te zeiken ofzo. Maar de toename van kwantiteit i.p.v. kwaliteit is imo gewoon een slechte ontwikkeling ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:30 
 
Artiest

Lyst schreef:
Wat een onzin, de lineup is nog niet eens bekend :P
Naamsbekendheid moet je opbouwen, dat moest sony ook. Mensen die alleen draaien en niet produceren krijgen de kans niet om die naam op te bouwen, op de grote feesten staan immers alleen producers. Ik snap dat het best een lastige overgang word dat er (op dit moment) onbekende dj's op feesten staan. Maar bekijk het eens andersom. Het zou toch ook vreemd zijn als alleen goede dj's releases krijgen. Zij hebben immers een naam opgebouwd met het DJ zijn en daardoor verkopen ze meer van hun eigen tracks.
Ik ga persoonlijk liever naar een dj die ontzettend goed draait, maar niet produceert, dan naar een producer die middelmatig mixed. Hoe je het marketingwise gaat regelen is dan wel een probleem.


Line up is dan wel niet bekend maar wat wil je zeggen dan, dat dit jaar opeens allemaal onbekende erop staan? Dacht het niet he, line up is dan wel onbekend maar je weet dat er dikke namen staan op Qlimax.
En andersom bekijken vind ik onvergelijkbaar, mensen als Zany, Beholder, Max Enforcer worden producing dj's genoemd omdat ze producen en mixen, iemand die alleen mixt valt er simpelweg buiten (wat logisch en in zekere zin eerlijk is) omdat diegene gewoon die naam niet heeft voor zichzelf. Ja als je als DJ staat op grote feesten maak je sneller een naam voor jezelf natuurlijk, maar ik vind niet dat alleen dj's voorkeur moeten krijgen boven de grote namen in de scene. Er zijn vast ook bands die beter kunnen spelen dan U2 maar niks zelf maken maar alleen bekende nummers spelen op feesjes, moeten die dan opeens voorkeur krijgen boven U2 omdat ze beter kunne spelen?
Dat vind ik onzin, ik vind dat DJ's only de keuze hebben gemaakt voor minder bekendheid toen ze bedacht hadden alleen DJ te zijn en laten we eerlijk zijn, de scene kent ook DJ's die niet producen en wel gewoon bekend zijn.
The Pitcher en Dozer doen niks qua producen, maar ze draaien wel op grote feesten, dus als je het tot zo'n sectie weet te schoppen, dan heb je het als single dj goed voor elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:31 
 
Hardtraxx Veteran

Mind.Illusion schreef:

Uiteraard is het niet de insteek van dit topic om een groep op een voetstuk te plaatsen en af te zeiken ofzo. Maar de toename van kwantiteit i.p.v. kwaliteit is imo gewoon een slechte ontwikkeling ;)


Ja maar als je gewoon met vdj een leuke mix maakt van lekkere tracks die niet veel gedraaid worden maakt, dan ligt voor mij de kwaliteit al stukken hoger.. Is toch ook gewoon lekker om is te luisteren.. Het hoort gewoon niet op een Event plaats, maar zou dat volgens jou dan ook zoiets niet in het livesets topic kunnen?

PS Leuke discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik kloot af en toe wel es wat aan met vdj, maar daarentegen kan ik wel gewoon met normale spelers draaien en live zal ik echt never nooit met vdj gaan draaien. Soms maak ik voor de lol gwn ff een mixje ofzo maar doe er verder niks mee. Ondertussen ben ik dan meestal andere dingen aant doen. Vind het af en toe wel grappig, maar ik ben van mening dat er niks boven een paar goede pioneers gaat :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Mind.Illusion schreef:

Uiteraard is het niet de insteek van dit topic om een groep op een voetstuk te plaatsen en af te zeiken ofzo. Maar de toename van kwantiteit i.p.v. kwaliteit is imo gewoon een slechte ontwikkeling ;)


Ja maar als je gewoon met vdj een leuke mix maakt van lekkere tracks die niet veel gedraaid worden maakt, dan ligt voor mij de kwaliteit al stukken hoger.. Is toch ook gewoon lekker om is te luisteren.. Het hoort gewoon niet op een Event plaats, maar zou dat volgens jou dan ook zoiets niet in het livesets topic kunnen?

PS Leuke discussie

Een leuke mix is subjectief en een goede mix is objectief :P Ik heb er in principe niks op tegen als VDJ mixen op sites worden geplaatst. Maar deze mixen zijn vaak langs denderende treinen, waarbij tracks zomaar overal in worden gegooid waarbij ik dan niet begrijp waarom iemand het uberhaupt op internet zou zetten ;) Dit gebeurd tegenwoordig niet meer incidenteel maar eerder structureel. Tuurlijk heb je zelf de keus of je iets download of niet, maar ik denk dat een hoop mensen weleens 2x mogen nadenken voordat er zomaar weer iets online wordt gegooid ;) Aparte sectie ervoor zou imo misschien wel handig zijn.

En idd leuke discussie. Niks mis ook met goede discussies :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 20:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

@moeilijke naam
Dan heb je het over dj's die een producer betalen voor de naamsbekendheid. Wat op zich best een goede oplossing is, maar het blijft wel een omzeiling van het probleem.

En ik denk ook niet dat je een band kunt vergelijken met dj's. Want bij een band is een nummer maken in principe hetzelfde als live optreden (hoewel voor een perfecte opname meerdere pogingen zijn of er word per deel opgenomen.) Bij Dj's en producers ligt het veel verder uit elkaar. Werken met oscillators etc. heeft weinig te maken met het dj zijn. Al zou ik me heel erg verdiepen in het produceren en alle ins en outs weten, dan nog zou ik de ballen verstand hebben van draaien. Het is beide een vak op zich en beide vakken hebben zijn eigen talenten, sommigen zijn getalenteerd in beide. Als Mind Illusion de afgelopen 3 jaar op qlimax had gestaan, en tienduizenden mensen hebben zijn sets gehoord, dan zouden er dit jaar genoeg mensen die een kijkje willen gaan nemen bij Mind Illusion, omdat ze weten dat hij kwalitatief veel betere sets neer kan zetten dan bijvoorbeeld Noisecontrollers. Men heeft hem al eerder meegemaakt, men heeft zijn sets ervaren, het woord gaat de rondte en Mind Illusion als gevestigde naam op de grote feesten is een feit. Het enige probleem zit hem in die overgang, hoe bouwt Mind Illusion naamsbekendheid op bij het grote publiek, als de enige manier om het grote publiek te bereiken is dat hij al naamsbekendheid moet hebben. En de cirkel is rond. De enige manier om naamsbekendheid op te bouwen is door te produceren (of een michel pollen constructie). De naamsbekendheid zelf is dus niet het probleem, maar de cirkel die dit in stand houd.

Ps. Dat er goede namen op qlimax staan is subjectief. Ik wil wel graag eerst weten wat voor artiesten er op een feest staan, voordat ik een duur kaartje koop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 21:18 
 
Hardtraxx Veteran

Mind.Illusion schreef:
Als je bijvoorbeeld alleen al op deze website kijkt is er een overvloed aan "rommel" wat weinig weg heeft van goeie DJ sets wat plezierig is om naar te luisteren. "We knallen een programma op de computer aan, pakken de meeste harde tracks, want het zogenaamde raw hardstyle is helemaal in" lijkt wel het motto.
Hier ben ik het wel mee eens. Zie je vooral de nieuwste tracks voorbij komen, terwijl genoeg oude platen minstens zo 'raw' zijn, zoals oudere Acti of Donkey Rollers of Zany of.... moet ik doorgaan? En die zie je nooit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mind.Illusion schreef:
Als je natuurlijk de meest dikke mixen maakt met digitale apparatuur (VDJ, Traktor etc.) zal ik de laatste zijn die daar over zeurt. Als je iets doet wat anderen niet doen, iets toevoegt wat 't bijzonder maakt... daar moet je gewoon respect voor hebben. Feit is alleen dat dat eigenlijk totaal niet gebeurd.

Waarom moet het meteen de meest dikke mixen zijn? Je moet dus of heel goed omgaan met de digitale apparatuur of anders moet je maar analoog draaien? Met analoge gear mag je dus slechtere setjes maken om mensen toch tevreden te houden?
Mind.Illusion schreef:
Als je bijvoorbeeld alleen al op deze website kijkt is er een overvloed aan "rommel" wat weinig weg heeft van goeie DJ sets wat plezierig is om naar te luisteren. "We knallen een programma op de computer aan, pakken de meeste harde tracks, want het zogenaamde raw hardstyle is helemaal in" lijkt wel het motto.

Tja het klopt dat de meeste software dj's hier veel rommel afleveren, maar ligt dit nou echt aan de software of aan de gebruiker? Deze gebruikers zouden met CDJ's een even slechte mix afleveren...Tegenwoordig kan iedereen mixen, photoshopen, zijn teksten ergens dumpen etc... Dit hoort gewoon bij de digitale samenleving en daarom moet je ook gewoon een beetje door al die onzin heen filteren en niet alles te serieus nemen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 21:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dus wat lyst zegt.
Je moet eerst die naamsbekendheid hebben voor op grote feesten te kunnen draaien.
Maar dan nog, de meeste mensen die tegenwoordig feesten bezoekt willen geen oude platen.
Die willen de nieuwe tracks, de hitjes. Alleen de addicts onder ons weten het verschil tussen een goede set of een slechte set.
En dan maakt inderdaad een Noisecontrollers of een Headhunterz en of een Zatox of noem maar op veel meer kans omdat dan de mensen weten dat hun leuke tracks voorbij gaan komen.
Ik hou er zelf van setjes waarvan je niet kunt verwachten welke tracks ze gaan draaien.
Maar als je kijkt zit er echt niet veel afwisseling in de sets van tegenwoordig op grote feesten.
Zelf zou ik veel liever veel meer echte dj's zoals MI zien ipv DBSTF ofzo. Zelf het VDJ Mixen vind nog kunnen als je het gebruikt om er achter te komen of je t leuk vind, maar idd zet dan niet alles direct online.
Zelf heb ik dit ook niet gedaan, en heb ik reloopjes gekocht. Dan heb ik af en toe een setje online gezet voor te kijken hoe ik t kon verbeteren.
nu sinds een tijdje CDJ800 en ik moet zeggen, ik hou er echt van om lekker plaatjes te draaien :).
Ik zou kunnen zeggen dat ik met VDJ nog niet de helft zoveel plezier zou hebben! Want het is ook een passie ofcourse. Het bezig zijn met de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoewel ik zelf soms graag wat "kloot" met vdj, ben ik het hier helemaal mee eens.

Mixen moet een echt vak blijven, dat zeker door professionals op z'n minst met cd's moet gebeuren. Anders kunnen we tegenwoordig beter een "itunes" afspeellijst op een feest laten gaan.

En "amateurs" moeten niet claimen alsof ze een mix hebben gemaakt terwijl dit met vdj is gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 22:41 
 
Artiest

Lowrenz schreef:
Je moet eerst die naamsbekendheid hebben voor op grote feesten te kunnen draaien.
Maar dan nog, de meeste mensen die tegenwoordig feesten bezoekt willen geen oude platen.
Die willen de nieuwe tracks, de hitjes. Alleen de addicts onder ons weten het verschil tussen een goede set of een slechte set.

BAM

hier noem je 2 ijzer sterke punten waarom 't in nederland misgaat met feesten tov andere landen.
ooit afgevraagd waarom DJ's in de media zo negatief zijn? waarom de meeste mensen niet los gaan en alleen zieren?
juist door deze uitspraak "mensen willen hitjes"
een echte partyganger wil niet alleen hitjes horen maar muziek waarop ze los kunnen gaan
dit word sterk beperkt door organisaties die geen nieuwe namen durven te wagen en waarom veel dj's niet op stages staan (vooral zonder producing)

de nederlandse scene is in 'n slenk beland en durft er niet uit te kruipen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik geef de de meesten hier allemaal wel gelijk terwijl ik zelf ook wel eens/regelmatig een setje met vdj ( met een hercules mp3 controler e2)(wat niet weg neemt dat het digitaal is) in elkaar knutsel
kvind hardstyle zekker vet en om er tijd in te steken met het "mixen" ook geen verspilling
maar om een beetje de basics onder de knie te krijgen en ik op dit moment (leeftijd) geen geld heb voor dekjes
dat lijkt mij persoonlijk zkkr vet maar dat er op feesten zoals Q-partys of B2s sommige setjes meer crosfaders bevatten dan mixwerk vindt ik dan ook erg jammer
maar om nou de VDj setjes hier te gaan verbieden of boycotten nee alleen alle "eerste Mixjes" wel
commetaar en tips zijn altijd handig maar niet als je de track maar willekeurig op play drukt en de ander op pauze en dat mixen noemt
ga dan eerst maar even flink oefenen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 22:55 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
Lowrenz schreef:
Je moet eerst die naamsbekendheid hebben voor op grote feesten te kunnen draaien.
Maar dan nog, de meeste mensen die tegenwoordig feesten bezoekt willen geen oude platen.
Die willen de nieuwe tracks, de hitjes. Alleen de addicts onder ons weten het verschil tussen een goede set of een slechte set.

BAM

hier noem je 2 ijzer sterke punten waarom 't in nederland misgaat met feesten tov andere landen.
ooit afgevraagd waarom DJ's in de media zo negatief zijn? waarom de meeste mensen niet los gaan en alleen zieren?
juist door deze uitspraak "mensen willen hitjes"
een echte partyganger wil niet alleen hitjes horen maar muziek waarop ze los kunnen gaan
dit word sterk beperkt door organisaties die geen nieuwe namen durven te wagen en waarom veel dj's niet op stages staan (vooral zonder producing)

de nederlandse scene is in 'n slenk beland en durft er niet uit te kruipen

ben ik het helemaal mee eens alleen het is wel triest hoe het eraan toegaat :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:07 
 
Hardtraxxer

Om eerlijk toe te geven mix ik ook met Vdj en een Hercules Dj Console Rmx, heb wel heel men vdj aangepast met een skin van een Cdj100 zodat je die Irritante Beatmeter niet in beeld heb, moet nu alles op gevoel en timing doen, Sync gebruik ik niet.

Dit is mijn Vdj Skin atm:
http://i.imgur.com/apGZK.png

Maar kan volgende maand of maand erop toch 2 cd spelers overkopen en daar ben ik reuze blij mee, want Digitaal mixen begint me me keel uit te komen :) (eerst kon ik gewoon geen cd spelers nieuw aanschaffen... want ik had het geld er gewoon niet voor, dat Dj Console had ik meer gekocht om te kunnen blijven oefenen en zo door te sparen...)


Ps. even over het digitaal mixen,

Wat heeft Zany btw laast @ Mystery Land gedaan... Dacht zo even dat hij een Traktor Set daar had neergezet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:10 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
Pithune schreef:
Lowrenz schreef:
Je moet eerst die naamsbekendheid hebben voor op grote feesten te kunnen draaien.
Maar dan nog, de meeste mensen die tegenwoordig feesten bezoekt willen geen oude platen.
Die willen de nieuwe tracks, de hitjes. Alleen de addicts onder ons weten het verschil tussen een goede set of een slechte set.

BAM

hier noem je 2 ijzer sterke punten waarom 't in nederland misgaat met feesten tov andere landen.
ooit afgevraagd waarom DJ's in de media zo negatief zijn? waarom de meeste mensen niet los gaan en alleen zieren?
juist door deze uitspraak "mensen willen hitjes"
een echte partyganger wil niet alleen hitjes horen maar muziek waarop ze los kunnen gaan
dit word sterk beperkt door organisaties die geen nieuwe namen durven te wagen en waarom veel dj's niet op stages staan (vooral zonder producing)

de nederlandse scene is in 'n slenk beland en durft er niet uit te kruipen

ben ik het helemaal mee eens alleen het is wel triest hoe het eraan toegaat :/


agh ga toch allemaal alsjeblieft weg met je Oldskool hardstyle was mooier en vroeger was t beter en in nederland is t bla bla bla.... t gras is altijd ergens groener ik vind dat er niks mis is met de vraag naar... en het aanbod van... en zeker op feesten gaat gewoon iedereen los, of die nu hit na hit hoort, of gewoon een set hoort waar die door kan stampen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:13 
 
Artiest

wie heeft het over oldschool? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:16 
 
Artiest

Pithune schreef:
wie heeft het over oldschool? :)

jij weet net zo goed als ik dat zodra het punt begint te komen over dat mensen in hardstyle tegenwoordig hitjes willen etc dat het topic binnen 10 minuten overstroomd met Oldskool dit dat zus zo bla bla xd
ik wil alleen ff vermeiden dat dat gebeurt, want die discussies ben ik wel zat en gaat t ook niet om op t moment natuurlijk.
het gaat in principe over VDJ, maar vooral over het gebruik van zulke software etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:17 
 
Artiest

de main issue met oude en tegenwoordige hardstyle is dat 't vroeger minder narrow/beperkt was, toen werd muziek gemaakt om erop los te gaan, tegenwoordig is 't meer een competitie wie 't meeste melodieuze, of duistere hardstyle kan maken met bekende rap lyrics ...
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner