Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 19 hours ago
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
JE hebt het wel steeds over pitch benden, maar die je wel iets met je pitchfader? :)
Moet je de jogg steeds naar rechts draaien om de de beats gelijk te houden, dan is het nummer dus te traag en moet je de pitch fader omlaag doen
Als je naar links moet draaien dan doe je het omgekeerde
Hardtraxxer
389 posts member since 2009
last seen Dec 2009
_dp_ wrote:JE hebt het wel steeds over pitch benden, maar die je wel iets met je pitchfader? :)
Moet je de jogg steeds naar rechts draaien om de de beats gelijk te houden, dan is het nummer dus te traag en moet je de pitch fader omlaag doen
Als je naar links moet draaien dan doe je het omgekeerde

jaja ik verschuif de pitch fader ook hoor om de beat zo gelijk mogelijk te zetten, op youtube lijkt het allemaal zo makkelijk :)

kwil gewoon niet afgaan op mn eerste optreden snapje :lol:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Het lijkt ook heel makkelijk, maar dat is het niet inderdaad.. Blijf oefenen! Als alles goed lukt en vaak ook kun je ook lekker setjes hier posten!
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Khadber wrote:Het lijkt ook heel makkelijk, maar dat is het niet inderdaad.. Blijf oefenen! Als alles goed lukt en vaak ook kun je ook lekker setjes hier posten!
ja nog zoiets, hoe neem ik in godnaam setjes op via men mengpaneel?
(veel vragen ik weet et :$ )
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
Je kan toch gewoon je uitgang van je poort naar de mic ingang van je PC doen desnoods? Er zijn genoeg programma's om geluid mee op te nemen, onder andere Audacity.
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
en van welke poort dan? zo die rode en witte draad of wat voor draad is het?
Hardtraxx Veteran
last seen Jul 2018
waarschijnlijk heeft je mengpaneel rec. out. Dat is als het goed is rood en witte tulp. Je moet die verbinden met de line in of mic ingang van je laptop/pc (Line in is het beste qua kwaliteit). Om die 2 te verbinden heb je een verloop kabeltje nodig van tulp (RCA) naar mini-jack :)
Je kunt dan gewoon opnemen met programma's als audacity.
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
oki bedankt en dat kabeltje kan ik eender waar vinden?

(laatste vraag :P )
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
In elke betere electronica of geluidswinkel. Vraag daar gewoon naar een verloopkabel van 2 naar 1 stekker om het te omschrijven (of kopieer gewoon de omschrijving die hier staat ;)).
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
okidoki bednakt allemaal !!! :thumbsup: :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
voila de aankoop + ik :P :thumbsup:

Image
Image
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
Nice :) Die Reloops ben ik van plan ook te kopen (als het die zijn tenminste, ik neem de goedkoopste) :P
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Yannicksuper wrote:Nice :) Die Reloops ben ik van plan ook te kopen (als het die zijn tenminste, ik neem de goedkoopste) :P
dan zullen dat ze wel niet zijn ;) :cool:
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
RandM wrote:
Yannicksuper wrote:Nice :) Die Reloops ben ik van plan ook te kopen (als het die zijn tenminste, ik neem de goedkoopste) :P
Ok dan :)
Hardtraxx Veteran
3203 posts member since 2008
RMP-1 Scratch was het toch Jor-D? Alleen vind ik het apart dat die scratch dan een slot in hebben..
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Yannicksuper wrote:
RandM wrote:
Ok dan :)

deze zijn de rmp-2 (toffmusic zen topmodel)

en kost rond de 600 €

:worship:
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Khadber wrote:Je kan toch gewoon je uitgang van je poort naar de mic ingang van je PC doen desnoods? Er zijn genoeg programma's om geluid mee op te nemen, onder andere Audacity.
kheb alles aangesloten, hoe begin ik nu met recorden?
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
RandM wrote:
Khadber wrote:Je kan toch gewoon je uitgang van je poort naar de mic ingang van je PC doen desnoods? Er zijn genoeg programma's om geluid mee op te nemen, onder andere Audacity.
http://audacity.sourceforge.net/help/" target="_blank" rel="nofollow

soms moet je even verder kijken dan je neus lang is :innocent:.
Bovendien is het echt zo moeilijk niet..
Druk op de knop die opneemt (je herkent hem wel van videorecorders etc.), je zorgt dat je opname kanaal in je windows goed is (dat icoontje met die speaker rechts onderin, dan bij opnameregelaars kijken welke je nodig hebt, en die selecteren, NIET afspeel dingen, OPNEEM dingen). En tadaa..
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Khadber wrote:
RandM wrote:
http://audacity.sourceforge.net/help/" target="_blank" rel="nofollow

soms moet je even verder kijken dan je neus lang is :innocent:.
hu?
ik bedoel met mn gear e :)
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
Je hebt alles toch netjes ingeplugd? Dan werkt het gewoon naar mijns inziens.
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Khadber wrote:Je hebt alles toch netjes ingeplugd? Dan werkt het gewoon naar mijns inziens.

de kabel vn paneel nr mn pc ja . dan start ik audacity op en wat dan? want vn die handleiding word ik niet wijzer >.<
Hardtraxx Veteran
last seen Jul 2018
opneemknop aanzetten, knop met het rode bolletje ;)
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
Druk op de knop die opneemt (je herkent hem wel van videorecorders etc.), je zorgt dat je opname kanaal in je windows goed is (dat icoontje met die speaker rechts onderin, dan bij opnameregelaars kijken welke je nodig hebt, en die selecteren, NIET afspeel dingen, OPNEEM dingen). En tadaa..

Zoals hierboven gepost.
Hardtraxxer
last seen Dec 2009
Khadber wrote:Druk op de knop die opneemt (je herkent hem wel van videorecorders etc.), je zorgt dat je opname kanaal in je windows goed is (dat icoontje met die speaker rechts onderin, dan bij opnameregelaars kijken welke je nodig hebt, en die selecteren, NIET afspeel dingen, OPNEEM dingen). En tadaa..

Zoals hierboven gepost.

ok we horen geluid nu maar ook een SUUUPPPPRR degoutant geruis...
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
In de goede poort gestoken? alle kabels goed in de poorten gestoken? geen draadbreuken?? Het zijn allemaal hele simpele dingen waar je naar kan kijken hoor..