Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3066, 3067, 3068, 3069, 3070, 3071, 3072 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Misschien dat ze morgen dicht blijven en de rest van het weekend open gaan met een gedoneerde stage. Ze hebben best veel support gekregen van andere organisaties dus misschien dat zij in opslag wat delen om iig wat neer te zetten?

Zou wel heel vet zijn als ze zo snel wat kunnen fixen met hulp van andere organisaties. Maar dat kan toch haast niet zou je zeggen qua tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
E-mail naar artiesten: "Van plan nieuw hoofdpodium te bouwen"

In een e-mail die naar artiesten is gestuurd, meldt Tomorrowland dat het team hard werkt om op tijd voor de opening morgen een nieuw hoofdpodium te bouwen. Dat schrijft gespecialiseerd muziekmagazine 'Resident Advisor'.


Volgens nieuws website HLN.be
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kickzaag schreef:
Edit:
Ik zit ff te kijken maar wat staan er eigenlijk weinig speakers. Defqon heeft nog 8 pilaren in het publiek staan met speakers maar daar helemaal niks.


Qua aantallen ontloopt het elkaar niet veel:
Afbeelding

Volgens mij is de main van RED wat dieper waardoor en meer delay towers gebruikt worden.
Tomorrowland main lijkt mij breder waardoor er een andere setup wordt gebruikt.

Hieronder een render van de TML mainstage met de 'geluidsdruk'. Oke een plaatje uit 2017 maar volgens mij nog best bruikbaar om te laten zien.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 14:09 
 
Hardtraxx Newbie

Twee jaar terug een backstage tour gehad op tomorrowland waar ze uitlegde dat ze op sommige stages gebruik maakte van een nieuw audiosysteem. 3D audio of iets dergelijks, waardoor ze zuiverder geluid met minder decibellen konden overbrengen. Hierdoor minder last van gehoorschade en overlast voor de omgeving. Vanaf 2024 was het de bedoeling dat dit ook voor de mainstage ging gebeuren. Gezien dat bij dit systeem de boxen overal hangen er grote kans is dat behalve bij het podium de rest van de boxen het overleefd heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 14:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thijsko schreef:
Twee jaar terug een backstage tour gehad op tomorrowland waar ze uitlegde dat ze op sommige stages gebruik maakte van een nieuw audiosysteem. 3D audio of iets dergelijks, waardoor ze zuiverder geluid met minder decibellen konden overbrengen. Hierdoor minder last van gehoorschade en overlast voor de omgeving. Vanaf 2024 was het de bedoeling dat dit ook voor de mainstage ging gebeuren. Gezien dat bij dit systeem de boxen overal hangen er grote kans is dat behalve bij het podium de rest van de boxen het overleefd heeft.


Dat 3d audio is wat veel festivals nu doen. Op die manier kunnen ze ook heel makkelijk sturen waar het geluid heen moet en zal je ook nooit echo horen van andere speakers.
Maar als je kijkt naar de main zie je nergens torens staan in het publiek.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben erg benieuwd. Ik heb tickets voor deze zondag, inmiddels het derde jaar op rij dat ik "mag" gaan. Bij mij persoonlijk heerste het gevoel gisteren van opluchting dat ze er in ieder geval alles aan doen om het door te laten gaan. Ben erg benieuwd naar de sfeer dit jaar, kan me goed voorstellen dat dat gevoel van opluchting bij meerdere heerst. We gaan er in ieder geval een gezellig feestje van maken.
Anders kunnen we altijd nog voorstellen dat Hardtraxx de mainstage voedt met artiesten en installatie. Kan nog wel wat JBL partyboxjes regelen denk ik :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 14:18 
 
Hardtraxx Newbie

Kickzaag schreef:
Thijsko schreef:
Twee jaar terug een backstage tour gehad op tomorrowland waar ze uitlegde dat ze op sommige stages gebruik maakte van een nieuw audiosysteem. 3D audio of iets dergelijks, waardoor ze zuiverder geluid met minder decibellen konden overbrengen. Hierdoor minder last van gehoorschade en overlast voor de omgeving. Vanaf 2024 was het de bedoeling dat dit ook voor de mainstage ging gebeuren. Gezien dat bij dit systeem de boxen overal hangen er grote kans is dat behalve bij het podium de rest van de boxen het overleefd heeft.


Dat 3d audio is wat veel festivals nu doen. Op die manier kunnen ze ook heel makkelijk sturen waar het geluid heen moet en zal je ook nooit echo horen van andere speakers.
Maar als je kijkt naar de main zie je nergens torens staan in het publiek.
Afbeelding


Dat klopt inderdaad, hebben ze nooit gehad. Er hangen speakers aan de gebouwen die ze op de heuvel neerzetten en bij de platformen waar de barren inzitten
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik snap best (zeker uit financieel oogpunt) dat ze het door willen laten gaan, maar om nou in minder dan 24 uur een 'waardige' mainstage uit de grond te stampen lijkt me ook niet heel veilig. Een oud collega van mij deed de opbouw voor o.a. Defqon en Tomorrowland, maar als je ziet wat voor veiligheidsvoorschriften daar bij komen kijken is dit niet iets wat je even snel doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 15:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Burgemeester van Rumst bevestigt: knoop rond Tomorrowland wordt niet voor vanavond doorgehakt

Verdere communicatie of beslissingen over Tomorrowland worden wellicht pas rond of na 18.00 uur meegedeeld, bevestigt Jurgen Callaerts, burgemeester van Rumst. De moeilijke puzzel wordt op dit eigenste moment gelegd door hulpdiensten, productiemedewerkers van het festival en lokale politici. De eindbeslissing ligt bij de burgemeester van Boom, Jeroen Baert - met een adviserende rol van de brandweer.


Revolting Against schreef:
Ik snap best (zeker uit financieel oogpunt) dat ze het door willen laten gaan, maar om nou in minder dan 24 uur een 'waardige' mainstage uit de grond te stampen lijkt me ook niet heel veilig. Een oud collega van mij deed de opbouw voor o.a. Defqon en Tomorrowland, maar als je ziet wat voor veiligheidsvoorschriften daar bij komen kijken is dit niet iets wat je even snel doet.


Dat niet alleen maar het is midden festival seizoen waar haal je überhaupt een lading apparatuur vandaan op zo'n korte termijn. Alles is verhuurd op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Citaat:
E-mail naar artiesten: "Van plan nieuw hoofdpodium te bouwen"

In een e-mail die naar artiesten is gestuurd, meldt Tomorrowland dat het team hard werkt om op tijd voor de opening morgen een nieuw hoofdpodium te bouwen. Dat schrijft gespecialiseerd muziekmagazine 'Resident Advisor'.


Volgens nieuws website HLN.be


DWX heeft het bestaan van die mail al ontkracht.
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... t/n3merc8/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
hurricane schreef:
Citaat:
E-mail naar artiesten: "Van plan nieuw hoofdpodium te bouwen"

In een e-mail die naar artiesten is gestuurd, meldt Tomorrowland dat het team hard werkt om op tijd voor de opening morgen een nieuw hoofdpodium te bouwen. Dat schrijft gespecialiseerd muziekmagazine 'Resident Advisor'.


Volgens nieuws website HLN.be


DWX heeft het bestaan van die mail al ontkracht.
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... t/n3merc8/

Hmm lekker dan.. najah afwachten waar de organisatie vanavond mee komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat je een hele "volwaardige" mainstage krijgt zoals normaal kun je uit je hoofd zetten. Ik vind het al bijzonder knap dat ze binnen 36 uur weer zo veel mogelijk gaan opbouwen tot showtijd. Dan maar zonder lichten, schermen en vuurwerk. Als ze dit veilig voor elkaar krijgen is dat echt een prestatie van formaat. Ik neem aan dat bezoekers daar tevreden mee zijn: liever dat dan aflasten.

Overigens: je ziet rond dit soort dingen heel veel nepnieuws, zo ook die e-mail die rondgaat. gewoon rustig afwachten wat Tomorrowland zelf gaat zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:

Overigens: je ziet rond dit soort dingen heel veel nepnieuws, zo ook die e-mail die rondgaat. gewoon rustig afwachten wat Tomorrowland zelf gaat zeggen.

Dit inderdaad, gisteren ook echt super veel neppe emailtjes en dergelijke voorbij zien komen die behoorlijk legitiem leken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2025 21:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat ben je dan eigenlijk voor een zielig figuur om zulke nep berichten de wereld in te helpen zeg..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben wel zeer benieuwd hoe het podium er uit ziet wat ze zo snel moesten fixen. Bizar dat het gelukt is, en al helemaal als het ook nog vol hangt met lichten etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ben wel zeer benieuwd hoe het podium er uit ziet wat ze zo snel moesten fixen. Bizar dat het gelukt is, en al helemaal als het ook nog vol hangt met lichten etc.


https://www.nu.nl/318432/video/zo-ziet- ... eruit.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ben wel zeer benieuwd hoe het podium er uit ziet wat ze zo snel moesten fixen. Bizar dat het gelukt is, en al helemaal als het ook nog vol hangt met lichten etc.

Nog niet alles hangt, maar dit is het zo'n beetje
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hmm beetje karige aankleding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is toch geniaal, gewoon in 36 uur VOOR je eigen mainstage een basis podium opbouwen. Speakertoren er achter staat gewoon al. Denk dat het zwarte een doek is en geen LED? Je moet toch wat. Duizend keer betere optie dan aflasten, dus petje af voor de organisatoren en toeleveranciers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 15:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://hardnews.nl/mysteryland-slaat-2 ... vanaf-nul/

O no :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat is toch geniaal, gewoon in 36 uur VOOR je eigen mainstage een basis podium opbouwen. Speakertoren er achter staat gewoon al. Denk dat het zwarte een doek is en geen LED? Je moet toch wat. Duizend keer betere optie dan aflasten, dus petje af voor de organisatoren en toeleveranciers.

Pin me er niet aan vast maar volgens mij is de voorkant LED, als je de grote versie van de foto bekijkt zie ik iets wat op vierkante vlakken lijkt, bouwblokken LED. We gaan het zien
Gelukkig hangt er praktisch hetzelfde geluid.
Geen mooie TML stage nee maar gezien de tijd een wonder dat de main alsnog open kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Pin me er niet aan vast maar volgens mij is de voorkant LED, als je de grote versie van de foto bekijkt zie ik iets wat op vierkante vlakken lijkt, bouwblokken LED. We gaan het zien
Gelukkig hangt er praktisch hetzelfde geluid.
Geen mooie TML stage nee maar gezien de tijd een wonder dat de main alsnog open kan.

Je hebt helemaal gelijk!
Afbeelding
Hier lijk je wat groene patronen erop te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat is toch geniaal, gewoon in 36 uur VOOR je eigen mainstage een basis podium opbouwen. Speakertoren er achter staat gewoon al. Denk dat het zwarte een doek is en geen LED? Je moet toch wat. Duizend keer betere optie dan aflasten, dus petje af voor de organisatoren en toeleveranciers.


Dit, kudo’s dat ze dit zo snel hebben geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen Mysteryland volgend jaar

https://www.festivalinfo.nl/news/56922/ ... de-kosten/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2025 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Best bijzonder ook op die foto, bezoekers liggen/ staan al helemaal klaar terwijl ze nog druk bezig zijn de laatste dingen van het podium te fixen :P Dat zul je niet vaak zien zo
Vorige  1 ... 3066, 3067, 3068, 3069, 3070, 3071, 3072 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen