Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3000, 3001, 3002, 3003, 3004, 3005, 3006 ... 3067  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2022 16:52 

Hardtraxx Veteran

Das pure tijdwinst CRO, als tokkie jos eerst een briefje van 500 kapot moet slaan voor 10 munten dan kost dat gewoon tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2022 16:59 

Hardtraxx Veteran

Ik kom nog vaak genoeg tegen dat er rijen staan bij de pinbalies/automaten en je bij de cash only balies/automaten meteen aan de beurt bent. Ik zorg dan ook dat ik altijd wel iets van cash bij me heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2022 22:22 

Hardtraxx Veteran

Festivals zijn de ideale manier om van mijn cash zwart geld af te geraken. Ik betaal dus meestal met cash :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 17:17 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/media/6196027/qmusic- ... ammas.html

Q-dance heeft de rechtzaak tegen Qmusic gewonnen. Qmusic moet binnen twee weken stoppen met zijn dance programmering op de zaterdagavond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 09:23 

Kraak... Piep...

Het rechterlijke document laat trouwens wat meer licht schijnen op de zaak.

Q-Music had wel echt een zaterdagavond programma met oa trance, house en af en toe ook harddance. Ook gewoon dingen van concepten van ID&T en concurrenten. Dat is de reden dat ze de rechtszaak hebben aangespannen en ja daar kan ik het op zich wel mee eens zijn.

Het mierenneuken op elk nummer of het nou wel of niet dance is in popmuziek lijkt me ook niet iets wat goed nageleefd kan worden.

Het domste wat ik las was dat toen Noordzee FM in 2005 Q-Music werd ze dus die rechtszaak van Q-Dance kregen omtrent de naam maar dat ze na de rechtszaak concludeerden in een contract van wederzijds bestaan met de genoemde regels. WAAROM zou Q-Music niet gewoon dan en daar zijn naam veranderen.

Nu zijn ze het populairste radiostation en om uberhaupt dus uit te breiden naar dancemuziek zouden ze een naamsverandering en rebranding moeten doen, wat ze weer aan populariteit en luistercijfers kost. Dit is vaak pas handig om te doen als je cijfers dalen en je in de vergetelheid raakt. Dus dit is meer een beslissing van Q-Music die zichzelf 17 jaar later terug in de reet bijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 09:27 

Hardtraxx Veteran

Omdat Q-Music al een gevestigde naam was in België en ze hierop wilden voortborduren in NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 09:31 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Het rechterlijke document laat trouwens wat meer licht schijnen op de zaak.

Q-Music had wel echt een zaterdagavond programma met oa trance, house en af en toe ook harddance. Ook gewoon dingen van concepten van ID&T en concurrenten. Dat is de reden dat ze de rechtszaak hebben aangespannen en ja daar kan ik het op zich wel mee eens zijn.

Het mierenneuken op elk nummer of het nou wel of niet dance is in popmuziek lijkt me ook niet iets wat goed nageleefd kan worden.

Het domste wat ik las was dat toen Noordzee FM in 2005 Q-Music werd ze dus die rechtszaak van Q-Dance kregen omtrent de naam maar dat ze na de rechtszaak concludeerden in een contract van wederzijds bestaan met de genoemde regels. WAAROM zou Q-Music niet gewoon dan en daar zijn naam veranderen.

Nu zijn ze het populairste radiostation en om uberhaupt dus uit te breiden naar dancemuziek zouden ze een naamsverandering en rebranding moeten doen, wat ze weer aan populariteit en luistercijfers kost. Dit is vaak pas handig om te doen als je cijfers dalen en je in de vergetelheid raakt. Dus dit is meer een beslissing van Q-Music die zichzelf 17 jaar later terug in de reet bijt.

Zoals vaak is er inderdaad wel een nuance die mist met dit soort zaken. Kan Q-dance hier geen ongelijk in geven. Mooi is het niet, maarja soms moet het zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 10:38 

Kraak... Piep...

Alm1ghty schreef:
Omdat Q-Music al een gevestigde naam was in België en ze hierop wilden voortborduren in NL.

Bijzonder dat daar dan niks tegen is gedaan. Want in Q-Dance is opgericht in 1999 en ze hebben in augustus 2001 het woordmerk Q-Dance in de Benelux officieel gemaakt. En in november 2001 is Qmusic in België live gegaan.

Dat zou betekenen dat het woordmerk Qmusic in België al onwettig was volgens de zelfde rechtsgang. Natuurlijk zijn de afspraken pas in 2005 gemaakt, dus het kan sowieso niet met terugwerkende kracht worden toegepast. Maar dat is dan toen de tijd gewoon te laat aangepakt door Q-Dance dus. Of ze waren niet groot genoeg om een bedrijf als DPG Media aan te gaan in een rechtszaak.

Voor mensen die het rechterlijke document willen inzien btw:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... rd=q-dance
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 10:57 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het van de ene kant wel een beetje kinderachtig van Q-dance, alsof ze de letter Q hebben uitgevonden en niemand anders de letter Q ooit mag gebruiken.
Aan de andere kant ook dom van Q-music om een naam te gaan gebruiken die verwarring kan veroorzaken, terwijl je in 2005 al wist dat dit problemen ging opleveren. Nu is het te laat om te veranderen, maar waarom zo graag die Q? Ik kan nergens vinden waar het eigenlijk voor staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 11:00 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Ik vind het van de ene kant wel een beetje kinderachtig van Q-dance, alsof ze de letter Q hebben uitgevonden en niemand anders de letter Q ooit mag gebruiken.
Aan de andere kant ook dom van Q-music om een naam te gaan gebruiken die verwarring kan veroorzaken, terwijl je in 2005 al wist dat dit problemen ging opleveren. Nu is het te laat om te veranderen, maar waarom zo graag die Q? Ik kan nergens vinden waar het eigenlijk voor staat.

Gokje hoor maar Quality misschien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 11:04 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
Chroman schreef:

Lijkt me uitgesloten https://qmusic.nl/programmas
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 11:04 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
MelvinFR schreef:
Chroman schreef:

Lijkt me uitgesloten https://qmusic.nl/programmas

Touché :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 11:15 

Kraak... Piep...

Chroman schreef:

Het is ook niet dat niemand de letter Q mag gebruiken. Het is de letter Q in referentie tot (hard)dance muziek als markt en doelgroep. En daar treedt Q-Music op. Daarom is de rechtszaak toen en nu weer aangespannen.

En Q is een letter die je niet vaak ziet of hoort en dus opvalt. Net als bij i, e, Z ipv S en X zijn het toevoegingen of gebruik van bepaalde letters die een bepaalde associaties aan een merk of naam geven. Bij Q is het wellicht Quality of Qore of omdat het gewoon leuk klinkt en makkelijk te herinneren is.

Het is een letter met dance. Dat het dance of music is zie je in een opslag en een letter is makkelijk te onthouden. Je moet dan meer kijken naar de marketingtrends in 1999 tot 2001 om een verklaring er bij te vinden. Er kan wat achter zitten maar het kan ook gewoon "klonk leuk" zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 12:37 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:

Qmusic is eigenlijk Belgisch en bestaat al sinds 2001. Q-Dance was in zowel 2001 als in 2005 nog redelijk niche denk ik.

Is het ook niet zo dat Q-Dance een trademark oid heeft op de term Hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 12:50 

Kraak... Piep...

Q-Dance had in 2005 al X-Qlusive, In Qontrol, Defqon.1, Qlimax, Q-Base, Dominator, Qlubtempo, Houseqlassic, Qrimetime en een tour van DJ Luna die toen behoorlijk populair was (ook buiten de hs wereld). Een paar daar van hadden al status en waren relatief groot.

Zo "niche" waren ze niet toen. Dat ze Qmusic in België in 2001 hebben gemist dat lijkt me van wel, zo internationaal keken ze wellicht toen niet. Of Qmusic deden echt compleet niks met dance muziek. Echter hebben ze wel de naam Q-Dance als Benelux trademark opgezet voordat Q-Music zelf werd opgericht. Dus het is niet dat ze niet al bezig waren met Q-Dance als "marktleider" neer te zetten qua muziek en het woordmerk.

In die zin, Q-Dance had het kunnen missen dat Qmusic door DPG media werd opgericht maar DPG media had toen wel kunnen inzien dat Qmusic wellicht zou clashen met Q-Dance. Echter blijft de muziek die Qdance toen coverde natuurlijk enorm niche. Dus als ze er vanaf wisten blijft het uiteindelijk gewoon een gok of ze in de toekomst zouden clashen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2022 12:56 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Echter blijft de muziek die Qdance toen coverde natuurlijk enorm niche. Dus als ze er vanaf wisten blijft het uiteindelijk gewoon een gok of ze in de toekomst zouden clashen.

Dat bedoel ik ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 03:20 

Hardtraxxer

De geruchten over Delete?! Iemand meer info?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 03:21 

Hardtraxx Veteran

STBM schreef:
De geruchten over Delete?! Iemand meer info?

Blijkbaar bevestigd door Partyraiser in Instagram DM's en Nolz in een Instagram story die nu verwijderd is.

RIP :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 05:48 

Hardtraxxer

Ik heb zelf een dm op insta naar partyraiser gestuurd, en hij bevestigde de roddels.
Dit is echt heel heftig :cry:
R.I.P. Delete. Bedankt voor al je muziek en mooie herinneringen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 08:07 

Hardtraxx Veteran

Ach nee wat ontzettend naar... :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 08:37 

Hardtraxx Veteran

Diep en diep en diep triest. Geen woorden voor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 09:17 

Hardtraxx Elite

Heel naar.

Iemand die weet wat er gebeurd is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 09:28 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Diep en diep en diep triest. Geen woorden voor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 09:30 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Heel naar.

Iemand die weet wat er gebeurd is?

Naar verluid een overdosis
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 09:42 

Hardtraxx Veteran

https://waalwijk.nieuws.nl/112/20220501 ... e-te-zijn/

Hier het nieuwsbericht. Godverdomme wat een klote nieuws
Vorige  1 ... 3000, 3001, 3002, 3003, 3004, 3005, 3006 ... 3067  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen