Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2901, 2902, 2903, 2904, 2905, 2906, 2907 ... 3043  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2019 18:39 
 
Hardtraxx Veteran

Dan klopt eindelijk toch juist
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2019 20:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Niet mee eens. Het is er enorm druk en iedereen om je heen danst/gaat los/doet gek/maakt plezier, waardoor het moeilijk is om rust te vinden/nemen. Ook kun je door de drukte de mensen waarbij je je vertrouwd voelt makkelijk kwijt raken. Verder zijn eten en drinken vaak heel erg duur en ongezond, terwijl de weersomstandigheden soms ook niet meewerken.


Doet niet af aan mijn argumentatie.

Als jij op een festival out of slecht gaat dan is er sociale controle en professionele hulp aanwezig die erop ingesteld is om dit soort gevallen op te vangen. Tevens is hulp zoeken dan veel laagdrempeliger en toegankelijk dan in andere situaties.

Khadber schreef:
Dat is prima, maar het verbod is uitgegeven omdat bij 20 uit 20 controles bleek dat iemand met drugs achter het stuur zat. Met drugs op achter het stuur kruipen is gewoon ontzettend dom en gevaarlijk.


Ik deel je mening, maar als je naar een festival gaat met de auto om daar drugs te nemen en het dus vanaf het begin af aan al de bedoeling was om met de auto terug te rijden, dan is die keuze in nuchtere toestand bewust gemaakt. Is het dan de schuld van de drug of van de persoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 09:45 
 
Hardtraxxer

Melanoisia schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Festivals zijn een veilige omgevingen om drugsgebruik te faciliteren. Het zijn juist de ideale gelegendheden om de individuele vrijheid van mensen op dit gebied te uiten wat ze niet kwijt kunnen in het dagelijkse leven.

Niet mee eens. Het is er enorm druk en iedereen om je heen danst/gaat los/doet gek/maakt plezier, waardoor het moeilijk is om rust te vinden/nemen. Ook kun je door de drukte de mensen waarbij je je vertrouwd voelt makkelijk kwijt raken. Verder zijn eten en drinken vaak heel erg duur en ongezond, terwijl de weersomstandigheden soms ook niet meewerken.

Man man....... :P :x

Ik ga naar een feest waar +-25.000 mensen op af komen maar wil wel rust!?!! Ben je überhaupt wel is ooit naar een feest geweest? 'Mensen waarbij je vertrouwd bent kwijt raken'..........dat is juist het mooiste op een feessie. lekker tegen iedereen aan ouwehoeren, komt elkaar vanzelf wel weer een keer tegen :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 10:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Is toch gewoon troll ofnie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Is toch gewoon troll ofnie?

Joh, het is Nera
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 16:10 
 
Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
TiMOTHYb schreef:
Is toch gewoon troll ofnie?

Joh, het is Nera


Holy shit dit verklaard zoveel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 16:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bazinga
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2019 18:51 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Doet niet af aan mijn argumentatie.

Als jij op een festival out of slecht gaat dan is er sociale controle en professionele hulp aanwezig die erop ingesteld is om dit soort gevallen op te vangen. Tevens is hulp zoeken dan veel laagdrempeliger en toegankelijk dan in andere situaties.

Ben het met je eens dat er goede laagdrempelige hulp op festivals aanwezig is. Maar zulke hulp is in principe alleen nodig als het misgaat, en dat willen we liever voorkomen. Het is een fijn idee dat je snel geholpen wordt wanneer het misgaat, maar misschien nemen mensen dan juist wel meer risico. En we hebben denk ik juist graag dat mensen zelfstandig verantwoord drugs gebruiken.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de omstandigheden om drugs te gebruiken op festivals niet optimaal zijn om de redenen die ik eerder noemde. Nog een reden hiervoor is dat de drugs die daar beschikbaar zijn maar gedeeltelijk van goede kwaliteit zijn. Niet iedereen neemt hun gecontroleerde drugs van thuis mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2019 17:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pannenkoek schreef:


Laat ik beginnen met zeggen dat ik op geen enkele manier goedpraat dat mensen van de kaart achter het stuur stappen en daarmee niet alleen hun eigen veiligheid op t spel zetten (dat moeten ze dan nog lekker zelf weten) maar vooral de andere mede weggebruikers die daar niet om vragen

Dat gezegd hebbende vind ik dit een behoorlijk misleidend artikel. Tuurlijk 20 positief uit 20 stuks is 100% en daarmee een bizar percentage. maar dat zegt helemaal niks over het totale gebruik op een festival of het aantal mensen dat onder invloed achter het stuur stapt. Grote kans dat deze testen in een fuik zijn gedaan. Met de prijs van zo'n test zal de politie deze test alleen uitvoeren als er een heel groot vermoede is dat iemand daadwerkelijk onder invloed is en daardoor al een soort van filtering toepassen.

Als deze tests daadwerkelijk in een fuik uitgevoerd zijn wil ik heel graag weten hoeveel voertuigen er in totaal door deze fuik zijn gegaan. want op 20 voertuigen na vond de politie het hoogstwaarschijnlijk niet nodig om de bestuurders van al die andere voertuigen te checken. Dit kan een totaal ander perspectief op de situatie geven.

Ik weet dat mijn verhaal hierboven voor een groot deel is berust op aannames maar als dit inderdaad zo is dan is er een organisatie en haar bezoekers slachtoffer door regelgeving die gericht is op deze paar rotte appels. En dit is in dit land niet voor het eerst dat regelgeving en beleid wordt aangepast en/of toegepast op basis van het slechte gedrag van een kleine groep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2019 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bizar dat mensen onder invloed (drank of drugs) de weg op gaan.

Op de fiets is al not done wat mij betreft, maar achter 't stuur is gewoon gestoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 17:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Bizar dat mensen onder invloed (drank of drugs) de weg op gaan.

Op de fiets is al not done wat mij betreft, maar achter 't stuur is gewoon gestoord.


Op de fiets not done!?

Ik mag dus geen 3 biertjes drinken in de kantine en dan op de fiets naar huis!?
Of moet ik dan ook al een taxi pakken? Ben blij dat mensen dan juist op de fiets stappen!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 17:43 
 
Hardtraxxer

Tuurlijk is fietsen veiliger dan autorijden. Maar het is nog steeds (erg) gevaarlijk en ook gewoon verboden om het met alcohol op te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 17:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja, begrijpelijk gezien die vele idioten die brokken maken.. maar ik woon op het platteland waar het vrij normaal is om te fietsen naar een kroeg o.i.d. en ik ben nog nooit staande gehouden om een blaastest te doen op de fiets.. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 18:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Tuurlijk is fietsen veiliger dan autorijden. Maar het is nog steeds (erg) gevaarlijk en ook gewoon verboden om het met alcohol op te doen.


Wellicht staat ergens beschreven dat het bij wet verboden is om ook op een fiets beschonken deel te nemen aan het verkeer, maar het is gewoon geaccepteerd en gedoogd. Het is meer dat de uitvoerders van de wet iets hebben om op terug te vallen mocht je echt iets uitzonderlijks gevaarlijks voor jezelf of je omgeving met je fiets doen met een paar tarwesmoothies op.

Zo is in bepaalde gemeentes het verboden om op straat alchohol te drinken, wat vervolgens gewoon gedoogd wordt maar dan kan de politie makkelijk op die wet terug vallen en iemand oppakken als ze het gevoel hebben dat het uit de hand kan lopen oid.

Bovendien prikkelt een gehandhaafd verbod op alcohol op de fiets bepaalde mensen om eerder de auto te nemen met een slok op. Dat wil je natuurlijk echt niet.

Spitta schreef:
maar ik woon op het platteland waar het vrij normaal is om te fietsen naar een kroeg o.i.d. en ik ben nog nooit staande gehouden om een blaastest te doen op de fiets.. :innocent:


Same. Sowieso is op het Brabantse platteland politie een zeldzaamheid, vooral 's nachts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spitta schreef:
ULTIMO schreef:
Bizar dat mensen onder invloed (drank of drugs) de weg op gaan.

Op de fiets is al not done wat mij betreft, maar achter 't stuur is gewoon gestoord.


Op de fiets not done!?

Ik mag dus geen 3 biertjes drinken in de kantine en dan op de fiets naar huis!?
Of moet ik dan ook al een taxi pakken? Ben blij dat mensen dan juist op de fiets stappen!!

Naja bij wet mag het idd niet maar 3 biertjes is wat anders als 20 bier.

Heb er ooit eentje bijna op m'n motorkap gehad omdat ie (dankzij de alcohol) niet meer wist hoe zijn verlichting aan moest en daarbij kon hij niet rechtuit fietsen.
En het rotte aan onze Nederlandse wet is dat fietsers te allen tijde de zwakke verkeersdeelnemer zijn en dus beschermd. Kost mij m'n no-claim als ik er zo een schep. Belachelijk.

Daarom vind ik het not-done.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit inderdaad, de groot-bestuurder is altijd schuldig in situaties als dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 21:29 
 
Hardtraxxer

ULTIMO schreef:
Spitta schreef:
ULTIMO schreef:
Bizar dat mensen onder invloed (drank of drugs) de weg op gaan.

Op de fiets is al not done wat mij betreft, maar achter 't stuur is gewoon gestoord.


Op de fiets not done!?

Ik mag dus geen 3 biertjes drinken in de kantine en dan op de fiets naar huis!?
Of moet ik dan ook al een taxi pakken? Ben blij dat mensen dan juist op de fiets stappen!!

Naja bij wet mag het idd niet maar 3 biertjes is wat anders als 20 bier.

Heb er ooit eentje bijna op m'n motorkap gehad omdat ie (dankzij de alcohol) niet meer wist hoe zijn verlichting aan moest en daarbij kon hij niet rechtuit fietsen.
En het rotte aan onze Nederlandse wet is dat fietsers te allen tijde de zwakke verkeersdeelnemer zijn en dus beschermd. Kost mij m'n no-claim als ik er zo een schep. Belachelijk.

Daarom vind ik het not-done.


Zal volgende keer lekker overnachten in de kroeg nadat ik twee bier teveel op heb. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 22:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed bezig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 23:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dus dan gaan we natuurlijk alle drank en drugsgebruikers over een kam scheren en collectief straffen omdat er een paar rotte appels mee wegkomen.

Sowieso een probleem in Nederland. Als een paar mensen iets verkeerd doen, mag iedereen de gevolgen van ondervinden, in plaats van dat ze mensen die het daadwerkelijk verkeerd doen harder aanpakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 07:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat lijkt wel een beetje de trend te zijn in NL ja.

Zet eens gewoon een jaar lang bij alle (grotere) feestjes een 100% controle bij de uitgang van de parking en straf alle bestuurders die onder invloed zijn eens stevig. Die controles verdienen zichzelf wel terug en ik weet zeker dat 't dan vrij snel is afgelopen met dat gedoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 09:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Zet eens gewoon een jaar lang bij alle (grotere) feestjes een 100% controle bij de uitgang van de parking en straf alle bestuurders die onder invloed zijn eens stevig. Die controles verdienen zichzelf wel terug en ik weet zeker dat 't dan vrij snel is afgelopen met dat gedoe.

Jup gaat zeker gebeuren met de onderbezetting die ze nu bij de politie hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 14:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bij Free Festival schrok ik me kapot. Mijn vriendin kwam ons ophalen bij de parkeerplaats, maar de hoeveelheid mensen die kaakschaatsend de auto instapten was echt bizar. Echt zonder schaamte instappen en wegrijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tjakevladze schreef:
Bij Free Festival schrok ik me kapot. Mijn vriendin kwam ons ophalen bij de parkeerplaats, maar de hoeveelheid mensen die kaakschaatsend de auto instapten was echt bizar. Echt zonder schaamte instappen en wegrijden.


Blijf dat inderdaad bizar vinden. Zou als vrienden zo de auto instappen, weigeren in te stappen. Zo heb ik ook eens verhalen gehoord dat mensen gewoon naar feesten gingen en degene die het meest nuchter was, reed terug... Dan hoop je dat de theorie van Darwin toch waarheid wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo ken ik er ook wel, ja. Die maken geen afspraken van te voren maar die zien op het eind wel wie er het minst erg aan toe is. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2019 18:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kan je weer zien hoe laag het IQ kan zijn van de nederlanders.
Vorige  1 ... 2901, 2902, 2903, 2904, 2905, 2906, 2907 ... 3043  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen