Hardtraxx Elite
2804 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Er zullen dan inderdaad geen drugsdoden meer vallen op Defqon.1.
Maar hoe hypocriet is dat wel niet.

Ben benieuwd hoe Q-dance Australia hier op gaat reageren.
Hardtraxx Elite
2619 posts member since 2015
last seen 1 day ago
De mensen zelf hebben toch een overdosis genomen? Q kan hier toch weinig aan doen, dan alleen beter te controleren. Zelfs dan is het nog lastig, want tegenwoordig verstoppen ze het overal.
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
Goldenstyle wrote:De mensen zelf hebben toch een overdosis genomen? Q kan hier toch weinig aan doen, dan alleen beter te controleren. Zelfs dan is het nog lastig, want tegenwoordig verstoppen ze het overal.
Leg dat die premier met oogkleppen op maar eens uit.. :/

Er vallen ook doden door bosbranden daar. Maar niemand die zegt dat dan de bossen maar verboden moet worden vanwege 'unsafe bush'.
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
zeke wrote:Er vallen ook doden door bosbranden daar. Maar niemand die zegt dat dan de bossen maar verboden moet worden vanwege 'unsafe bush'.
unsafe bush :lol: :lol:
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 13 days ago
Housemuziek maakt jongeren kapot.
Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Symptoombestrijding scoort in de politiek nou eenmaal makkelijker dan het probleem echt aanpakken bij de bron.
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Alm1ghty wrote:Housemuziek maakt jongeren kapot.
Mee eens
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
Heb net filmpje gekeken, wat een bitch. Alles op Q schuiven, en denken dat je dan het probleem oplost om het festival te verbieden. :thumbdown:
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
zeke wrote:Er zullen dan inderdaad geen drugsdoden meer vallen op Defqon.1.

Biezen pakken en lekker optyfen naar een land waar ze niet totaal mongool zijn zou mijn advies zijn. Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken met die kut kangeroes. Eventueel ben ik nog bereikbaar voor een toelichting op mn advies
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 13 hours ago
TiMOTHYb wrote:

Biezen pakken en lekker optyfen naar een land waar ze niet totaal mongool zijn zou mijn advies zijn. Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken met die kut kangeroes. Eventueel ben ik nog bereikbaar voor een toelichting op mn advies
Is voor Q-dance een groter risico aangezien de hardere stijlen nergens anders zo groot zijn als in Australie (Naast europa dan natuurlijk). Misschien is Amerika een volgende?
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 11 days ago
Nuracore wrote:
TiMOTHYb wrote:

Is voor Q-dance een groter risico aangezien de hardere stijlen nergens anders zo groot zijn als in Australie (Naast europa dan natuurlijk). Misschien is Amerika een volgende?
chileeeeeeeeeeee
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 13 hours ago
Viel best mee hoe groot dat was dacht ik
Hardtraxx Addict
1712 posts member since 2015
last seen Aug 2025
Nuracore wrote:
TiMOTHYb wrote:

In Azië schijnt het ook wel goed te gaan, maar geen idee of het al groot genoeg is voor defqon
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
TiMOTHYb wrote:

:lol: :lol:
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
TiMOTHYb wrote:

Hahaha.
Ja opzich een goed advies. Alleen dan verwacht je dus dat de australiërs die daar voor Q-dance werken, hun eigen land gaan verlaten ;) :P
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 2 days ago
Norther66 wrote:Symptoombestrijding scoort in de politiek nou eenmaal makkelijker dan het probleem echt aanpakken bij de bron.
Exact, gewoon makkelijk scoren. Ik zelf als klimaatwetenschapper in spe wordt ieder moment van de dag geconfronteerd met dit soort kortzichtig handelen zonder structurele toenadering. De gehele wereld drijft momenteel op dit soort beleid, alleen maar om weer herkozen te worden. Deprimerend om dit soort patronen vrijwel overal in terug te zien.

Ik zou graag de situatie in Nederland er bij willen halen als voorbeeld, maar inmiddels is dat ook een puinhoop geworden. Compleet idioot hoe het drugs debat momenteel verloopt. Ten einde raad vanwege het falen van de werkwijze binnen hun eigen gedachtegang wentelen ze het af op de gebruiker. Een maatschappelijk probleem wordt gereduceerd tot rationeel handelen van het individu, terwijl sociale constructen, processen en cultuur volledig worden genegeerd, en de rationaliteit van mensen een fabeltje is. Cognitieve dissonantie viert weer hoogtij.

Waar blijft die technocratie?

Daarnaast moet je niet vergeten dat op dit eiland de kwaliteit van drugs zeer waarschijnlijk veel lager is dan hier in Nederland, en besmeurd is met bijproducten en afvalstoffen. Daarnaast neem ik aan dat andere, potentieel gevaarlijkere drugs, in Australië populairder zijn dan de standaard XTC'tje of lijntje coke.
TiMOTHYb wrote:Ik kies voor kamp Mark. Gewoon een probleem dat veel breder is dan enkel een jaarlijks festijntje. Met de huidige aanpak neigen ze helaas naar het Amerikaanse systeem, wat uiteindelijk voor niemand goed doet. Wat dat betreft ben ik een groot voorstander van de Hollandse aanpak: 'gedogen' maar daar tegenover stellen dat overtreders of mensen die zich niet kunnen gedragen worden aangepakt. Daarnaast een goeie voorlichting en EHBO erop. Fel controleren op drugsgebruik in het verkeer en pendelbussen etc stimuleren. Faciliteren dat je lekker uit je schuif naar een festivalletje kan, maar daar verder niemand mee lastig valt of zelfs minder overlast veroorzaakt dan als je aan de drank zit. Als we er met zn allen achter gaan staan moet het wel lukken
Dit is de enige aanpak die ooit een kans van slagen heeft.
zeke wrote:Ben benieuwd hoe Q-dance Australia hier op gaat reageren.
Kleine kans dat de uitbater van het evenemententerrein wil meewerken in het voordeel van Q-Dance.
zeke wrote: Ja opzich een goed advies. Alleen dan verwacht je dus dat de australiërs die daar voor Q-dance werken, hun eigen land gaan verlaten ;) :P
De gehele evenementenbranche werkt op basis van uitbesteden aan andere bedrijven en ZZP'ers. Ik neem aan dat Q-Dance niet significant personeel heeft in het buitenland.
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
Ja dat klopt. Ik werk zelf ook als zzp'er in evenementen.
En voor leveranciers maakt het misschien niet zoveel uit waar het feestje is. Q-dance/ID&T heeft daar gewoon een kantoor met mensen in dienst.
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
Headhunterz plekte net wat op zn insta verhaal over het hele zooitje.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Mooi dat iemand als hhz er wat over durft te zeggen. Helemaal met hem eens.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 16 days ago
Wat dan? Niet iedereen heeft insta.
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 2 days ago
View on Instagram

:P
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
Pommer wrote:Wat dan? Niet iedereen heeft insta.
Sorry :(
Hardtraxx Addict
1247 posts member since 2010
last seen 12 days ago
Ze komt erop terug en hamert er nu op het event niet meer te willen laten terugkeren 'in its current form'.

https://www.hardnews.nl/en/australian-p ... -defqon-1/
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Apart topic van maken? Is nu al twee paginas wist je dat van gevuld :P.

Om dan maar iets nuttigs te posten (anders is mijn post ook alleen maar bagger):
Sets van Sound Rush en Adaro op Q-Base zijn geupload als videoset op youtube.
Hardtraxx Veteran
3813 posts member since 2010
last seen 10 hours ago