Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2808, 2809 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat heeft ze aan? :huh:

edit: Ook leuk dat ze 4 minuten lang exact hetzelfde zegt, had net zo goed 30 seconden kunnen duren dit filmpje. Wat een onzin om alle schuld op Q-Dance te schuiven. Maar ondertussen wel lekker blijven zuipen :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 15:28 
 
Hardtraxxer

Desley DD schreef:
Wat heeft ze aan? :huh:

edit: Ook leuk dat ze 4 minuten lang exact hetzelfde zegt, had net zo goed 30 seconden kunnen duren dit filmpje. Wat een onzin om alle schuld op Q-Dance te schuiven. Maar ondertussen wel lekker blijven zuipen :thumbdown:

Met 25000 mensen die aan het bier zijn, vallen er ter plekke geen twee doden (en mogelijk nog meer met de slachtoffers in kritieke toestand). En ja alcohol kan op de lange termijn ook dodelijk zijn bla bla, maar dat doet er in dit geval niet veel toe. Zo'n land met minder ervaring in de dance scene schrikt hier van en dan is de makkelijkste reactie 'we sluiten de boel maar'. Op termijn zal het alleen het verplaatsen van het probleem zijn denk ik. Lijkt me dat het daar vooral aan de kennis over het gebruiken ligt. Als je ziet hoe buitenlanders er hier wel eens aan toe zijn, is het weinig verrassend dat er twee doden vallen wanneer je daar 25000 man in die toestand hebt. Wel jammer voor Q dat ze zo'n feest nu dreigen te verliezen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 15:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Desley DD schreef:
Wat heeft ze aan? :huh:

edit: Ook leuk dat ze 4 minuten lang exact hetzelfde zegt, had net zo goed 30 seconden kunnen duren dit filmpje. Wat een onzin om alle schuld op Q-Dance te schuiven. Maar ondertussen wel lekker blijven zuipen :thumbdown:

Met 25000 mensen die aan het bier zijn, vallen er ter plekke geen twee doden (en mogelijk nog meer met de slachtoffers in kritieke toestand). En ja alcohol kan op de lange termijn ook dodelijk zijn bla bla, maar dat doet er in dit geval niet veel toe. Zo'n land met minder ervaring in de dance scene schrikt hier van en dan is de makkelijkste reactie 'we sluiten de boel maar'. Op termijn zal het alleen het verplaatsen van het probleem zijn denk ik. Lijkt me dat het daar vooral aan de kennis over het gebruiken ligt. Als je ziet hoe buitenlanders er hier wel eens aan toe zijn, is het weinig verrassend dat er twee doden vallen wanneer je daar 25000 man in die toestand hebt. Wel jammer voor Q dat ze zo'n feest nu dreigen te verliezen natuurlijk.


Ik denk inderdaad ook dat het zoiets zal zijn, maar dat heeft natuurlijk weinig zin in de praktijk inderdaad. Daar boven op zal dit ook nog een populair politiek standpunt zijn vooral in Australie waar ze sowieso vrij steng zijn tegen drugs, roken,etc. Daar halen ze natuurlijk ook weer winst uit als politieke partij. Wel een tikkeltje overdreven en zonde voor Q die naar mijn idee wel degelijk hun best doen om dit te voorkomen.

Ik zie trouwens niet in waarom er geen doden zouden kunnen vallen door alcohol, de cijfers van de hoeveelheid mensen die overlijden aan alcohol vergiftiging per jaar liegen er ook niet om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

'This is an unsafe event'
Ja nee inderdaad zo onveilig hoe de pillen daar bij de kaartcontrole al weggegeven worden door Qdance.

Gooi de boel maar dicht, dan ben je inderdaad in 1 keer van alle drugsproblematiek af in je land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Desley DD schreef:
Ik zie trouwens niet in waarom er geen doden zouden kunnen vallen door alcohol, de cijfers van de hoeveelheid mensen die overlijden aan alcohol vergiftiging per jaar liegen er ook niet om.


Zeker (hoewel per ratio dan weer een dingetje is), maar ik heb nog nooit van vervuilde alcohol gehoord. Nu ben ik zelf zeker voor het legaliseren van bepaalde, in de basis minder schadelijke drugs (xtc wel, heroïne niet bijvoorbeeld), maar zo lang er door wetgeving geen controle plaats vindt, snap ik best dat daar vele malen strenger op wordt gecontroleerd dan op alcohol. Daarom hoor je daar in Nederland veel minder problemen over, ondanks dat het "verboden" is, kun je de drugs gewoon testen en wordt er ook gewaarschuwd wanneer er bijvoorbeeld slecht pillen op de markt komen. Het begint allemaal bij het aanbod.

(En ja, ik weet dat alcohol ook gewoon tot drugs behoort voordat iemand dat weer als drogargument op gaat zetten, maar voor de duidelijkheid van het verhaal maak ik nu onderscheid).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 18:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

700 op 30.000 mensen die medische hulp nodig hebben, dan ga je je afvragen of er niet een structurele probleem qua drugsgebruik is in deze regio van Australië (hint: dit is zo)

En ja, nu is er een zondebok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 18:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bovendien, wat enorm naïef van die overheid. Zeer zeker dat deze dingen dagelijks gebeuren. Nu heb je een omgeving waar er direct kan worden ingegrepen als het fout gaat (aanwezigheid van on site medische staf) en de organisatie van deze veiligheidsmaatregelen wordt er op aangekeken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 18:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lekkere editie van Defqon Australië dan..

-stage deels ingestort tijdens opbouw (zie feestopbouw topic)

-verschillende artiesten die last minute cancellen (Technoboy, Delete en 1/2 SZP)

-facking veel stof/zand

-2 overledenen aan de gevolgen van drugs
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
700 op 30.000 mensen die medische hulp nodig hebben, dan ga je je afvragen of er niet een structurele probleem qua drugsgebruik is

Die 700 wordt niet in alle media gerelateerd aan de drugs. Maar kan ook aan de belachelijke hoeveelheden zand en stof liggen als ik wat facebook reacties lees van bezoekers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
700 op 30.000 mensen die medische hulp nodig hebben, dan ga je je afvragen of er niet een structurele probleem qua drugsgebruik is in deze regio van Australië (hint: dit is zo)

En ja, nu is er een zondebok.


Die 700 zegt ook helemaal niks he. Je weet niet hoe groot deel hulp nodig had voor drugs problemen of door een zonnesteek. Al staan Australiërs wel om bekend om roekeloos met drugs om te gaan dus dat helpt ze niet mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 22:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ Hardstylez stopt ermee vanwege de 2 sterfgevallen op Defqon.1 Australia

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 22:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
DJ Hardstylez stopt ermee vanwege de 2 sterfgevallen op Defqon.1 Australia

Afbeelding


wie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
DJ Hardstylez stopt ermee vanwege de 2 sterfgevallen op Defqon.1 Australia

Hier zijn afscheidstrack

Hoe moeten we nu zonder dit talent ??? :cry: :cry: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die melodie is nog best aanstekelijk :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 23:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoeveel doden hebben we nodig om Rebelion te laten stoppen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Avicii stopte na slechts één dode... :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 23:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik kies voor kamp Mark. Gewoon een probleem dat veel breder is dan enkel een jaarlijks festijntje. Met de huidige aanpak neigen ze helaas naar het Amerikaanse systeem, wat uiteindelijk voor niemand goed doet. Wat dat betreft ben ik een groot voorstander van de Hollandse aanpak: 'gedogen' maar daar tegenover stellen dat overtreders of mensen die zich niet kunnen gedragen worden aangepakt. Daarnaast een goeie voorlichting en EHBO erop. Fel controleren op drugsgebruik in het verkeer en pendelbussen etc stimuleren. Faciliteren dat je lekker uit je schuif naar een festivalletje kan, maar daar verder niemand mee lastig valt of zelfs minder overlast veroorzaakt dan als je aan de drank zit. Als we er met zn allen achter gaan staan moet het wel lukken
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 10:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Al met al behoorlijk kansloos om Q als zondebok neer te zetten.
Lekker vol blijven houden dat je alleen maar moet communiceren dat drugs gevaarlijk zijn. En verder geen voorlichting. Dan zullen ze het wel niet gebruiken.

:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 10:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Defqon.1 Vietnam is ook niet helemaal goed gegaan ;)

https://www.nu.nl/buitenland/5466137/zeven-festivalgangers-overleden-overdosis-drugs-in-vietnam.html?redirect=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Titel van het bericht:

'Zeven festivalgangers overleden door overdosis drugs in Vietnam'

Eerste zin van het bericht:

'Zeven mensen zijn vermoedelijk door een overdosis drugs overleden na een muziekfestival in de Vietnamese hoofdstad Hanoi.'

Media en drugs. Blijft toch een tenenkrommend slecht huwelijk. Ook met die premier van Australië. Ongelooflijk hoe ze er daar mee om gaan. Dan ben ik toch wel heel erg blij met hoe we er hier allemaal mee om gaan (al is dat ook nog verre van een ideale situatie).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

We moeten ook niet allemaal heel naïef zijn, drugs zijn nou eenmaal verboden en een feest als Defqon lokt nou eenmaal gebruik aan. In Nederland zien we dit een soort van door de vingers maar in een land als Australië wordt er heel anders naar drugs gekeken. Zie het ook meer als een signaal wat de overheid afgeeft om defqon te verbieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je dan als land zo naar drugs kijkt, kan je ook keihard zijn en zeggen dat het je eigen schuld is als je er aan dood gaat. In plaats van het festival de schuld te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
We moeten ook niet allemaal heel naïef zijn, drugs zijn nou eenmaal verboden en een feest als Defqon lokt nou eenmaal gebruik aan. In Nederland zien we dit een soort van door de vingers maar in een land als Australië wordt er heel anders naar drugs gekeken. Zie het ook meer als een signaal wat de overheid afgeeft om defqon te verbieden.

Ja mja de vraag is wat uiteindelijk beter werkt. Leg de misbruikcijfers in Amerika eens naast die van ons, of doe eens een rondje San Francisco. Volgens mij kun je dan beter af en toe Defqon hebben..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Stinson schreef:
We moeten ook niet allemaal heel naïef zijn, drugs zijn nou eenmaal verboden en een feest als Defqon lokt nou eenmaal gebruik aan. In Nederland zien we dit een soort van door de vingers maar in een land als Australië wordt er heel anders naar drugs gekeken. Zie het ook meer als een signaal wat de overheid afgeeft om defqon te verbieden.

Ja mja de vraag is wat uiteindelijk beter werkt. Leg de misbruikcijfers in Amerika eens naast die van ons, of doe eens een rondje San Francisco. Volgens mij kun je dan beter af en toe Defqon hebben..


Wat je krijgt is dat ouders zeggen mijn kind gaat naar dat feest ze moeten dat feest verbieden. Vergelijkbare situatie in Nederland is met de moterclubs, om die te verbieden lost het probleem ook niet op dan beginnen ze toch lekker een tafeltennisclub? Maar voor het grote publiek geeft de overheid een signaal af dat ze iets doen ipv maar van de zijlijn toe te kijken.
Vorige  1 ... 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2808, 2809 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen