Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 10:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Premier Berejiklian van New South Wales wil dat dancefestival Defqon.1 nooit meer in de Australische deelstaat wordt georganiseerd. Dit weekend kwamen twee mensen om het leven op het festival, vermoedelijk door een overdosis drugs. Drie anderen liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

"Ik wil dit evenement nooit meer zien in Sydney of in New South Wales", zei de premier in reactie op de doden. "Ik wil dit nooit meer zien gebeuren. Jonge levens die zonder enige reden verloren gaan." De fatale slachtoffers waren een man van 23 en een vrouw van 21. De organisatie van Defqon.1 heeft zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden van de slachtoffers.

Volgens Berejiklian had de organisatie de bezoekers gegarandeerd dat het een veilig evenement zou zijn. "Het is duidelijk dat dat niet het geval was als zoveel mensen zijn bezweken." Dertien bezoekers zijn in het ziekenhuis behandeld met drugsgerelateerde klachten en ruim 700 mensen hebben op het festivalterrein medische hulp gekregen.

Drugstests
De politie heeft tien mensen opgepakt voor drugshandel, onder wie twee meisjes van 17 die zo'n 120 capsules bij zich hadden. Verder zijn verboden harddrugs als mdma, cocaïne en xtc-pillen in beslag genomen. Tientallen mensen zijn gepakt met drugs op zak.

Voorafgaand aan het festival zijn de autoriteiten opgeroepen drugstesten toe te staan, om drugsdoden te voorkomen, maar daar wilde de premier niet aan. "Iedereen die pleit voor pillentests geeft groen licht aan drugs. Veilige drugs bestaan niet en als jonge mensen denken dat dat wel zo is, heeft dat tragische gevolgen."

Organisator Q-Dance Australië is onderdeel van de Nederlandse dance-organisator Q-Dance.

Bron: NOS
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 10:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Dit zou de verantwoordelijkheid van de bezoekers moeten zijn en niet van het festival.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Dit zou de verantwoordelijkheid van de bezoekers moeten zijn en niet van het festival.


Gewoon belachelijk dat ze het feest de schuld geven. Q-dance moedigt mensen nergens aan en verbied drugs op het feest zelf. Een feest verbannen gaat de mensen daar niet zomaar stoppen van drugs gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 11:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg zuur voor de mensen daar die elk jaar uitkijken naar Defqon voor de muziek. Toch wat minder alternatieven daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
''700 mensen hebben op het festivalterrein medische hulp gekregen'' vind ik ook zo lekker nietszeggend. Bij Defqon moest ik ook een aantal vragen beantwoorden omdat ik om een paracetamol vroeg omdat ik koppijn had. Wordt dat ook geregistreerd als medische hulp?

Super tragisch dit voor die twee meisjes en de families, maar ik verbaas me elke keer weer over de kortzinnigheid van nota bene een fucking premier. En als ik de harde cijfers zo lees dan verschilt dat denk ik (?) niet zoveel met Defqon in Nederland. Naast die twee doden dan. Ook al was er vorig jaar sprake van 1 dode toch?


Niet te vergeten dat het echt heel warm en stoffig was. Natuurlijk zul je dan veel mensen bij de medische hulp krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 13:17 
 
Hardtraxx Veteran

Lekkere kromme titel van het nieuwsbericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:
Lekkere kromme titel van het nieuwsbericht.

Inderdaad :oh: Alleen Sydney of South wales toch?



Na elke vraag geeft ze continue hetzelfde antwoord, behoorlijk irritant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 14:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lekker kortzichtig om hierdoor een feest te cancellen. Als organisatie is er volgens mij van alles aan gedaan zoals extra politie inzet, drugshonden en betere controle. Wanneer er 30.000 bezoekers komen is het haast onmogelijk om alles te onderscheppen, ook omdat veel personen de drugs al innemen voordat ze naar binnengaan. En omdat de drugs daar vervuild zijn, loop je veel sneller risico op ernstige gevolgen zoals nu is gebeurd. Toch jammer van de berichtgeving en nog altijd jammer dat de feestjes met hardere stijlen altijd zo onder het vergrootglas liggen. Hoop voor de Australiërs dat het ergens anders kan plaatsvinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 16:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

"There is no such thing as a safe drug"
Je kan het nog zo vaak zeggen, maar dat betekent niet dat het opeens waar is :thumbdown:

Met drugs moeten mensen, net als met elke psychoactieve stof (alcohol, medicatie etc.) als volwassenen mee om gaan. En als ik op reddit etc verhalen lees over deze editie van Defqon australie dan lijkt er daar een heel foute "drugscultuur" aanwezig te zijn. Als ik de verhalen moet geloven is het daar normaal/stoer ofzo om zo hard mogelijk te gaan en om zo veel mogelijk drugs te nemen. Deze hardhandige aanpak werkt overduidelijk toch voor geen meter, als ze als regering zijnde wat moeite zouden doen om mensen beter voor te lichten over de gevaren van drugs, en als ze drugstests op festivals toe zouden staan, zouden er al een stuk minder doden vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 17:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

LV1 schreef:
"There is no such thing as a safe drug"
Je kan het nog zo vaak zeggen, maar dat betekent niet dat het opeens waar is :thumbdown:

Met drugs moeten mensen, net als met elke psychoactieve stof (alcohol, medicatie etc.) als volwassenen mee om gaan. En als ik op reddit etc verhalen lees over deze editie van Defqon australie dan lijkt er daar een heel foute "drugscultuur" aanwezig te zijn. Als ik de verhalen moet geloven is het daar normaal/stoer ofzo om zo hard mogelijk te gaan en om zo veel mogelijk drugs te nemen. Deze hardhandige aanpak werkt overduidelijk toch voor geen meter, als ze als regering zijnde wat moeite zouden doen om mensen beter voor te lichten over de gevaren van drugs, en als ze drugstests op festivals toe zouden staan, zouden er al een stuk minder doden vallen.


Heb je een link van reddit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 17:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... defqon_au/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 17:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PEPii schreef:
LV1 schreef:
"There is no such thing as a safe drug"
Je kan het nog zo vaak zeggen, maar dat betekent niet dat het opeens waar is :thumbdown:

Met drugs moeten mensen, net als met elke psychoactieve stof (alcohol, medicatie etc.) als volwassenen mee om gaan. En als ik op reddit etc verhalen lees over deze editie van Defqon australie dan lijkt er daar een heel foute "drugscultuur" aanwezig te zijn. Als ik de verhalen moet geloven is het daar normaal/stoer ofzo om zo hard mogelijk te gaan en om zo veel mogelijk drugs te nemen. Deze hardhandige aanpak werkt overduidelijk toch voor geen meter, als ze als regering zijnde wat moeite zouden doen om mensen beter voor te lichten over de gevaren van drugs, en als ze drugstests op festivals toe zouden staan, zouden er al een stuk minder doden vallen.


Heb je een link van reddit?


https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... it-android

In de comments zijn er meerdere discussies gaande over het overmatige drugsgebruikt van deze afgelopen editie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 17:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

LV1 schreef:
PEPii schreef:
LV1 schreef:
"There is no such thing as a safe drug"
Je kan het nog zo vaak zeggen, maar dat betekent niet dat het opeens waar is :thumbdown:

Met drugs moeten mensen, net als met elke psychoactieve stof (alcohol, medicatie etc.) als volwassenen mee om gaan. En als ik op reddit etc verhalen lees over deze editie van Defqon australie dan lijkt er daar een heel foute "drugscultuur" aanwezig te zijn. Als ik de verhalen moet geloven is het daar normaal/stoer ofzo om zo hard mogelijk te gaan en om zo veel mogelijk drugs te nemen. Deze hardhandige aanpak werkt overduidelijk toch voor geen meter, als ze als regering zijnde wat moeite zouden doen om mensen beter voor te lichten over de gevaren van drugs, en als ze drugstests op festivals toe zouden staan, zouden er al een stuk minder doden vallen.


Heb je een link van reddit?


https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... it-android

In de comments zijn er meerdere discussies gaande over het overmatige drugsgebruikt van deze afgelopen editie


Thanks, ga het even lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2018 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een mafkees is dit dan die reageert op een post van Q Dance :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen gaat los daaronder op die gast xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^ Staat ook een artikel in een van die comments over een interview met ‘m, hij woont blijkbaar onder begeleiding / in een soort inrichting, dus hij is oprecht niet helemaal goed. :P (http://10000hours.nl/dj-hardstylez-my-d ... -my-power/)

Verder eens met wat hierboven al gezegd is. Het lijkt me dat de premier druk voelt om in actie te komen, maar eigenlijk totaal geen idee heeft hoe. Jammer dat de ‘oplossing’ zeer kortzichtig is en eigenlijk alleen maar focust op de korte termijn. Hoelang zou het duren voordat de volgende ‘Defqon Australie’ zijn intrede doet daar? Eén festival verbieden pakt de onderliggende problematiek niet aan. Uit haar antwoorden hierboven lijkt ze me overigens persoonlijk ook niet echt een bijzonder snugger persoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
^ Staat ook een artikel in een van die comments over een interview met ‘m, hij woont blijkbaar onder begeleiding / in een soort inrichting, dus hij is oprecht niet helemaal goed. :P (http://10000hours.nl/dj-hardstylez-my-d ... -my-power/)

Verder eens met wat hierboven al gezegd is. Het lijkt me dat de premier druk voelt om in actie te komen, maar eigenlijk totaal geen idee heeft hoe. Jammer dat de ‘oplossing’ zeer kortzichtig is en eigenlijk alleen maar focust op de korte termijn. Hoelang zou het duren voordat de volgende ‘Defqon Australie’ zijn intrede doet daar? Eén festival verbieden pakt de onderliggende problematiek niet aan. Uit haar antwoorden hierboven lijkt ze me overigens persoonlijk ook niet echt een bijzonder snugger persoon.

Hahah wat een gek zeg xd

Hopelijk dat een andere deelstaat het festival wil overnemen. Of dat de gemoederen weer wat afkoelen en het toch weer in Sydney kan. Er is best wel veel kritiek gekomen op deze kortzichtige oplossing
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 19:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solstice

There are drugs everywhere.

Instead of banning a festival the Australian government should have a couple of balls and fight against the narcos. The drug has killed many more people in Spain in the 80s with heroin issue. To blame something as superficial and vain as a festival instead of drug trafficking is cowardly. Something totally normal when we talk about politicians.

I have worked in the night before be a DJ and I have seen many people in a really really bad conditions. Never has been the fault of the local where I worked. Should then ban those pubs? Or just send to the jail all those drug dealers and big narcos.

Defqon 1 is for ever. And yes. I'm sorry so much for the families.

God bless you all.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 06:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De vader van een van de overledenen geeft aan dat defqon niet moet stoppen

https://www.smh.com.au/national/father- ... 5049v.html

Vrij lang artikel maar wel heel interresant
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben altijd wel benieuwd wat er precies is mis gegaan.
- Vervuilde pillen
- Verkocht als 150mg en waren 300mg?
- Persoon zelf als een idioot aan het slikken geweest en maar bijpakken?
- Aan het combineren geweest met andere middelen?
- Zwakke gezondheid van zichzelf?

Ik heb al al zo vaak xtc gebruik en mijn vriendengroep om mij heen en nog nooit is het bij iemand fout gegaan. Deze gevallen denk ik toch echt dat ze zelf iets goed fout hebben gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
"Ecstasy has been very weak for a long time, they can double drop or triple drop," he said. "When you are taking two or three at a time of something very strong, with an adulterant, that’s dangerous.

"They believe MDMA is safe. You need 110 milligrams of MDMA to get an effect. We are seeing capsules with anything like 170 milligrams right up to 394 milligrams.


Dit zegt ook wel weer genoeg. Testen en voorlichting geven kan zoveel problemen voorkomen.

Als je normaal pillen hebt die zo zwak zijn dat je er 3 van moet nemen, maar nu ineens 3 van 394mg neemt, niet zo gek dat je in het ziekenhuis beland..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 12:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ze komt erop terug en hamert er nu op het event niet meer te willen laten terugkeren 'in its current form'.

https://www.hardnews.nl/en/australian-p ... -defqon-1/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben in 2011 naar Stereosonic festival geweest in Brisbane, maar daar lagen er ook regelmatig lui bad te gaan op de grond. Volgens mij zijn daar een aantal jaar later ook een paar overleden door OD. Maar goed, dit is natuurlijk een festival van een buitenlandse organisator, dus kan het toch relatief xenofobe Australië mooi naar het evenement wijzen i.p.v. naar de achterliggende problematiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Q-dance Australia is in principe een Australische organisatie hoor ;)
Geloof dat ze hier een kantoor hebben:https://goo.gl/maps/1F3wT9Cbc752
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 13:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aristo schreef:
Ze komt erop terug en hamert er nu op het event niet meer te willen laten terugkeren 'in its current form'.

https://www.hardnews.nl/en/australian-p ... -defqon-1/


Citaat:
Dit gaat om het verhogen van de zekerheid voor zowel het publiek als de ouders thuis over dat de evenementen zo veilig mogelijk zijn.“


Het evenement is veilig stomme kut. Er zijn vluchtroutes, er is een slechtweerplan, geen wapens, geen steek of schietpartijen, geen discriminatie, volop beveiliging, ehbo, gecertificeerde apparatuur, veilig stage ontwerp, vuurwerk voldoet aan de eisen etcetera etcetera.

Wat het onveilig maakt is de kennis over drugs bij je eigen volk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Ik ben in 2011 naar Stereosonic festival geweest in Brisbane, maar daar lagen er ook regelmatig lui bad te gaan op de grond. Volgens mij zijn daar een aantal jaar later ook een paar overleden door OD. Maar goed, dit is natuurlijk een festival van een uit het buitenland overgewaaide organisator, dus kan het toch relatief xenofobe Australië mooi naar het evenement wijzen i.p.v. naar de achterliggende problematiek.

Sorry man, hierbij de gerectificeerde opmerking
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic