Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2731, 2732, 2733, 2734, 2735, 2736, 2737 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dat een beetje een slap argument. Je hebt zelf de autonomie om de keuze te maken om te roken of niet. Stel je houdt niet van bier drinken en de rest wel, dan moet je toch ook gewoon mee :P. Als het je echt dwars zit, moet je gewoon niet met die vrienden uit gaan. Vind gewoon dat iedereen zelf het recht heeft om keuzes te maken over z’n leven icm gezondheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vind dat een beetje een slap argument. Je hebt zelf de autonomie om de keuze te maken om te roken of niet.

Hij rookt ook niet, maar gaat ook niet alleen in de 'normale' ruimte staan, want alleen.

RoyAPO schreef:
Stel je houdt niet van bier drinken en de rest wel, dan moet je toch ook gewoon mee :P.

Rare vergelijking. Als je de hele avond naast een bierdrinker zit, schaadt het jouw gezondheid niet en heb je verder geen last van een geur in je kleren.

RoyAPO schreef:
Als het je echt dwars zit, moet je gewoon niet met die vrienden uit gaan.

Dus niet rokers moeten geen tijd besteden met rokende vrienden, als ze niet in het rokershok willen staan?

RoyAPO schreef:
Vind gewoon dat iedereen zelf het recht heeft om keuzes te maken over z’n leven icm gezondheid

Precies. Zo lang je er niemand mee tot last bent, wat dus wel het geval is.

Edit: oh, wist je dat topic. Zullen we hier een ander topic voor gebruiken? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 16:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vind dat een beetje een slap argument. Je hebt zelf de autonomie om de keuze te maken om te roken of niet. Stel je houdt niet van bier drinken en de rest wel, dan moet je toch ook gewoon mee :P. Als het je echt dwars zit, moet je gewoon niet met die vrienden uit gaan. Vind gewoon dat iedereen zelf het recht heeft om keuzes te maken over z’n leven icm gezondheid

Jij rookt zeker, gezien de kortzichtige opmerkingen die ook zomaar gemaakt zouden kunnen zijn door m'n rokende vrienden xd

No offence verder, maar ik denk wel dat rokers niet door hebben wat hun roken voor niet-rokers betekent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap jouw argument ook wel maar als je in een aparte rookruimte staat als roker, ben je amper iemand tot last. Verder vind ik het argument van indirect gedwongen worden om mee te gaan naar de rookruimte slap omdat dit lang niet voor iedereen geldt. Het is een mogelijk argument ja maar zo relevant lijkt mij die niet voor de meeste mensen. De meerderheid van de mensen heeft ook gewoon vrienden die niet roken lijkt mij. En dat het een beetje naar buiten zou gaan de rook volgens die organisatie. Alsjeblieft zeg, de uitlaatgassen buiten zijn ook schadelijk.

Verder, bierdrinkers schaden ook mensen hun gezondheid vanwege de agressie die wel eens ontstaat.

En ja ik ben een matige roker maar zou hetzelfde dr in staan als ik geen roker geweest zou zijn :P

Bovendien heb ik het ook niet zo op deze organisaties die zich inzetten om iemand anders zijn plezier af te nemen haha

Die behoefte om te roken staat trouwens ook voor een groot gedeelte vastgelegd in je genen. Dan kan je dat wel droevig vinden maar mensen kunnen niet anders als ze eenmaal verslaafd zijn. Helemaal niet in de ongeremde staat waar alcohol voor zorgt

Wou dr nog wel even aan toevoegen dat het verbieden van rookruimtes misschien wel weer zorgt voor minder beginnende rokers, wat wel positief is. Het is alleen een afweging maken tussen dat of mensen hun plezier afnemen

Hier laat ik het inderdaad wel bij voor dit toppa haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Die behoefte om te roken staat trouwens ook voor een groot gedeelte vastgelegd in je genen. Dan kan je dat wel droevig vinden maar mensen kunnen niet anders als ze eenmaal verslaafd zijn.


Eerste dat in me opkwam:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Verhaal..

Verder vind ik het argument van indirect gedwongen worden om mee te gaan naar de rookruimte slap omdat dit lang niet voor iedereen geldt


Ik zeg ook dat dit op mij van toepassing is, niet op iedereen :P

Verder idd maar gewoon aan topic houden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
RoyAPO schreef:
Die behoefte om te roken staat trouwens ook voor een groot gedeelte vastgelegd in je genen. Dan kan je dat wel droevig vinden maar mensen kunnen niet anders als ze eenmaal verslaafd zijn.


Eerste dat in me opkwam:
Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Roken staat voor mij gewoon gelijk aan gezelligheid en ontspanning. Je kan dr wat van vinden maar ik vind niet dat je mensen dat recht kan ontnemen op een uitgaansavond. Bij sommige clubs kan er helemaal niet buiten gerookt worden en word je het recht om te kunnen roken dus gewoon ontnomen. Je zou maar alcohol opeens zo gaan verbieden xd


Ontspanning en gezelligheid waar andere niet-rokers last van hebben ja, als je wil dampen ga je maar lekker buiten staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:

Verder, bierdrinkers schaden ook mensen hun gezondheid vanwege de agressie die wel eens ontstaat.a


hahahaha gast wat lul je nou. Je kunt een klap op je bek (die ik en vele überhaupt nooit hebben gehad tijdens uitgaan) niet vergelijken met het mee roken. Ik rook niet, kom nooit in een rokershok, maar toch kom ik altijd thuis met stinkende kleding naar rook, dus adem ik het ook in blijkbaar. Dat jij het lekker vindt om je longen te asfalteren betekent niet dat ik daar behoefte aan heb. Fijn een rokershok kan ik dan nog accepteren, maar ik zou het niet betreuren als het verder wordt verboden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
RoyAPO schreef:
Roken staat voor mij gewoon gelijk aan gezelligheid en ontspanning. Je kan dr wat van vinden maar ik vind niet dat je mensen dat recht kan ontnemen op een uitgaansavond. Bij sommige clubs kan er helemaal niet buiten gerookt worden en word je het recht om te kunnen roken dus gewoon ontnomen. Je zou maar alcohol opeens zo gaan verbieden xd


Ontspanning en gezelligheid waar andere niet-rokers last van hebben ja, als je wil dampen ga je maar lekker buiten staan :P

Jij gaat het nog moeilijk krijgen in de auto naar Origins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:50 
 
Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
Mooi zo. 8 van de 10 gasten van mn vriendengroep gebruikt drugs, en elke keer als we ergens wat gaan drinken zitten gaan we na een paar uurtjes aan de drugs en kijk ik tegen het einde van de avond scheel.

Denk alleen niet dat ze hierdoor minder gaan drugs gebruiken.
Vind het best droevig, die behoefte om persee te moeten gebruiken op feestjes. :thumbdown:

FIXED

en verder..:

alle niet-rokers hebben zeker ook last van al die rookmachines. Daar gaan we dan toch ook over klagen neem ik aan?


En dit zeg ik als iemand die nog nooit gerookt heeft.

Man gun elkaar wat en als het je niet aan staat loop je er bij weg. Niemand dwingt je tot iets.
Wil je een rookvrij cafe ? start er 1. Wil je een rook vrij feest? organiseer er 1 en neem 100 man bewaking in de zaal.

/rant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
JeroenB93 schreef:
Mooi zo. 8 van de 10 gasten van mn vriendengroep gebruikt drugs, en elke keer als we ergens wat gaan drinken zitten gaan we na een paar uurtjes aan de drugs en kijk ik tegen het einde van de avond scheel.

Denk alleen niet dat ze hierdoor minder gaan drugs gebruiken.
Vind het best droevig, die behoefte om persee te moeten gebruiken op feestjes. :thumbdown:

FIXED

en verder..:

alle niet-rokers hebben zeker ook last van al die rookmachines. Daar gaan we dan toch ook over klagen neem ik aan?


En dit zeg ik als iemand die nog nooit gerookt heeft.

Man gun elkaar wat en als het je niet aan staat loop je er bij weg. Niemand dwingt je tot iets.
Wil je een rookvrij cafe ? start er 1. Wil je een rook vrij feest? organiseer er 1 en neem 100 man bewaking in de zaal.

/rant.


Want hier drukken ze 30 pakjes in en vervolgens blazen ze die de zaal in
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 17:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
JeroenB93 schreef:
Mooi zo. 8 van de 10 gasten van mn vriendengroep gebruikt drugs, en elke keer als we ergens wat gaan drinken zitten gaan we na een paar uurtjes aan de drugs en kijk ik tegen het einde van de avond scheel.

Denk alleen niet dat ze hierdoor minder gaan drugs gebruiken.
Vind het best droevig, die behoefte om persee te moeten gebruiken op feestjes. :thumbdown:

FIXED

en verder..:

alle niet-rokers hebben zeker ook last van al die rookmachines. Daar gaan we dan toch ook over klagen neem ik aan?


En dit zeg ik als iemand die nog nooit gerookt heeft.

Man gun elkaar wat en als het je niet aan staat loop je er bij weg. Niemand dwingt je tot iets.
Wil je een rookvrij cafe ? start er 1. Wil je een rook vrij feest? organiseer er 1 en neem 100 man bewaking in de zaal.

/rant.


Want al het rook is hetzelfde :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Das idd niet zo’n slimme opmerking :P

Verder wel eens met dat laatste
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou, leuke wist-je-datjes heren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 18:21 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
JeroenB93 schreef:
Mooi zo. 8 van de 10 gasten van mn vriendengroep gebruikt drugs, en elke keer als we ergens wat gaan drinken zitten gaan we na een paar uurtjes aan de drugs en kijk ik tegen het einde van de avond scheel.

Denk alleen niet dat ze hierdoor minder gaan drugs gebruiken.
Vind het best droevig, die behoefte om persee te moeten gebruiken op feestjes. :thumbdown:

FIXED

en verder..:

alle niet-rokers hebben zeker ook last van al die rookmachines. Daar gaan we dan toch ook over klagen neem ik aan?


En dit zeg ik als iemand die nog nooit gerookt heeft.

Man gun elkaar wat en als het je niet aan staat loop je er bij weg. Niemand dwingt je tot iets.
Wil je een rookvrij cafe ? start er 1. Wil je een rook vrij feest? organiseer er 1 en neem 100 man bewaking in de zaal.

/rant.


Als je het beter kan zelf doen!!!!11!1!!1!1!1!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
. Bij sommige clubs kan er helemaal niet buiten gerookt worden en word je het recht om te kunnen roken dus gewoon ontnomen. Je zou maar alcohol opeens zo gaan verbieden xd


Dit is natuurlijk onzin hé Roy. Er word je niet verboden te roken er word je alleen verboden te roken op de plek waar je bent. Dus je zult dan ergens anders moeten roken. Kan me trouwens geen club e.d. voorstellen waar je niet buiten of er voor kan roken.

Ik zelf ervaar het ook als vervelend als ik zelf helemaal naar rook meur of tussen de rokers walmen sta. Dat de rokers er voor kiezen hun gezondheid op het spel te zetten geeft ze geen recht om die keuze voor mij ook te maken. Dus ja, dan graag ergens anders roken
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:
. Bij sommige clubs kan er helemaal niet buiten gerookt worden en word je het recht om te kunnen roken dus gewoon ontnomen. Je zou maar alcohol opeens zo gaan verbieden xd


Dit is natuurlijk onzin hé Roy. Er word je niet verboden te roken er word je alleen verboden te roken op de plek waar je bent. Dus je zult dan ergens anders moeten roken. Kan me trouwens geen club e.d. voorstellen waar je niet buiten of er voor kan roken.

Ik zelf ervaar het ook als vervelend als ik zelf helemaal naar rook meur of tussen de rokers walmen sta. Dat de rokers er voor kiezen hun gezondheid op het spel te zetten geeft ze geen recht om die keuze voor mij ook te maken. Dus ja, dan graag ergens anders roken


Daar waren die rokershokken dus voor. En in de situatie die hij beschrijft wordt het recht tot roken je dus wel ontnomen. Snap dus echt niet precies waarom mensen hier die niet in de rook willen staan het juist goed vinden dat rokershokken weggaan, denk dat dit alleen maar in je nadeel gaat werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met rookruimtes heb ik nooit zo veel problemen gehad, al is het wel slecht voor de algehele gezelligheid als er elke keer weer mensen weg lopen en door de zaal lopen.

That said, ik vind het toch altijd grappig dat mensen beweren recht te hebben op het lastig vallen van anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 19:46 
 
Hardtraxx Veteran

Het gaat niet om wat er in die rook zit van die machines. Ik bedoel duidelijk de overlast die het geeft. Namelijk ademhalingsproblemen en de stank in je kleding. Ik vind het zeuren over roken op feesten zo fucking hypocriet. Eigenlijk is een indoor feest sowieso 1 groot gezwel aan ziektes bij elkaar. Chemicaliën, zweet, ziektes waarvan je niet weet wie wat heeft, lichaamsdampen etc. Maar laten we mensen met een sigaretje demoniseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 20:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Het gaat niet om wat er in die rook zit van die machines. Ik bedoel duidelijk de overlast die het geeft. Namelijk ademhalingsproblemen en de stank in je kleding. Ik vind het zeuren over roken op feesten zo fucking hypocriet. Eigenlijk is een indoor feest sowieso 1 groot gezwel aan ziektes bij elkaar. Chemicaliën, zweet, ziektes waarvan je niet weet wie wat heeft, lichaamsdampen etc. Maar laten we mensen met een sigaretje demoniseren.


Ik kan goed begrijpen dat iemand het niet fijn vindt. Helaas zijn er genoeg dingen die je zelf doet die ook schadelijk voor anderen zijn, zowel direct als indirect. Dus tenzij jij zelf nooit andere mensen schaadt is het heel hypocriet om roken te verbieden. Neemt niet weg dat het onnodig is om te roken in het bijzijn van mensen die dat liever niet hebben terwijl het gewoon ergens anders kan.

Edit: Ik zie nu dat ik quote, ik doel hier niet op jou :p.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DisAster schreef:
Edit: Ik zie nu dat ik quote, ik doel hier niet op jou :p.


Als je dan toch edit, verwijder dan gewoon de quote :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@rtm Ja want voor roken kies je om jezelf en omstanders schade (over een langere termijn is dit significanter dan je zou denken) aan te brengen. Ik heb geen idee wat je daar allemaal zegt maar ziektes dragen we altijd bij ons, dat is niet anders dan in een drukke stad. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Chemicaliën??? Ik heb geen last van mensen die pilletje op hebben. Of ik denk verkeerde kant op.

Goed met rokershokken en het steeds agressievere anti rokers beleid afgelopen decennia wordt dit gelukkig al terug gedrongen, dus ik heb zelf niet al te veel te klagen. Maar mensen zijn zeker niet fucking hypocriet want het is gewoon iets waar mensen (en met name long patiënten) gewoon last van hebben.

@disaster
ik ben wel heel benieuwd op welke manieren ik andere mensen schaad als je het zo stelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 20:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
@rtm Ja want voor roken kies je om jezelf en omstanders schade (over een langere termijn is dit significanter dan je zou denken) aan te brengen. Ik heb geen idee wat je daar allemaal zegt maar ziektes dragen we altijd bij ons, dat is niet anders dan in een drukke stad. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Chemicaliën??? Ik heb geen last van mensen die pilletje op hebben. Of ik denk verkeerde kant op.

Goed met rokershokken en het steeds agressievere anti rokers beleid afgelopen decennia wordt dit gelukkig al terug gedrongen, dus ik heb zelf niet al te veel te klagen. Maar mensen zijn zeker niet fucking hypocriet want het is gewoon iets waar mensen (en met name long patiënten) gewoon last van hebben.

@disaster
ik ben wel heel benieuwd op welke manieren ik andere mensen schaad als je het zo stelt.


Weet niet precies of je het in twijfel trekt of dat je het je oprecht afvraagt :p.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In een stad heb je ook gewoon last van uitlaatgassen die slecht zijn voor je gezondheid. Zou makkelijk kunnen dat dit even schadelijk is als dat kleine beetje meeroken van een rokersruimte als je je erbuiten bevindt

Wat RTM denk ik bedoelt is dat je je sws aan meer risico’s blootstelt met uitgaan. Je bent in een drukke samengeperste omgeving waar ziektekiemen veel makkelijker over te dragen zijn dan in de stad in de buitenlucht. Het meeroken hoort, vind ik, ook gewoon bij deze risico’s. Voor veel mensen is roken en uitgaan onlosmakelijk verbonden. Je hoort niet voor niets zoveel de term party roker

Maarja. Deze discussie loopt op niks uit. Beide partijen hebben hun mening met argumenten en de twee kampen zullen het nooit met elkaar eens zijn. Zelfde geldt voor de donorregistratie :lol:
Vorige  1 ... 2731, 2732, 2733, 2734, 2735, 2736, 2737 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen