Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2687, 2688, 2689, 2690, 2691, 2692, 2693 ... 3067  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 14:06 

Donateur

patrickjeb schreef:
Dan vergelijk je zangers/zangeressen met DJ's. Ook ga je dan naar een concert voor, meestal, 1 band/artiest. Wij gaan naar feesten waar je 8/10 verschillende DJ's op 1 avond/dag hebt (naast dat zij veel meer nummers in een uur kunnen proppen).

Inderdaad. Gaan feesten straks ook maar 3 uur duren met een voorprogramma van dj oetlul voor 80euro. Met goedkopere zit- dan staanplaatsen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 15:21 

Artiest

Brainweavers schreef:
Dat is een beetje hetzelfde als dat je tegen een schilder zou zeggen: Je mag een expositie geven, maar dan niet van je eigen werk.. lijkt me voor de artiest ook een beetje klote..

Hangt er heel erg vanaf of de artiest ook een echte DJ is ;) die kunst staat naar mijn idee los van het presenteren van je eigen producties. Er zullen tegenwoordig inderdaad veel artiesten zijn die alleen optreden vanwege hun eigen werk, en meer producer zijn.

Het lijkt mij in ieder geval een ontzettend leuk concept, inderdaad voor een klein liefhebberspubliek :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 15:34 

Hardtraxx Veteran

Geck-o schreef:
Brainweavers schreef:
Dat is een beetje hetzelfde als dat je tegen een schilder zou zeggen: Je mag een expositie geven, maar dan niet van je eigen werk.. lijkt me voor de artiest ook een beetje klote..

Hangt er heel erg vanaf of de artiest ook een echte DJ is ;) die kunst staat naar mijn idee los van het presenteren van je eigen producties. Er zullen tegenwoordig inderdaad veel artiesten zijn die alleen optreden vanwege hun eigen werk, en meer producer zijn.

Het lijkt mij in ieder geval een ontzettend leuk concept, inderdaad voor een klein liefhebberspubliek :)

Goh, als er nou eens iemand was die ervaring had met het opzetten van een leuk concept voor een klein liefhebberspubliek :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 15:58 

Hardtraxx Veteran

Hahahaha kut Stefan xd

Je hebt wel gelijk though
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 16:24 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
patrickjeb schreef:
Dan vergelijk je zangers/zangeressen met DJ's. Ook ga je dan naar een concert voor, meestal, 1 band/artiest. Wij gaan naar feesten waar je 8/10 verschillende DJ's op 1 avond/dag hebt (naast dat zij veel meer nummers in een uur kunnen proppen).

Inderdaad. Gaan feesten straks ook maar 3 uur duren met een voorprogramma van dj oetlul voor 80euro. Met goedkopere zit- dan staanplaatsen?

Nu ben je de vergelijking uit z'n verband aan het trekken he ;)

Als elke DJ/producer alleen eigen platen zou draaien (niet omdat het zo moet, maar omdat dit zo gegroeid is), is er wel weer meer ruimte voor de vergeten plaatjes van die DJ, die anders door de nieuwe platen (van zichzelf en collega's) niet in een set gekozen worden. En dan nog kan een DJ nog steeds 1, 2, of 3 platen van iemand anders draaien, afhankelijk van hoe lang die DJ draait..

Nogmaals, ik zeg niet dat het een goede of slechte ontwikkeling zou zijn. En ik heb het alleen maar over het optreden van een artiest op zich, niet over de gehele setting/opbouw van een evenement.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 17:06 

Hardtraxx Veteran

Kevv1990 schreef:
Als elke DJ/producer alleen eigen platen zou draaien (niet omdat het zo moet, maar omdat dit zo gegroeid is), is er wel weer meer ruimte voor de vergeten plaatjes van die DJ, die anders door de nieuwe platen (van zichzelf en collega's) niet in een set gekozen worden.

Nee hoor, kijk maar naar de sets van Supremacy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 17:59 

Donateur

Wishful thinking. Wat DTL zegt, of bij alle sets van Frontliner of NC en sinds heden ook DBSTF schijnbaar. Zitten 2 of 3 oudere plaatjes tussen wat ook nog eens altijd dezelfde zijn. Doe mij dan maar variatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 18:05 

Hardtraxxer

Sowieso heb ik nooit begrepen waarom DJ's op hardstyle feesten nog maar 1 uur de tijd krijgen. Ik heb echt veel liever 4 dj's minder die met een 3 uur durende set een mooi verhaal vertellen en iets opbouwen. Het is allemaal veel te gestaged en te thematisch gemaakt. Dat ze voornamelijk eigen materiaal draaien is best begrijpelijk. Vroeger ging het om DJ's, tegenwoordig kom je nergens als je niet produceert. En als je dan maar 1 uurtje de tijd krijgt om je ding te doen dan wil je het liefst zoveel mogelijk van jezelf laten horen/zien. :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 20:40 

Hardtraxx Veteran

Ben ik ook een voorstander van die hele lange sets. Heerlijk is dat.
Nadeel is wel dat als je 1 artiest op de line-up niet vet vindt, je 3 uur lang (of hoe lang dan ook) een probleem hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 21:31 

Hardtraxxer

Kevv1990 schreef:
Brainweavers schreef:

Verbieden gaat een beetje ver IMO, maar als je kijkt naar andere muziek genres is het helemaal niet zo gek om een repertoire te hebben van vrijwel alleen eigen nummers. En dan heb ik het over de mainstream zoals een Justin Bieber, Lady Gaga, om er maar ff een paar te noemen.

Natuurlijk doen die ook wel eens nummers van anderen tussendoor. Maar in dat genre is het duidelijk: Je gaat naar een concert om de muziek van die artiest te luisteren. Nu zit er natuurlijk wel een groot verschil in 'onze' feesten, waar tal van andere artiesten op één evenement geboekt staan.
Weet niet of ik er zelf nou voorstander ben, maar dat is nu ook even niet het punt in dit verhaaltje ;)

Een DJ is vrij vertaald (of eigenlijk letterlijk) een plaatjesdraaier. Als je geld betaalt voor een optreden van een DJ, betaal je dus voor zijn plaatjesdraaikunsten.
Daar zit 'm in mijn ogen het verschil met een popartiest, die niet geboekt wordt om tracks aan elkaar te mixen, maar omdat hij/zij zelf leuke nummers 'produceert', en dat vervolgens op het podium laat zien.
Een DJ maakt on stage geen muziek (in de zin van, een gitaar en een microfoon), en dat weten de betalende bezoekers en organisaties. Een dance artiest wordt geboekt als DJ (puur om te mixen), niet als producer.

En om terug te komen op het oorspronkelijke punt: variatie en creativiteit vind ik belangrijke onderdelen van het DJ-vak. Iemand die geen variatie en creativiteit in zijn mixes wil/kan krijgen, is voor mij een minder goede DJ dan iemand die dat wel doet. Dus in dat opzicht is het helemaal niet gek dat DJ's ook tracks van andere artiesten draaien.
Terwijl dat voor een popartiest niet relevant is.

Het gedeelte dat artiesten geboekt worden om hun DJ skills en niet om hun producties klopt natuurlijk niet helemaal (meer) zoals kbm_ eigenlijk ook al aangeeft, maar dat maakt het principe van een DJ set niet anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 00:38 

Hardtraxx Veteran

Bouke schreef:
Een DJ is vrij vertaald (of eigenlijk letterlijk) een plaatjesdraaier. Als je geld betaalt voor een optreden van een DJ, betaal je dus voor zijn plaatjesdraaikunsten.

Een dance artiest wordt geboekt als DJ (puur om te mixen), niet als producer.

Bouke schreef:
maar dat maakt het principe van een DJ set niet anders.

Sjezus in welke droomwereld leef jij? :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 07:55 

Hardtraxx Veteran

Radical heeft zijn solo show uit laten verkopen.
12.000 man. Plaats het in perspectief : 2x de Afas live.
:surrender: :worship: op deze manier heb je een eigen X-Qlusive niet nodig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 08:48 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Bouke schreef:

Een dance artiest wordt geboekt als DJ (puur om te mixen), niet als producer.

Bouke schreef:
maar dat maakt het principe van een DJ set niet anders.

Sjezus in welke droomwereld leef jij? :lol: :lol: :lol:

Bedankt voor je feedback.
Ik ben nog nooit op een hardstyle feest geweest waarbij een artiest zijn laptop openklapte, fruityloops of wat dan ook opstartte en het hele publiek liet meegenieten van het productieproces van een track. Omgekeerd geloof ik ook niet dat Justin Bieber of Lady Gaga een aantal nummers op een USB'tje gooien en tijdens een concert op play drukken. Dat mag jij best een droomwereld vinden maar ik denk dat zulke dingen zelfs zijn vastgelegd in boekingscontracten.

Dat een artiest wordt geboekt als DJ is iets anders dan dat een artiest wordt geboekt om zijn DJ skills he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 09:19 

Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Radical heeft zijn solo show uit laten verkopen.
12.000 man. Plaats het in perspectief : 2x de Afas live.
:surrender: :worship: op deze manier heb je een eigen X-Qlusive niet nodig..

Ja echt vet voor hem en ook voor Art voor Dance supremacy uitverkopen 13k man en dan 4 weken later radical met 12k man. Hopelijk maken ze er ook iets enorm gaafs van 4nov.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 09:32 

Hardtraxx Addict

@Bouke:

Ik denk dat Mark With A Tarrel dit bedoelt:

Citaat:
Als je geld betaalt voor een optreden van een DJ, betaal je dus voor zijn plaatjesdraaikunsten.

Een artiest word voornamelijk geboekt om een zaal vol te krijgen, tenzij je op een liefhebbers feest draait (The Funky Cat etc.), optredens verdienen puur met je plaatjesdraai kunsten is een mooie droom, maar zo werkt het nu echt niet meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 09:42 

Hardtraxx Veteran

Maximumraver schreef:
maar zo werkt het nu echt niet meer :P

En dat is precies wat er mis is met de huidige scene :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 10:27 

Hardtraxx Veteran

Dat is al jaren mis dan! En ik zie het ook niet zo snel veranderen. Alleen maar toenemen komende jaren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 10:42 

Hardtraxxer

Maximumraver schreef:
optredens verdienen puur met je plaatjesdraai kunsten is een mooie droom, maar zo werkt het nu echt niet meer :P

Dat snap ik en ben ik met je eens, maar het gaat er volgens mij nu niet zo zeer om wat een artiest moet doen om geboekt te worden (of om het te verdienen). Het gaat erom wat je laat zien als je eenmaal geboekt bent.

De discussie ging erover dat het niet zo raar is dat hardstyle artiesten (bijna) alleen maar eigen tracks draaien, omdat popartiesten bij concerten ook alleen eigen nummers spelen. Mijn reactie was dat het niet te vergelijken is, omdat een dance artiest on stage een heel andere rol vervult dan een popartiest.

Maximumraver schreef:
Een artiest word voornamelijk geboekt om een zaal vol te krijgen, tenzij je op een liefhebbers feest draait (The Funky Cat etc.)

Het klopt natuurlijk volledig wat je zegt, maar dit gaat ook weer over 'de reden' om een artiest te boeken.

Voor wat betreft;
Citaat:
Als je geld betaalt voor een optreden van een DJ, betaal je dus voor zijn plaatjesdraaikunsten.

Dit is misschien wat zwart wit gesteld en wellicht is 'plaatjesdraaikunsten' niet het juiste woord, maar in principe klopt het wel volgens mij. Je legt als bezoeker van een dancefeest geld neer om bepaalde artiesten te zien optreden. Het optreden van een dance artiest is een DJ mix. Of het nou bewust of onbewust is, als feestganger betaal je om een artiest te zien mixen.
Het geld dat jij voor een ticket betaalt wordt door de organisatie gebruikt om artiesten te boeken. De organisatie legt contractueel vast dat de artiest optreedt in de vorm van een mix. Dus ga je het podium op om plaatjes aan elkaar te draaien. Ongeacht de achterliggende reden of de manier hoe je op die plek terecht bent gekomen., ongeacht of je Headhunterz of Maximumraver heet.

Bij een popconcert betaal je om een artiest live muziek te zien maken. En daarom zijn deze twee vakken voor mij niet te vergelijken. De vergelijking zou pas kloppen als ofwel Headhunterz live op z'n laptop the Power of the Mind reporduceert / uitvoert, ofwel als Justin Bieber tijdens een optreden een megamix maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 10:42 

Kraak... Piep...

Bouke schreef:

Dat een artiest wordt geboekt als DJ is iets anders dan dat een artiest wordt geboekt om zijn DJ skills he.

Je kan het zo mooi maken als je wilt, maar DJ's worden gewoon geboekt wanneer hun producties populair zijn. Heeft niks met het DJ zijnde te maken. Gewoon de populariteit van de artiest zelf, en dat stamt voor het gros van hun producties. Het gros geeft geen neuk hoe ze draaien. Hoe populairder de producties, hoe populairder de artiest, hoe meer publiek said artiest trekt, hoe meer hij wordt geboekt. Hij wordt voor 50% om zijn producties geboekt en voor 50% voor de populariteit. Wat een organisatie op dat punt van je verwacht is gewoon je ding doen.

En ja je wordt geboekt als DJ, en dat is het zelfde wanneer een zanger wordt geboekt, en wanneer een band wordt geboekt. Zij laten hun producties op het podium zien. De dj draait dan minder platen van zich zelf, maar de artiesten zingen, performen in essentie ook gewoon een megamix van hun platen. En daarnaast zingen bands en popzangers tegenwoordig ook gewoon tributes en covers, dus alleen hun eigen platen is ook bullshit.

Er zit geen wezenlijk verschil in wat ze daar op dat podium doen en waarom ze worden geboekt, ze gebruiken gewoon ander materiaal om het over te brengen. Je kan niet verwachten dat Wildstylez bijvoorbeeld live I See Stars gaat zingen oid en op de knoppen te rammen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:00 

Hardtraxx Veteran

@ Bouke, je mag wel weer eens vaker berichten komen posten :P. Je bent de enige waarvan ik altijd met plezier aan die lappen stukken tekst begin te lezen. Van jouw stukken steek je echt nog eens wat op + dat je altijd respectvol blijft in discussies. Een verademing om te lezen.

Niet slijmend bedoeld dit >.<, maar zoiets mag ook wel eens gezegd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:07 

Kraak... Piep...

Svbtwee schreef:
@ Bouke, je mag wel weer eens vaker berichten komen posten :P. Je bent de enige waarvan ik altijd met plezier aan die lappen stukken tekst begin te lezen. Van jouw stukken steek je echt nog eens wat op + dat je altijd respectvol blijft in discussies. Een verademing om te lezen.

Niet slijmend bedoeld dit >.<, maar zoiets mag ook wel eens gezegd worden.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:08 

Hardtraxx Veteran

Poh lachen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:17 

Hardtraxx Veteran

Nog één zo'n opmerking en ik geef je een lap tekst die echt bae af is Sander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:19 

Hardtraxx Veteran

sonnebloem schreef:
Poh lachen

De online relatie tussen BB en onze Sander..Men zou er onderzoek naar kunnen doen en op kunnen afstuderen gok ik zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 11:22 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
sonnebloem schreef:
Poh lachen

De online relatie tussen BB en onze Sander..Men zou er onderzoek naar kunnen doen en op kunnen afstuderen gok ik zo

''ja waar studeer je af dan?''
-''hardtraxx forum man''
Vorige  1 ... 2687, 2688, 2689, 2690, 2691, 2692, 2693 ... 3067  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen