Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2686, 2687, 2688, 2689, 2690, 2691, 2692 ... 3067  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 21:37 

Hardtraxx Elite

RomanAnthony schreef:
Parvuz schreef:
Misschien dat ze ook wel een startbedrag moeten afdragen voor het verkopen van fulls op hardstyle.com? Geen idee hoe dit gaat. Of zou het gewoon om een percentage gaan per download?

Hoe je het ook wendt of keert, het is zonde.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien dat Thera of Titatovenaar dit ons wel kan vertellen?

Je kunt het verkoop van full tracks op verschillende manieren benaderen en ik denk dat elk label en elke artiest een eigen visie hierop heeft. Maar feit is dat er een enorme verschuiving is naar salesinkomsten via streaming media zoals Spotify. Ik denk dat je nu al zo een 80% van de totale inkomsten van je royalties (directe sales) vandaan haalt en dit stijgt alleen maar. Het releasen van de full tracks heeft daardoor een andere prioriteit als vroeger.

Ik denk dat Timothy een redelijke beschrijving geeft van de insteek die nu steeds meer marktconform is.

Citaat:
Heel simpel: jij wilt (bijvoorbeeld) EVP horen die door niemand anders gedraaid wordt dan B-Front zelf. Je zult dus naar B-Front moeten om die plaat te horen. Zo houdt men de eigen acts (en feesten) exclusief, wat op zich logisch is gezien het verdienmodel inderdaad vrijwel volledig van tracks af is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 21:38 

Hardtraxx Veteran

En zoals eerder genoemd: Gearbox geeft aan vol te zitten, dan maar naar Ignition..

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 21:40 

Hardtraxx Veteran

Dit is al de 2e release van Code-E ;) had al voor ons een release bij Ignition
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 21:50 

Hardtraxx Elite

Ik vind dat hele 'niet fulls aan bieden' wel iets hebben. Zoals Timothy aangeeft; mocht dit 'escaleren' dan zal het zo zijn dat je in de toekomst per se naar je favoriete artiest moet om bepaalde nummers te horen. Dat kan ik alleen maar toejuichen, want de aantallen keren dat ik nummers dubbel/meerdere keren hoor op een feestje worden er alleen maar meer.

Ik heb zelf dan ook niets mer draaien/releases sparen ofzo, kan het goed begrijpen dat dit voor diegene errug kut is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 22:23 

Hardtraxx Elite

STVK schreef:
Ik vind dat hele 'niet fulls aan bieden' wel iets hebben. Zoals Timothy aangeeft; mocht dit 'escaleren' dan zal het zo zijn dat je in de toekomst per se naar je favoriete artiest moet om bepaalde nummers te horen. Dat kan ik alleen maar toejuichen, want de aantallen keren dat ik nummers dubbel/meerdere keren hoor op een feestje worden er alleen maar meer.

Ik heb zelf dan ook niets mer draaien/releases sparen ofzo, kan het goed begrijpen dat dit voor diegene errug kut is.

Ik denk niet echt dat dit veel zal uitmaken, aangezien de collega dj's de tracks toch wel toegestuurd krijgen en ze op de grote feesten dus gewoon gedraaid blijven worden door de bekende namen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 23:07 

Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Phrantic schreef:
paperclip schreef:
Alles. Draait. Om. Geld.

jammer om te zien dat vroeger alles wat losser was en tegenwoordig veel te veel business gericht.

Well, given the fact that artists can't survive on love and air, money is a necessary feature of a music label.

Well yeah, no one is saying they don't understand those decisions, but it's a shame that it often comes at the expensive of the music/art itself.

Exacto
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 23:20 

Donateur

Haha op zich wel een grappige invalshoek STVK, zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Maar dat iedereen dezelfde hitjes uitmelkt kan de consument ook niet zoveel aan doen toch? Je zou als artiest ook iets meer kunnen variëren, dan zit je niet (zo snel) met dat probleem.

In het geval van bijvoorbeeld Cracking Your Ribs wordt ie waarschijnlijk tot 2050 door de drie heren gedraaid en alsnog niet (full) vrijgegeven. In zo'n geval gaat die vlieger dan ook al niet op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 23:50 

Hardtraxx Elite

Basshunterzz schreef:
Scantraxx documentaire staat online:

Echt een mooie documentaire geworden! Zoveel mooie herinneringen die weer naar boven kwamen. :loving:

En een behoorlijk wtf-momentje toen ik ineens mezelf op 54.15 terug zag tijdens het draaien op XXlerator RAW van eerder dit jaar! Toch mooi om een een heel klein onderdeeltje te zijn hiervan! :woot: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 23:54 

Hardtraxx Veteran

STVK schreef:

Denk eens aan je broertje man. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 00:11 

Hardtraxxer

docu is echt heel gaaf geworden. waardeer het ook echt dat er zoveel mensen aan hebben meegewerkt en dat er veel word verteld, ook de mindere dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 00:27 

Hardtraxx Veteran

Titatovenaar schreef:
Het releasen van de full tracks heeft daardoor een andere prioriteit als vroeger.

dan vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 05:57 

Hardtraxx Veteran

Binnen nu en 5 jaar dus allemaal setjes ala frontliner en radical redemption.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 08:47 

Hardtraxx Addict

Qlimax anthem staat op spotify :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 08:53 

Hardtraxx Elite

STVK schreef:

Al krijg je dan, zoals hierboven al gezegd wordt, in deze situatie uiteindelijk dat alle collega DJ's de tracks nog wel gewoon hebben/krijgen en dus draaien en de 'amateur' DJ's dus geen enkele nieuwe full track maar in hun bezig krijgen. Vaak zetten deze minder bekende / onbekende DJ's juist de leukere, variërende sets neer, welke dan dus ook gaan verdwijnen. Maar goed, dit is allemaal maar speculeren natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 09:29 

Hardtraxx Veteran

Royvn_ schreef:

Nu wel te beluisteren? Gisteren werkte die niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 09:36 

Hardtraxx Veteran

STVK schreef:

Brrrrr moet er godverdorie niet aan denken man, alle verrassing weg uit de sets van DJ's. Voor zover die verrassing er nu nog wel is trouwens, artiesten draaien nu ook vrijwel alleen nog maar eigen platen. De platen die ze dan draaien van anderen zijn of nieuwe tracks van vriendjes of totaal uitgekauwde tracks zoals Magic, Seven, Strike, Rebel to the Grave etc.

Ik zou een feest waar DJ's geen eigen platen mogen draaien geweldig vinden. Weet niet of er DJ's zijn die hier aan mee zouden werken en of er organisaties zijn die dat willen regelen, maar in die situatie krijg je naar mijn mening echt diverse en vette sets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 10:44 

Hardtraxx Addict

sonnebloem schreef:
Royvn_ schreef:

Nu wel te beluisteren? Gisteren werkte die niet

Jazekerrrr
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 12:02 

Hardtraxxer

Vitality schreef:
STVK schreef:

Ik denk niet echt dat dit veel zal uitmaken, aangezien de collega dj's de tracks toch wel toegestuurd krijgen en ze op de grote feesten dus gewoon gedraaid blijven worden door de bekende namen.

En hoeveel moeite is het nou om als kleinere DJ een intro'tje voor de radio edit te plakken? Niemand die dat hoort en zo kan je de tracks toch draaien in goeie kwaliteit. Ik zou mij er niet door laten tegen houden.

Inb4 RADIO EDITS MAG JE NIET DRAAIEN! Release ze dan ook niet. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 12:06 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:
Ik zou een feest waar DJ's geen eigen platen mogen draaien geweldig vinden. Weet niet of er DJ's zijn die hier aan mee zouden werken en of er organisaties zijn die dat willen regelen, maar in die situatie krijg je naar mijn mening echt diverse en vette sets.

Tof idee! Maar ik denk dat alleen de Hardtraxxers op zo'n evenement af zouden komen. Een winstgevend concept zal het niet worden ben ik bang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 12:30 

Hardtraxxer

Dat is een beetje hetzelfde als dat je tegen een schilder zou zeggen: Je mag een expositie geven, maar dan niet van je eigen werk.. lijkt me voor de artiest ook een beetje klote..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 12:49 

Hardtraxx Veteran

Brainweavers schreef:
Dat is een beetje hetzelfde als dat je tegen een schilder zou zeggen: Je mag een expositie geven, maar dan niet van je eigen werk.. lijkt me voor de artiest ook een beetje klote..

Niet als die schilder vrijwel ieder weekend minimaal 2 exposities kan geven van zijn eigen werk. Als een organisatie dan tegen je zegt: ‘maak dit weekend eens een expositie met werken van andere artiesten die jij zelf echt tof vindt,’ dan denk ik dat de schilder daar best wel voor in zal zijn.
Niet allemaal natuurlijk, maar ik kan prima een aantal namen bedenken waar ik, wat dit concept betreft, toch zeker wel vertrouwen in heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 13:08 

Hardtraxxer

Brainweavers schreef:

Verbieden gaat een beetje ver IMO, maar als je kijkt naar andere muziek genres is het helemaal niet zo gek om een repertoire te hebben van vrijwel alleen eigen nummers. En dan heb ik het over de mainstream zoals een Justin Bieber, Lady Gaga, om er maar ff een paar te noemen.

Natuurlijk doen die ook wel eens nummers van anderen tussendoor. Maar in dat genre is het duidelijk: Je gaat naar een concert om de muziek van die artiest te luisteren. Nu zit er natuurlijk wel een groot verschil in 'onze' feesten, waar tal van andere artiesten op één evenement geboekt staan.
Weet niet of ik er zelf nou voorstander ben, maar dat is nu ook even niet het punt in dit verhaaltje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 13:15 

Hardtraxx Veteran

Dan vergelijk je zangers/zangeressen met DJ's. Ook ga je dan naar een concert voor, meestal, 1 band/artiest. Wij gaan naar feesten waar je 8/10 verschillende DJ's op 1 avond/dag hebt (naast dat zij veel meer nummers in een uur kunnen proppen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 13:32 

Hardtraxxer

Clockartz

Citaat:
We are also planning some big collaborations with some of our favorite artists like Chris One and Sound Rush. It’s always interesting to be in the studio with artists that approach music in a different way.

For 2018 we are still checking what we are going to do. We want to have as much studiotime as possible so we might consider moving to the Netherlands this summer. It will save us a lot of traveling and sleepless nights. Hopefully we will perform at some big stages too. For sure we will bring you a lot of new music.

http://www.hardnews.nl/2017-is-experime ... clockartz/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 13:57 

Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Brainweavers schreef:

Niet als die schilder vrijwel ieder weekend minimaal 2 exposities kan geven van zijn eigen werk. Als een organisatie dan tegen je zegt: ‘maak dit weekend eens een expositie met werken van andere artiesten die jij zelf echt tof vindt,’ dan denk ik dat de schilder daar best wel voor in zal zijn.
Niet allemaal natuurlijk, maar ik kan prima een aantal namen bedenken waar ik, wat dit concept betreft, toch zeker wel vertrouwen in heb.

Hier helemaal mee eens :).
Vorige  1 ... 2686, 2687, 2688, 2689, 2690, 2691, 2692 ... 3067  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen