Je kunt het verkoop van full tracks op verschillende manieren benaderen en ik denk dat elk label en elke artiest een eigen visie hierop heeft. Maar feit is dat er een enorme verschuiving is naar salesinkomsten via streaming media zoals Spotify. Ik denk dat je nu al zo een 80% van de totale inkomsten van je royalties (directe sales) vandaan haalt en dit stijgt alleen maar. Het releasen van de full tracks heeft daardoor een andere prioriteit als vroeger.RomanAnthony wrote:Ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien dat Thera of Titatovenaar dit ons wel kan vertellen?Parvuz wrote:Misschien dat ze ook wel een startbedrag moeten afdragen voor het verkopen van fulls op hardstyle.com? Geen idee hoe dit gaat. Of zou het gewoon om een percentage gaan per download?
Hoe je het ook wendt of keert, het is zonde.
Ik denk dat Timothy een redelijke beschrijving geeft van de insteek die nu steeds meer marktconform is.
Heel simpel: jij wilt (bijvoorbeeld) EVP horen die door niemand anders gedraaid wordt dan B-Front zelf. Je zult dus naar B-Front moeten om die plaat te horen. Zo houdt men de eigen acts (en feesten) exclusief, wat op zich logisch is gezien het verdienmodel inderdaad vrijwel volledig van tracks af is.
Last edited by Titatovenaar on 17 Oct 2017 21:40, edited 1 time in total.