Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2564, 2565, 2566, 2567, 2568, 2569, 2570 ... 3045  Volgende
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 03:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Broken Balance schreef:
PNXRMX schreef:
Voor mijn gevoel leeft Roughstate als "merk" niet echt, terwijl er wel hele grote / populaire artiesten zitten. Bij A2, Gearbox, Minus Is More, Theracords is dat een stuk meer - of in ieder geval relatief meer vergeleken met de populariteit van de artiesten.


Op XQ Ran-D zag ik toch echt wat anders. Dit komt puur omdat al die labels al langer in de running zijn. Vooral Theracords komen echt niet in de buurt qua populariteit :P


In welke zin zag je dat terug? Veel Roughstate merch?

Broken Balance schreef:
Rough State merch, hele zaal vol bij RoughState Live, daarnaast ook bijna alleen maar merch van artiesten op Rough State

Dit is dus precies waar PNXRMX op doelt... De artiesten zelf leven meer dan het label bij het publiek. Ik denk zelf ook zeker dat dit het geval is bij Roughstate. Bij de andere genoemde labels (A2, TC, MiM, GB) leeft het label minstens zoveel als de artiest bij het publiek, of in het geval van Gearbox misschien zelfs wel meer.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 08:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 09:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P


Mag ook wel eens.

Maar het gebrek aan Rough State merk t.o.v. individuele merk is simpelweg omdat Rough State merch er nog niet zo heel lang is vergeleken met hoe lang de artiesten er zijn.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 09:31 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


En dat zijn juist de bovengnoemde artiesten die geen kut meer toevoegen aan de euforische kant
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 09:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


Het aantal syndromen wat jij bezit valt daarbij in het niet. Ga ergens anders nutteloze dingen posten.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


Dit gaat niet eens over euforische hardstyle specifiek, maar over hardstyle in het algemeen. De post komt ook uit de hardstyle classics lovers groep en gaat over het feit wat voor scheiding er tegenwoordig is in de hardstyle scene en muziek en die lijkt ook alleen maar groter te worden. Tegenwoordig lopen er op feesten mensen die of van raw houden, of van euforische hardstyle. Helemaal prima, maar op een feest als hard bass, waarin de uitersten worden opgezocht, merk je gewoon een soort van spanning in de sfeer. Zeker de eerste 4 uur. Je ziet niemand dan losgaan. Mensen staan te wachten totdat de raw komt, want dat is pas echt hard en stoer! Waar is de tijd gebleven dat mensen bijna elk soort hardstyle kon waarderen??

Bovendien zegt de post ook als het ware dat hardstyle weer naar zich toe moet trekken. Net zoals vele mensen hier word ik ook absoluut niet blij van namen als Da Tweekaas en Brennan Heart. Dat lijkt wel kinderdisco muziek zoals Rickzel dat benoemde xd , maar ook dat hele gearbox of de strijd om maar de hardste kicks en anti's te maken gaat helemaal nergens meer over. T is leuk voor een halfuurtje a uurtje, maar niet voor de hele avond imo.
Nu is het ook zo dat dat soort hardstyle wel veel mensen en fans trekt. Ook helemaal goed, maar dan zie ik liever aparte feesten voor dat genre.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat we zo langzamerhand op het punt komen dat de hardstyle gewoon te breed is geworden. En dan heb ik het nog niet eens zo zeer over die tweedeling van euforisch en raw, want zelfs als er meer dan genoeg in het midden zit, blijven die uitersten nog steeds te groot. De uitersten verenigen heeft weinig zin meer.

Op grote festivals waar je dat hele spectrum kwijt kunt op verschillende stages is dat niet erg. Op een hard bass waar je maar 1 stage hebt, zul je keuzes moeten maken om die uitersten dan maar af te laten vallen. Die uitersten moet een b2s dan maar kwijt op een loudness en euphoria (om maar wat te noemen), ipv op hard bass.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 10:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Plus de bende is al zo tegen elkaar opgepit dat het toch al geen nut meer heeft. 

Deze scene is echt sneu en kinderachtig op zo veel fronten, en imo komt dat minstens voor 80% door de raw.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 10:47 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Plus de bende is al zo tegen elkaar opgepit dat het toch al geen nut meer heeft. 

Deze scene is echt sneu en kinderachtig op zo veel fronten, en imo komt dat minstens voor 80% door de raw.


Vervolgens meteen een vinger wijzen naar een bepaalde groep.
Jij bent echt nog te dom om zelf te kunnen poepen gast. :yawn:
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:03 
 
Hardtraxx Veteran

Ik word ook moe van dat gejank continu. Ik heb me van begin tot eind vermaakt en ik heb eigenlijk geen zak meegekregen van een kut sfeer? Misschien was het zo, maar ik ben daar totaal niet mee bezig eigenlijk. Om mij heen was het continu gezellig en was de sfeer goed. Ik heb het idee dat mensen meer bezig zijn met hoe een ander zich gedraagt dan dat ze zichzelf vermaken. Het lijkt wel of deze mensen gaan zitten zoeken naar dingen die ze af kunnen zeiken en alleen maar bezig zijn met 'hoe kunnen we die kant van de Hardstyle nu eens afzeiken'. Alleen al om het feit dat we mensen met MM shirtjes en mondkopjes voor alles en nog wat uitmaken terwijl we op een Forum zitten met mensen die elke week in hun Theracords en Spoontech shirtje rondlopen, beetje hypocriet.

Als mensen nu eens wat meer met zichzelf bezig zijn en niet continu lopen te janken op elkaar, zou ook een hoop schelen. Vroeger was deze scene een gezellige bende, nu is het net Noord en Zuid-Korea. De organisaties en DJ's de schuld geven van dit alles is makkelijk, maar zelf werken we er ook aan mee.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:08 
 
Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Ik word ook moe van dat gejank continu. Ik heb me van begin tot eind vermaakt en ik heb eigenlijk geen zak meegekregen van een kut sfeer? Misschien was het zo, maar ik ben daar totaal niet mee bezig eigenlijk. Om mij heen was het continu gezellig en was de sfeer goed. Ik heb het idee dat mensen meer bezig zijn met hoe een ander zich gedraagt dan dat ze zichzelf vermaken. Het lijkt wel of deze mensen gaan zitten zoeken naar dingen die ze af kunnen zeiken en alleen maar bezig zijn met 'hoe kunnen we die kant van de Hardstyle nu eens afzeiken'. Alleen al om het feit dat we mensen met MM shirtjes en mondkopjes voor alles en nog wat uitmaken terwijl we op een Forum zitten met mensen die elke week in hun Theracords en Spoontech shirtje rondlopen, beetje hypocriet.

Als mensen nu eens wat meer met zichzelf bezig zijn en niet continu lopen te janken op elkaar, zou ook een hoop schelen. Vroeger was deze scene een gezellige bende, nu is het net Noord en Zuid-Korea. De organisaties en DJ's de schuld geven van dit alles is makkelijk, maar zelf werken we er ook aan mee.

Goed gesproken en indie twee dikgedrukte delen kan ik me al helemaal vinden.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ik word ook moe van dat gejank continu. Ik heb me van begin tot eind vermaakt en ik heb eigenlijk geen zak meegekregen van een kut sfeer? Misschien was het zo, maar ik ben daar totaal niet mee bezig eigenlijk. Om mij heen was het continu gezellig en was de sfeer goed. Ik heb het idee dat mensen meer bezig zijn met hoe een ander zich gedraagt dan dat ze zichzelf vermaken. Het lijkt wel of deze mensen gaan zitten zoeken naar dingen die ze af kunnen zeiken en alleen maar bezig zijn met 'hoe kunnen we die kant van de Hardstyle nu eens afzeiken'. Alleen al om het feit dat we mensen met MM shirtjes en mondkopjes voor alles en nog wat uitmaken terwijl we op een Forum zitten met mensen die elke week in hun Theracords en Spoontech shirtje rondlopen, beetje hypocriet.

Als mensen nu eens wat meer met zichzelf bezig zijn en niet continu lopen te janken op elkaar, zou ook een hoop schelen. Vroeger was deze scene een gezellige bende, nu is het net Noord en Zuid-Korea. De organisaties en DJ's de schuld geven van dit alles is makkelijk, maar zelf werken we er ook aan mee.


Zit wat in. Ik ben zelf niet naar hard bass geweest, dus kan er niet echt veel over zeggen. Ik kan me echter wel voorstellen dat er een soort van spanning heerste de eerste 4 uur ofzo. Ik had dat al verwacht en ben daarom ook niet gegaan. Misschien dat dat op de plek waar jij stond minder was, maar snap t best.

Overigens loop ik nooit in een theracords of spoontech shirt :P
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Broken Balance schreef:
Plus de bende is al zo tegen elkaar opgepit dat het toch al geen nut meer heeft. 

Deze scene is echt sneu en kinderachtig op zo veel fronten, en imo komt dat minstens voor 80% door de raw.


Vervolgens meteen een vinger wijzen naar een bepaalde groep.
Jij bent echt nog te dom om zelf te kunnen poepen gast. :yawn:


Inderdaad, doe jij het even voor me?

De raw begon met het dood en verderf en het we defend the raw geintje, daar begon de "Militia" en "Warheads" waardoor je van die achterlijke groupies kreeg. Je moest je zo hard mogelijk afzetten tegen de mainstream, en ja dan krijg je een splitsing waar de mainstream fans uiteindelijk op gaan reageren natuurlijk.

Er worden Theracords en Spoontech genoemd. Die zijn ook compleet alternatief van de mainstream maar heb je hun ooit horen zeggen dat hun een apart genre zijn en de rest van de muziek vreselijk is (individuen vast)? Nimmer zo collectief en hardnekkig als je bij Raw ziet, zoals bijna een heel feest stil blijven staat tot er eens een anti komt.

Gunz was de eerste "raw" live act die echt een following kreeg maar de fans daar van vertoonden echt niet zulk kinderachtig gedrag als dit.

Of wou je beweren dat de mainstream begon met oh alle raw is kut. Want voordat dit overdreven kijk mij stoer zijn achtige gedoe kwam waren een shitload aan mensen fan van anti-climaxes in hardstyle. Mensen die van melodieus hielden vonden platen als Under Attack, Evolution Complete, G-Force, Shiverz e.d. geweldig waarnaast mensen de hardere platen van Spoontech en Theracords even goed konden waarderen.

Het is begonnen met die kinderachtige wij zijn speciaal want wij zijn harder dan de rest mentaliteit van die kleuterige marketing van Minus Militia en Warface. Daarbij helpt niet dat Warface zich zelf ook nog als een kleuter gedraagt.

Wil je een bepaalde marketing doen, prima. Maar daarbij gelijk een heel ander genre afzeiken en wegzetten, ja natuurlijk ga je dan reacties krijgen. En dan helemaal als de meeste raw boys gaan optreden met een of andere attitude dat harder beter is en dan krijg je zoiets als Gearbox naar je hoofd geworpen wat bijna allemaal simpele slecht gemaakte troep is wat Scooter nog niet eens zou jatten. Dan krijg je conflict ja, en hoe je het ook wendt of keert, door die stap die raw nam destijds is dit allemaal begonnen.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Rickzel schreef:
Ben het zeker eens met de strekking van het verhaal, maar moet daar tegenover stellen dat er met mij een hoop mensen zijn die letterlijk de hele aovnd kunnen genieten en los kunnen gaan. (nou was dat dit jaar voor het eerst wat mindero mdat ik tot atmozfears gewoon niet echt vermaakt heb, maar dat ligt niet aan het feit dat het euforisch was)

Ik vind hard bass gewoon top, van goeie blije euforische muziek naar de extreme herrie die ik zelfs op Qlimax nog wel een beetje mis. Ik heb van zowel team green als team red evenveel genoten. Om totaal andere redenen, maar voor mij blijft het allemaal hardstyle.

Put hoop uit het feit dat het ook gewoon weer naar elkaar groeit, the spirit of hardstyle van noisecontrllers is absoluut geen softe track, Atmozfears maakt echt geen softe tracks. B-Front/Phuture Noize en die myst track. Dat is gewoon pure hardstyle.


Ik ben ook iemand die van beide kan genieten. Wat ik echter wel vaak om mij heen zie, zijn mensen die dat niet kunnen. Wat ik uit verhalen gehoord heb was de sfeer de eerste 4 uur gewoon kut. Mensen vroegen zich af wanneer ze nou eens echt kunnen raggen. Dit had ik eigenlijk al verwacht en ben daarom ook niet gegaan. Vorig jaar was dit ook al een beetje zo. Ik stoor mij hier echt enorm aan. Nou was team blue ook echt helemaal niet mijn ding, maar voor team green vind ik het wel sneu (mocht dit waar zijn). Zeker voor legendes als Noisecontrollers en Wildstylez, die verdienen zo veel meer!


Tsja, geloof best dat dat lastig is, maar ik heb eerlijk gezegd altijd schijt aan wat de mensen om me heen vinden >.< tuurlijk is het geweldig als op qlimax een hele zaal beeft van het enthousiasme als project 1 komt. Maar zo niet dan jammer dan, ik betaal m'n eigen kaartje en weet wat ik voor dat kaartje ga krijgen. Als ik met mijn vrienden een top avond heb dan zou het me echt aan m'n reet roesten als Jan Rawstyle de eerste 4 uur kapot verveeld heeft. Als hij maar niet in de weg staat :cool:

@BB: vraag me af wanneer jij Warface heb horen zeiken over euforisch. Hij zet zichzelf inderdaad neer als een bepaald merk voor een groep mensen. Maar schopt hij tegen euforisch aan? Denk dat je als artiest alles moet doen om je te onderscheiden, bij de meest succesvollen lijkt er zo'n following bij te komen. Dat dat volk in het publiek niks kan met euforisch is 1 ding. Maar je hoort Warface toch nooit roepen dat alles met een melodietje kut is >.< Zelfde met de minus militia mannen.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahahaha Jan Rawstyle :lol:

Ik ben trouwens het ook met je eens. Dat mensen de muziek niet leuk vinden, best, maar ga dan niet hele tijd stil staan midden in het publiek en in de weg staan.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


Ik weet niet of ik mij aangevallen moet voelen of dat dit een troll is :oh:

Mocht ik je getriggered hebben, dat was niet mijn bedoeling
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


Ik weet niet of ik mij aangevallen moet voelen of dat dit een troll is :oh:

Mocht ik je getriggered hebben, dat was niet mijn bedoeling


Dit is ook een taak op zich
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:48 
 

En dan feesten niet meer kunnen meepakken zonder drugs te gebruiken haha ja natuurlijk blijft die herrie dan leuk.

Daarnaast denk ik dat die dinsdag dip eerder komt doordat je helemaal dood wordt gewenst op zo'n gemiddelde zaterdag avond, Jezus wat wordt je daar depressief van.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 11:49 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Niet om te zeiken maar het valt me op dat dit topic steeds meer een discussie topic word :P

Weet je wat mij opvalt. Het grote aantal euforisch georiënteerde fans met een Minderwaardigheidscomplex. Goeiendag zeg.

Het gaat even niet zo goed met die kant, en dan hop slachtoffer rolletje janken over hoe boehoe slecht de Raw wel niet is.

Ik pak de popcorn alvast want dit wordt weer een dagje vermakelijke reacties lezen. :corn:


Ik weet niet of ik mij aangevallen moet voelen of dat dit een troll is :oh:

Mocht ik je getriggered hebben, dat was niet mijn bedoeling


Nee ik gebruikte jou quote alleen maar omdat net als bij jou er mij ook iets opviel. En dat wilde ik hier graag bespreken. Niks tegen jou dus :)
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 12:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wow het begint steeds meer op ajax-feyenoord te lijken, volgende editie hardbass wordt rellen denk ik :lol: .
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het interessant om te lezen, maar aan de andere kant denk ik, je weet waar je een kaartje voor koopt. Natuurlijk heb je bij Hard Bass of soortgelijke indoor feesten geen alternatief, omdat er maar 1 zaal is, maar je weet ongeveer wat je kan verwachten. Overigens snap ik hem wel, want de meeste Gearbox meuk (incl. Rebelion) vind ik niet om aan te horen, maar dat terzijde.

stefaneke schreef:
Daarnaast denk ik dat die dinsdag dip eerder komt doordat je helemaal dood wordt gewenst op zo'n gemiddelde zaterdag avond, Jezus wat wordt je daar depressief van.


xd
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 12:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ik word ook moe van dat gejank continu. Ik heb me van begin tot eind vermaakt en ik heb eigenlijk geen zak meegekregen van een kut sfeer? Misschien was het zo, maar ik ben daar totaal niet mee bezig eigenlijk. Om mij heen was het continu gezellig en was de sfeer goed.

Basshunterzz schreef:
Ik heb het idee dat mensen meer bezig zijn met hoe een ander zich gedraagt dan dat ze zichzelf vermaken. Het lijkt wel of deze mensen gaan zitten zoeken naar dingen die ze af kunnen zeiken en alleen maar bezig zijn met 'hoe kunnen we die kant van de Hardstyle nu eens afzeiken'.

Ja wat is het nu? Is men er nu wel of niet met een tweedeling bezig? Zoals ik al zei was het ditmaal op Hard Bass gewoon weer te voelen op de vloer en is het dat al een aantal jaren eigenlijk. Of de sfeer in je directe omgeving goed is lijkt me niet geheel relevant ook. Als ik met FC kaakschaats naar een feest ga is het eigenlijk altijd wel gezellig ja

Ja en bump de discussie vooral weer naar een aftans discussietopic wat niemand buiten 10 mensen leest. Komt de discussie en het bereik ervan echt ten goede. Posten we hier wel weer een tweetje over de 100e keer dat NC & BM samen in de studio zitten. :lol:
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 12:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

patrickjumpeen schreef:
Wow het begint steeds meer op ajax-feyenoord te lijken, volgende editie hardbass wordt rellen denk ik :lol: .


Citaat:
Deze scene is echt sneu en kinderachtig


Proves my point.

klapstoel schreef:
Je weet waar je een kaartje voor koopt.


Precies mijn punt. Mensen die een kaartje kopen om de eerste helft van het feest met de armen over elkaar te staan en sommigen zelfs de 3/4e van het feest.

Ik ben zelf ook niet van de meeste mainstream en raw e.d. maar als ik bijvoorbeeld naar een Qlimax ga, sta ik gewoon open voor alle soorten muziek, dat hoort er een beetje bij. Maar ik ga toch niet het hele feest met de armen over elkaar staan tot er eens een nummer langs komt wat ik vet vind. Dan ben je in mijn ogen gewoon verspilling van de ruimte, pak dan een feest met alleen maar jouw stijl.
Bericht Geplaatst op 06 feb 2017 12:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

patrickjumpeen schreef:
Wow het begint steeds meer op ajax-feyenoord te lijken, volgende editie hardbass wordt rellen denk ik :lol: .

5 jaar zonder uitpubliek lijkt me hier anders best een chille oplossing xd
Vorige  1 ... 2564, 2565, 2566, 2567, 2568, 2569, 2570 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen