Bouke schreef:
Mijn 'afgunst' komt meer door het feit dat 9 van de 10 liveacts in muzikaal opzicht nauwelijks een toegevoegde waarde hebben. Allemaal leuk en aardig die rare pakjes en zo veel mogelijk hype creëren, maar over het algemeen is het verder totaal niet anders dan wanneer die 2 (of 3) namen 'gewoon' samen een collab zouden maken of samen een setje zouden draaien. Het is in mijn ogen tekenend voor waar de scene zich naar toe beweegt / heeft bewogen, het muzikale aspect wordt steeds minder belangrijk ten koste van alle poespas eromheen.
Bouke schreef:
Met muzikaal zijn heeft het bijna geen ene reet te maken. Het is allemaal puur marketing, en het werkt verdomme keigoed.
Door zo'n live-act als B-Freqz, Minus Militia of Gunz for Hire krijgen artiesten natuurlijk ook de mogelijkheden om een bepaalde stijl te kunnen kiezen en samen veel collabs te maken. Als je een optreden doet is muziek veruit het belangrijkst, en dat mist de laatste tijd dat vind ik ook.
Met een live-act is het naar mijn idee ook een uitdaging om in een halfuur zoveel mogelijk platen en edits etc te laten horen, of platen die speciaal voor een live-act zijn ontwikkeld(à la Radical redemption @Reverze, Delete VIP en G4H). De 'show', het pak etc. zou er dan voor moeten zijn om de sfeer te versterken, wat in mijn optiek vaak ook echt wel werkt. Trek je het uit elkaar, dan wordt een live-act lang niet meer zo sterk. Wat nu dus vaak gebeurd met alleen de show, of alleen de muziek. Dan moet je echt van goede huize komen, of heel uniek zijn.