Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2473, 2474, 2475, 2476, 2477, 2478, 2479 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 14:11 
 
Hardtraxxer

Zou de afgunst tegen de naam niet gewoon komen doordat er nu weer een zoveelste raw 'live-act' is gevormd? Als ze hier 2 à 3 jaar eerder mee waren gekomen had iedereen het waarschijnlijk wel vet gevonden. Heel veel battles tussen DJ's worden nu vaak in een live-act gevormd, als het goed met elkaar klopt (3 The hard way). Jammer is dan dat het eigenlijk een verkoopnaam is, wat bij het publiek weer hogere verwachtingen schept(terecht trouwens).

Als je nu gaat kijken naar de verschillende live-acts kun je eigenlijk een onderscheid maken tussen soorten live-acts. Waarbij je gewoon duidelijk ziet dat acts, die echt een andere vorm zijn van hun eigen 'personage' door kleding, show etc. het gewoon goed doen. Warface, Radical Redemption, Minus Militia, Gunz for Hire, enkele missers daar gelaten. Ik denk dat daar voornamelijk ook de grootste verwachting ligt. Acts die zich dan muzikaal echt onderscheiden zonder te veel poespas, worden ook gewaardeerd over het algemeen --> B-Freqz, NCBM, Delete VIP. Daarom zijn in mijn ogen acts als

Dus laten we hopen dat War Force echt een unieke uitstraling krijgt, maar voornamelijk unieke muziek. Dan zou het zeker goed kunnen werken. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn 'afgunst' komt meer door het feit dat 9 van de 10 liveacts in muzikaal opzicht nauwelijks een toegevoegde waarde hebben. Allemaal leuk en aardig die rare pakjes en zo veel mogelijk hype creëren, maar over het algemeen is het verder totaal niet anders dan wanneer die 2 (of 3) namen 'gewoon' samen een collab zouden maken of samen een setje zouden draaien. Het is in mijn ogen tekenend voor waar de scene zich naar toe beweegt / heeft bewogen, het muzikale aspect wordt steeds minder belangrijk ten koste van alle poespas eromheen. Of Radical Redemption of Warface nu met of zonder masker en bijbehorende kleding dragen zal mij echt een worst wezen; haal je dat weg dan blijft er eigenlijk niets anders over dan een gewone liveset. Hier zijn uiteraard wel enkele uitzonderingen op (bijvoorbeeld Delete VIP).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 14:29 
 

Bouke schreef:
Mijn 'afgunst' komt meer door het feit dat 9 van de 10 liveacts in muzikaal opzicht nauwelijks een toegevoegde waarde hebben.


Met muzikaal zijn heeft het bijna geen ene reet te maken. Het is allemaal puur marketing, en het werkt verdomme keigoed.

Dat die paar mensen er op gaan haten dat het niet "muzikaal" is zal ze een worst wezen als je het vergelijkt met de hordes mensen die wel voor dergelijk spektakel gevoelig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 15:03 
 
Hardtraxxer

Bouke schreef:
Mijn 'afgunst' komt meer door het feit dat 9 van de 10 liveacts in muzikaal opzicht nauwelijks een toegevoegde waarde hebben. Allemaal leuk en aardig die rare pakjes en zo veel mogelijk hype creëren, maar over het algemeen is het verder totaal niet anders dan wanneer die 2 (of 3) namen 'gewoon' samen een collab zouden maken of samen een setje zouden draaien. Het is in mijn ogen tekenend voor waar de scene zich naar toe beweegt / heeft bewogen, het muzikale aspect wordt steeds minder belangrijk ten koste van alle poespas eromheen.


Bouke schreef:
Met muzikaal zijn heeft het bijna geen ene reet te maken. Het is allemaal puur marketing, en het werkt verdomme keigoed.


Door zo'n live-act als B-Freqz, Minus Militia of Gunz for Hire krijgen artiesten natuurlijk ook de mogelijkheden om een bepaalde stijl te kunnen kiezen en samen veel collabs te maken. Als je een optreden doet is muziek veruit het belangrijkst, en dat mist de laatste tijd dat vind ik ook.

Met een live-act is het naar mijn idee ook een uitdaging om in een halfuur zoveel mogelijk platen en edits etc te laten horen, of platen die speciaal voor een live-act zijn ontwikkeld(à la Radical redemption @Reverze, Delete VIP en G4H). De 'show', het pak etc. zou er dan voor moeten zijn om de sfeer te versterken, wat in mijn optiek vaak ook echt wel werkt. Trek je het uit elkaar, dan wordt een live-act lang niet meer zo sterk. Wat nu dus vaak gebeurd met alleen de show, of alleen de muziek. Dan moet je echt van goede huize komen, of heel uniek zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 16:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rutgerrrw schreef:
Door zo'n live-act als B-Freqz, Minus Militia of Gunz for Hire krijgen artiesten natuurlijk ook de mogelijkheden om een bepaalde stijl te kunnen kiezen en samen veel collabs te maken.

Die mogelijkheden hebben ze zonder live-act toch ook?

Rutgerrrw schreef:
De 'show', het pak etc. zou er dan voor moeten zijn om de sfeer te versterken, wat in mijn optiek vaak ook echt wel werkt. Trek je het uit elkaar, dan wordt een live-act lang niet meer zo sterk. Wat nu dus vaak gebeurd met alleen de show, of alleen de muziek. Dan moet je echt van goede huize komen, of heel uniek zijn.

Dat is mijn punt, dat als je het 'uit elkaar trekt' (de show wegdenkt) er weinig van overblijft. M.a.w. als je puur naar de muziek kijkt voegt het weinig toe, wat verhuld wordt door de hype, de show en andere randzaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 17:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rutgerrrw schreef:
Met een live-act is het naar mijn idee ook een uitdaging om in een halfuur zoveel mogelijk platen en edits etc te laten horen, of platen die speciaal voor een live-act zijn ontwikkeld(à la Radical redemption @Reverze, Delete VIP en G4H.

Wat Radical doet (best vet trouwens) heeft m.i. weinig te maken met G4H. Radical doet het wat dat betreft net zoals Angerfist. Nog meer edits trouwens, voor zover AF dat überhaupt doet?

https://lsdb.nl/set/177761/radical-rede ... 6-27-02-16
https://lsdb.nl/set/176620/gunz-for-hir ... w-23-01-16

Gunz is volgens mij gewoon rond de 10 platen, geen edits, geen afwijking in muziek met de platen die ze solo ook draaien en dus alles bij elkaar gewoon een ordinaire verkleedpartij. Heb al een tijd geen Gunz meer gehoord, maar volgens mij mixen die niet eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Rutgerrrw schreef:
Met een live-act is het naar mijn idee ook een uitdaging om in een halfuur zoveel mogelijk platen en edits etc te laten horen, of platen die speciaal voor een live-act zijn ontwikkeld(à la Radical redemption @Reverze, Delete VIP en G4H.

Wat Radical doet (best vet trouwens) heeft m.i. weinig te maken met G4H. Radical doet het wat dat betreft net zoals Angerfist. Nog meer edits trouwens, voor zover AF dat überhaupt doet?

https://lsdb.nl/set/177761/radical-rede ... 6-27-02-16
https://lsdb.nl/set/176620/gunz-for-hir ... w-23-01-16

Gunz is volgens mij gewoon rond de 10 platen, geen edits, geen afwijking in muziek met de platen die ze solo ook draaien en dus alles bij elkaar gewoon een ordinaire verkleedpartij. Heb al een tijd geen Gunz meer gehoord, maar volgens mij mixen die niet eens.


Het is voor een Radical Redemption naar mijn mening ook wel een stuk makkelijker om meer platen in zijn liveset te gooien, aangezien deze veel minder onderscheidend zijn dan de platen van Gunz for Hire (lees: lijken ontzettend veel op elkaar). Neemt niet weg dat Gunz for Hire inderdaad ook wel wat gevarieerder mag zijn door bijvoorbeeld weer wat vaker oudere platen erbij te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 19:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Wat Radical doet (best vet trouwens) heeft m.i. weinig te maken met G4H. Radical doet het wat dat betreft net zoals Angerfist. Nog meer edits trouwens, voor zover AF dat überhaupt doet?

https://lsdb.nl/set/177761/radical-rede ... 6-27-02-16

Helemaal mee eens. Radical Redemption LIVE ziet er heel anders uit dan een normale dj-set.

Ja, hij draait altijd eigen tracks, maar weet er toch iedere keer iets speciaals van te maken. Naast zijn outfit heb ik het over speciale overgangen, edits, tempo/drive; zie het voorbeeld van zijn live-set op Reverze. Dat is heel anders dan een normale dj-set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 19:38 
 
Hardtraxxer

Brennan Heart is weer bezig met een nieuwe Blademasterz plaat :thumbsup:

The Golden Era:
https://www.facebook.com/djbrennanheart ... 846196256/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

iRon schreef:
Rickzel schreef:
Er een remix pack uitkomt van Main Concern: Dark Universe, Pineapple en Ultimate Reality zijn geremixed!

Het is nog onbekend door wie.

Dark Universe Vazard remix zou vet zijn. :drool:

Vazard zou vet zijn, maar Main Concern bestempelt de artiesten als 'very talented' en Vazard vind ik inmiddels wel een gevestigde naam, dus ik zou eerder denken aan artiesten als Infirium, D-Verze, Mind Dimension of Genox. Ik verwacht zelf dat Malice en Mind Dimension in ieder geval een remix zullen doen, omdat ze met Decibel ook draaien met Main Concern.


1tje is van Outlaw (nieuwe naam van Electric Punk).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 20:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

- Er een Udex & Aeros collab aankomt! :love:
Bron

- Er een Regain & The Machine & MC Renegade collab komt
- Nieuwe Regain solo op Defqon
Bron
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 20:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Het is voor een Radical Redemption naar mijn mening ook wel een stuk makkelijker om meer platen in zijn liveset te gooien, aangezien deze veel minder onderscheidend zijn dan de platen van Gunz for Hire (lees: lijken ontzettend veel op elkaar). Neemt niet weg dat Gunz for Hire inderdaad ook wel wat gevarieerder mag zijn door bijvoorbeeld weer wat vaker oudere platen erbij te pakken.

Ik vind nou niet dat er bij G4H superveel variatie in zit anders. Laatste platen zijn sowieso allemaal 99% Ran-D wat ik ervan terug hoor.

Je merkt dat er in die G4H livesets voor 0,0 wordt gegeven om het muzikale aspect (tov solo) aangezien het niet afwijkt van een normale DJ-set. Of dat nou door variatie in tracks komt of niet: achter beide live-acts zit toch een producer die in de studio al een afwijking kan maken met een DJ-set?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2016 20:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Fantazoo schreef:
Het is voor een Radical Redemption naar mijn mening ook wel een stuk makkelijker om meer platen in zijn liveset te gooien, aangezien deze veel minder onderscheidend zijn dan de platen van Gunz for Hire (lees: lijken ontzettend veel op elkaar). Neemt niet weg dat Gunz for Hire inderdaad ook wel wat gevarieerder mag zijn door bijvoorbeeld weer wat vaker oudere platen erbij te pakken.

Ik vind nou niet dat er bij G4H superveel variatie in zit anders. Laatste platen zijn sowieso allemaal 99% Ran-D wat ik ervan terug hoor.

Je merkt dat er in die G4H livesets voor 0,0 wordt gegeven om het muzikale aspect (tov solo) aangezien het niet afwijkt van een normale DJ-set. Of dat nou door variatie in tracks komt of niet: achter beide live-acts zit toch een producer die in de studio al een afwijking kan maken met een DJ-set?


Daar ben ik het absoluut ook mee eens, beide acts laten voor mij wel wat te wensen over. Gelukkig hebben we tegenwoordig ook wat vernieuwende live acts, hopelijk zien de andere live acts dit ook als uitdaging :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 11:17 
 
Hardtraxxer

Fantazoo schreef:
TiMOTHYb schreef:
Fantazoo schreef:
Het is voor een Radical Redemption naar mijn mening ook wel een stuk makkelijker om meer platen in zijn liveset te gooien, aangezien deze veel minder onderscheidend zijn dan de platen van Gunz for Hire (lees: lijken ontzettend veel op elkaar). Neemt niet weg dat Gunz for Hire inderdaad ook wel wat gevarieerder mag zijn door bijvoorbeeld weer wat vaker oudere platen erbij te pakken.

Ik vind nou niet dat er bij G4H superveel variatie in zit anders. Laatste platen zijn sowieso allemaal 99% Ran-D wat ik ervan terug hoor.

Je merkt dat er in die G4H livesets voor 0,0 wordt gegeven om het muzikale aspect (tov solo) aangezien het niet afwijkt van een normale DJ-set. Of dat nou door variatie in tracks komt of niet: achter beide live-acts zit toch een producer die in de studio al een afwijking kan maken met een DJ-set?


Daar ben ik het absoluut ook mee eens, beide acts laten voor mij wel wat te wensen over. Gelukkig hebben we tegenwoordig ook wat vernieuwende live acts, hopelijk zien de andere live acts dit ook als uitdaging :)


Eerder had je bij G4H nog dat platen niet uitgebracht werden, en puur alleen in de sets gedraaid werden. Dat is nu niet meer zo en dat haalt het exclusieve er een beetje af. Wat over blijft zijn dan aan elkaar geplakte platen, zonder mixwerk met een super dikke show.. Had ook gehoopt dat ze tijdens de No Mercy tour nog weer nieuwe platen hadden toegevoegd. Nu is het telkens het zelfde halfuurtje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 18:05 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 18:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

beetje zonde dat ze dan al die artiesten laten komen voor 2 vragen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 21:21 
 
Hardtraxxer

Er een malice minimix online is
https://soundcloud.com/maliceraw/malice ... xpectitraw
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zwollie95 schreef:


Wat heb ik weer zin om die mannen live te zien.
Decibel wordt t waarschijnlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 07:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

wootum schreef:


Het lijkt zo wel TMF. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 09:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jinxed:

Citaat:
From now on JNXD will be our renewed name!
Out with the old, in with the new
The change to JNXD, pronounced the same as Jinxed, is a benchmark for the direction we wish to take for the upcoming years. We are looking forward to develop ourselves as true Headliners and therefore we have chosen this improved and stronger version of the original. It represents our ambitions and we are sure that being recently signed to Scantraxx Recordz and The Wishlist Agency , it will kick-start our future career. A brand new JNXD track will be premiered tomorrow! So keep an eye on our socials...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Over een paar jaar ziet een lineup er ongeveer zo uit:

RDCLRDMPTN VS WRFC
CRPSS
WLDSTLZ
CN VS BRNNN HRT
PN VS C1
HRDTTKK
NSCLT
DBSTF
ENZ
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over een paar jaar zijn de klinkers weer terug maar gebruikt iedereen kleine letters, punten en rare tekens. Ik zat laatst muziek te luisteren van ¬b. Lekker dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien weer gewoon terug grijpen naar die goeie ouwe 1337/MSN taal?

R4D1C4L R3D3MPT10N
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 12:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Over een paar jaar zijn de klinkers weer terug maar gebruikt iedereen kleine letters, punten en rare tekens. Ik zat laatst muziek te luisteren van ¬b. Lekker dan.

Lekker underground. Bij mij zou dat zo gaan:

Even die ene plaat van die gozer luisteren. Oh geen idee waar dat teken op mijn toetsenbord zit. Laat maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2016 12:48 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zullen we maar on-topic verder gaan? Danku :thumbup:
Vorige  1 ... 2473, 2474, 2475, 2476, 2477, 2478, 2479 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen