Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2276, 2277, 2278, 2279, 2280, 2281, 2282 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:22 

Artiest

Zygoma schreef:
Darycka schreef:
Zygoma schreef:
Als een autochtoon en een allochtoon exact dezelfde CV insturen naar 1000 werkgevers en de autochtoon vervolgens 3x zoveel uitnodigingen krijgt voor een sollicitatiegesprek, wordt iedereen gek en schreeuwt iedereen dat Grondwet Artikel 1 wordt geschonden. Dit is precies hetzelfde verhaal.

Hoezo is het dan wel normaal dat mensen bij een nieuwe vrouwelijke DJ meteen de conclusie trekken dat ze wel een ghostproducer zal hebben en alleen vanwege haar looks getekend is? Als iets racistisch is in dit verhaal...

Ten eerste: "racisme" is discriminatie op basis van ras, niet geslacht. Check je definities voor je je in een discussie mengt. :thumbup:

Ten tweede: nee, mensen trekken die conclusie niet puur omdat ze een vrouw is.

Je kunt een nieuwe act in het leven roepen op je grote label om verschillende redenen:
1) sterke producties
2) sterk mixwerk met eventueel een ghostproducer zodat er ook tracks voor het alias zijn
3) show/uiterlijk vertoon

Aangezien mensen nog geen hoogstaande producties van haar gehoord hebben, het mixwerk niet uitzonderlijk is en Mandy er best appetijtelijk uitziet, vind ik het een redelijk plausibele verklaring dat madam bij DWX zit om reden nummer 3.

Uitgerekend jij (als lid van D-Verze) zou moeten weten hoe veel werk het normaal gesproken kost om door te breken en dat hier dus zeer waarschijnlijk wel degelijk sprake is van (positieve) discriminatie. >.<

Je moet realiseren dat de muziekwereld nooit eerlijk is als je het vergelijkt op uren werk. Wij hebben ons eigen ondertussen kapot gewerkt om te bereiken waar we nu zijn, maar het gaat om het product wat er uit komt. Hoe hard het ook klinkt, het leven is oneerlijk. Sommigen mensen krijgen nu eenmaal dingen in hun schoot geworpen terwijl andere keihard moeten knokken om ook maar een vet plaatje uit te brengen.

Zie dit is rationeel in en stop die frustraties in een nieuwe track of het bereiken van sociale contacten in de scene, ik noem maar wat. Het gaat om jouw leven en jouw pad als artiest, niet van een Mandy of wie dan ook.
Ik snap de frustaties, wij hebben die ook gehad in het verleden. Het enige wat je kan doen is supporten van acts die je goed vind. Er is niks verkeerd of goed in muziek, uiteindelijk gaat het om zelf voldoening te halen. Sommigen krijgen dat van een lekker weif achter de draaitafels en andere van een super originele obscure plaat.

Oh en PS Als Dirtyworkz of welk ander label dan ook een dikke hit in de mailbox krijgt, dan wordt ie wel gereleased, wees maar niet bang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:25 

Hardtraxx Elite

PhutureNoize schreef:
Het gaat om jouw leven en jouw pad als artiest, niet van een Mandy of wie dan ook.

Precies!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:29 

Hardtraxx Veteran

PhutureNoize schreef:
lekker weif

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:36 

Artiest

pecola-tje schreef:
PhutureNoize schreef:
lekker weif

Afbeelding

Damn. Ik huur voortaan wel een ghostposter in, kan er geen pepernoot van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:37 

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:41 

Hardtraxx Veteran

:lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:42 

Donateur

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:48 

Hardtraxxer

Ik ga morgen bij Scantraxx tekenen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:55 

Hardtraxxer

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:56 

Hardtraxx Elite

PhutureNoize schreef:
Hoe hard het ook klinkt, het leven is oneerlijk.

Zeker, maar dat betekent niet dat je met alles waar je het niet mee eens bent maar de andere kant op moet kijken. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:04 

Artiest

Zygoma schreef:
PhutureNoize schreef:
Hoe hard het ook klinkt, het leven is oneerlijk.

Zeker, maar dat betekent niet dat je met alles waar je het niet mee eens bent maar de andere kant op moet kijken. ;)

Zeker waar, ik heb ook niet gezegt dat je dat moet doen. Misschien heb jij nooit respectloos gereageerd, maar als de comments zie overal is dat rond uit verschrikkelijk. Als je wat te klagen hebt doe het dan wel met respect.

Daarbij is het klagen als muzikant zijnde op internet sowieso stom, want de hardstyle scene is op professioneel gebied klein. Dus wat je ook zegt over een bepaalde tak, uiteindelijk kan het altijd tegen je gebruikt worden. Een tip voor je carriƫre ;-) Maw Als je klaagt doe het dan "slim".
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:24 

Haha check de reactie van Jack Harlow op het FB account van Dirty Workz onder de track van Mandy! Aan de likes van dat bericht te zien is TBY er ook niet mee eens xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:28 

Hardtraxx Elite

PhutureNoize schreef:
Als je wat te klagen hebt doe het dan wel met respect.

Eens. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:54 

Hardtraxx Veteran

Ik kwam net een bericht tegen van Noiseshock, waar ik het wel volledig mee eens ben:

Citaat:
All these producers be like "I quit"...
I just wonder... do you guys make music ONLY for the results, getting signed and play defqon/qlimax and appear in the swag aftermovie and being accepted by a "scene"? why do you even care about someone else getting the results when they said nothing bad about you?
The business/industry works in only one way, you can take it or leave it - noone ever said you "HAVE" to be a part of it. Noone ever said they work the way you do. This is business, not moral. If you make music you should focus on enjoying the most of it, not in being signed or booked by label/agency/event/whatever.
At some point you will have to understand that things depend on a set of factors, not only on making nice music and making it yourself.
a) enjoying the music
b) being in the business
c) both
d) none
If you want to get involved in the business part, remember this is not about having the good card, it's about having a good hand - and playing it well.
a-b-c-d. You're free to choose.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:56 

Kraak... Piep...

Dus TL;DR

Ze zit daar om haar looks en omdat DWX echt alles wat los en vast zit op hun label pleuren. En mensen zijn daar verbaast over?
Gebeurt al jaren dit.

TiMOTHYb schreef:
Dagmar

Deze niet.

Kijk je hebt de categorie, mooi koppie die gooien we er bij.
Zoals Gostosa, Vyolet en Amada. Kunnen niet goed draaien en hebben ghosproducers.

Je hebt de categorie, mooi koppie en kan wel draaien maar heeft ghost producers.
Zoals Stephanie, Dailucia en dus ook Mandy.

Dan nog de categorie, mooi koppie, kan draaien en wil leren produceren/doen het onderhand zelf.
Zoals Korsakoff en Miss K8.

Dan ten slotte gewoon de dames die er hard voor hebben gewerkt en alles zelf deden en hebben geleerd.
Zoals Miss Hysteria, Day-Mar en Deetox.

Ik heb zelf voor de laatste twee categorieƫn het meeste respect. Want je kunt de 3e wel zien als, ja zij krijgen door hun looks eerder een kans. Maar zij zijn er wel bereid om voor te werken, om hun plaats te verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:01 

Hardtraxx Veteran

Dus Mandy zou er niet voor willen werken?
Dat meisje is pas 17, hoeveel mensen van die leeftijd kunnen er al kwaliteit afleveren qua producties?

Misschien wil ze het allemaal ook wel gaan leren komende tijd en valt ze dus ook in die 3e categorie, maar krijgt ze nu alvast n zet in de goede richting van DWX.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:11 

Kraak... Piep...

pecola-tje schreef:
Dus Mandy zou er niet voor willen werken?
Dat meisje is pas 17, hoeveel mensen van die leeftijd kunnen er al kwaliteit afleveren qua producties?

Misschien wil ze het allemaal ook wel gaan leren komende tijd en valt ze dus ook in die 3e categorie, maar krijgt ze nu alvast n zet in de goede richting van DWX.

Tot nu toe is er niks bevestigd daar over, dus valt het gewoon in die categorie.
Miss K8 viel eerst ook daar onder i.v.m. Angerfist. Maar toen ze liet zien dat ze zelf bezig was voor Dominator e.d. viel ze ook uit dat bootje.

En bij Korsakoff en K8 was het beide het geval dat ze al zelf begonnen waren met produceren, alleen nog niet op niveau. Nog zoneen is Icha (Nieuwe op Neophyte Records). Maakte zelf al dingen voordat ze op het label kwam waar Neophyte haar hielp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:20 

Donateur

Die laatste twee uit jouw laatste categorie stonden niet voor niets apart (als tegenstelling) BB. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:21 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Miss K8 viel eerst ook daar onder i.v.m. Angerfist. Maar toen ze liet zien dat ze zelf bezig was voor Dominator e.d. viel ze ook uit dat bootje.

Linkje? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:24 

Kraak... Piep...

Destination schreef:
Broken Balance schreef:

Linkje? :whistle:

Zelf zoeken als je het wil weten, is al een jaar geleden, CBA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:24 

Hardtraxx Veteran

Kon niets vinden vandaar :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 00:24 

Artiest

Zygoma schreef:
Darycka schreef:
Zygoma schreef:
Als een autochtoon en een allochtoon exact dezelfde CV insturen naar 1000 werkgevers en de autochtoon vervolgens 3x zoveel uitnodigingen krijgt voor een sollicitatiegesprek, wordt iedereen gek en schreeuwt iedereen dat Grondwet Artikel 1 wordt geschonden. Dit is precies hetzelfde verhaal.

Hoezo is het dan wel normaal dat mensen bij een nieuwe vrouwelijke DJ meteen de conclusie trekken dat ze wel een ghostproducer zal hebben en alleen vanwege haar looks getekend is? Als iets racistisch is in dit verhaal...

Ten eerste: "racisme" is discriminatie op basis van ras, niet geslacht. Check je definities voor je je in een discussie mengt. :thumbup:

Ten tweede: nee, mensen trekken die conclusie niet puur omdat ze een vrouw is.

Je kunt een nieuwe act in het leven roepen op je grote label om verschillende redenen:
1) sterke producties
2) sterk mixwerk met eventueel een ghostproducer zodat er ook tracks voor het alias zijn
3) show/uiterlijk vertoon

Aangezien mensen nog geen hoogstaande producties van haar gehoord hebben, het mixwerk niet uitzonderlijk is en Mandy er best appetijtelijk uitziet, vind ik het een redelijk plausibele verklaring dat madam bij DWX zit om reden nummer 3.

Uitgerekend jij (als lid van D-Verze) zou moeten weten hoe veel werk het normaal gesproken kost om door te breken en dat hier dus zeer waarschijnlijk wel degelijk sprake is van (positieve) discriminatie. >.<

Ik snap het punt wel over dat ghostproducers wellicht oneerlijk zijn en dergelijke, maar het is niet iets waar ik invloed op heb of waarin mijn mening het verschil kan maken. Wat mijn punt vooral is, is dat deze hele discussie enorm gebaseerd is op aannames. Mensen trekken mijns inziens veel te snel conclusies zonder feitenkennis en daar ben ik het niet mee eens. Vandaar mijn punt ook over dat die aannames wellicht wel oneerlijk of onethisch zijn.

Verder sluit ik me ook bij PN aan, het is zoals het is (alhoewel geen idee hoe het precies is) en ik focus me verder liever op ons eigen dingetje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 01:56 

Hardtraxx Veteran

Nou ik gooi er even weer een WJD'je tussen... Prophet Q&A topic is weer "open voor discussie"... hoop dat mensen er gebruik van maken, want dit is een unieke kans :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 03:12 

Hardtraxx Veteran

sjonge, wat een wist je datjes.

mandy is de :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 10:44 

Kraak... Piep...

teupie schreef:
mandy is de :bomb:

IK ZEI NOG ZO, GEEN BOMMETJE!
Vorige  1 ... 2276, 2277, 2278, 2279, 2280, 2281, 2282 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen