Phase 2 schreef:
Outlander moet zichzelf ook niet zo aanstellen. Hij wordt niet geboekt en begint te huilen over artiesten die wel geboekt zijn, maar niet zelf produceren. Dat muziek door andere wordt geschreven dan een uitvoerende artiest is heel normaal eigenlijk. Is ook niets mis mee. Alleen bij dj's wordt het door sommige niet geaccepteerd. Ik heb liever een goede dj die niet zelf produceert dan een producer die niet kan draaien op een feest.
Sorry maar je laatste zinnetje spreekt me een beetje tegen..
- een goede dj, die niet kan produceren
- of een prodcer die niet kan draaien..
Als het een
goede producer is vin ik dat belangrijker dan dat diegene ''goed'' kan draaien. Want laten we eerlijk zijn, tegenwoordig kan iedereen ''goed'' draaien..
Ik zie het precies zoals nu de discussie gevoerd wordt over jeugdloon.
Je betaald mensen met werkervaring ook meer dan mensen die het zelfde werk doen met minder werkervaring.
Zo zie ik het ook bijv. met een Deadmau5 of een outlander.. Ze zijn beter (in produceren) dan de gemiddelde producer, maar worden dmv de boekingen etc wel onder gesteld aan collega's die in hun ogen minder ''werkervaring'' hebben..
Ik vergelijk een dj ook helemaal niet met een producer. Draaien en produceren zijn twee aparte zaken. Dus wat is de reden dat je mij aanhaalde?
Een dj wordt niet meer betaald om werkervaring. Werkervaring is totaal niet relevant voor een dj. De prijs is afhankelijk van de bekendheid. Deadmau5 wordt overigens niet onder gesteld qua boekingen hoor. Die heeft genoeg optredens en verdient echt een hoop.
Echt niet alle dj's kunnen goed draaien die op feesten staan.