Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2203, 2204, 2205, 2206, 2207, 2208, 2209 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 19:31 

Hardtraxx Veteran

MDesiqn schreef:
Magnetron schreef:
Citaat:
As you guys have noticed we have been expanding our musical path into Housemusic with 'Beautiful World' as 'DBSTF'. When we started working together 10 years ago as D-Block & S-te-Fan, we started to produce the music which we loved most; Hardstyle.

After 10 years of beautiful memories with all our fans, an album, more than 100 releases, amazing shows and numerous highlights we are having a hard time reinventing ourselves in the studio with just Hardstyle. Besides that our musical interest reaches far beyond just Hardstyle, and we know same goes for a lot of our fans. For this reason we have chosen to use our abridgement 'DBSTF' to produce and release music other than Hardstyle in the future. It's still us, but the name is different.

This will definetely not mean we are saying farewell to Hardstyle as we will continue to make Hardstyle as D-Block & S-te-Fan. To underline this we have made a 'D-Block & S-te-Fan' rmx of 'Beautiful World' which you guys can find here.

Grtz DBSTF | D-Block & S-te-Fan

Hmm jammer, gaan de kant op van Headhunterz en Wildstylez. Had eigenlijk ook verwacht dat ze dit zouden gaan doen.

Wat is hier jammer aan? Ze blijven onder de hardstyle alias gewoon hardstyle maken. Dus imo komt dan alleen maar ten goede van hun creativiteit. En headhunterz is een heel andere kant op gegaan dan wildstylez. Headhunterz heeft echt afscheid genomen van de hs scene en produceert nu house, waar Wildstylez nog gewoon Hardstyle maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 19:40 

Hardtraxx Veteran

ben het er wel mee eens dat het qua kwaliteit wel goed zit. Verbreding van het muzikale pad levert vaak onverwachtse maar altijd wel mooie creaties op. En dat zat bij DBSTF toch al wel goed.
Hoop alleen niet het aantal goede euphoric producers zo gaat afkalven. Time will tell
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 20:25 

Hardtraxx Addict

Naja ik vind het aan de ene kant jammer maar aan de andere kant is verbetering ook goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 20:27 

Hardtraxx Veteran

Ben heel erg benieuwd. Vond de collab met Blasterjaxx erg goed zowel origineel als hardstyle remix :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 20:41 

Hardtraxx Addict

Reverze anthem

https://www.youtube.com/watch?v=H6-qC-Qdu9o

Staat geen preview bij dus het zal wel. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 23:50 

Hardtraxx Veteran

Interessant artikel vind ik:

Citaat:
DUNCAN STUTTERHEIM: 'TOP-DJ'S VRAGEN TE VEEL GELD, DE BUBBEL STAAT OP KNAPPEN'

'De top-dj's zijn te duur', aldus Duncan Stutterheim, oprichter van dance-festivalorganisator ID&T. Tijdens het jaarlijkse Noorderslag Seminar in Groningen, de jaarlijkse 'meet & greet' van de Nederlandse muziekindustrie, deed hij zijn beklag.

Ster-dj's vragen zulke hoge gage's, €40.000 of (veel) meer, dat festivals zoals die van ID&T niet meer winstgevend te organiseren zijn, aldus ID&T-oprichter Duncan Stutterheim. 'Zo klapt de bubbel', hield hij het publiek in Groningen voor. 'In Nederland betalen we die bedragen sowieso niet, nooit gedaan ook, maar in bijvoorbeeld Australië moeten we wel. We hebben vijf festivals georganiseerd in Australië, en €16 miljoen betaald aan dj-gages. Wij hebben daar niks verdiend.'

De hoge gages betreft vooral het genre EDM (ook wel electrohouse), vertegenwoordigd door dj's als Tiësto, Martin Garrix en Hardwell, de populairste Nederlandse dj's van het moment. Dat genre is heel populair in de VS, en daar zijn met name door concurrentie tussen clubs en festivals in Las Vegas en Miami de bedragen die dj's vragen enorm gestegen. 'Het is in een paar jaar tien keer over de kop gegaan', aldus Stutterheim. 'En het vervelende is dat genres als techno en techhouse nu ook steeds populairder worden in de VS. De beste dj's die dat draaien, vragen nu ook al bedragen van twintig-, dertig-, veertigduizend euro.'

Die hoge gages kunnen trouwens door maar een klein deel gevraagd worden. 'De populairste 10% krijgt 90% van de taart.' Die dj's maken blijkbaar de muziek die mensen willen horen, daarom kunnen ze zo veel vragen. 'Natuurlijk, zij maken de muziek en doen het goed. Maar het moet in balans blijven, die is nu weg. Het gaat ondertussen over zó veel geld, dat alles anders is geworden. Het gaat ook ten koste van de festivalbeleving. Bij die hoge gages blijft er minder over voor goed geluid, licht en decoratie. Dat maakt festivals weer minder aantrekkelijk.'

'Mijn publiek lijdt hieronder', vervolgt Stutterheim. 'Ik wil die bedragen niet meer betalen. EDM is killing the world, echt waar. Dj's moeten echt minder gaan vragen, hun fans verdienen dat. Het is dom van die dj's om zo veel te vragen, want zo mis je een groot deel van je publiek. Want je zal zien dat hierdoor organisatoren, vooral nieuwe, naar alternatieven gaan zoeken. Dat hebben wij ook gedaan toen we begonnen. Van Mojo (grote concertorganisator en boeker van artiesten) kregen wij in de jaren '90 de Chemical Brothers en Fatboy Slim niet. Dus zijn we zelf naar andere, nieuwere artiesten op zoek gegaan.'

Stutterheim zegt dat ID&T nooit heeft bijgedragen aan de huidige bubbel. 'Voor festivals als Mysteryland in Nederland hebben we nooit die tienduizenden euro's per dj betaald. Maar ons moederbedrijf SFX in de VS doet dat wel inderdaad. Het is vooral het EDC-festival in Las Vegas dat de prijzen zo heeft opgedreven. We hebben best moeite om ons festival TommorowWorld in de VS uit te verkopen, omdat we die bedragen niet willen betalen en daarom niet alle toppers hebben.'

Wat zijn de gevolgen? Haakt het publiek af, gaan die naar iets anders luisteren, vragen we Stutterheim na afloop. 'Nou, je ziet in ieder geval al dat festivals niet meer gegeven worden. Global Gathering in Engeland heeft de editie voor 2015 afgeblazen en aangekondigd in 2016 terug te keren zonder EDM. Dus de dj's die zó veel geld vragen, blazen hun eigen business op.'

Bron: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Duncan-St ... ellafriend
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 01:23 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Interessant artikel vind ik:

Citaat:
DUNCAN STUTTERHEIM: 'TOP-DJ'S VRAGEN TE VEEL GELD, DE BUBBEL STAAT OP KNAPPEN'

'De top-dj's zijn te duur', aldus Duncan Stutterheim, oprichter van dance-festivalorganisator ID&T. Tijdens het jaarlijkse Noorderslag Seminar in Groningen, de jaarlijkse 'meet & greet' van de Nederlandse muziekindustrie, deed hij zijn beklag.

Ster-dj's vragen zulke hoge gage's, €40.000 of (veel) meer, dat festivals zoals die van ID&T niet meer winstgevend te organiseren zijn, aldus ID&T-oprichter Duncan Stutterheim. 'Zo klapt de bubbel', hield hij het publiek in Groningen voor. 'In Nederland betalen we die bedragen sowieso niet, nooit gedaan ook, maar in bijvoorbeeld Australië moeten we wel. We hebben vijf festivals georganiseerd in Australië, en €16 miljoen betaald aan dj-gages. Wij hebben daar niks verdiend.'

De hoge gages betreft vooral het genre EDM (ook wel electrohouse), vertegenwoordigd door dj's als Tiësto, Martin Garrix en Hardwell, de populairste Nederlandse dj's van het moment. Dat genre is heel populair in de VS, en daar zijn met name door concurrentie tussen clubs en festivals in Las Vegas en Miami de bedragen die dj's vragen enorm gestegen. 'Het is in een paar jaar tien keer over de kop gegaan', aldus Stutterheim. 'En het vervelende is dat genres als techno en techhouse nu ook steeds populairder worden in de VS. De beste dj's die dat draaien, vragen nu ook al bedragen van twintig-, dertig-, veertigduizend euro.'

Die hoge gages kunnen trouwens door maar een klein deel gevraagd worden. 'De populairste 10% krijgt 90% van de taart.' Die dj's maken blijkbaar de muziek die mensen willen horen, daarom kunnen ze zo veel vragen. 'Natuurlijk, zij maken de muziek en doen het goed. Maar het moet in balans blijven, die is nu weg. Het gaat ondertussen over zó veel geld, dat alles anders is geworden. Het gaat ook ten koste van de festivalbeleving. Bij die hoge gages blijft er minder over voor goed geluid, licht en decoratie. Dat maakt festivals weer minder aantrekkelijk.'

'Mijn publiek lijdt hieronder', vervolgt Stutterheim. 'Ik wil die bedragen niet meer betalen. EDM is killing the world, echt waar. Dj's moeten echt minder gaan vragen, hun fans verdienen dat. Het is dom van die dj's om zo veel te vragen, want zo mis je een groot deel van je publiek. Want je zal zien dat hierdoor organisatoren, vooral nieuwe, naar alternatieven gaan zoeken. Dat hebben wij ook gedaan toen we begonnen. Van Mojo (grote concertorganisator en boeker van artiesten) kregen wij in de jaren '90 de Chemical Brothers en Fatboy Slim niet. Dus zijn we zelf naar andere, nieuwere artiesten op zoek gegaan.'

Stutterheim zegt dat ID&T nooit heeft bijgedragen aan de huidige bubbel. 'Voor festivals als Mysteryland in Nederland hebben we nooit die tienduizenden euro's per dj betaald. Maar ons moederbedrijf SFX in de VS doet dat wel inderdaad. Het is vooral het EDC-festival in Las Vegas dat de prijzen zo heeft opgedreven. We hebben best moeite om ons festival TommorowWorld in de VS uit te verkopen, omdat we die bedragen niet willen betalen en daarom niet alle toppers hebben.'

Wat zijn de gevolgen? Haakt het publiek af, gaan die naar iets anders luisteren, vragen we Stutterheim na afloop. 'Nou, je ziet in ieder geval al dat festivals niet meer gegeven worden. Global Gathering in Engeland heeft de editie voor 2015 afgeblazen en aangekondigd in 2016 terug te keren zonder EDM. Dus de dj's die zó veel geld vragen, blazen hun eigen business op.'

Bron: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Duncan-St ... ellafriend

Het is indd ook absurd wat sommige house dj's vragen. Heb vernomen dat Armin van Buuren voor een uur al ruim 1 ton is. Dat gaat toch helemaal nergens meer over dat soort bedrage. En dan altijd de fans en organisatie bedanken alsof ze het geweldig hebben gedaan. Maar voor paar duizend minder doen ze het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 03:28 

Hardtraxx Veteran

En uiteindelijk kun je nog zoveel met "de scene" hebben... maar als ik persoonlijk een paar ton kan opstrijken in een weekend met een beetje draaien, zou ik het meteen doen! >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 03:38 

Hardtraxx Veteran

Weet eerlijk gezegd niet wat de "wist je dat" is, maar toch wel interessant filmpje :)

https://www.facebook.com/video.php?v=90 ... =notify_me
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 12:17 

Hardtraxx Addict

De prijs is ook door de vele feesten opgedreven.
Vraag en aanbod speelt hier denk een hele grote rol in.

Die dj's willen veel verdienen, net als ieder mens, alleen willen na hun hoogtepunt vaak nog maar 80x per jaar draaien.
Dus die 80x dat ze draaien willen hun veel geld verdienen en veel clubs/festivals willen hun hebben.

Gewoon de markt van vraag en aanbod. Als dj/producer maak je veel uren en als je dan daardoor veel kan verdienen, hoezo niet toch? Ik geef de dj's/producers gelijk alleen ook de organisatie's die het simpelweg niet kunnen of willen betalen om een uurtje op een mainstage te vullen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 14:01 

Hardtraxxer

Ik zie het probleem ook niet zo. Gewoon marktwerking haar werk laten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 14:32 

Hardtraxx Addict

Luca77 schreef:
Ik zie het probleem ook niet zo. Gewoon marktwerking haar werk laten doen.

Ze moeten eigenlijk een feest maken waar de ticketprijs nooit boven de 30 euro zal zijn en daarmee proberen de feesten meer betaalbaar te maken. Ik vind persoonlijk 60/70 euro voor een feest het soms wel waard alleen dan denk ik dat het het voor een lagere prijs ook makkelijker konden doen.
Als ze een paar duizend op locatie besparen, dj's minder betalen hangt er ook een goede sfeer voor minder geld. Meer goedkope feesten die goed zijn is ook gelijk meer bezoekjes van meer personen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 20:55 

Hardtraxxer

Leuk stukje van Geck-O en Audiofreq over muziek maken en het publiek.

https://www.facebook.com/video.php?v=90 ... =2&theater
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 21:31 

Hardtraxx Addict

Koelkast schreef:
Leuk stukje van Geck-O en Audiofreq over muziek maken en het publiek.

https://www.facebook.com/video.php?v=90 ... =2&theater

Interessant filmpje, ben het wel grotendeels eens, je merkt dat ze echt volledig hun eigen ding doen wat ik alleen maar kan toejuichen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 21:36 

Hardtraxx Veteran

Stond al boven je.

Rickzel schreef:
Weet eerlijk gezegd niet wat de "wist je dat" is, maar toch wel interessant filmpje :)

https://www.facebook.com/video.php?v=90 ... =notify_me
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 23:06 

Hardtraxxer

Wildstylez’ secret album presentatie bij Dancefair

http://www.dancefair.nl/news/wildstylez ... euw-album/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 00:13 

Hardtraxx Veteran

Tof dat praatje van Geck-O en Audiofreq! Ik vind het zeer interessant hoe zij over muziek praten en denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 03:53 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Tof dat praatje van Geck-O en Audiofreq! Ik vind het zeer interessant hoe zij over muziek praten en denken.

Helemaal mee eens. Ook mooi om te zien dat muziek echt hun passie is, hun eigen ding doen, maar de andere producers die ze noemen in het filmpje die wat meer op het grote publiek gericht produceren respecteren. Artiesten pur sang :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 14:14 

Hardtraxx Elite

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 15:00 

Hardtraxx Veteran

Leuk intervieuwtje weer! Die Frontliner is nog best energiek haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 15:12 

Hardtraxx Veteran

zeker leuk interview! Sympathieke gozer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 15:15 

Hardtraxxer

Gearbox @ Facebook:
Citaat:
Next weeks Gearbox Podcast is gonna line up like this!
Primefire
Digital Mindz
Riiho
And in other fantastic news, 2 of Gearbox's three targets have decided to join are team and we take 2 more steps towards becoming the best Raw label in the world!!!
But who is it????? Tune in next Saturdays Gearbox to find out!!!

Ik ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 15:16 

Hardtraxx Veteran

Als persoon is er volgens mij ook weinig mis mee. Hoe hij herbs aanpakt met de streams steeds en zelfs het live beoordelen van ingestuurde demo's op de stream kan ik alleen maar toejuichen.

Alleen muzikaal boeit hij me totaal niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 16:58 

Erg leuk interview! Volgens mij echt wel een aardige man. Leuk ook om te zien dat ie in zijn interviews altijd zo normaal overkomt en niet als z'n ontzettend zelf ingenomen persoon die helemaal overtuigt is van zichzelf en super arrogant doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 17:11 

Hardtraxx Addict

Dragenser schreef:
Wildstylez’ secret album presentatie bij Dancefair

http://www.dancefair.nl/news/wildstylez ... euw-album/

Het woord er dan toch eindelijk uit, erg benieuwd wat hier uit gaat komen :)
Vorige  1 ... 2203, 2204, 2205, 2206, 2207, 2208, 2209 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen