Khadber schreef:
Misschien is het een selling point, maar als het werkt, wat is er dan mis mee? Luister jij naar de muziek, kijken anderen daarnaar, iedereen tevreden. Is het niet jouw muziek? Dan is het helaas, pindakaas. Simple as that toch? Niet iedereen is een superduper purist of komt voor de "juiste" redenen volgens andere mensen. Het punt is dat ze er toch wel zijn, like it or not.
Om terug te sturen naar iets meer ontopic:
Vandaag zijn de Wildstylez EP en Solutio & The I's - BOOM! uitgekomen.
Ik geef mijn mening, ik vertegenwoordig ook niemand. Het is natuurlijk wel zo, al is dit op hele kleine schaal dat populariteit er uiteindelijk voor zorgt dat je geboekt wordt, dus als artiesten op een andere manier populariteit vergaren dan via de muziek, dan betekent dat dat gelijkwaardige artiesten die zich wel puur op de muziek richten minder snel een boeking zullen krijgen. Nu is dat in de Hardstyle scene niet echt een issue, maar in andere scenes speelt dit wel een grotere rol. Populariteit blijft immers een combinatie van kwaliteit, toegankelijkheid, hype en marketing. Zijn twee artiesten even populair en even toegankelijk, maar is de één bekend geworden dankzij de marketing of een hype (en de ander niet), dan is die artiest op het kwaliteitsvlak minder dan de andere artiest, anders waren ze niet even populair geweest. Dat is wat ik bedoel met beperkingen, niet zozeer dat je slecht bent, maar dat je slechter bent en dat wilt verbloemen met iets anders.