Daveytl schreef:
1. Luister eens ff naar bijvoorbeeld God's Child en kom dan terug om hetzelfde te zeggen.
Dat heb ik gedaan, dat is inderdaad de beste plaat van het album. De kwaliteit blijft daarvan wel erg laag. De break is niet goed uitgewerkt, je hoort alleen een koor, waar ik normaal juist fan van ben. Helaas zijn er geen andere geluiden omheen waardoor het te leeg klinkt. De sound zijn oppervlakkig en schel. Slecht afgewerkt laag en 2 niet boeiende climaxen.
Daveytl schreef:
2. Blutonium Boy & Activator zitten ook al lang in de scene en produceren ook nog niet hoogstaand (mijns inziens).
Deze 2 mannen zijn ook uitzonderingen. Blutonium Boy en Activator zijn geen serieuze kandidaten meer om terug in de scene te komen. De subground stijl van Activator is daarentegen wel 'redelijk' uitgewerkt, maar ik geef toe dat ook hij niet hoogstaand produceert.
Ik schat High Voltage toch wel een stukje hoger in dan deze 2 heren die op hun oude succes teren.
Daveytl schreef:
3. Vroeger telt niet want die platen zijn niet alleen door hem gemaakt.
Bron?
Daveytl schreef:
4. Collabs tellen ook niet, de andere artiest heeft daar een dusdanige invloed dat je niet precies weet hoeveel inbreng ze beiden hebben gehad.
Bij een collab ga ik normaal gesproken uit van 50/50 invloeden, in praktijk is dat helaas niet altijd zo. Maar ik denk dat High Voltage wel degelijk invloed heeft gehad op Everything Changes en Everything Starts. Die tracks klinken helemaal niet zoals B-Front en er worden veel nieuwe sounds gebruikt.
Daveytl schreef:
5. Luister Against the Law.
Gedaan, wat nu?
Luister jij maar is naar No Turning Back (High Voltage Remix) of is die ook door iemand anders gemaakt?
edit:
Joykill schreef:
Ja man, als je langer tracks maakt ben je echt automatisch een betere producer inderdaad :')
Nee dat wil ik hier helemaal niet mee zeggen. Het is wel zo dat die mensen veel meer ervaring hebben dan zo'n over het paard getilde producer (RR) die met een album binnen komt vallen met een kwaliteit die zelfs Bazz Implant Recordz niet aan zou nemen.