urbandesigner schreef:
Dit zouden de eventuele gevolgen kunnen zijn:
- Hogere ticketprijzen
- Hogere Drank/ Etenprijzen
- Verhuizing events naar bijvoorbeeld Amerika (Waar men toch wel alles slikt)
- 'Killen' van kleinere events die minder opleveren
Je eerste punt zal waarschijnlijk wel voorkomen ja, misschien in ruil voor meer show en minder variatie in lineups. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat ik op een Defqon voor de headliners betaal terwijl ik er daar 1 a 2 van zie.
Je tweede punt heeft weinig te maken met de uiteindelijke aandeelhouder in de organisatie van het feest dat jij bezoekt; meer met vraag/aanbod van consumptiegoederen, kosten en inflatie ofzo.
Je derde punt zal zeker voorkomen, maar 9/10 mainstream artiesten willen toch al 'naar de overkant' dus een dergelijke overname is slechts een opstapje. Anders hadden ze daar toch wel een andere manier voor gevonden. Daarnaast zie ik het negatieve hier niet van in. Als Amerika alles wil slikken, en artiesten dat soort muzie wil maken én wij daar niet mee lastig gevallen worden. Wat is dan het probleem?
Je vierde punt zie ik niet snel gebeuren, van wat ik weet is b2s bijvoorbeeld erg trots op een concept als loudness. Daarnaast kan ik ook niet zoveel slecht lopende Hardstyle feesten opnoemen.