Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 21:59 

Aan het typen...

@Khadber, ik zie niet hoe je fanbase groter wordt door op like te drukken in facebook? De mensen die je oproept om te liken voor gratis tracks weten dat de actie er is, dus kennen ze de artiest al... Of doel je op de mensen die artiesten gaan liken vanwege de grote aanhang? Als hij zoveel likes heeft, dan vind ik de artiest ook goed, want anders hoor ik er niet bij >.< Ik vind die acties ook zielig. Leuk dat je gratis tracks weggeeft, maar als het niet om het geld draait, dan draait het wel weer om de fame.

Twitter kan ik enigszins meer inkomen, omdat je via meer followers je fanbase dichterbij hebt en dus makkelijker kunt bereiken. En volgens mij kun je dat met een like op facebook niet (ben geen facebook gebruiker)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 22:00 

Donateur

Qre8ive schreef:
Wat ik dan nog het meest irritante vind is bijvoorbeeld het stemmen in de DJ Mag Top100 dit jaar. Geforceerd je gegevens aan DJ mag geven, geforceerd liken en dan ook geforceerd een berichtje op je profiel krijgen dat je gestemd hebt .... alleen om je favoriete artiesten te steunen. Natuurlijk kan je hier ook gewoon ervoor kiezen om het niet te doen... maar als je wel wil stemmen heb je geen andere keuze.

Die brengen dat spammen naar een heel ander leven inderdaad, het viel me nog mee dat ik geen orgaan op hoefde te geven om te kunnen stemmen. Maar in principe heb je hier met dezelfde (slimme) vorm van marketing te maken, alles wordt overal gedeeld en iedereen ziet het woordje 'DJMAG' voorbij komen. Dat is ook een beetje de reden waarom ik niet mee doe aan dit soort like-ongein. Ik laat me niet gebruiken als marketinginstrument.. als ik een artiest echt zo goed vind Like ik hem echt wel.

Vind stemmen op dit soort dingen trouwens wel belangrijk en wil het ook graag doen voor mijn favo artiesten, jammer dat er dan weer zoiets bijkomt zoals je al aangaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 00:30 

Hardtraxx Veteran

Nu maar weer iets ontopic:

Citaat:
Max Enforcer
@sarfara4z My New track with @djfrontliner is called 'We forget to live' and Will be on his forthcoming album!! :))
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 09:28 

Donateur

Hij zet er toch please voor. Waar maak je je druk om ;)

Verder: zeuren over haters door artiesten is altijd kansloos. Maar hij zal wel wat gewend zijn de laatste tijd sinds ie van die mietjeshardcore maakt als Evil Activities :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 09:43 

Aan het typen...

Qre8ive schreef:
Lyst schreef:
@Khadber, ik zie niet hoe je fanbase groter wordt door op like te drukken in facebook? De mensen die je oproept om te liken voor gratis tracks weten dat de actie er is, dus kennen ze de artiest al... Of doel je op de mensen die artiesten gaan liken vanwege de grote aanhang?

Mwa je ziet het hier op het forum ook regelmatig gebeuren ... iemand heeft 3000 likes nodig voor een gratis track, nog 50 te gaan en het word gelijk hier op het forum gepost. Het word ook gelijk hier op het forum gepost als zo'n actie er is. Kortom er is meer aandacht voor die artiest en hoe meer aandacht er is voor die artiest, de groter de kans is dat die artiest op gaat vallen bij feest-organisaties etc. Uiteindelijk levert dat dan waarschijnlijk weer meer fans op enz..

Iemand liken op facebook is overigens hetzelfde als iemand volgen op twitter geloof ik... Althans ik krijg via tweetdeck van facebook ook berichtjes binnen van series die ik daar geliked heb bijvoorbeeld. Onbewust lees ik dan vaak toch het nieuws wat er over zo'n serie geschreven word.

Oh oke, dat laatste wist ik niet. Maar wat is dan het verschil tussen theracords die een track gratis weggeeft en een headhunterz? Beide komen hier op het forum terecht, dus beide worden gelezen door de leden hier. Gaat het er dan om dat de leden er heel iets langer over doorpraten in de zin van nog 100 likes te gaan? Dan vraag ik me af of het niet averechts werkt. Want bij free tracks van o.a. theracords lees ik dat mensen blij zijn dat ze de tracks gratis krijgen zonder al die like/follow onzin. Dus schijnbaar ergeren mensen zich er wel aan. Nu is negatieve aandacht ook aandacht, maar ik weet niet of je daar als artiest nu wel zo blij mee moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 11:35 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Nu maar weer iets ontopic:

Citaat:
Max Enforcer
@sarfara4z My New track with @djfrontliner is called 'We forget to live' and Will be on his forthcoming album!! :))

On The Go was leuke plaat, hopelijk nu iets harders, benieuwd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 11:49 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
@Khadber, ik zie niet hoe je fanbase groter wordt door op like te drukken in facebook? De mensen die je oproept om te liken voor gratis tracks weten dat de actie er is, dus kennen ze de artiest al... Of doel je op de mensen die artiesten gaan liken vanwege de grote aanhang? Als hij zoveel likes heeft, dan vind ik de artiest ook goed, want anders hoor ik er niet bij >.< Ik vind die acties ook zielig. Leuk dat je gratis tracks weggeeft, maar als het niet om het geld draait, dan draait het wel weer om de fame.

Twitter kan ik enigszins meer inkomen, omdat je via meer followers je fanbase dichterbij hebt en dus makkelijker kunt bereiken. En volgens mij kun je dat met een like op facebook niet (ben geen facebook gebruiker)

Als je bijvoorbeeld je Twitter aan je Facebook gekoppeld hebt kun je dus ook met je mensen communiceren. Het kan ook dat hij daar nieuwe previews van tracks deelt of af en toe wat typt als er wat aan de hand is, diegene heeft immers meer tekens dan bij Twitter.
Door op like te drukken komen zijn berichten in een overzichtje met je vrienden en interesses. Hoe meer mensen die boodschap krijgen, hoe meer mensen hem lezen en je dus daardoor een groter publiek in je eigen genre kan bereiken met nieuws wat jij deelt. De persoon die je nieuws volgt wordt af en toe beloond met een track of een ander kleinigheidje, dat maakt het voor beiden interessant: de artiest heeft meer exposure en het publiek een gratis track oid.
Het gaat dus niet zo zeer om er niet bij horen, maar om makkelijk nieuws te verspreiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 12:09 

Donateur

dawasiknie schreef:

Bedoel je dit nou als geintje? :P

Meneer zet er please voor dus het maakt verder allemaal niet uit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 12:37 

Aan het typen...

Maar is het dan zo erg om een track gratis weg te doen, zonder de behoefte aan geld noch faam/aandacht? Gewoon puur uit de liefde voor muziek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 12:42 

Donateur

Lyst schreef:
Maar is het dan zo erg om een track gratis weg te doen, zonder de behoefte aan geld noch faam/aandacht? Gewoon puur uit de liefde voor muziek?

Ik snap sowieso niet waarom je een gratis track aan (potentieel) nieuwe fans zou geven, dat lijkt me ten eerste niet je beste werk en 9/10 x had het gewoon in 1 setje gehouden moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 13:08 

Hardtraxxer

Citaat:
Maar is het dan zo erg om een artiest te steunen voor de moeite die in de muziek gestoken is, zonder er maar iets voor te hoeven betalen (qua geld)? Gewoon puur uit respect voor de artiest?

Om je respect ga je niet vragen, dat moet je verdienen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:11 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
dawasiknie schreef:

Bedoel je dit nou als geintje? :P

Meneer zet er please voor dus het maakt verder allemaal niet uit...

Dude Wtf ga Es' erges anders lopen janken. Je voert echt een non-discussie. Als je niet wil liken dan like je niet. Verder heeft Khadber al duidelijk uitgelegd hoe het zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:16 

Aan het typen...

Be Quiet schreef:
Citaat:
Maar is het dan zo erg om een artiest te steunen voor de moeite die in de muziek gestoken is, zonder er maar iets voor te hoeven betalen (qua geld)? Gewoon puur uit respect voor de artiest?

Om je respect ga je niet vragen, dat moet je verdienen ^^

Wat hij zegt. Dat moet vanuit de fans zelf komen en niet om gevraagd worden. Als jij je zwemdiploma ofzo hebt gehaald, dan krijg je cadeautjes van je familie. Dat is toch niet iets waar je om gaat vragen (nouja misschien als kind soms nog wel). Ook al heeft dat kind moeite gestoken in zijn zwemdiploma.

En respect kan zich ook op andere manieren uiten dan geld betalen voor tracks of via zo veel mogelijk likes. Zoals ik al zei er is meer in de muziek dan alleen money & fame.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:25 

Hardtraxxer

Wat een gezeik om niks zeg. Een dj heeft populariteit nodig om z'n baan te behouden, anders kan het nogal snel over zijn. Dus ja, sociale media zijn daar een heel goed medium voor. Een gemiddelde dj heeft wat, 1000 followers? Als 100 ervan het retweeten heb je dus 100.000 potentiële lezers. Op facebook komt een bericht wat je op een wall van iemand zet ook op de wall van al je vrienden te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:33 

Aan het typen...

Toen sociale media er nog niet waren, overleefden dj's het ook wel hoor. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 14:35 

Donateur

Deeltjesversneller schreef:
Op facebook komt een bericht wat je op een wall van iemand zet ook op de wall van al je vrienden te staan.

Hmm okay, didn't know. Dan is het dus vergelijkbaar met een retweet op twitter? In dat geval is het idee hetzelfde en kan ik me er wel in vinden, maar blijf van mening dat dat niet aan gratis tracks verbonden hoeft te worden.

@Gansterdwerg Heb overigens bij elke post mijn mening gemotiveerd dus ik zou niet weten waarom ik dit onderwerp niet aan mag kaarten. Als je problemen hebt met mijn toon spijt me dat zeer maar je probeert, net als hier wel vaker gebeurt, een lopende discussie af te kappen omdat je het niet met mijn mening eens bent. Erg jammer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 15:35 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Toen sociale media er nog niet waren, overleefden dj's het ook wel hoor. :P

Dus als ze dat nu wel gebruiken is het ineens not-done? En da's ook niet per se een juiste redenatie, want vroeger was er ook geen internet maar als je nu als bedrijf geen website hebt, heb je het ook een stuk lastiger (ligt wel aan de markt waar je in zit).

Het is gewoon een marketingtruc waar je met een simpele actie veel mensen kan bereiken, niks mis mee denk ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 16:29 

Hardtraxxer

Hoe een dj aan aandacht/populariteit komt moet hij toch gewoon zelf weten, het is aan het publiek of ze erin (willen) trappen...

Verder is dit topic een beetje in een oude wijven theekransje veranderd heb ik het idee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 17:26 

Aan het typen...

Verschil tussen de slager en een muzikant is dat de een kunstenaar is en de ander niet. En van mij hoeven echt niet alle tracks gratis te zijn, maar als je een track gratis weggeeft, dan vind ik ook dat het gewoon echt een gebaar moet zijn en niet dat er weer iets achter zit waar je als artiest alsnog baat bij hebt. Dan is het naar mijn gevoel gewoon niet helemaal "gratis", ook al betaal je er niets voor.

En een artiest als headhunterz, waar heeft hij zulke acties voor nodig. Zonder wordt ie ook overal geboekt, heeft fans zat, moet het dan altijd maar meer en meer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 17:59 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Coarsection
Sooo 1st of our collabs is almost ready !
Coarsection & Beat Destroyers - Dream within dream.
Few lucky ppl could hear it alredy by a little mistake....thanks to Termal XD
Preview should be online soon :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 18:34 

Artiest

Qre8ive schreef:
zelfs een vierkante meter pindakaas word gezien als kunst door sommigen :x

Dat is het ook! Alles is kunst als je er naar kijkt alsof het kunst is :) dat levert af en toe wel leuke inzichten op
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 18:47 

Donateur

Heel irritant dat als ik even snel alles wil lezen om op de hoogte te blijven er dit voorbij komt. Gewoon weer ontopic please?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 19:45 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Gewoon weer ontopic please?!

Dit dus, snap niet waarom de mods niet ingrijpen..

Ontopic:

Citaat:
Arboza
http://twitvid.com/XBJZL - A sneak peek of my new track Arboza - Extinction :) hope you guys like it ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 10:53 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
@Gansterdwerg Heb overigens bij elke post mijn mening gemotiveerd dus ik zou niet weten waarom ik dit onderwerp niet aan mag kaarten. Als je problemen hebt met mijn toon spijt me dat zeer maar je probeert, net als hier wel vaker gebeurt, een lopende discussie af te kappen omdat je het niet met mijn mening eens bent. Erg jammer..

ik beweer ook niet dat je je standpunt niet onderbouwt, ik geef alleen aan dat de discussie ten eerste irrelevant is, als max om likes wil vragen moet hij dat vooral doen en marketingtechnisch is het zeer aantrekkelijk om van social media gebruik te maken, want IEDEREEN gebruikt het. Dat jij het kinderachtig vindt moet je zelf weten, en dat punt heb je nu al meerdere malen duidelijk gemaakt. Maar feit is dat het gebruikt wordt en daar zul jij niks aan kunnen veranderen. Als je er nog meer over kwijt wilt verwijs ik je naar het discussietopic, dit is een wistjedat topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 11:32 

Hardtraxxer

Zatox de rauwe versie maakt van het decibel anthem van dit jaar !!!!
Vorige  1 ... 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen