Lyst schreef:
@Khadber, ik zie niet hoe je fanbase groter wordt door op like te drukken in facebook? De mensen die je oproept om te liken voor gratis tracks weten dat de actie er is, dus kennen ze de artiest al... Of doel je op de mensen die artiesten gaan liken vanwege de grote aanhang? Als hij zoveel likes heeft, dan vind ik de artiest ook goed, want anders hoor ik er niet bij

Ik vind die acties ook zielig. Leuk dat je gratis tracks weggeeft, maar als het niet om het geld draait, dan draait het wel weer om de fame.
Twitter kan ik enigszins meer inkomen, omdat je via meer followers je fanbase dichterbij hebt en dus makkelijker kunt bereiken. En volgens mij kun je dat met een like op facebook niet (ben geen facebook gebruiker)
Als je bijvoorbeeld je Twitter aan je Facebook gekoppeld hebt kun je dus ook met je mensen communiceren. Het kan ook dat hij daar nieuwe previews van tracks deelt of af en toe wat typt als er wat aan de hand is, diegene heeft immers meer tekens dan bij Twitter.
Door op like te drukken komen zijn berichten in een overzichtje met je vrienden en interesses. Hoe meer mensen die boodschap krijgen, hoe meer mensen hem lezen en je dus daardoor een groter publiek in je eigen genre kan bereiken met nieuws wat jij deelt. De persoon die je nieuws volgt wordt af en toe beloond met een track of een ander kleinigheidje, dat maakt het voor beiden interessant: de artiest heeft meer exposure en het publiek een gratis track oid.
Het gaat dus niet zo zeer om er niet bij horen, maar om makkelijk nieuws te verspreiden.