Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 23:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat meer om de streamrips. Het probleem van een CD is namelijk de download die erbij zit. Stel je hebt een versie van iTunes gekocht. Dan heb je de track wel legaal verkregen. Dan zou ik ook niet inzien waarom je deze niet mocht draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 23:49 
 
Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Het gaat meer om de streamrips. Het probleem van een CD is namelijk de download die erbij zit. Stel je hebt een versie van iTunes gekocht. Dan heb je de track wel legaal verkregen. Dan zou ik ook niet inzien waarom je deze niet mocht draaien.

maar daar doel ik niet op, ik bedoel: ik zag ook echte cd rips in setjes, die niet eens een intro hadden ofzo :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WZY schreef:
Khadber schreef:
Het gaat meer om de streamrips. Het probleem van een CD is namelijk de download die erbij zit. Stel je hebt een versie van iTunes gekocht. Dan heb je de track wel legaal verkregen. Dan zou ik ook niet inzien waarom je deze niet mocht draaien.

maar daar doel ik niet op, ik bedoel: ik zag ook echte cd rips in setjes, die niet eens een intro hadden ofzo :thumbup:

En wat dan als je die CD of de download van de CD gekocht hebt? Dat is een beetje het lastige.
Draaien met CD-rips is natuurlijk niet netjes (vind ik althans), maar wie verbied het?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 23:56 
 
Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
WZY schreef:
Khadber schreef:
Het gaat meer om de streamrips. Het probleem van een CD is namelijk de download die erbij zit. Stel je hebt een versie van iTunes gekocht. Dan heb je de track wel legaal verkregen. Dan zou ik ook niet inzien waarom je deze niet mocht draaien.

maar daar doel ik niet op, ik bedoel: ik zag ook echte cd rips in setjes, die niet eens een intro hadden ofzo :thumbup:

En wat dan als je die CD of de download van de CD gekocht hebt? Dat is een beetje het lastige.
Draaien met CD-rips is natuurlijk niet netjes (vind ik althans), maar wie verbied het?

ik dat dat je het over fulls had die uitlekken op itunes bij het dikgedrukte, dan vind ik t wel kunnen ^^ Maar draaien met cd rips is wel een puntje. Alle labels moeten het voorbeeld van Fusion volgen, daar zijn de tracks meestal niet compleet (missen een deel Climax of een deel midintro) ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 01:15 
 
Donateur

boeie, als je in staat bent um fatsoenlijk in te mixen dan maakt het geen bal uit, ook niet als het een cd rip is, als je die cd eenmaal hebt gekocht is het in JOUW bezit en mag je er mee doen wat je wil.
ook in je eigen setjes draaien dus.
als ze nou op een feest zoals DefQon. 1 draaien dan zijn ze ook wel groot genoeg om hem via via al full te krijgen dus ik snap het gezever van sommigen hier niet echt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 01:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
als ze nou op een feest zoals DefQon. 1 draaien dan zijn ze ook wel groot genoeg om hem via via al full te krijgen dus ik snap het gezever van sommigen hier niet echt..


Dit volg ik niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 01:51 
 
Donateur

als ze nou op een feest zoals DefQon. 1 draaien dan zijn ze ook wel groot genoeg om hem via via al full te krijgen. dus ik snap het gezever van sommigen hier niet echt..
is ie zo duidelijker? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 02:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap jullie allemaal niet, wacht gewoon tot die officieel uit is! Snap echt niet dat er zo moeilijk over gedan wordt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
als ze nou op een feest zoals DefQon. 1 draaien dan zijn ze ook wel groot genoeg om hem via via al full te krijgen. dus ik snap het gezever van sommigen hier niet echt..
is ie zo duidelijker? :P


Ik ben het helemaal met je eens hoor, daar niet van, maar wtf heeft het met de discussie te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 11:44 
 
Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
technoboyYNWA27 schreef:
Coone's Twitter

Citaat:
Fifth collaboration confirmed! Laat je dan godverdomme horen! 1, 2,...... DEEPACK!!!

Was ook wel te verwachten :) Maar zeer vet, al die bonzai tributes zijn heel vet, dus hopelijk deze collab ook :D (Hopelijk doen ze nog wat met Bonzai Tribute III)

oeh was idd te verwachten maar al hun samenwerkingen waren toch dikke tracks imo :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
Ran-D Twitter:

Citaat:
had a good day in the studio with @bioweaponmusic , now we've got a date with the couch!! Chilltime

Ben benieuwd wat voor moois hier uit komt rollen! :drool:

oeh daar kan zeker ook iets leuks uit komen :)
kben echt benieuwd naar dat Alpha2 records album :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

.. de nieuwe tracks van Solutio & The I's echt super hard zijn! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
.. de nieuwe tracks van Solutio & The I's echt super hard zijn! :love:

oeh erg benieuwd.....maar het wordt nu echt heel erg tijd voor een release :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:32 
 
Donateur

Qre8ive schreef:
Als je zo wil draaien moet je een huis, tuin en keuken dj worden die voor 50 euro een avondje komt draaien... inclusief verzoekjes!

Ik vind als je als DJ een beetje serieus genomen wil worden dat je gewoon het respect op moet kunnen brengen om te wachten op een DJ versie van die track. Natuurlijk is het niet illegaal ofzo, maar wel lame als DJ zijnde. Daarom ook een goede zaak dat het hier niet toegestaan is

dikke onzin.
zet hem dan gewoon niet op de cd als je wil dat ie niet word gedraait.
of het een of het ander maar ga dan niet zeuren als iemand de cd heeft gekocht dat ie um draait ook al staat de helft van het nummer er maar op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:34 
 
Donateur

PNXRMX schreef:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, daar niet van, maar wtf heeft het met de discussie te maken?

dat als een DJ op DefQon. 1 een promo draait dat het niet zielig is.
waarom dan janken als het cd op een nummer staat en iemand draait hem en zet hem bijv. op Hardtraxx dat het niet mag.
mag ie toch zelf weten als hij er voor heeft betaald.
en als hij het goed inmixt dan zie ik het probleem al HELEMAAL neit meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
PNXRMX schreef:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, daar niet van, maar wtf heeft het met de discussie te maken?

dat als een DJ op DefQon. 1 een promo draait dat het niet zielig is.
waarom dan janken als het cd op een nummer staat en iemand draait hem en zet hem bijv. op Hardtraxx dat het niet mag.
mag ie toch zelf weten als hij er voor heeft betaald.
en als hij het goed inmixt dan zie ik het probleem al HELEMAAL neit meer


Niemand suggereert dat djs die daadwerkelijk promo's ontvangen zielig is, en de vergelijking slaat echt volkomen nergens op. Omdat iemand die een track heeft gekregen de track mag draaien, mogen anderen 'm ook draaien, die 'm niet hebben gekregen?
Logisch man.

Je hoort niet met CD rips te gaan draaien omdat ze niet vrij zijn gegeven om gedraaid te worden door anderen, slechts beluisterd te worden. Hetzelfde geldt ook in principe voor iTunes 'lekjes', die zijn ook niet bedoeld om gedraaid te worden, maar het is moeilijk om mensen te verbieden om tracks te draaien waar ze gewoon de normale losse track prijs voor hebben betaald.

Maw., regels zijn prima.

EDIT:
Het is overigens niet illegaal ofzo om CD rips te gaan draaien, maar gewoon 'ongewenst' vanuit de scene. Het is niet raar dat we op Hardtraxx proberen om 'gewenst' dj-gedrag aan te moedigen dmv het niet toestaan van CD rips, youtube rips etc. Er zijn al amateur DJ's die youtube rips zitten te draaien in discotheekjes, dan kunnen we toch beter ons best doen om hen te laten weten dat het niet oke is?

EDIT2: Ik maak uit Jor-D's post op dat alles mag wat te koop is.. Jammer :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:59 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
PNXRMX schreef:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, daar niet van, maar wtf heeft het met de discussie te maken?

dat als een DJ op DefQon. 1 een promo draait dat het niet zielig is.
waarom dan janken als het cd op een nummer staat en iemand draait hem en zet hem bijv. op Hardtraxx dat het niet mag.
mag ie toch zelf weten als hij er voor heeft betaald.
en als hij het goed inmixt dan zie ik het probleem al HELEMAAL neit meer


Zucht, als iemand de "aangepaste regel" eens begrijpend leest, dan zul je zien dat je gewoon gelijk hebt Frank:
Citaat:
Livesets met tracks die nog niet via officiƫle download portals te kopen/downloaden zijn worden zonder pardon verwijderd.

Iedereen weet zelf denk wel wat officiƫle download portals zijn (Dance Tunes, HS.com, iTunes etc...). Album versies zijn dus ok, die staan immers gewoon te koop...
Maar het is aan de DJ zelf of hij deze gebruikt. Een DJ die zich serieus neemt gebruikt naar mijn weten alleen volledige tracks en geen album versies.

Reden dat deze "promo" regel er was, is dat er Youtube rips gebruikt werden en dat we hierdoor wel eens mail van bepaalde labels hebben gekregen, dat ze dat niet zo leuk vonden. Omdat tracks die als preview op Youtube staan niet altijd 100% de "final" versie waren. En omdat je er een tijd geleden dan nog van uit kon gaan dat deze nog nergens te koop stonden. Nu is dat inmiddels wel anders. Hier en daar verschijnen onverwachts al album versies en volledige versies op iTunes.

PNXRMX schreef:
EDIT:
Het is overigens niet illegaal ofzo om CD rips te gaan draaien, maar gewoon 'ongewenst' vanuit de scene. Het is niet raar dat we op Hardtraxx proberen om 'gewenst' dj-gedrag aan te moedigen dmv het niet toestaan van CD rips, youtube rips etc. Er zijn al amateur DJ's die youtube rips zitten te draaien in discotheekjes, dan kunnen we toch beter ons best doen om hen te laten weten dat het niet oke is?

Helemaal mee eens. Maar dit is aan de DJ zelf om te bepalen.

Ontopic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus tracks van compilatie cd's mogen wel? Zo niet, tracks van albums of radio edits van iTunes bijv.?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 15:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Dus tracks van compilatie cd's mogen wel? Zo niet, tracks van albums of radio edits van iTunes bijv.?


Begrijpend lezen. Ik ga er niet meer op in.

Ontopic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 18:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Coone:
Citaat:
Sixth collaboration confirmed. For all those who like the more Bouncy jump beats, we will never forget you guys!......RUTHLESS!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 18:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Coone:
Citaat:
Sixth collaboration confirmed. For all those who like the more Bouncy jump beats, we will never forget you guys!......RUTHLESS!


Lameeeeeee, was ook wel te verwachtten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 19:00 
 

wootum schreef:
Coone:
Citaat:
Sixth collaboration confirmed. For all those who like the more Bouncy jump beats, we will never forget you guys!......RUTHLESS!

hmm ben benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Coone:
Citaat:
Sixth collaboration confirmed. For all those who like the more Bouncy jump beats, we will never forget you guys!......RUTHLESS!

hier zou best nog vette plaat uit kunnen komen denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 19:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Net als "Times like this" zeker, ya right :thumbdown:
zou wat zijn dattie na 5 hardstyle collabs nou met een vervolg lijst komt
Dr rude, demoniak, fenix etc.... Epic Fail!
Vorige  1 ... 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen