frankhardenberg schreef:
PNXRMX schreef:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, daar niet van, maar wtf heeft het met de discussie te maken?
dat als een DJ op DefQon. 1 een promo draait dat het niet zielig is.
waarom dan janken als het cd op een nummer staat en iemand draait hem en zet hem bijv. op Hardtraxx dat het niet mag.
mag ie toch zelf weten als hij er voor heeft betaald.
en als hij het goed inmixt dan zie ik het probleem al HELEMAAL neit meer
Zucht, als iemand de "aangepaste regel" eens begrijpend leest, dan zul je zien dat je gewoon gelijk hebt Frank:
Citaat:
Livesets met tracks die nog niet via officiƫle download portals te kopen/downloaden zijn worden zonder pardon verwijderd.
Iedereen weet zelf denk wel wat officiƫle download portals zijn (Dance Tunes, HS.com, iTunes etc...). Album versies zijn dus ok, die staan immers gewoon te koop...
Maar het is aan de DJ zelf of hij deze gebruikt. Een DJ die zich serieus neemt gebruikt naar mijn weten alleen volledige tracks en geen album versies.
Reden dat deze "promo" regel er was, is dat er Youtube rips gebruikt werden en dat we hierdoor wel eens mail van bepaalde labels hebben gekregen, dat ze dat niet zo leuk vonden. Omdat tracks die als preview op Youtube staan niet altijd 100% de "final" versie waren. En omdat je er een tijd geleden dan nog van uit kon gaan dat deze nog nergens te koop stonden. Nu is dat inmiddels wel anders. Hier en daar verschijnen onverwachts al album versies en volledige versies op iTunes.
PNXRMX schreef:
EDIT:
Het is overigens niet illegaal ofzo om CD rips te gaan draaien, maar gewoon 'ongewenst' vanuit de scene. Het is niet raar dat we op Hardtraxx proberen om 'gewenst' dj-gedrag aan te moedigen dmv het niet toestaan van CD rips, youtube rips etc. Er zijn al amateur DJ's die youtube rips zitten te draaien in discotheekjes, dan kunnen we toch beter ons best doen om hen te laten weten dat het niet oke is?
Helemaal mee eens. Maar dit is aan de DJ zelf om te bepalen.
Ontopic.