Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lunatix schreef:
Wist je dat Coone bezig is met een album?



Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Album Coone = 1 dikke faal.

Een album moet je zelf toch het gevoel hebben te moeten maken. Dit is gewoon een uitdaging, nu krijg je denk ik veel inspiratieloze nummers. Grappig idee, leuk concept, leuk om te volgen voor de community, maar wat een mega faal van Coone.


De kans is er ook dat er goede tracks vanaf komen en het dus géén faal word. En er zullen vast wel een aantal goede tracks op komen, en ook wat mindere, maar dat heb je bij elk album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 14:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat een stom iets, net of iemand het boeid dat je in die tijd een album kan maken? Als ie nou gewoon eens tijd in zijn tracks steekt kan er nog iets leuks uit komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 14:42 
 
Artiest

Josh-T schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Album Coone = 1 dikke faal.

Een album moet je zelf toch het gevoel hebben te moeten maken. Dit is gewoon een uitdaging, nu krijg je denk ik veel inspiratieloze nummers. Grappig idee, leuk concept, leuk om te volgen voor de community, maar wat een mega faal van Coone.


De kans is er ook dat er goede tracks vanaf komen en het dus géén faal word. En er zullen vast wel een aantal goede tracks op komen, en ook wat mindere, maar dat heb je bij elk album.


Ik ga ook niet oordelen of er alleen slechte nummers op komen, maar een album moet gevoel inzitten en inspiratie, dat moet uit jezelf komen en niet aan uitdaging van vrienden om binnen een maand iets in elkaar te zetten toch?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 14:58 
 
Artiest

Skedoedelefloeps schreef:
Album Coone = 1 dikke faal.

Een album moet je zelf toch het gevoel hebben te moeten maken. Dit is gewoon een uitdaging, nu krijg je denk ik veel inspiratieloze nummers. Grappig idee, leuk concept, leuk om te volgen voor de community, maar wat een mega faal van Coone.


En jij weet dat het een faal is ZONDER er iets van gehoord te hebben? Laat hem nu lekker een maand ze gang gaan en begin dan pas met oordelen aub ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 15:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Liever doet hij 1 jaar over het album en steekt hij wat aandacht in creativiteit, dan dat hij alles snel snel snel moet doen en we allemaal van die geforceerde 13 in een dozijn plaatjes krijgen. Ach wat zeur ik, ben toch geen fan van Coone.


Het maken van creatieve dingen is niet persé tijdsgebonden. Een creatief idee kan met de minuut komen, maar je kan er ook een week over zitten te piekeren.
Blijkbaar zit Coone gewoon vol met ideeën en wilt ie dat in een maand tijd uitwerken. Het lijkt me sterk dat je dit met een leeg hoofd zonder ideeën gaat proberen.
Het album van Project One werd toch ook gepromoot als een album wat binnen een X aantal weken is gemaakt? Vond het een steengoed album voor z'n tijd.

In mijn ogen doet dat totaal niet af aan de kwaliteit die je kan verwachten. Ben benieuwd wat er gebakken wordt in z'n studio :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 15:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is precies wat je zegt, je weet niet wanneer je die creativiteit hebt. De ene keer komt het met de minuut de andere keer doe je er weken over. Als je dan een album met zo'n 12 nummers wilt maken binnen 30 dagen, moet alle inspiratie wel erg snel komen. Is die inspiratie er toevallig op dat moment even niet dan zorgt die strakke deadline ervoor dat er inspiratieloze tracks op het album komen te staan. Natuurlijk kan het dat hij 12 supercreatieve tracks maakt, maar dat is achteraf redeneren. Net zoals bij Project 1, achteraf is het allemaal best creatief, ookal was dat in 3 maand gedaan en met 2 personen. Dat is dus 6x zoveel kans op een creatieve ingeving. Maar je creativiteit beperken door een (veel te) strakke deadline is geen goed idee als je geeft om creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 15:38 
 
Hardtraxxer

Wie weet heeft hij gewoon al een serie ideeën liggen die hij nu eens uit gaat voeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 15:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

In dat geval stelt die challenge ook weinig voor he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pffff mensen zeiken al voordat ze ook maar een noot gehoord hebben. Ga nou gewoon eerst 30 dagen wachten dan die shit luisteren. Is het een kut album, prima dat je hem gaat bashen. Is het een goed album dan zijn jullie allemaal uitgeluld.
Hoe kun je nou op voorhand een album negatief beoordelen zonder dat je iets geluisterd hebt, alleen maar op basis van hoe lang hij erover doet om het te maken? De grootste hits worden soms in de kortste tijd gemaakt. Riverside van Sidney Samson is volgens mij binnen 2 uur gemaakt en er zijn tienduizenden mensen die dat een vet nummer vonden dusja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Pffff mensen zeiken al voordat ze ook maar een noot gehoord hebben. Ga nou gewoon eerst 30 dagen wachten dan die shit luisteren. Is het een kut album, prima dat je hem gaat bashen. Is het een goed album dan zijn jullie allemaal uitgeluld.
Hoe kun je nou op voorhand een album negatief beoordelen zonder dat je iets geluisterd hebt, alleen maar op basis van hoe lang hij erover doet om het te maken? De grootste hits worden soms in de kortste tijd gemaakt. Riverside van Sidney Samson is volgens mij binnen 2 uur gemaakt en er zijn tienduizenden mensen die dat een vet nummer vonden dusja.

Je hebt hier zeker een punt, dat gespeculeer word ik af en toe ook een beetje moe van ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:16 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Er is hier niemand die het album al beoordeeld, we beoordelen die zogenaamde "challenge". En we concluderen dat zo'n korte deadline vaak niet de muziek ten goede komt. En wat jij doet is ook achteraf redeneren. Je kunt inspiratie in een paar minuten krijgen maar je kunt er ook weken over doen. Als je dus niet weet wanneer die inspiratie komt, kun je ook geen deadline stellen. Want stel die inspiratie komt niet, dan heb je een album met een hoop inspiratieloze tracks en daar zit niemand op te wachten. Waarom zou je dan zo'n strakke deadline kiezen.

Natuurlijk als je achteraf redeneert weet je hoe lang je nodig hebt gehad om die inspiratie op te doen, dan kun je ook makkelijk uitrekenen hoeveel tijd je er voor nodig hebt en kun je een reële deadline stellen. Maar je kunt niet in de toekomst kijken, dus dat argument is echt de grootste onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Er is hier niemand die het album al beoordeeld, we beoordelen die zogenaamde "challenge". En we concluderen dat zo'n korte deadline vaak niet de muziek ten goede komt. En wat jij doet is ook achteraf redeneren. Je kunt inspiratie in een paar minuten krijgen maar je kunt er ook weken over doen. Als je dus niet weet wanneer die inspiratie komt, kun je ook geen deadline stellen. Want stel die inspiratie komt niet, dan heb je een album met een hoop inspiratieloze tracks en daar zit niemand op te wachten. Waarom zou je dan zo'n strakke deadline kiezen.

Natuurlijk als je achteraf redeneert weet je hoe lang je nodig hebt gehad om die inspiratie op te doen, dan kun je ook makkelijk uitrekenen hoeveel tijd je er voor nodig hebt en kun je een reële deadline stellen. Maar je kunt niet in de toekomst kijken, dus dat argument is echt de grootste onzin.

Alles wat je zegt zou zo kunnen zijn, let op : HET KAN ...
Het hoeft niet zo uit de bus te komen rollen, wat wij dan weer zeggen wacht het gewoon af :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dan heb je het over het album. Wij hebben het over de challenge, ik beweer dat zo'n strakke deadline de muziek vaak niet tot nooit ten goede komt. En als je er zo naar kijkt snap ik niet waarom je uberhaupt zo'n challenge aan zou gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dan heb je het over het album. Wij hebben het over de challenge, ik beweer dat zo'n strakke deadline de muziek vaak niet tot nooit ten goede komt. En als je er zo naar kijkt snap ik niet waarom je uberhaupt zo'n challenge aan zou gaan.

Jij beweert dat idd, maar of het daadwerkelijk zo is zul je over een maand pas horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Lyst schreef:
Dan heb je het over het album. Wij hebben het over de challenge, ik beweer dat zo'n strakke deadline de muziek vaak niet tot nooit ten goede komt. En als je er zo naar kijkt snap ik niet waarom je uberhaupt zo'n challenge aan zou gaan.

Jij beweert dat idd, maar of het daadwerkelijk zo is zul je over een maand pas horen.

Haha inderdaad, zoveel mensen beweren hier dingen. :P
Leuk om te lezen altijd :thumbup:

Speculatie is echter geen schande :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nee die bewering volstaat nu ook al, als er een goed album uitkomt is dat gewoon een uitzondering op die regel (ik zeg ook vaak niet).
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, misschien kun je best een goed album maken in 30 dagen, ik zeg alleen dat de kans er op klein is, omdat je niet weet wanneer de inspiratie komt en daarom die hele challenge een idioot idee is.

Stel je gaat een uur langs de autobaan staan om de mooiste bolides te fotograferen voor een fotoserie. De kans bestaat dat er heel veel mooie auto's langskomen die een hele mooie fotoreportage opleveren, echter is die kans wel vrij klein. De kans bestaat ook dat er helemaal geen mooie auto langskomt, wat resulteert in een fotoserie van standaard en saaie auto's. Omdat je niet kunt voorspellen welke auto er langs komt, hooguit uitgaan van een gemiddelde en aan de hand daarvan de kans berekenen hoe waarschijnlijk een dergelijk scenario is. Om de mooiste fotoserie te krijgen is de deadline van slechts 1 uur dus een dom idee. En dat is wat ik beweer. Ookal komt toevallig een hele stoet mooie bolides voorbij, dan blijft het een dom idee en heeft hij gewoon wat geluk gehad.

Deze discussie staat dus compleet los van het resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nee die bewering volstaat nu ook al, als er een goed album uitkomt is dat gewoon een uitzondering op die regel (ik zeg ook vaak niet).
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, misschien kun je best een goed album maken in 30 dagen, ik zeg alleen dat de kans er op klein is, omdat je niet weet wanneer de inspiratie komt en daarom die hele challenge een idioot idee is.

Stel je gaat een uur langs de autobaan staan om de mooiste bolides te fotograferen voor een fotoserie. De kans bestaat dat er heel veel mooie auto's langskomen die een hele mooie fotoreportage opleveren, echter is die kans wel vrij klein. De kans bestaat ook dat er helemaal geen mooie auto langskomt, wat resulteert in een fotoserie van standaard en saaie auto's. Omdat je niet kunt voorspellen welke auto er langs komt, hooguit uitgaan van een gemiddelde en aan de hand daarvan de kans berekenen hoe waarschijnlijk een dergelijk scenario is. Om de mooiste fotoserie te krijgen is de deadline van slechts 1 uur dus een dom idee. En dat is wat ik beweer. Ookal komt toevallig een hele stoet mooie bolides voorbij, dan blijft het een dom idee en heeft hij gewoon wat geluk gehad.

Blijkbaar is Coone zeker van zijn zaak, anders zou hij zoiets niet doen neem ik aan, en dan refereer ik ook naar het stuk wat Jor-D schreef.
Men standpunt blijft, wacht het af, alhoewel ik je wel snap daar niet van :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben het met Lyst eens. Ik denk dat het niet heel slim is om vooraf een deadline te maken. Ik bedoel, je kunt je tracks altijd nog verbeteren. Stel dat hij straks niet genoeg tracks heeft, dan maakt ie nog wat domme remixjes of wat slechte platen en dat zorgt er ook weer voor dat z'n reputatie minder word.

Als ik hem was zou ik op mijn gemak wat lekkere platen maken!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hou op met de discussie want zo kan ik nog wel even :)
Tzal mij benieuwen wat er uit komt rollen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat is waar, laten we er maar het beste van hopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nee die bewering volstaat nu ook al, als er een goed album uitkomt is dat gewoon een uitzondering op die regel (ik zeg ook vaak niet).
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, misschien kun je best een goed album maken in 30 dagen, ik zeg alleen dat de kans er op klein is, omdat je niet weet wanneer de inspiratie komt en daarom die hele challenge een idioot idee is.

Stel je gaat een uur langs de autobaan staan om de mooiste bolides te fotograferen voor een fotoserie. De kans bestaat dat er heel veel mooie auto's langskomen die een hele mooie fotoreportage opleveren, echter is die kans wel vrij klein. De kans bestaat ook dat er helemaal geen mooie auto langskomt, wat resulteert in een fotoserie van standaard en saaie auto's. Omdat je niet kunt voorspellen welke auto er langs komt, hooguit uitgaan van een gemiddelde en aan de hand daarvan de kans berekenen hoe waarschijnlijk een dergelijk scenario is. Om de mooiste fotoserie te krijgen is de deadline van slechts 1 uur dus een dom idee. En dat is wat ik beweer. Ookal komt toevallig een hele stoet mooie bolides voorbij, dan blijft het een dom idee en heeft hij gewoon wat geluk gehad.


Leuke vergelijking maar het slaat nergens op als je hem terug laat slaan op Coone.
Jij beweert:
1. Als Coone in 30 dagen tijd een strontalbum maakt dan lag het aan zijn deadline en had hij er beter langer over kunnen doen. (Zou wellicht deels waar kunnen zijn maar ten eerste kun je dat nooit bewijzen en ten tweede kun je niet meten in hoeverre het aan de deadline ligt.)
2. Als Coone in 30 dagen tijd een top album neerzet dan heeftie geluk gehad? Rofl. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

... Het gaat mij helemaal niet om het album, waarom moet ik dan het album afwachten. Zoals ik al zei doet het resultaat er totaal niet toe in deze discussie. Ook Coone kan niet zeker zijn van zijn zaak, net als de fotograaf niet kan weten dat die mooie bolides er komen. Tenzij Coone eerder opgedane inspiratie gaat verwerken, maar dan stelt die challenge geen fuck voor. Dat is hetzelfde als die fotograaf een optocht met mooie auto's regelt die lang zijn route rijdt in dat ene uur.

@gangsterdwerg: Ja als de kans klein is uitgaande van de gemiddelde tijd dat een artiest erover doet om inspiratie te krijgen, en die kleine kans komt uit dan is er sprake van toeval of geluk. Dat is gewoon simpele kansrekening..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
... Het gaat mij helemaal niet om het album, waarom moet ik dan het album afwachten. Zoals ik al zei doet het resultaat er totaal niet toe in deze discussie. Ook Coone kan niet zeker zijn van zijn zaak, net als de fotograaf niet kan weten dat die mooie bolides er komen. Tenzij Coone eerder opgedane inspiratie gaat verwerken, maar dan stelt die challenge geen fuck voor. Dat is hetzelfde als die fotograaf een optocht met mooie auto's regelt die lang zijn route rijdt in dat ene uur.


Ik denk dat Coone redelijk zeker van zijn zaak is anders zal hij er niet zo'n promotieverhaal van maken met filmpjes en social media etc. om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij te weinig tijd heeft en dat hij zijn album niet op tijd af krijgt en dus moet afraffelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Lyst schreef:
... Het gaat mij helemaal niet om het album, waarom moet ik dan het album afwachten. Zoals ik al zei doet het resultaat er totaal niet toe in deze discussie. Ook Coone kan niet zeker zijn van zijn zaak, net als de fotograaf niet kan weten dat die mooie bolides er komen. Tenzij Coone eerder opgedane inspiratie gaat verwerken, maar dan stelt die challenge geen fuck voor. Dat is hetzelfde als die fotograaf een optocht met mooie auto's regelt die lang zijn route rijdt in dat ene uur.


Ik denk dat Coone redelijk zeker van zijn zaak is anders zal hij er niet zo'n promotieverhaal van maken met filmpjes en social media etc. om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij te weinig tijd heeft en dat hij zijn album niet op tijd af krijgt en dus moet afraffelen.

Dat denk ik ook, hij zal waarschijnlijk wat ideeën van em al ruw hebben uitgewerkt lijkt me ..
Vorige  1 ... 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen