Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je mag dan proberen het mooier te verwoorden (lukt je niet echt), maar het blijft gezwam :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
jullie denken compleet verkeerd, de winst pakken ze op het eten en drinken, niet op de kaartjes.
Uitverkocht zegt dus niks over het feit of je verlies of winst draait.
O.a. is dit de reden waarom ik de 19% BTW regeling een slecht excuus vond van Q-Dance om IQ te schrappen.


Meer kaarten verkocht = meer personen = meer eten en drinken? Je spreekt jezelf lekker tegen ;)

Kaartjes zijn overigens hetgeen wat volgens mij het meeste oplevert in geval van hardbass/qlimax e.d.. Lijkt mij immers stug dat IEDEREEN meer dan 50 euro aan drinken en eten besteed op zo'n feest.

Skedoedele heeft zeker een punt. Zaken als huur locatie, licht, geluid, DJ's worden grotendeels betaald uit de pot van de kaartverkoop. Ze begroten gewoon hoeveel kaarten ze denken te verkopen en hoeveel kosten ze hebben. Het grootste gedeelte van de winst wordt behaald op het eten en drinken aangezien je 5 euro voor een flesje water betaald en de inkoopprijs daarvan 25 cent is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ja natuurlijk meer kaarten is meer mensen die eten en drinken kopen, maar jullie hebt het puur over kaartverkoop opzich als winst, terwijl deze wordt behaald op eten en drinken. Dus prijs qua kaartjes en de hoeveelheid kaartjes staat daar verder los van omdat de mensen die er wel zijn gewoon eten en drinken halen en daarop zit dikke winst berekend waarop die organisaties hun geld binnen halen.
Die winst is vele malen groter dan wat er op de prijs v.d. kaartjes zit.
Vandaar dat het hele gedoe rondom de kaartverkoop een beetje onzin is omdat jet maar 1 klein gedeelte v.d. omzet pakt in plaats van het geheel.
Oftewel de stelling dat feesten die nooit uitverkocht raken verliesgevend zijn is gebaseerd op onjuiste en onvolledige informatie.


Gast, 1 klein gedeelte van de omzet?
We maken het makkelijk. Omzet = kaartjes + drank. Kaartjes zijn 50 euro pp, drank is 50 euro pp. Volgens mij zijn de kaartjes dan de helft van de omzet.

Lawyered

Waarom moet alles in potten. Dit betalen we van de kaartverkoop, dat betalen we van de drankjes. Onzin. Alle geld gaat op een hoop, alle kosten gaan op een hoop, en wat er overblijft is winst, klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 13:57 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Oftewel de stelling dat feesten die nooit uitverkocht raken verliesgevend zijn is gebaseerd op onjuiste en onvolledige informatie.


is zeker geen gezwam :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Oftewel de stelling dat feesten die nooit uitverkocht raken verliesgevend zijn is gebaseerd op onjuiste en onvolledige informatie.


is zeker geen gezwam :)


Dat is wel waar natuurlijk, als je als organisatie alleen winst maakt als alles perfect loopt, dan doe je iets fout... en maak je niet veel winst :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Oftewel de stelling dat feesten die nooit uitverkocht raken verliesgevend zijn is gebaseerd op onjuiste en onvolledige informatie.


is zeker geen gezwam :)

Nee, maar dat werd toch ook helemaal niet beweerd? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Dat concurrenten veel contact met elkaar hebben is niks nieuws, Hard Bass is gewoon nog lang niet zo populair als Qlimax, als je bij Qlimax alle buitenlanders ook weg zou halen zou het ook minder snel uitverkocht raken.
Internationaal heeft het gewoon minder aanzien.


Concurrenten? Het zijn zusterbedrijven.. ;)

En over dat eten op drinken? Q-Dance/B2S maakt het echt geen reet uit wat jij daar eet of drinkt, dat besteden ze toch allemaal uit. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 15:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ja natuurlijk meer kaarten is meer mensen die eten en drinken kopen, maar jullie hebt het puur over kaartverkoop opzich als winst, terwijl deze wordt behaald op eten en drinken. Dus prijs qua kaartjes en de hoeveelheid kaartjes staat daar verder los van omdat de mensen die er wel zijn gewoon eten en drinken halen en daarop zit dikke winst berekend waarop die organisaties hun geld binnen halen.
Die winst is vele malen groter dan wat er op de prijs v.d. kaartjes zit.
Vandaar dat het hele gedoe rondom de kaartverkoop een beetje onzin is omdat jet maar 1 klein gedeelte v.d. omzet pakt in plaats van het geheel.
Oftewel de stelling dat feesten die nooit uitverkocht raken verliesgevend zijn is gebaseerd op onjuiste en onvolledige informatie.


Gast, 1 klein gedeelte van de omzet?
We maken het makkelijk. Omzet = kaartjes + drank. Kaartjes zijn 50 euro pp, drank is 50 euro pp. Volgens mij zijn de kaartjes dan de helft van de omzet.

Lawyered

Waarom moet alles in potten. Dit betalen we van de kaartverkoop, dat betalen we van de drankjes. Onzin. Alle geld gaat op een hoop, alle kosten gaan op een hoop, en wat er overblijft is winst, klaar.


Het lijkt me wel logisch. Als je ziet hoeveel manuren, kosten voor de huur van de ruimte, huur van de apparatuur en huur van de DJ's inzit, dan valt de winst van de kaarten wel mee. Plus, de btw gaat er nog af. Er komen stiekem veel kosten aan zo'n feest. En aangezien je op een feest veel en veel betaald voor eten en drinken, zal juist hier veel winst op gemaakt worden.

Dan kan er wel gezegd worden dat bedrijven stukken huren voor de verkoop van eten en drinken maar dan zullen die bedrijven er toch een mooi bedrag voor moeten betalen, aangezien veel bedrijven dat willen. En waarom zouden de prijzen anders zo hoog zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja we zijn dus gewoon terug bij wat ik zeg.

Vanaf een bepaalde grens van verkoop gaan ze winst draaien.

Dat heeft zowel te maken met de verkoop van de kaartjes maar ook met het eten en drinken dat bij dat aantal mensen hoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga er vanuit dat ze dat uit besteden, dus dat is een vrij constante inkomst.. Misschien dat het wel iets van het aantal bezoekers afligt, maar daarvoor zullen we wel afspraken hebben gemaakt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik dacht dat er niet zoveel dagjesmensen waren @ XQ :')

Citaat:
What was your favorite set at X-Qlusive - D-Block & S-Te-Fan?
Isaac 4%
D-Block & S-te-Fan 7%
D-Block & S-te-Fan vs Wildstylez 9%
D-Block & S-te-Fan vs Zatox 17%
D-Block & S-te-Fan vs Isaac 2%
D-Block & S-te-Fan vs Headhunterz 25%
Dee-Block & S-te-Pack LIVE 7%
D-Block & S-te-Fan vs Psyko Punkz 11%
D-Block & S-te-Fan vs The Viper 7%
Thilo & Evanti 1%
Josh & Wesz 2%
Deepack 5%
Alphaverb 4%
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zullen ook wel genoeg mensen stemmen die er niet geweest zijn. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:03 
 
Artiest

ja want iedereen die DBSTF vs HHZ vet vond is een dagjesmens :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
ja want iedereen die DBSTF vs HHZ vet vond is een dagjesmens :')


Ja, dat vindt ik dus ook zo flauw hè, en bij b-front kan het niet slecht zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:44 
 

met haatmeneer had ie mijn stem al verloren iig
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:50 
 
Hardtraxx Veteran

MYDBookings Make You Dance
Citaat:
Make You Dance Proudly presents: Bass Modulators http://bit.ly/gtuvrL @BassModulators
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
MYDBookings Make You Dance
Citaat:
Make You Dance Proudly presents: Bass Modulators http://bit.ly/gtuvrL @BassModulators


Die worden dus binnenkort voor een Q feest geboekt. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 18:57 
 
Hardtraxxer

Is dat slecht nieuws dan?
Kom maar op met wat nieuw talent op grote feesten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 19:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Is dat slecht nieuws dan?
Kom maar op met wat nieuw talent op grote feesten! :)


Ik vind Bass Modulators niet echt nieuw talent hoor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 19:44 
 
Hardtraxxer

Refuze schreef:
Q-Dominic schreef:
Is dat slecht nieuws dan?
Kom maar op met wat nieuw talent op grote feesten! :)


Ik vind Bass Modulators niet echt nieuw talent hoor...

nee idd
the cube :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 19:49 
 
Hardtraxxer

Refuze schreef:
Q-Dominic schreef:
Is dat slecht nieuws dan?
Kom maar op met wat nieuw talent op grote feesten! :)


Ik vind Bass Modulators niet echt nieuw talent hoor...


Ik wel. Draaien al even mee maar hebben maar aantal hits gehad en zover ik weet nog amper op mainstages gestaan.
Niet nieuw maar niet op t niveau headhunterz, wildstylez, noisecontrollers, zany etc. En dan heb ik t niet over producties maar vooral populariteit en ervaring op grote feesten (voordat we weer de ''headhunterz discussie''beginnen).
enfin denk dat je begrijpt wat ik bedoel. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 19:55 
 
Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Refuze schreef:
Q-Dominic schreef:
Is dat slecht nieuws dan?
Kom maar op met wat nieuw talent op grote feesten! :)


Ik vind Bass Modulators niet echt nieuw talent hoor...


Ik wel. Draaien al even mee maar hebben maar aantal hits gehad en zover ik weet nog amper op mainstages gestaan.
Niet nieuw maar niet op t niveau headhunterz, wildstylez, noisecontrollers, zany etc. En dan heb ik t niet over producties maar vooral populariteit en ervaring op grote feesten (voordat we weer de ''headhunterz discussie''beginnen).
enfin denk dat je begrijpt wat ik bedoel. :)

meer bookingen heeft toch niks met talent te maken? dat ze talent hebben hebben ze allang bewezen.
denk dat je gewoon bedoelt dat je klaar bent voor wat andere gezichten op feesten.

en ze hebben trouwens op genoeg grotere feesten gedraaid hoor in het verleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 20:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
freddyadu8 schreef:
MYDBookings Make You Dance
Citaat:
Make You Dance Proudly presents: Bass Modulators http://bit.ly/gtuvrL @BassModulators


Die worden dus binnenkort voor een Q feest geboekt. :x

Is een prima zaak. Ik vind Bass Modulators veel meer talent hebben dan Krusaders en Wasted Penguinz. Die hebben echt al een paar ontzettend toffe producties op hun naam, vooral Take It Back en NRGizer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 20:58 
 
Artiest

dawasiknie schreef:
Is een prima zaak. Ik vind Bass Modulators veel meer talent hebben dan Krusaders en Wasted Penguinz. Die hebben echt al een paar ontzettend toffe producties op hun naam, vooral Take It Back en NRGizer.


Je vergeet meer platen, de collabs met B-Front bijvoorbeeld, The Cube en het anthem voor Sequel.
Bass Modulators vraag ik me al jaren vanaf waarom die niet bij een groot label zitten of op grote feesten draaien.
Het is idd net wat je zegt, ik vind ze beter dan bv een Krusaders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 21:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De bouw van de Ziggo Dome is gestaakt. De werkzaamheden liggen stil omdat bouwbedrijf Midreth vandaag uitstel van betaling heeft aangevraagd, zo bevestigt Erik Molenaar, directeur van de Ziggo Dome. Ook de nieuwbouw van het Stedelijk Museum in Amsterdam is getroffen. "Gisteren zagen we de onderaannemers vertrekken en vandaag zijn er eigenlijk geen bouwactiviteiten meer geweest."

Vorig jaar kampte Midreth ook al met financiële problemen, waardoor de bouw stil kwam te liggen. Toen bood een kapitaalinjectie van investeerders nog uitkomst. Nu ziet het bouwbedrijf uit Mijdrecht echter geen mogelijkheden meer. Molenaar: "Midreth heeft surséance van betaling aangevraagd. Nu is het wachten op de rechtbank." De directeur verwacht dat de rechtbank het verzoek van Midreth honoreert en een bewindvoerder aanstelt om een doorstart te onderzoeken.

"Die bewindvoerder neemt de lopende zaken dan waar en zal ongetwijfeld contact met ons opnemen, want wij zijn een fors bouwproject. Dit lijdt natuurlijk tot vertraging, maar in dit stadium kan ik niet voorspellen hoe groot die zal zijn." Molenaar is tevens CEO van Black Box Real Estate, de opdrachtgever voor de bouw van de concertzaal, en is niet verrast. "We zagen dit al lange tijd aankomen. We zagen dat het moeizamer ging en dus hebben we een aantal plannen klaarliggen. We gaan niet wachten tot het schip zinkt. We hebben drie plannen om uit te kiezen, afhankelijk van hoe de situatie zich ontwikkelt."

Dat uitstel leidt tot afstel zit er bij de Ziggo Dome niet in, verzekert Molenaar. "Nee, we hebben een aannemersovereenkomst met het bouwbedrijf. Ik ga de bewindvoerder straks vragen of hij het gaat uitvoeren of niet." De directeur rekent op een positief antwoord. "En anders gaan we naar een ander aannemersbedrijf."
Vorige  1 ... 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen