Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 20:28 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Er zijn genoeg artiesten die geld geen fuck kan schelen. Je hebt artiesten die een maximum leggen op het bedrag dat ze voor draaien krijgen en je hebt artiesten die zoveel mogelijk proberen te grijpen.

Ik zie overigens geen liefde voor het vak in het uitbrengen van een Iphone app. Enige wat hij doet is het album nog een keer uitmelken en hopen dat ze via de iphone nog meer mensen naar zijn muziek kunnen trekken. Dat heeft in mijn ogen alleen met geld en fame te maken en niets met muziek.

Ach het is het verschil van kijken op de scene die bij iedereen verschillend is, ik probeer HHZ niet het handje boven het hoofd te houden maar bedoel het nu gewoon in het algemeen. Dit zijn discussies die eindeloos zijn en op zich ook wel leuk, om zo te zien hoe iedereen tegen de scene aan kijkt, en ik denk dat veel mensen nog teveel denken dat ze in een ''undergroud'' scene zitten terwijl dat de afgelopen jaren erg veranderd is. Als mensen zo graag in een underground muziek scene willen zitten denk ik toch dat ze een ander genre muziek moeten gaan kiezen. Als mensen de ''underground early hardstyle scene'' weer terug willen moeten er echt mensen gaan opstaan, want terug komen zoals de huidige situatie van hardstyle nu gesteld is komt dat niet vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 20:33 

Hardtraxx Veteran

Ik heb er niks op tegen dat artiesten, labels of andere bedrijven zoveel mogelijk geld proberen te verdienen. Als je muziek maakt uit liefde voor de muziek, dan is het erg zonde als je er niet mee rond kan komen en daardoor iets toegankelijks zou moeten maken. Nog erger als je ervoor kiest om toegankelijke muziek te produceren ipv wat je zelf het vetst vindt om er meer geld mee te verdienen.

Maar goed, ik ben wel van mening dat het aan de artiest zelf moet liggen waar hij voor kiest. Het komt heel vaak voor dat mensen een goed betaalde baan verkiezen die ze niet leuk vinden over een baan die slecht betaalt maar ze wel leuk zouden vinden. Hoewel de vergelijking niet helemaal juist is omdat kunst anders is dan 'gewoon' werk, denk ik wel dat het sterk genoeg is om iemand niet te veroordelen voor hun keuze om commercieel te produceren.

Alleen snap ik niet helemaal wat dit te maken heeft met de Studio Sessions app. De CD is allang uit, en hij wordt opnieuw uitgebracht in een nieuw formaat met een lagere prijs voor degene die liever minder betalen en met de beperkte mogelijkheden van de app kunnen leven.

Citaat:
Ik zie overigens geen liefde voor het vak in het uitbrengen van een Iphone app. Enige wat hij doet is het album nog een keer uitmelken en hopen dat ze via de iphone nog meer mensen naar zijn muziek kunnen trekken. Dat heeft in mijn ogen alleen met geld en fame te maken en niets met muziek.

Je zou hetzelfde kunnen zeggen voor het uberhaupt uitbrengen van betaalde media. Overigens zie ik niet in wat er mis is met het willen aantrekken van nieuwe fans. Op dat punt kun je echt geen onderscheid maken tussen commercieel / niet commercieel. Als je zoveel mogelijk geld wil verdienen, wil je zoveel mogelijk fans. Als je echt van je muziek houdt, wil je toch ook zoveel mogelijk fans? Of mag je niet willen dat veel mensen je werk/kunst/talent/whatever waarderen? Alphaverb heeft onlangs zijn album gratis weggegeven aan zijn PF en Facebook fans. Hierdoor krijgt hij toch ook meer bekendheid? Er is zelfs een beste kans dat hij meer albums verkoopt door die actie en een hele grote kans dat hij er meer fans bijkrijgt. Is hij nu ook een lul?

Overigens vind ik het niet eens een slecht idee, alleen het zou imo beter uitgewerkt kunnen worden. Als je als label een gratis app zou maken waarin je previews van nieuwe tracks zou stoppen en je tracks zou verkopen (ofwel gelimiteerd tot luisteren via iPhone met lagere prijs, of DRM-vrij tegen de normale prijs, of beide), zou het best eens kunnen helpen om de doelen te bereiken die je als artiest of label hebt. Maar misschien ook niet. Wss daarom dat Scantraxx ermee aan het experimenteren is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 20:56 

Hardtraxxer

Ik vind het slim van scantraxx, de amerikanen kopen alles online en super veel via itunes. De amerikanen die HHZ nu net ontdekken kunnen zijn cd voor een zachtprijsje dowloaden. En ik weet niet hoeveel geld er naar Willem gaat, maar er zal heel veel gedowload moeten worden wil hij hier erg rijk mee worden.

Er gaat namelijk ook een deel naar sxantraxx, deel naar itunes en maar een heel klein percentage naar HHZ zelf, dus stop maar met zeuren dat het een geldwolf is. Vind dat je het ook positief kan zien, dat meer mensen zijn muziek kunnen luisteren. En al die onzin dat HHZ geen liefde meer voor de muziek heeft vind ik echt onzin.

@lyst: Ik wil dan wel dan een voorbeeld horen van iemand die een limiet op zn gage heeft. Zal best kloppen maar de meeste dj's zullen hun gage wel verhogen als ze populairder worden. Als B-front straks net zo populair wordt als HHZ nu is in het buitenland is , dan wordt zijn gage echt wel verhoogd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:20 

Hardtraxxer

Bericht verwijderd vanwege re-post. Excuus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:25 

Hardtraxx Addict

Simizle schreef:
Pre Qlimax Top 10 - Wildstylez

1. Wildstylez – Back 2 Basics
2. Wildstylez & Noisecontrollers – A Different Story
3. Wildstylez – Huh?
4. Noisecontrollers & Wildstylez – Stardust
5. Alpha² & Wildstylez – Breath
6. D-Block & S-te-Fan – Music Made Addict (Headhunterz & Wildstylez Remix)
7. Noisecontrollers – Escape / Disco Is The Music
8. The Pitcher feat. Slim Shore – This Is Who We Are
9. Zany & Brennan Heart – Bang The Bass
10. Noisecontrollers – Big Bang

Veel nieuwe tracks, vet!!

moet die top 10 nou 4x gepost worden?:P

toch wel een lekkere top 10 daar niet van.. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:43 

Aan het typen...

Bezemsteel schreef:
Ik vind het slim van scantraxx, de amerikanen kopen alles online en super veel via itunes. De amerikanen die HHZ nu net ontdekken kunnen zijn cd voor een zachtprijsje dowloaden. En ik weet niet hoeveel geld er naar Willem gaat, maar er zal heel veel gedowload moeten worden wil hij hier erg rijk mee worden.

Er gaat namelijk ook een deel naar sxantraxx, deel naar itunes en maar een heel klein percentage naar HHZ zelf, dus stop maar met zeuren dat het een geldwolf is. Vind dat je het ook positief kan zien, dat meer mensen zijn muziek kunnen luisteren. En al die onzin dat HHZ geen liefde meer voor de muziek heeft vind ik echt onzin.

@lyst: Ik wil dan wel dan een voorbeeld horen van iemand die een limiet op zn gage heeft. Zal best kloppen maar de meeste dj's zullen hun gage wel verhogen als ze populairder worden. Als B-front straks net zo populair wordt als HHZ nu is in het buitenland is , dan wordt zijn gage echt wel verhoogd.

Wat ik me van de gesprekken met Thera kan herinneren, verbeter me als t niet zo is Pieter :P, wil hij niet meer dan x aantal euro wil hebben voor een gig.
-edited- laat thera het zelf maar vertellen als hij dat nodig vind..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:46 

Hardtraxx Veteran

als dat zo is dan ga ik even contact opnemen met thera voor een feestje :D das nog goedkoper dan DJ Maurice, DJ Yorit, DJ Cor, DJ Kicken enzo (Apresskiparty, alleen dit jaar is dat waarschijnlijk Black/White Party (Sensation Idee).. die we wel kunnen permiteren om uit te nodigen op een avondje
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:47 

Aan het typen...

Onder voorbehoud he, mijn geheugen is natuurlijk niet helemaal waterdicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:51 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik zie overigens geen liefde voor het vak in het uitbrengen van een Iphone app.

:lol: :lol: :lol: Heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:54 

Artiest

E-Q-Lizer schreef:
Lyst schreef:
Ik zie overigens geen liefde voor het vak in het uitbrengen van een Iphone app.

:lol: :lol: :lol: Heerlijk!

Daarom moet je bij de labels die jij zo vet vindt ook betalen voor een nieuwe track ;) Voor de liefde van muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:57 

Aan het typen...

Daar wordt de muziek voor het eerst uitgebracht, dat is heel iets anders dan uitmelken, bovendien heb ik bij theracords al redelijk wat tracks gratis gekregen door winacties en mijn andere favoriete label, fools forest bracht tot op heden al hun platen gewoon gratis uit en ultraform is zeker niet de minste producer, technisch gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 21:58 

Artiest

Lyst schreef:
Daar wordt de muziek voor het eerst uitgebracht, dat is heel iets anders dan uitmelken, bovendien heb ik bij theracords al redelijk wat tracks gratis gekregen door winacties en mijn andere favoriete label, fools forest bracht tot op heden al hun platen gewoon gratis uit en ultraform is zeker niet de minste producer, technisch gezien.

En dan nog wordt het verkocht. Staat het label in het handelsregister.

Allemaal voor de liefde van de muziek :loving:

Open your mind, er is veel meer, exact hetgeen wat ze met die App gaan onderzoeken dus nutteloos... nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:05 

Aan het typen...

Tja als jij geen onderscheid kunt maken tussen het uitmelken van dingen en veranderen van muziek, zodat je er meer geld uit kunt halen en het uitbrengen van een nummer die gewoon eenmaal verkopen, fans met ik weet niet hoeveel winacties op gratis tracks, dan heeft discussieren met jou niet zo heel veel zin :aww:

@Qreative, als het om een nieuw album gaat wel ja en als ze zo laat met het idee kwamen, dan doen ze dat toch voor een aankomend album? Zal binnenkort vast wel weer een artiest een album releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:09 

Hardtraxxer

@Lyst
Zit jij hier nog wel goed in deze scene? Alsjeblieft zeg, get a life. De scene veranderd, en dat ga jij met je argumentjes echt niet tegen houden. Early is verleden tijd en zal nooit meer terug komen op het hoogste niveau, deal with it!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:14 

Donateur

Struikrover schreef:
@Lyst
Zit jij hier nog wel goed in deze scene? Alsjeblieft zeg, get a life. De scene veranderd, en dat ga jij met je argumentjes echt niet tegen houden. Early is verleden tijd en zal nooit meer terug komen op het hoogste niveau, deal with it!

Dat dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:15 

Aan het typen...

Dan maar een ad hominem als je geen inhoudelijke argumenten hebt he :thumbdown:

@Qreative, is er wel muziek veranderd dan? Nee toch, dit is meer geld trekken uit eerder gemaakte tracks, maar als je zegt dat het commercieel is, dan schiet men opeens in de verdediging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:17 

Artiest

Lyst schreef:
Dan maar een ad hominem als je geen inhoudelijke argumenten hebt he :thumbdown:

@Qreative, is er wel muziek veranderd dan? Nee toch, dit is meer geld trekken uit eerder gemaakte tracks, maar als je zegt dat het commercieel is, dan schiet men opeens in de verdediging.

De Pizza's van DR Iglo zijn ook commercieel.
Jouw school is commercieel.
Jouw kleding zijn commercieel.

Alles waar geld voor betaald wordt is commercieel en IEDEREEN probeert zoveel mogelijk geld te verdienen. Jij gaat ook niet voor 1000 euro per maand werken ipv 3000.

Omdat je met 1000 euro al genoeg hebt om te leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:19 

Aan het typen...

Ok wat jij wil, "commerciëler" en houdt eens op met muziek etc te vergelijken met de reguliere markt, dat zijn voor mij twee totaal verschillende dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:20 

Artiest

Lyst schreef:
Ok wat jij wil, "commerciëler" en houdt eens op met muziek etc te vergelijken met de reguliere markt, dat zijn voor mij twee totaal verschillende dingen.

Hoezo niet vergelijken? Het is beiden gewoon een normale markt waarin geld verdient moet worden. Dat jij uit liefde voor de muziek er zo naar luistert moet je zelf weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:25 

Hardtraxx Elite

Maar dat is Lysts zijn standpunt toch ook Nego! Muziek en markt moet volgens hem geen rol spelen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:26 

Artiest

Laat ik dr niet meer op in gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:26 

Hardtraxx Elite

http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/discussie-topic-t11071.html

Ga hier maar weer verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:32 

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:37 

Citaat:
Ook in 2011 komt Fusion terug met een eigen area op Intents Festival. Houd http://www.intentsfestival.nl in de gaten.

:woot: :love: :drool: :thumbsup: :corn: :clap: :yay: :beer: :worship: :loving: :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 22:44 

Hardtraxx Elite

Revelation :thumbup: Toch wel een goede plaat van DBSTF.
Vorige  1 ... 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen