Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klementino schreef:
Ik hoor beweringen van dat Alpha2 platen door Joram worden gedaan worden maar dan snap ik 2 dingen niet.

1. Waarvoor zijn de co-ops tussen A2 en Wildstylez nodig als het toch allemaal Joram's werk is?
2. Hoe kunnen Arjen en Anco hun label runnen terwijl ze niet zelf produceren? Het registratie en administratie deel wordt volgens mij door Scantraxx gedaan en wat kunnen zij zonder productieskills aan B-Front, Beat Providers en Ran-D leren?


1. Marketing - ze zetten de artiestennamen erbij die ze met die track willen associeren. Atrocious is overigens qua stijl een track die tussen Wildstylez en A2 in ligt, dus in die zin is het ook logisch om beide namen erbij te zetten. Ook nog logisch dat Wildstylez credit wil vangen voor bepaalde tracks :) Bron hiervoor is logica :P

2. A2 records was eerst een label onder Digidance geloof ik. Als bekende DJs kun je prima je eigen label starten. Bijv. Dana heeft/had ook haar eigen label, terwijl zij ook niet produceert. Hetzelfde geldt ook voor Luna en Minus Is More (weet in beide gevallen niet wie het wel doet - bij Dana geloof ik Outblast, maar weet niet zeker). Het is pas bij het faillissement van Digidance door Scantraxx overgenomen - een voor de hand liggende zet bij een goed label waar Wildstylez ook nog iets mee te maken heeft. Bronnen hiervoor zijn wel andere forumposts, dus hecht er niet te veel waarde aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:45 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

wat ik me dan afvraag, met succesvolle nummers als Communicate, Raven & From Scratch, Bas dat niet voor zichzelf en/of noisecontrollers maakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JP Hardstyle schreef:
wat ik me dan afvraag, met succesvolle nummers als Communicate, Raven & From Scratch, Bas dat niet voor zichzelf en/of noisecontrollers maakt


Het is financieel aantrekkelijk. Waarschijnlijk krijgt ie geld voor elke Pavo boeking of een redelijk bedrag per track dat hij aan Pavo weg doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 13:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ JP Hardstyle

Ik snap volledig wat je bedoelt want ik vind Communicate bijvoorbeeld veel beter dan de gemiddelde laatste NC-platen :x

PNXRMX schreef:
Klementino schreef:
Ik hoor beweringen van dat Alpha2 platen door Joram worden gedaan worden maar dan snap ik 2 dingen niet.

1. Waarvoor zijn de co-ops tussen A2 en Wildstylez nodig als het toch allemaal Joram's werk is?
2. Hoe kunnen Arjen en Anco hun label runnen terwijl ze niet zelf produceren? Het registratie en administratie deel wordt volgens mij door Scantraxx gedaan en wat kunnen zij zonder productieskills aan B-Front, Beat Providers en Ran-D leren?


1. Marketing - ze zetten de artiestennamen erbij die ze met die track willen associeren. Atrocious is overigens qua stijl een track die tussen Wildstylez en A2 in ligt, dus in die zin is het ook logisch om beide namen erbij te zetten. Ook nog logisch dat Wildstylez credit wil vangen voor bepaalde tracks :) Bron hiervoor is logica :P

2. A2 records was eerst een label onder Digidance geloof ik. Als bekende DJs kun je prima je eigen label starten. Bijv. Dana heeft/had ook haar eigen label, terwijl zij ook niet produceert. Hetzelfde geldt ook voor Luna en Minus Is More (weet in beide gevallen niet wie het wel doet - bij Dana geloof ik Outblast, maar weet niet zeker). Het is pas bij het faillissement van Digidance door Scantraxx overgenomen - een voor de hand liggende zet bij een goed label waar Wildstylez ook nog iets mee te maken heeft. Bronnen hiervoor zijn wel andere forumposts, dus hecht er niet te veel waarde aan.


1. Hoe kan iets nou tussen Wildstylez en A2 in liggen als het feitelijk allebei Joram is, Joram heeft gewoon een brede range wat betreft produceren :P Zal wel marketingstechnisch zijn zoals ik eerst al dacht... vind ik wel jammer als ze er zo bewust mee bezig zijn, want het zou mij niet boeien of die Lost in Dreams remix nou van Wildstylez was of Alpha 2, een :bomb: blijft het :P

2. I agree :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Hoe kan iets nou tussen Wildstylez en A2 in liggen als het feitelijk allebei Joram is, Joram heeft gewoon een brede range wat betreft produceren


Je zegt het zelf. De tracks van de ene kant van de range worden als Wildstylez platen uitgebracht en aan de andere kant als A2... over het algemeen dan. A2 heeft wel duidelijk een eigen stijl, ookal maken ze de platen niet zelf ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:03 
 
Hardtraxxer

ik zou het niet over mn hart hebben verkregen n heldenplaat als Communicate uit te besteden :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MeesterJ schreef:
ik zou het niet over mn hart hebben verkregen n heldenplaat als Communicate uit te besteden :$


inderdaad :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:04 
 
Artiest

er zijn dingen waar je geen bron voor nodig hebt.

Je hoeft geen journalistiek onderzoek te voeren om te weten dat nightmare en strenght & fury bv in t straatje van zany ligt. maar heel veel dingen kun je niet weten, alpha2 en wildstylez... weet je niet,

trouwes topic is aangemaakt denk ik puur uit interesse, niet om weer mensen te gaan bashen die niet producen, dus vind het hele marco borsato verhaal nutteloos. Niemand die zeurt dat een track die fockin gruwelijk is niet gemaakt is door diegene die de DJ naam draagt, gaat puur om kennis en interesse
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:08 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

maar eigenlijk zijn dj's als Pavo & A2 dus afhankelijk van het werk wat andere artiesten van hun tracks maken, is ook niet echt handig vind ik zelf.
stel dat Wildstylez moet stoppen met z'n vak om wat voor reden dan ook, gaat er dan nooit meer een (behoorlijke) release van A2 komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:09 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
er zijn dingen waar je geen bron voor nodig hebt.

Je hoeft geen journalistiek onderzoek te voeren om te weten dat nightmare en strenght & fury bv in t straatje van zany ligt. maar heel veel dingen kun je niet weten, alpha2 en wildstylez... weet je niet,

trouwes topic is aangemaakt denk ik puur uit interesse, niet om weer mensen te gaan bashen die niet producen, dus vind het hele marco borsato verhaal nutteloos. Niemand die zeurt dat een track die fockin gruwelijk is niet gemaakt is door diegene die de DJ naam draagt, gaat puur om kennis en interesse

Klopt helemaal, maar hoe gaan we nu dus verder? gewoon steeds 'ik geloof dat' zeggen?
(PS. Michel pollen produceert wel leuk voor iedereen maar hij draait zelf niet onder een DJ naam? dat vind ik pas apart.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:12 
 
Artiest

Blazed schreef:
Klopt helemaal, maar hoe gaan we nu dus verder? gewoon steeds 'ik geloof dat' zeggen?


je kan bepaalde dingen niet weten en bepaalde dingen weten de meeste al wel een tijdje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JP Hardstyle schreef:
maar eigenlijk zijn dj's als Pavo & A2 dus afhankelijk van het werk wat andere artiesten van hun tracks maken, is ook niet echt handig vind ik zelf.
stel dat Wildstylez moet stoppen met z'n vak om wat voor reden dan ook, gaat er dan nooit meer een (behoorlijke) release van A2 komen...


Dan vinden ze een nieuwe producer. Er is vast wel iemand die het over zou willen nemen.


Blazed schreef:
(PS. Michel pollen produceert wel leuk voor iedereen maar hij draait zelf niet onder een DJ naam? dat vind ik pas apart.)


Heel simpel, hij wil gewoon niet optreden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Blazed schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
er zijn dingen waar je geen bron voor nodig hebt.
(PS. Michel pollen produceert wel leuk voor iedereen maar hij draait zelf niet onder een DJ naam? dat vind ik pas apart.)

Volgens mij houdt ie gewoon niet van al die aandacht. Bij The Great Zany Show kwam ie tijdens de liveset op het podium maar verder heb ik hem er nooit gezien...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:20 
 
Artiest

Blazed schreef:
(PS. Michel pollen produceert wel leuk voor iedereen maar hij draait zelf niet onder een DJ naam? dat vind ik pas apart.)


waarom is dat apart... wat is de reden dat een producer zich ook als DJ moet aanbieden. Een producer kan muziek maken, maar kan niet altijd draaien. Er zijn mij nu iets te veel producers in de top die geen DJ zijn.

Deeltjesversneller schreef:
Volgens mij houdt ie gewoon niet van al die aandacht. Bij The Great Zany Show kwam ie tijdens de liveset op het podium maar verder heb ik hem er nooit gezien...?


klopt!



en wie heeft er bepaald dat een DJ altijd zijn eigen tracks moet maken... das ook pure onzin!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Blazed schreef:
(PS. Michel pollen produceert wel leuk voor iedereen maar hij draait zelf niet onder een DJ naam? dat vind ik pas apart.)


waarom is dat apart... wat is de reden dat een producer zich ook als DJ moet aanbieden. Een producer kan muziek maken, maar kan niet altijd draaien. Er zijn mij nu iets te veel producers in de top die geen DJ zijn.

Deeltjesversneller schreef:
Volgens mij houdt ie gewoon niet van al die aandacht. Bij The Great Zany Show kwam ie tijdens de liveset op het podium maar verder heb ik hem er nooit gezien...?


klopt!



en wie heeft er bepaald dat een DJ altijd zijn eigen tracks moet maken... das ook pure onzin!


Op je eerste quote:
Ben ik bijna helemaal met je eens behalve het gedeelte dat ik gemarkeerd heb want daar spreek je jezelf geloof ik tegen.

Op de 2e quote:
Volgens mij beweert niemand dat, en zoals iemand al zei, de topicstarter zou wel net als mij geinteresseerd zijn in dit soort feiten, zonder dat we daar conclusies aan verbinden.

Pollen is en blijft een held :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 14:53 
 
Artiest

TheDizZorder schreef:
en wie heeft er bepaald dat een DJ altijd zijn eigen tracks moet maken... das ook pure onzin!

eigen tracks hebben meerwaarde in 't plaatje als artiestzijnde

fusion speelt dat heel slim, die neemt collabborations aan waarvan 50% produceerd en de andere helft optreed
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 15:06 
 
Artiest

Klementino schreef:

Op je eerste quote:
Ben ik bijna helemaal met je eens behalve het gedeelte dat ik gemarkeerd heb want daar spreek je jezelf geloof ik tegen.

Pollen is en blijft een held :worship:


ik spreek mezelf niet tegen. Ik geef aan dat een producer niet altijd een DJ hoeft te zijn, en dat er nu teveel producers on stage staan en als DJ worden neer gezet terwijl het geen DJs zijn.

zo misschien iets duidelijker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 15:26 
 
Hardtraxxer

TheDizZorder schreef:
Klementino schreef:

Op je eerste quote:
Ben ik bijna helemaal met je eens behalve het gedeelte dat ik gemarkeerd heb want daar spreek je jezelf geloof ik tegen.

Pollen is en blijft een held :worship:


ik spreek mezelf niet tegen. Ik geef aan dat een producer niet altijd een DJ hoeft te zijn, en dat er nu teveel producers on stage staan en als DJ worden neer gezet terwijl het geen DJs zijn.

zo misschien iets duidelijker :)

Ik vind dat als bijv. wildstylez een nummer voor A2 maakt en dat dat dan een megahit is, vind ik niet dat alpha twins dan met de eer mag strijken. wij weten het misschien wel, maar de rest wss niet.
toen ik vertelde aan een vriend van me dat alpha twins niet hun eigen tracks maakte, voelde hij zich als fan redelijk hard genaaid/bedrogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Klementino schreef:

Op je eerste quote:
Ben ik bijna helemaal met je eens behalve het gedeelte dat ik gemarkeerd heb want daar spreek je jezelf geloof ik tegen.

Pollen is en blijft een held :worship:


ik spreek mezelf niet tegen. Ik geef aan dat een producer niet altijd een DJ hoeft te zijn, en dat er nu teveel producers on stage staan en als DJ worden neer gezet terwijl het geen DJs zijn.

zo misschien iets duidelijker :)


Ooh zo, haha :P

Blazed schreef:
TheDizZorder schreef:
Klementino schreef:

Op je eerste quote:
Ben ik bijna helemaal met je eens behalve het gedeelte dat ik gemarkeerd heb want daar spreek je jezelf geloof ik tegen.

Pollen is en blijft een held :worship:


ik spreek mezelf niet tegen. Ik geef aan dat een producer niet altijd een DJ hoeft te zijn, en dat er nu teveel producers on stage staan en als DJ worden neer gezet terwijl het geen DJs zijn.

zo misschien iets duidelijker :)

Ik vind dat als bijv. wildstylez een nummer voor A2 maakt en dat dat dan een megahit is, vind ik niet dat alpha twins dan met de eer mag strijken. wij weten het misschien wel, maar de rest wss niet.
toen ik vertelde aan een vriend van me dat alpha twins niet hun eigen tracks maakte, voelde hij zich als fan redelijk hard genaaid/bedrogen.


Nou ja, je kunt fan zijn om iemands produceerskills, maar ook omdat ze ontzettend goed kunnen draaien. Ik bedoel, zoals uit dit topic een beetje blijkt maakt Pavo niet zijn eigen tracks, maar toch is het een held, want die vent kan draaien jonguh! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
(weet in beide gevallen niet wie het wel doet - bij Dana geloof ik Outblast, maar weet niet zeker)

Ik heb in mijn platentas 3 platen van Dana zitten, namelijk Catch My Drift, Mash en Restyled... en op alledrie de hoezen staat ´All tracks have been produced by Dana vN Dreven´ Alleen bij Mash staat er nog achter ´B-Side remix by Zany' En ik wil alle artiesten wel de credits geven die ze verdienen, dus bij deze :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor de mensen die zich nog afvragen waarom Michel Pollen wél produceert, maar niet optreedt:

“I never did like discotheques and going out”, he explains his reasoning to stay out of the limelight for most of his career. Except for a single liveset at Q-BASE 2006 he has never performed on stage, and even interviews are rare. In fact, this is the only one you will find. “I'm happy if I can just go to bed at a normal time in the weekends. It gives me the opportunity to focus on production completely during weekdays. At daytime.”

Bron: http://theharderview.com/interview-mich ... e-pitcher/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribblers schreef:
PNXRMX schreef:
(weet in beide gevallen niet wie het wel doet - bij Dana geloof ik Outblast, maar weet niet zeker)

Ik heb in mijn platentas 3 platen van Dana zitten, namelijk Catch My Drift, Mash en Restyled... en op alledrie de hoezen staat ´All tracks have been produced by Dana vN Dreven´ Alleen bij Mash staat er nog achter ´B-Side remix by Zany' En ik wil alle artiesten wel de credits geven die ze verdienen, dus bij deze :P


Credits zeggen in feite niks. Je kan er op zetten wat je wil schijnbaar, heeft geen invloed op rechten etc. Bewijs: Johan van Korven staat ook op een hoop platen als producer, terwijl hij niks meeproduceert :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nog een toevoeging:

D'StylerZ produceren met hulp van Martin Boswinkel.

Bron: www.discogs.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:30 
 
Hardtraxxer

Klementino schreef:
Nou ja, je kunt fan zijn om iemands produceerskills, maar ook omdat ze ontzettend goed kunnen draaien. Ik bedoel, zoals uit dit topic een beetje blijkt maakt Pavo niet zijn eigen tracks, maar toch is het een held, want die vent kan draaien jonguh! :P

Ik heb een keer pavo horen draaien en het was idd focking master, dat was in mei toen from scratch net nieuw was. door die plaat was ik er eigenlijk heen gegaan :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 16:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Van Crypsis weet ik bijna zeker dat Danny van Angerfist daar mee zit te doen. Als je de Crypsis-tracks pakt en vervolgens een willekeurige Angerfist-track dan hoor je niet alleen precies dezelfde sounds, maar soms ook nog eens precies dezelfde opbouw. Een goed voorbeeld is The Demand. Alles komt iig rechtstreeks vanuit de Angerfist-studio.
Hij maakt dus (al dan niet gedeeltelijk) ook de tracks voor Chain Reaction.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen