Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 39 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 8 days ago
C
Hardtraxxer
86 posts member since 2010
last seen Apr 2015
Op 1:00
View on YouTube

View on YouTube

Staat zelfs nog niet op lololyrics :cool:
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
coazter wrote:Op 1:00
View on YouTube

View on YouTube

Staat zelfs nog niet op lololyrics :cool:
staat ie bekend om het activator...
Street Spirit en Easy Living om er nog maar even snel 2 te noemen.
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
activision wrote:
katamaran wrote:
View on YouTube

Bah vieze rippers die low-e & alter egosz. :P
Hahaha die gast noemt zichzelf ook echt DJ Hardstyle, teh fucccccck?!
hahaha echt he en 2 van die gare alto's die zon shuffle gay dans doen dan, the fuccck!
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
AFCA wrote:View on YouTube
Er was eerst een filmpje op youtube die álle nummers van project one ontkrachtte door de 'source' er bij te vernoemen en ze te vergelijken. Maar skentreks heeft die gast volgens mij laten bannen door een claim dat ze hun muziek gebruikte. CENSUUR!
D
Artiest
last seen Apr 2019
Mannonymous wrote:
AFCA wrote:View on YouTube
Er was eerst een filmpje op youtube die álle nummers van project one ontkrachtte door de 'source' er bij te vernoemen en ze te vergelijken. Maar skentreks heeft die gast volgens mij laten bannen door een claim dat ze hun muziek gebruikte. CENSUUR!
heb dat filmpje gezien, eerlijk gezegd vind ik dat veel van die dingen redelijk vergezocht zijn, staccato's in nummers verwerken kan al niet eens meer zonder dat mensen 1000 andere nummers noemen die t ook hebben. Er waren dingen waarvan ik zeg ja, dat klinkt gewoon bijna tzelfde. Maar wat ze hebben gedaan is niet jatten, meer een soort inspiratie. Vond het eerlijk gezegd wat zoeken naar gezeur van de mensen en t filmpje en sindsdien komt HHZ eigenlijk alleen maar negatief in t nieuws voor van hardstyle scene, dat terwijl t album gewoon super vet was
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Skedoedelefloeps wrote:heb dat filmpje gezien, eerlijk gezegd vind ik dat veel van die dingen redelijk vergezocht zijn, staccato's in nummers verwerken kan al niet eens meer zonder dat mensen 1000 andere nummers noemen die t ook hebben. Er waren dingen waarvan ik zeg ja, dat klinkt gewoon bijna tzelfde. Maar wat ze hebben gedaan is niet jatten, meer een soort inspiratie. Vond het eerlijk gezegd wat zoeken naar gezeur van de mensen en t filmpje en sindsdien komt HHZ eigenlijk alleen maar negatief in t nieuws voor van hardstyle scene, dat terwijl t album gewoon super vet was
Onzin, bijna elke sample of melodie rip wat dan ook die ze lieten zien was een hele goede match. De vraag is alleen waarom er zo'n big deal van gemaakt wordt. Zo'n ontzettend groot deel van gebruikte vocals is gesampled of geinspireerd door iets anders, maar als Project One 't doet zijn 't vuile jatterds. Paar melodieen waren gejat, best normaal op een geheel album. Was alleen grappig dat juist 'Art of Creation' gejat was :P
Maar goed, wat P1 deed was creatief gebruiken van stukken werk van anderen. Gaat een stuk minder ver dan wat bijv. Scooter doet en is imo ruim binnen de grenzen van 'acceptabel'.
D
Artiest
last seen Apr 2019
PNXRMX wrote:
Skedoedelefloeps wrote:heb dat filmpje gezien, eerlijk gezegd vind ik dat veel van die dingen redelijk vergezocht zijn, staccato's in nummers verwerken kan al niet eens meer zonder dat mensen 1000 andere nummers noemen die t ook hebben. Er waren dingen waarvan ik zeg ja, dat klinkt gewoon bijna tzelfde. Maar wat ze hebben gedaan is niet jatten, meer een soort inspiratie. Vond het eerlijk gezegd wat zoeken naar gezeur van de mensen en t filmpje en sindsdien komt HHZ eigenlijk alleen maar negatief in t nieuws voor van hardstyle scene, dat terwijl t album gewoon super vet was
Onzin, bijna elke sample of melodie rip wat dan ook die ze lieten zien was een hele goede match. De vraag is alleen waarom er zo'n big deal van gemaakt wordt. Zo'n ontzettend groot deel van gebruikte vocals is gesampled of geinspireerd door iets anders, maar als Project One 't doet zijn 't vuile jatterds. Paar melodieen waren gejat, best normaal op een geheel album. Was alleen grappig dat juist 'Art of Creation' gejat was :P
Maar goed, wat P1 deed was creatief gebruiken van stukken werk van anderen. Gaat een stuk minder ver dan wat bijv. Scooter doet en is imo ruim binnen de grenzen van 'acceptabel'.
heb geen samples gehoord.... behalve een vocal sample die bass modulators ook hebben gebruikt... heb ik geen enkele sample gehoord, ook melo's ja art of creation is simpelweg gewoon gepakt van bestaand nummers, maar heel veel dingen waren echt vergezocht. Bij wijze van spreken, als jouw melo begint met G,G,A#,D en dat van iemand anders begint ook zo, dan zou die al gejat zijn... dat impliceert dat filmpje....
als jij zegt dat je dan al jat, stel ik eens voor te luisteren naar hardstyle nummers met pitch kicks... naar Frontliner, neilio trckjes etc. etc. die bassline hoor je bijna altijd in een nummer, maar dat is niet jatten?
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2026
Skedoedelefloeps wrote:heb geen samples gehoord.... behalve een vocal sample die bass modulators ook hebben gebruikt... heb ik geen enkele sample gehoord, ook melo's ja art of creation is simpelweg gewoon gepakt van bestaand nummers, maar heel veel dingen waren echt vergezocht. Bij wijze van spreken, als jouw melo begint met G,G,A#,D en dat van iemand anders begint ook zo, dan zou die al gejat zijn... dat impliceert dat filmpje....
als jij zegt dat je dan al jat, stel ik eens voor te luisteren naar hardstyle nummers met pitch kicks... naar Frontliner, neilio trckjes etc. etc. die bassline hoor je bijna altijd in een nummer, maar dat is niet jatten?
Voor zover ik weet ging dat filmpje niet in op zulke vage overeenkomsten, maar kan het ook mishebben. Basslines etc. zijn vanzelf een stuk minder gevarieerd en daarom komen ze natuurlijk heel vaak overeen. Melodieen zijn daarentegen een stuk ingewikkelder, dus een overeenkomst is dan sneller verdacht zeg maar ;)
Hardtraxx Addict
1200 posts member since 2009
last seen Aug 2011
natuurlijk niet het origineel, wel grappig om die vocal weer is te horen ^^

vanaf 2.00 duidelijk:
View on YouTube
Hardtraxxer
206 posts member since 2008
last seen Feb 2013
Guide4U wrote:natuurlijk niet het origineel, wel grappig om die vocal weer is te horen ^^

vanaf 2.00 duidelijk:
coowl :D
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2026
Guide4U wrote:natuurlijk niet het origineel, wel grappig om die vocal weer is te horen ^^

vanaf 2.00 duidelijk:
View on YouTube
Weet er iemand wat er wel t origineel is? Googlen naar stukjes tekst leverde niks op bij mij
Hardtraxx Elite
2452 posts member since 2010
last seen Jul 2013
PNXRMX wrote:

vanaf 2.00 duidelijk:
View on YouTube
Weet er iemand wat er wel t origineel is? Googlen naar stukjes tekst leverde niks op bij mij
Op lololyrics zie je normaal de sample staan, en die zie je bij The R3bels - Keep the rhythm niet op lololyrics.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Mike-O wrote:
PNXRMX wrote:

vanaf 2.00 duidelijk:
View on YouTube
Op lololyrics zie je normaal de sample staan, en die zie je bij The R3bels - Keep the rhythm niet op lololyrics.
lololyrics moet je ook niet gaan vertrouwen op dat gebied... staat lang niet alles
Hardtraxxer
928 posts member since 2010
last seen Mar 2013
Heel misschien al genoemd, maar

View on YouTube
is de melodie van

View on YouTube
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Deeltjesversneller wrote:Heel misschien al genoemd, maar

View on YouTube
is de melodie van

View on YouTube
meer dan 1 keer kan ik je vertellen :P
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2013
En het schijnt nieteens waar te zijn, het is gewoon toeval..
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Mike-O wrote:En het schijnt nieteens waar te zijn, het is gewoon toeval..
hoe bedoel je?
Hardtraxxer
928 posts member since 2010
last seen Mar 2013
the sidespinnars wrote: meer dan 1 keer kan ik je vertellen :P
Sorry :$
Hardtraxx Veteran
4939 posts member since 2009
last seen Oct 2014
Vond deze verassend veel op elkaar lijken (beetje zelfde opbouw en zelfde "valse" noot)

Vanaf 2.03
View on YouTube

View on YouTube
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2013
the sidespinnars wrote:
Mike-O wrote:En het schijnt nieteens waar te zijn, het is gewoon toeval..
hoe bedoel je?
De melodie van AVIO - Roots of Evil komen niet bewust van D12 - My Band. Het is toeval dat die 2 op elkaar lijken.
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
View on YouTube
dat intro gepingel komt vast en zeker van Bassie & Adriaan vandaan
View on YouTube
(LEt niet op het filmpje, kon geen betere sample vinden)
Hardtraxxer
791 posts member since 2009
last seen Jun 2023
View on YouTube

@ 1.41
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 1 day ago
_dp_ wrote:View on YouTube
dat intro gepingel komt vast en zeker van Bassie & Adriaan vandaan
View on YouTube
(LEt niet op het filmpje, kon geen betere sample vinden)
Hahah de tering wat een achterlijk filmpje :P
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2013
View on YouTube

Hoor ik hier een 'revelation'?
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2026
Mike-O wrote:View on YouTube

Hoor ik hier een 'revelation'?
Best duidelijk :P Dus ze hebben het niet van Damned gejat :lol: