PNXRMX schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
heb dat filmpje gezien, eerlijk gezegd vind ik dat veel van die dingen redelijk vergezocht zijn, staccato's in nummers verwerken kan al niet eens meer zonder dat mensen 1000 andere nummers noemen die t ook hebben. Er waren dingen waarvan ik zeg ja, dat klinkt gewoon bijna tzelfde. Maar wat ze hebben gedaan is niet jatten, meer een soort inspiratie. Vond het eerlijk gezegd wat zoeken naar gezeur van de mensen en t filmpje en sindsdien komt HHZ eigenlijk alleen maar negatief in t nieuws voor van hardstyle scene, dat terwijl t album gewoon super vet was
Onzin, bijna elke sample of melodie rip wat dan ook die ze lieten zien was een hele goede match. De vraag is alleen waarom er zo'n big deal van gemaakt wordt. Zo'n ontzettend groot deel van gebruikte vocals is gesampled of geinspireerd door iets anders, maar als Project One 't doet zijn 't vuile jatterds. Paar melodieen waren gejat, best normaal op een geheel album. Was alleen grappig dat juist 'Art of Creation' gejat was

Maar goed, wat P1 deed was creatief gebruiken van stukken werk van anderen. Gaat een stuk minder ver dan wat bijv. Scooter doet en is imo ruim binnen de grenzen van 'acceptabel'.
heb geen samples gehoord.... behalve een vocal sample die bass modulators ook hebben gebruikt... heb ik geen enkele sample gehoord, ook melo's ja art of creation is simpelweg gewoon gepakt van bestaand nummers, maar heel veel dingen waren echt vergezocht. Bij wijze van spreken, als jouw melo begint met G,G,A#,D en dat van iemand anders begint ook zo, dan zou die al gejat zijn... dat impliceert dat filmpje....
als jij zegt dat je dan al jat, stel ik eens voor te luisteren naar hardstyle nummers met pitch kicks... naar Frontliner, neilio trckjes etc. etc. die bassline hoor je bijna altijd in een nummer, maar dat is niet jatten?