Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 17:24 

Hardtraxx Veteran

Aangezien ik een Belg ben en dit een Nederlands forum is, zou ik wel eens willen weten wat jullie goed en minder goed vinden aan de Nederlandse en Belgische feesten... Dit kan gaan over de sfeer, de drank, de muziek, de vrouwen? :P en ga zo maar door.

Zelf ga ik steeds in België naar de grotere feesten (ben 17 dus mag in Nederland bijna nergens binnen :x ). Ik ben onlangs naar een feest tegen de Nederlandse grens geweest en daar merkte ik al gelijk een verschil tussen het Nederlandse en het Belgische feesten. Ik kon de Nederlanders er gelijk uithalen :P Dat stampen blijf ik toch nog steeds 'raar' vinden :P misschien omdat dat in België nooit gedaan wordt.

Qua muziek vind ik Nederland iets beter. Er zijn veel meer hardstyle en hardcore DJ's dan in België die dan vaak ook betere tracks draaien. Ik heb het niet zo op de Tek/Jump hier, vooral niet op diegene die hier naar luisteren (Pikachu's met nekmatten). Er zijn wel uitzonderlijke tracks van deze stijl die ik enorm goed vind.

nog enkele laatste opmerkingen
- Bier in Belgi¨ :thumbsup:
- Veel meer grotere feesten in Nederland... kan niet wachten tot ik 18 ben :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 17:40 

Hardtraxx Elite

in belgie gaan ze schreeuwen vaker teminste bij black als gangsta kwam ofzo
en als ik ga stampen kijken ze mij raar aan.

festivals zijn belgie stukken goedkopper volgend mij dan in nederland ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 17:52 

Hardtraxxer

Ik ben zelf ook belg en, ook al ben ik nog niet naar een event in Nederland geweest, toch denk ik dat er veeel meer gevochte wordt op events in België dan in Nederland. In België zou een event echt verneukt kunne worde door alleen maar al die gevechte. Zoals ge al zelf zegt, tzijn alty die manne me hun nektapijt die ni voor de muziek gaan maar voor te bewijze dan ze kunne vechte >.< Volgens mij gaan de Nederlanders niet zo snel op de vuist en genieten ze meer :p dat is toch wat ik gehoord heb xD

Qua artiesten en feesten zelf zit Nederland ook beter alleen zijn de meeste events daar wel duurder. Maar ons grote voordeel is natuurlijk dat de feesten meestal 16+ zijn (soms is er niet eens een leeftijdsgrens) xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 18:06 

Donateur

nielstil schreef:
kan niet wachten tot ik 18 ben :oh:

Dat dus :).

Nederland veel vettere feeste denk ik.
Kijk naar Inqontrol, Defqon, Decibel, XQ, Q-base, ...
Wel pakje duurder, maar die sfeer die je op zon feesten hebt kun je denk ik niet in belgie hebben...
Omdat nederland gewoon het land van de hardstyle is en belgen er niet zon groot hart voor hebben.
Somige natuurlijk wel, bv de belgen hier op ht :).
Vooral de sfeer lijkt me in nederland beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 18:41 

Donateur

heb alleen BLACK in belgie mee gemaakt. maar moet toch zeggen dat ze daar in belgie ook behoorlijk hard kunnen gaan. ben nu 2 keer geweest daar en de sfeer daar was prima. en dan heb ik t niet eens over het geluid :drool:.
moet het eerste feest nog meemaken wat de 2010 editie overtreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:13 

Bierkoning

lorennzkee schreef:
nielstil schreef:

Wel pakje duurder, maar die sfeer die je op zon feesten hebt kun je denk ik niet in belgie hebben...
Omdat nederland gewoon het land van de hardstyle is en belgen er niet zon groot hart voor hebben.

Q-Base is in Duitsland
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:22 

Ben vorige week nog bij een tentfeest in Poppel geweest. Wa doen die belgen op hardstyle, gaan ze allemaal zo op en neer raggen >.<. Wordt iedereen omver gebeukt, krijg je weer ruzie... Was trouwens om 3 uur afgelopen. Om half 6 thuis gekomen (was wel met de fiets) omdat heel m'n groep ruzie had (met belgen), iedereen elkaar kwijt was, en een vriend van me de politie gaat uitschelden >.<. Was met I Love To Party een gelijkwaardige situatie. Wat ik wel heel erg grappig vond was hoe Bioweapon in het publiek los ging op hardcore :lol:. (Kwamen ff kijken, draaiden niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:23 

JP Hardstyle schreef:
lorennzkee schreef:
nielstil schreef:

Q-Base is in Duitsland

neem t niet zo nauw. duitsland ligt op een kattesprong van de belgen vandaan. halfuurtje rijden en ze zijn dr al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:26 

Hardtraxx Veteran

@biscuit
Hij heeft het over feesten in NL, niet in Belgie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:35 

Hardtraxx Veteran

België is gewoon gek JONGE! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:40 

Hardtraxxer

Ik ben het volledig eens met het gedeelte over de tek, ik kan mij hier zwaar aan ergeren.
In België is er op elk feestje een tek-stage en als coone en dbstf dan spelen op een hardstyle-stage zie je inees allemaal matjes voor je neus op en neer gaan op da oudste liedjes zoals mma, ...
Dan doet ineens heel de zaal mee op liedjes die eigenlijk al lang zijn afgeschreven terwijl als je een halfuur eerder en recente track te horen krijgt zoals Poltergeist je pas de echte hardstyle-fans herkent.

@Stefaneke
Een tentfuif in België is nooit goed, daar heb je de zogenaamd 'wanabe'-hardstylers die altijd ruzie zoeken, ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 19:41 

Hardtraxx Newbie

Met belgie, heb ik geen ervaring, maar weet wel dat er in nederland weinig tot geen gedonder is op de feesten,, het sfeertje is er altijd heerlijk:D:D:D...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 21:52 

Artiest

Eerlijk gezegd feesten in belgie vindt ik gaar,altijd hetzelfde hitjes in hardstyle maar jump/tek is niet me stijl.
ik kan het niet vergelijken met nederland,
belgie is altijd hitjes draaien.
Bassleader,Reverze en Qontinent grote feesten vindt ik al beter dan diverse feesten in belgie.
verschillende mensen over de hele wereld enzovoort.

ik ben zelf ook een belg maar ik hou liever in Nederland daar is het beter vindt ik ;)
daar in NL is altijd iets nieuws vindt ik,dit is pas goed volgens mij.
en goede sfeer daar in NL beter dan belgie.........eerlijk gezegd

The Arrivalz (morad)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 23:52 

Aan het typen...

Hardstylez schreef:
Ik ben het volledig eens met het gedeelte over de tek, ik kan mij hier zwaar aan ergeren.
In België is er op elk feestje een tek-stage en als coone en dbstf dan spelen op een hardstyle-stage zie je inees allemaal matjes voor je neus op en neer gaan op da oudste liedjes zoals mma, ...
Dan doet ineens heel de zaal mee op liedjes die eigenlijk al lang zijn afgeschreven terwijl als je een halfuur eerder en recente track te horen krijgt zoals Poltergeist je pas de echte hardstyle-fans herkent.

@Stefaneke
Een tentfuif in België is nooit goed, daar heb je de zogenaamd 'wanabe'-hardstylers die altijd ruzie zoeken, ...

Ja want echte hardstylefans luisteren alleen naar nummers die hooguit 4 maand oud zijn :')
Ik weet niet wie er ruzie zoeken in belgie, maar komt dat niet omdat de feesten daar 16+ zijn ipv 18+?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 00:48 

Donateur

Is gewoon een andere cultuur binnen de scene denk ik?
Hier geldt een erecode dat je geen ruzie zoekt op een houseparty, maar samen een feestje bouwt. Ruziezoekend volk blijft op de een of andere manier ook vanzelf thuis. Daar blijkbaar niet. Wellicht dat daar meer mensen op af komen die niet te beroerd zijn om hun vuisten te laten zwaaien.

Ik ben wel eens op 16+ feesten geweest, buiten het feit dat je nauwelijks merkt dat de minimum leeftijd 2 jaar lager ligt gebeuren daar net zo weinig vervelende dingen als op een 18+ feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 13:03 

Hardtraxxer

Belgie Grotendeels de hele tijd Tek muziek waaraan ik mij erger ,
Als er hardstyle komt is het van die melodieuse ti-ti-ti Full On Hardstyle.
Dan heb je zo een gevoel van "Wowww da's nou eens vette hardstyle"
Dan kijk je en dan is het een nederlander.

Nederland
Gewoon lekkere hardstyle geen tek of varianten ,
Meestal gewoon lekker roggen

Ik ben zelf een belg en zou iedereen aanraden toch wel in Nederland te gaan feesten.
Buiten "Black was dit jaar wel goed"
Ik heb zelf nog maar met mijn leeftijd maar een paar feesten gedaan zoals Adrenaline
Maar ik hoor zo van die verhalen van mijn broer & zus :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 13:11 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Hardstylez schreef:

@Stefaneke

Ja want echte hardstylefans luisteren alleen naar nummers die hooguit 4 maand oud zijn :')
Ik weet niet wie er ruzie zoeken in belgie, maar komt dat niet omdat de feesten daar 16+ zijn ipv 18+?

Ja daar heb je gelijk in maar die set waaraan ik denk had dbstf even goed een jaar geleden kunnen spelen.
Geen enkele recentere track, er moet toch nog ene beetje variatie in zitten vind ik.
En ik denk niet dat dat de oorzaak kan zijn, want op 18+feestjes wordt zeker evenveel gevochten. Deze mensen verzieken gewoon heel je avond.

Zo was ik eens in een tentfuif waar headhunterz kwam draaien, ik was benieuwd naar zijn set maar heady kwam niet verder dan 10minuten. Heel het evenement was stilgelegd omdat er enkele mensen met elkaar op de vuist gingen. Leuk hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 14:15 

Hardtraxx Veteran

Hardstylez schreef:
Lyst schreef:
Hardstylez schreef:

@Stefaneke

Ja daar heb je gelijk in maar die set waaraan ik denk had dbstf even goed een jaar geleden kunnen spelen.
Geen enkele recentere track, er moet toch nog ene beetje variatie in zitten vind ik.
En ik denk niet dat dat de oorzaak kan zijn, want op 18+feestjes wordt zeker evenveel gevochten. Deze mensen verzieken gewoon heel je avond.

Zo was ik eens in een tentfuif waar headhunterz kwam draaien, ik was benieuwd naar zijn set maar heady kwam niet verder dan 10minuten. Heel het evenement was stilgelegd omdat er enkele mensen met elkaar op de vuist gingen. Leuk hoor.

Was dat in Geel?
Wij kwamen ook helemaal tot daar, effe 9 euro betalen voor alleen headhunterz te zien draaien omdat ik toen benieuwd was naar scrap attack. speelde ie 3 tracks en was het afgelopen, hij wou niet spelen voor een bende ruziezoekers. (groot gelijk) heb me nog nooit zo hard geergerd.
Het probleem is gewoon, hier in Belgie zijn heel veel tentfuiven waarvan de prijs niet al te hoog is. Als je dan bv een psyko punkz laat spelen zijn er gewoon heel veel die dan ruzie beginnen te zoeken door in het rond te springen en ruzie te zoeken.
In Nederland is de sfeer gewoon beter, je ziet de sfeer hier wel beter worden naarmate hoe duur een feest is. Bijvoorbeeld iemand gaat enkel maar naar black omdat ie van de muziek houd en niet om eens een nachtje belachelijk te gaan doen, daar kost het te veel voor.
In de hardstyle stage op bassleader viel het ook heel hard op dat bijvoorbeeld bij crypsis veel minder volk was dan bij dbstf.
Zolang ze bij mij geen ruzie zoeken trek ik er me niet veel van aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 14:47 

Hardtraxx Veteran

DoubleDutch schreef:
Zolang ze bij mij geen ruzie zoeken trek ik er me niet veel van aan.

Ik vind het wel ergerlijk als er enkele meters verder iemand in elkaar wordt geramd terwijl die 9 kansen op 10 niets gedaan heeft. Het hangt ook wel erg af van waar je je bevind. Het ergste in België is vooraan bij de Tek/Jump stage. Bij de hardcore komen gevechten maar zelden voor omdat de hardcoreliefhebbers echt voor de muziek gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 15:32 

Donateur

Er wordt in Nederland veel harder gefeest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2010 17:14 

Hardtraxxer

Als Belg kan ik zeggen dat België alleen goed is voor zen grote feesten zoals Bassleader, reverze, summerfestival,...
Vermits mijn leeftijd ben ik nog niet naar Nederland kunnen gaan maar heb wel al horen zeggen dat de sfeer er goed is, en het geluid hard staat! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 08:50 

Hardtraxxer

Belgen staan stil en Nederlanders gaan echt los.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 08:59 

Hardtraxx Elite

Sfeer in Belgie is wat relaxter vond ik. Heb ook het gevoel dat er minder regels zijn voor festivals in Belgie. Parkeerplaatsen zijn er de helft van de tijd niet echt. Moet maar kijken waar je parkeert. In Belgie zijn er ook meer mooiere vrouwen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 09:00 

Hardtraxx Addict

Love_Fulfilled schreef:

Zware veralgemening maar soit...
Ik heb zelf al alle feesten in Nederland ook meegemaakt (buiten Defqon1) en heb toch al vaak gezien dat er rondom mij heel erg stil werd gestaan terwijl ik zelf helemaal los ging!!
In het algemeen kan je misschien zo wel stellen, maar er zijn langs beide kanten superharde feesters en de iets ingetogenere genieters!

In België zijn eigenlijk maar 4 echt goede feesten, nl. Black, Bassleader, Summer en The Qontinent.
Al de rest wordt toch maar gevochten door stelletje debielen die niet komen voor de muziek maar voor de hype en drugs en dan gebeuren zulke dingen...
Reverze is ook nog net geslaagd, alleen was het er veels te druk en was ik blij dat ik voor een vip ticket gekozen had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2010 09:22 

Hardtraxx Newbie

Love_Fulfilled schreef:

Buiten het feit dat dit een grote veralgemening is kan dit toch te wijten zijn aan dat feesten in België 16+ zijn en in Nederland 18+

Het moet gezegd worden dat als je op je 16e voor de eerste keer naar een groot feest zoals Black, reverze of bassleader gaat je het moeilijk hebt om het de hele nacht vol te houden en te blijven gaan.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen