Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 12:57 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Wat een nontopic. 99% zit hier maar wat te blaten. Als je zelf geen producer bent zul je niet eens fatsoenlijk kunnen beoordelen of iets technisch goed is. Ik noem daarom ook niemand aangezien ik dit niet kan beoordelen.

Dit is net zo'n argument als: Laat eerst maar zien dat je het zelf beter kunt voordat je kritiek geeft. Kan er ook precies dezelfde tegenargumenten bijhalen. Iemand die niet voetbalt kan dus ook niet zeggen wie technisch de beste voetballer is?

Of je nou produceert of niet, je hoort echt wel of een track technisch klote is(Bijvoorbeeld die Soundrusherz track) of wanneer een track technisch hoogstaand is(DJ Hidden - Drastic) en op basis van zulke ervaringen bepaal je je top 5.

Dus laat je top 5 maar zien. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 12:58 

Bierkoning

Pontuz Bergman & Jon Brandt-Cederhäll
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 12:59 

Aan het typen...

Geniaal als je eigen voornaam ook al op een z eindigt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 12:59 

Bierkoning

Lyst schreef:
Geniaal als je eigen voornaam ook al op een z eindigt :lol:

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 13:12 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
Ik luister ook mainstream hardcore en die track die zit gewoon technisch slecht in elkaar. Ik denk dat ik na lange tijd alle stijlen hardcore en zelf ook wat produceer toch wel wat verstand er van heb. Ik kijk niet naar smaak.

Ik zeg toch ook niet dat het een technisch goeie plaat is? :lol:
Ik zeg gewoon dat ik hem niet verkeerd vind en hem best kan luisteren, en EA staat ook zeker niet in mijn top 5 :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 13:58 

Kraak... Piep...

was niet op jou gericht. was meer n voorbeeld :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 14:12 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
was niet op jou gericht. was meer n voorbeeld :P

Oow ok, hahaha dacht dat je dat op mij bedoelde :$
Sorry then :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 14:27 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Pontuz Bergman & Jon Brandt-Cederhäll

Ik moest ze opzoeken, maar i lol'd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 14:33 

Hardtraxxer

Jezus, heeft heel wat los gemaakt dit. Ik vind Kelly van Soest toch echt wel technisch een hele goede producer. Dat hij hier uitgekotst wordt, dat vind ik terecht. Maar ik heb het ook over technisch. En gezever over dat je daar niet over kunt oordelen. Natuurlijk kan dat wel. Messi wordt toch ook gezien als technisch beste voetballer van de wereld? Elke halve gare kan dat zien. En zo zijn er nog 100den voorbeelden te noemen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 14:57 

Hardtraxx Veteran

Iets te breed topic. Ik denk namelijk dat ik geen enkele hardstyle producer boven een hardcore producer durf te zetten.

Hardstyle:
Zany
B-Front
Alphaverb
Wildstylez
Geck-o (al is het niet vaak mijn smaak)

Dit is overigens niet op volgorde en misschien verander ik het nog wel als me opeens een betere te binnen schiet. Moet nog nadenken over hardcore en zal het baseren op de tijd dat ik het voornamelijk luisterde, namelijk voor 2009.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:04 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Wat een nontopic. 99% zit hier maar wat te blaten. Als je zelf geen producer bent zul je niet eens fatsoenlijk kunnen beoordelen of iets technisch goed is. Ik noem daarom ook niemand aangezien ik dit niet kan beoordelen.

Dit is net zo'n argument als: Laat eerst maar zien dat je het zelf beter kunt voordat je kritiek geeft. Kan er ook precies dezelfde tegenargumenten bijhalen. Iemand die niet voetbalt kan dus ook niet zeggen wie technisch de beste voetballer is?

Of je nou produceert of niet, je hoort echt wel of een track technisch klote is(Bijvoorbeeld die Soundrusherz track) of wanneer een track technisch hoogstaand is(DJ Hidden - Drastic) en op basis van zulke ervaringen bepaal je je top 5.

Dus laat je top 5 maar zien. :P

Natuurlijk hoor ik wel wanneer iets klote is, maar objectief beoordelen of iets technisch goed is, daarvoor moet je zelf kennis hebben van die techniek denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:06 

Hardtraxxer

01. Ramunas Vabolis / Sami Haapajoki (The Machine / Sasha F)
02. Gerardo Roschini (DJ Zatox)
03. Rik van Dam (Geck-o)
04. Leonardo Toni & Alessandro Pomponio (The R3bels)
04. Francesco Scandolari & Lorenzo Carpella (teveel aliases op o.a Suntec Italy / Anthem Italy)
05. Bas Oskam (Noisecontrollers)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:14 

Kraak... Piep...

Ik weet niet of zatox & the r3bels wel technisch zo goed zijn.. ik hoor toch wel is wat ruis gekraak overdistorture en wat wobble in de bas waar het niet hoort in een paar nummers. Ze kunnen wel platen goed maken maar of het technische hoogstandjes zijn... de mastering iig niet.

En een klein voorbeeldje bij EA, ik heb net pray for me erbij gepakt. Qua sounds ja zit goed inelkaar die scherpe synths is de intro is vrij goed maar ik hoor in de hele track en sis/white noise/geblaas hoe je het wel noemen. Als je goed luistert en er echt aandacht aan besteed hoor je t pas, en nee het ligt niet aan mn KRK's.

Bij bijvoorbeeld Evil Inside hoor ik dat dan weer niet.. deze plaat is een stuk cleaner, ookal is het volume in de break hoger dan de climax waardoor het wat kracht verliest.

Dan bij de remix van Lost In Dreams (Wat ik een vette kaasplaat vind btw, in goeie zin) Desondanks heeft dit nummer echt een paar fouten, de vocals staan echt knetter en maar dan ook knetterhard over de rest van de break. ditzelfde geld later voor de synthesizer. Hij staat dus ook bij de climax zo hard en dat drukt de kick wat weg, weer hoor ik een ruis maar dat komt denk ik door die synthesizer die te hard staat. Tussen de punch(Tok) en de bass hoor ik een kleine vertraging.

Als ik let op die kleine dingetjes laat kelly niet zien dat hij cleane platen maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:18 

Hardtraxxer

Over Zatox spreek ik ook zeker niet over zijn recente werk. Hij heeft behoorlijk wat oudere tracks uit 2005/2006/2007 waar ik nog steeds versteld van sta qua sounddesign en afmix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:58 

Hardtraxx Addict

Zeker Rik van Dam aka Geck-O. 1 van de meest variërende producers, die goede melodieën kan maken, maar ook geniaal lompe stukjes. En dat zelfs passend in 1 track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 16:55 

Hardtraxx Addict

1. Wildstylez
2. Noisecontrollers
3. Frontliner
4. Headhunterz
5. Technoboy

Is niet op volgorde na wildstylez, want wat een talent heeft die gozer zeg, en z'n platen zijn echt waanzinnig. (I see Stars, No time to waste, Delay Distortion, Push that Feeling om maar een paar voorbeelden te noemen)

Er zijn er natuurlijk nog velen die ik echt waanzinnig vindt, maar deze springen er voor mij echt uit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 17:26 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
1. Wildstylez
2. Noisecontrollers
3. Frontliner
4. Headhunterz
5. Technoboy

Is niet op volgorde na wildstylez, want wat een talent heeft die gozer zeg, en z'n platen zijn echt waanzinnig. (I see Stars, No time to waste, Delay Distortion, Push that Feeling om maar een paar voorbeelden te noemen)

Er zijn er natuurlijk nog velen die ik echt waanzinnig vindt, maar deze springen er voor mij echt uit...

Technoboy sowieso niet. Heeft hele dikke platen gemaakt maar dat was met een heel team, dus niet in zijn eentje. Frontliner vind ik ook niet altijd zo geweldig in elkaar zitten. Zelfde geldt voor Headhunterz. En wil niet zeggen dat ze geen dikke platen maken/hebben gemaakt. Het gaat puur om hoe alles in elkaar valt.

Neem voorbeeld aan Psyko Punkz. Vind ik echt de meest overgewaardeerde producers binnen de scene. Pull Your Strings en Feel the Rythm waren echt super dikke platen. Hierna volgen ook nog paar plaatjes die op zich ook wel te doen zijn. Maar zitten ze naar mijn idee goed in elkaar, nee echt niet. Groot deel van hun platen hebben sounds die niet goed bij elkaar passen. Noisecontrollers en Wildstylez zijn hierin dan weer wel heel goed.

@D-Nemacyst
Ik geloof allemaal dat jij dat heel goed hoort met je KRK's, maar ik met mijn 20 euro Seinheisertjes hoor echt niks over die white noise of hoe je het ook wilt noemen. Knap dat je zoiets kunt horen of het moet gewoon echt aan je KRK's liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 18:04 

Hardtraxx Veteran

1. Conrad Hoyer : Ophidian, Raziel en Meander - Mijn all-time favoriet. Van de diepste, duisterste tracks als Disrespected Intervention (Ophidian) tot een melodisch meesterwerk met ontzettend veel gevoel als de Ophidian Remix van Lenny Dee's Forgotten Moments.. Bijna elke track van hem zit perfect in elkaar, en vormt een prachtig geheel.

De rest zal ik goed over na moeten denken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 18:23 

Hardtraxx Veteran

Michel Pollen is toch echt wel mijn held. Zijn tracks zijn technisch gezien vrijwel altijd tip top in orde.
Daarnaast schieten Zany, Bas Oskam en The Machine er toch wel uit voor mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 18:45 

Hardtraxx Veteran

Bas Oskam en The Machine staan denk ik wel hoog, maar het maakt mij allemaal niet zo veel uit. Als het luisterbaar is en het klinkt vet, vind ik het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 19:16 

Hardtraxx Veteran

In de Hardstyle:

1. Wildstylez.
2. The Machine.
3. Noisecontrollers.
4. Headhunterz.
5. Tuneboy/ Adaro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 20:41 

Hardtraxx Addict

1.Wildstylez
2.Headhunterz
3.Frontliner
4.Noisecontrollers
5.Michel pollen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 03:01 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
W0uT3R schreef:
1. Wildstylez
2. Noisecontrollers
3. Frontliner
4. Headhunterz
5. Technoboy

Technoboy sowieso niet. Heeft hele dikke platen gemaakt maar dat was met een heel team, dus niet in zijn eentje. Frontliner vind ik ook niet altijd zo geweldig in elkaar zitten. Zelfde geldt voor Headhunterz. En wil niet zeggen dat ze geen dikke platen maken/hebben gemaakt. Het gaat puur om hoe alles in elkaar valt.

Naar mijn mening niet. Ik ken werkelijk niks van produceren. Maar er is 1 track waar ik gelijk bij dacht, hoe krijgt ie het voor elkaar om dat te maken :oh: En dat was doomed. Zoveel verschillende geluiden die door elkaar lopen en toch klinkt het zo lekker. Ik weet niet of zijn snares etc. wel zijn zoals het hoort want daar ken ik geen hol van :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 03:52 

Hardtraxxer

- Phaeleh (aanrader voor wie van chille dingen houd)
- Joachim Gerraud
- Above & Beyond (Oceanlab jaren)
- The Machine
- Adaro
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 14:01 

Hardtraxxer

1. Bas Oskam
2. Headhunterz (Kom maar op met alle kritiek)
3. Wildstylez
4. Alphaverb
5. B-Front
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen