Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 10:30 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn Lijst:

01. DJ Hidden
02. The Machine
03. B-Front
04. Ophidian
05. Zany

heb 2/3 dagen geleden hierop gestemd maar nog steeds geen mail ontvangen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die argumenten ook om niet op je favoriete DJ te stemmen :x :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
:')

Ik had ook niet hoeven verwachten dat de discussie zou worden aangegaan! Jammerrr

Zeg nou wat je van Zany met Traktor vinddd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 11:11 
 

Skyscraper schreef:
Ik kan wel op adaro ofzo gaan stemmen maar die komt er toch niet in dus stem ik maar op de grootste hardstyle artiesten, en mn favo house artiesten dan ;)

Veel snap ik wel, maar dit niet. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 11:14 
 

Rik schreef:
Nazale schreef:
:')

Ik had ook niet hoeven verwachten dat de discussie zou worden aangegaan! Jammerrr

Zeg nou wat je van Zany met Traktor vinddd :P

O ja sorry. Dat is inderdaad crap en gaat veel te snel. Zelfde geldt volgens mij ook voor Titan. Vette platenkeus maar het mixen gaat soms veel te snel en chaotisch. Ik refereerde puur naar zany achter de draaitafels zonder laptop :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 11:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skyscraper schreef:
Ik kan wel op adaro ofzo gaan stemmen maar die komt er toch niet in dus stem ik maar op de grootste hardstyle artiesten, en mn favo house artiesten dan ;)

Wat een kut reden om niet op je favoriete artiest te stemmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik stem niet, het is me veel te onduidelijk of het nu om de dj- of produceerskills gaat. Bij producers zou ik nog wel een lijst kunnen maken, maar bij dj's niet. Ik luister hier simpelweg te weinig sets voor, helemaal van genres buiten de muziekstijlen die ik interessant vind. Zo kan ik me bijv. goed voorstellen dat een house dj geweldig kan draaien, alleen heb ik nog nooit echt aandachtig een house set beluisterd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Onbegrijpelijk hoeveel mensen hier nog steeds niet het verschil weten tussen producers en DJ's. Echt niet te bevatten gewoon.

Echt iedereen die Headhunterz / Noisecontrollers / Brennan Heart / Wasted Penguinz / Psyko Punkz / Wildstylez / Zatox in hun lijstje heeft staan is echt een idioot. DJ - DISC JOCKEY. Ga aub de discussie met me aan, kunnen er meer mensen zien hoe retarded jullie zijn :')

Anyway:
B-Front
Zany
Alphaverb
Thera
Clock Kid.

Deze mannen durven tenminste bass-switches te maken, ze mixen gevarieerd en zijn niet bang om te teasen. Alphaverb/zany willen nog wel eens falen in de opbouw - maar dat maken ze goed met strak mixwerk. Adaro komt op een mooie 6e plek, die snapt ook wel hoe de mixer werkt.


Discussie aanvaard.

Axwell, Sebastian Ingrosso, Steve Angello, Hard Rock Sofa, Third Party, Alesso, Aviici, Matisse & Sadko, Carl Kox, Lucien Foort, Dada Life, Swanky Tunes, Noisia, Deadmau5, Gregor Salto, Dani L Mebius, Kaskade, Hardwell, Fedde Le Grande, The Viper, Partyraiser, Promo.

Om even een lijstje op te noemen die veel betere mixkunsten hebben dan jou lijstje.
Zijn doen al het bovenstaande omdat dat gewoon standaard spul is maar deze mannen mixen daadwerkelijk met alle 4 de CDJ's, maken edit's en mashups terwijl het niet eens een LIVE set is. En maken nagenoeg perfecte overgangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit loopt toch nog tot 29 augustus, ik stem tegen die tijd wel een keer, kan nog wat veranderen waardoor ik op iemand anders zou stemmen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

@D-Nemacyst, ik volg die House DJ's niet echt, maar hoeveel draaien daarvan niet met Traktor e.d.?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
@D-Nemacyst, ik volg die House DJ's niet echt, maar hoeveel draaien daarvan niet met Traktor e.d.?

Wat maakt het uit dat iemand met Traktor of met ableton draait? Het syncen van 2 nummers is maar een truucje dat je door oefening kan leren, dat is toch niet waar het draaien om gaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:24 
 

Ligt aan het resultaat. Ik vind dat je met Traktor wel echt een ontzettend veel dikkere set moet neerzetten dan op CDJ's. Ik hou ook gewoon van de charme van de draaitafels ipv een computer. Maar dat is natuurlijk ook smaak/visie.

Volgende stap is een hele set pre-recorden.. Het gaat om het resultaat?

@ D-Nemacyst

Oh ja zo kan ik het ook wel spelen, maar dat is niet de discussie die ik voerde. Ik ken al die DJ's niet, heb ze nog nooit zien draaien en stem dan ook vanuit mijn eigen referentiekader. Als ik in die muziek was geweest had k ongetwijfeld voor hun gestemd, maar ze hebben met de muziekstijl die ze draaien niet mijn stem gewonnen.

Maar je argumentatie is precies hetzelfde als de mijne, lijkt erop dat we het met elkaar eens zijn. Beetje begrijpend lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:28 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Lyst schreef:
@D-Nemacyst, ik volg die House DJ's niet echt, maar hoeveel draaien daarvan niet met Traktor e.d.?

Wat maakt het uit dat iemand met Traktor of met ableton draait? Het syncen van 2 nummers is maar een truucje dat je door oefening kan leren, dat is toch niet waar het draaien om gaat?

Oja? Dus jij vindt dat iemand die live mashups maakt etc. met ableton gelijkwaardig als iemand die dat lukt met vinyl? Volgens mij moet je voor dat laatste toch echt vele malen beter zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:28 
 
Hardtraxx Addict

_dp_ schreef:
Lyst schreef:
@D-Nemacyst, ik volg die House DJ's niet echt, maar hoeveel draaien daarvan niet met Traktor e.d.?

Wat maakt het uit dat iemand met Traktor of met ableton draait? Het syncen van 2 nummers is maar een truucje dat je door oefening kan leren, dat is toch niet waar het draaien om gaat?


Dj'en gaat veel verder dan eventjes aan de pitchfaders zitten en de nummers gelijk zetten. Het gaat erom dat je aan kan voelen wat het publiek wilt, dat je zelfs met de raarste muziek het publiek helemaal wild kan laten gaan. Dat je setjes telkens wat anders zijn en dat je goed om kan gaan met de effecten. Dat je als persoon een aardig iemand bent die goed met fans om kan gaan. Tegenwoordig is het inderdaad makkelijker, met op elke tabletop wel een bpm counter, en misschien zelfs een waveform. Het zijn juist vaak de setjes die digitaal (met behulp van een S4, DDJT1, enz..) die verfrissend zijn. Met Traktor is het gewoon veel makkelijker mashen en effecten eraan toevoegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:32 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Aan voelen wat het publiek wil, dat is echt zwaar overrated in de massale scenes. Sterker nog, de meeste mensen gaan toch wel los, onder het motto, we gaan ons eigen feestje niet verpesten. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Puur gelet op mixwerk... VINCE! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:35 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Aan voelen wat het publiek wil, dat is echt zwaar overrated in de massale scenes. Sterker nog, de meeste mensen gaan toch wel los, onder het motto, we gaan ons eigen feestje niet verpesten. :')


True, daar geef ik je gelijk in. En daar heb ik ook geen tegenargumenten voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
_dp_ schreef:
Lyst schreef:
@D-Nemacyst, ik volg die House DJ's niet echt, maar hoeveel draaien daarvan niet met Traktor e.d.?

Wat maakt het uit dat iemand met Traktor of met ableton draait? Het syncen van 2 nummers is maar een truucje dat je door oefening kan leren, dat is toch niet waar het draaien om gaat?

Oja? Dus jij vindt dat iemand die live mashups maakt etc. met ableton gelijkwaardig als iemand die dat lukt met vinyl? Volgens mij moet je voor dat laatste toch echt vele malen beter zijn.

De enigste die daar meer lol aan kan beleven is de dj zelf. Jij als publiek krijgt daar toch niks van mee? Bovendien is vinyl gelimiteerd, hotcue's gebruiken is bijv onmogelijk... In the end kijk je vooral naar de gemaakte overgangen en de gedraaide nummers (in context) en ligt daar de echte 'moeilijkheidsgraad'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het 10000x zo vet als ik weet dat een DJ met vinyl draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 14:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je je set van tevoren opneemt of misschien wel door iemand anders laat opnemen, en een beetje doet alsof je mixt, krijgt het publiek ook niets mee. Zijn dat dan goede Dj's? Het gaat toch echt om de vaardigheden van de DJ, en met vinyl is dat een stuk moeilijker. Loopen moet je al met 2 dezelfde vinyl doen en een achterlijk goede timing voor hebben. Ik denk dat er minstens 500x zoveel mensen zijn die een fatsoenlijke loop kunnen maken met ableton/traktor etc. dan mensen die dat vinyl kunnen. En er zullen vast helden zijn die met Traktor e.d. nog veel moeilijkere dingen kunnen dan men met vinyl kan. Maar ik vind niet dat je het 1 op 1 kunt vergelijken. Want dan ben ik ook een geweldige DJ met mijn niet live overgangen in mixmeister die ik 100x opnieuw doe, om ze zo perfect mogelijk te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Ik vind het 10000x zo vet als ik weet dat een DJ met vinyl draait.

Ja en het is nog vetter als hij het met een dubbele cassettespeler kan (...) maar de muziek zelf wordt er niet beter van toch? Zijn tracklist wordt er niet beter op (kan bijv geen gebruik maken van edits en kan niet veel meenemen), de mogelijkheden zijn minder, kosten etc... Denk dat we maar blij moeten zijn dat vinyl tijdperk achter de rug is.

Lyst schreef:
Als je je set van tevoren opneemt of misschien wel door iemand anders laat opnemen, en een beetje doet alsof je mixt, krijgt het publiek ook niets mee. Zijn dat dan goede Dj's? Het gaat toch echt om de vaardigheden van de DJ, en met vinyl is dat een stuk moeilijker. Loopen moet je al met 2 dezelfde vinyl doen en een achterlijk goede timing voor hebben. Ik denk dat er minstens 500x zoveel mensen zijn die een fatsoenlijke loop kunnen maken met ableton/traktor etc. dan mensen die dat vinyl kunnen. En er zullen vast helden zijn die met Traktor e.d. nog veel moeilijkere dingen kunnen dan men met vinyl kan. Maar ik vind niet dat je het 1 op 1 kunt vergelijken. Want dan ben ik ook een geweldige DJ met mijn niet live overgangen in mixmeister die ik 100x opnieuw doe, om ze zo perfect mogelijk te krijgen.

Ik zeg toch juist dat ik het daar mee eens ben, de technische moeilijkheid doet er niet toe. So what dat vinyl moeilijker is, de muziek wordt er niet beter om hoor. Het gaat erom wat er uiteindelijk live klinkt en ben het er mee eens dat premixes not-done zijn, elke liveset moet uniek zijn. De dj vertaald (imho) wat het publiek wil horen (of moet horen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 14:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het zegt wel iets over hoe goed een DJ is. Wat er uiteindelijk door de speakers komt doet er bijna niet toe, want dan is er immers geen onderscheid meer te maken tussen een premixed pushplay set en een gast die er met wat jij laat zien cassettebandjes een hele set in elkaar draait. Terwijl bij dezelfde set die laatste DJ toch echt veel beter is. Daarom doet het er wel degelijk toe of die House DJ's met traktor oid draaien, want dat maakt dezelfde mix een stuk makkelijker en daarom niet vergelijkbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee iemand die een setje voorbereid en alle overgangen uit zijn hoofd weet en met vinyl speelt is lekker creatief of een goede dj wou je zeggen? :P

En als het niet meer uit maakt wat er uit de speaker komt kunnen we deze discussie net zo goed stopzetten en een lekker wijf (liefst naakt) op het podium neerzetten

En waarom zou je eigenlijk een 'podium' nodig hebben? Het gaat uiteindelijk om de beleving...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 15:19 
 

_dp_ schreef:
Nee iemand die een setje voorbereid en alle overgangen uit zijn hoofd weet en met vinyl speelt is lekker creatief of een goede dj wou je zeggen? :P

En als het niet meer uit maakt wat er uit de speaker komt kunnen we deze discussie net zo goed stopzetten en een lekker wijf (liefst naakt) op het podium neerzetten

En waarom zou je eigenlijk een 'podium' nodig hebben? Het gaat uiteindelijk om de beleving...

Precies, en de beleving is groter als er een DJ echt staat te draaien. Weten dat iemand moeite doet, iemand vaardig is in het vak van een DJ - niet zoals brennan heart dus. Dat de meerderheid daar grote schijt aan heeft is nu vooral ons probleem, maar dat maakt ons punt niet minder waar.

Daarnaast komt, welke top DJ bereid nu echt zijn setjes voor? En dan bedoel ik, wanneer heb je nou echt vette aparte creatieve dingen gehoord? Van mij mag een DJ die op vinyl/CDJ's draait best overgangen voorbereiden, als het maar goed wordt uitgevoerd en het ook echt voor een meerwaarde zorgt! Ik vind het wel degelijk creatief. En als je dan komt met het argument "Dan kun je dus net zo goed een mix pre-recorden", dan verwijs ik je weer naar het begin van mijn post. Het enige wat we tegenwoordig horen zijn fader mixjes.. Of de noisecontrollers die gewoon een beat te laat incue'en.. Dat soort dingen zijn toch tergend? Maar dat is een lichte zijsprong..

Uit t wist je dat:

_dp_ schreef:
Als je de apparatuur niet eens kan bedienen heeft het ook geen zin om het publiek te 'lezen'. Dan moet je eerst nog lekker thuis oefenen. Het probleem is dat dj's tegenwoordig rocksterren zijn, ze worden gevraagd om overal precies hetzelfde kunstje te doen (premixen...) waardoor elke halve zool kan doen alsof hij de next big thing is en artiesten zoals dodemau5 gaat lopen beweren dat dj'en alleen om het draaien van promo's gaat..

Precies, het gaat dus voortaan alleen maar om promo's. Deze stemming is het perfecte voorbeeld daarvan. Wie staan er allemaal bovenaan qua hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Daarnaast komt, welke top DJ bereid nu echt zijn setjes voor? En dan bedoel ik, wanneer heb je nou echt vette aparte creatieve dingen gehoord? Van mij mag een DJ die op vinyl/CDJ's draait best overgangen voorbereiden, als het maar goed wordt uitgevoerd en het ook echt voor een meerwaarde zorgt! Ik vind het wel degelijk creatief. En als je dan komt met het argument "Dan kun je dus net zo goed een mix pre-recorden", dan verwijs ik je weer naar het begin van mijn post. Het enige wat we tegenwoordig horen zijn fader mixjes.. Of de noisecontrollers die gewoon een beat te laat incue'en.. Dat soort dingen zijn toch tergend? Maar dat is een lichte zijsprong..

Natuurlijk moeten dj's bepaalde dingen voorbereiden, wil alleen wel aangeven dat deze routines technisch niet zo moeilijk zijn als je ze paar keer geoefend hebt. De echte moeilijkheidsgraad zit hem erin om ze te bedenken en op het juiste moment in te zetten. Dan maakt het niet zoveel uit of je dat nou met vinyl, cdj of digitaal doet. :)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen