Khadber schreef:
Steffnov schreef:
Normaal?

het enige verschil is dat het hier doorslaat in het negatieve, en op Facebook in het positieve.
Kunnen we dan met zijn allen niet werken aan het feit dat het dan dus minder naar het negatieve doorslaat en er een evenwichtig beeld kan ontstaan? Dat lijkt mij namelijk de beste manier.
Er zijn hier ook voldoende personen die van euforische hardstyle houden. En die laten zich ook heus wel horen. Het is echter alleen zo dat negatieve kritiek nu eenmaal beter blijft hangen, maar ook dat het veel beter verwoord kan worden. Maar dat is niet alleen in de muziek zo, dat is altijd zo. Waarom vind je dat meisje leuk? Leg het maar eens in elementen uit, blijft altijd heel abstract...terwijl het vele malen makkelijker is om uit te leggen waarom je een schijthekel aan iemand hebt. Om een "evenwichtig" beeld te krijgen moet het dus al in het positieve omslaan. Dat doet het in best veel gevallen hier ook heus wel, maar voor best een aantal tracks is dat wel een heel irreële verwachting.
Overigens vind ik wel weer dat men meer een scheidslijn mag zetten tussen "kritiek / persoonlijke aanval" en "spot / belediging", en dan van twee kanten. Tegenwoordig lijken ze elkaar wel heel erg te overlappen en afhankelijke te zijn van persoonlijke standaarden
Khadber schreef:
Steffnov schreef:
Juist om die reden zou ik hier, ook als pro, wél willen zitten. Wat is er nou mooier dan een paar zeikerdjes de mond kunnen snoeren. En als een artiest hier zit wordt het gelijk al een stuk genuanceerder, kijk bijvoorbeeld naar Audiofreq, daar was ook opeens een omslag.
Omdat Audiofreq blijkbaar wel de Hardstyle maakt die mensen hier waarderen. Simpel voorbeeld: Adaro heeft een tijdje hier gepost. Is ook openlijk tegen kritiek ingegaan met zijn eerlijke visie, is weg. Headhunterz? Idem. Met name van Headhunterz vind ik dat eeuwig zonde, daar heb ik oprecht van gebaald. Die man was juist super open in die Q&A en ik had daar eindelijk het gevoel alsof hier een omslag zou zijn. Kijk naar zijn posts na die Q&A, is eerst openlijk tegen kritiek ingegaan en daarna weg.
Ook hier valt weer een behoorlijk tweezijdig verhaal over te houden. Kijk, Adaro zal ik niet te diep op ingaan, die wordt hier op HT toch aardig op handen gedragen (net als Pieter) dus daar zal het geen openlijke kritiek op de persoon zelf zijn geweest. Bij Headhunterz is het een ander verhaal. Die heeft hier, terecht of onterecht, recentelijk veel kritiek voor zijn kiezen gekregen. Ik heb er ook best veel respect voor dat hij de tijd heeft genomen om die Q&A te doen, ookal was daar de algemene tendens opeens wel weer heel erg "ahmahgawd laat me je ballen likken", het was van veel kanten wel heel veel geslijm, beetje facebook niveau. Op de daadwerkelijk inhoudelijke vragen werd netjes gereageerd. Maar het feit blijft natuurlijk wél dat hij er best een groot aandeel in heeft, welke koers de hardstyle neemt. En met alle versmeltingen met de house muziek, een stijl die door de iets eerdere adaptors van de hardstyle muziek juist veracht wordt, is het maar de vraag of men tevreden kan en mag zijn met de rol van Hhz in de scene. Men is niet zomaar iets anders gaan zoeken in de EDM scene, en het is toch te gek voor woorden als je je eigen muziek moet gaan ontvluchten omdat hij alsnog terugkeert naar dat waar je je ooit van afzette. Hoge bomen vangen veel wind, maar de "grote 3" (HHZ, Wildstylez en Noisecontrollers) zijn ook wel heel erg verantwoordelijk. Dus dat er dan misschien wat harde kritiek komt is alleen maar logisch
Ach, misschien hebben ze het ook gewoon wel te druk, kan ook

Khadber schreef:
Steffnov schreef:
Overigens vind ik het gezien de huidige staat van de scene ook volledig terecht dat ze compleet neergesabeld worden. Soms gaat het misschien iets te ver (hoewel die grens voor dde mods blijkbaar lager ligt, bijvoorbeeld iemand een warn geven voor de woordgrap Brennan Fart, terwijl zijn kicks toch echt op natte scheten lijken), maar je kan me niet wijs maken dat je tevreden bent met de huidige trend, en dat heeft echt niet alleen meer met smaak te maken.
Ik heb de laatste tijd minder platen die me interesseren, daarentegen is er nog een prima aanbod aan tracks waarmee ik me prima vermaak. De scene is breder geworden, tegen een hele hoop mensen hun wil in. Dat heeft voordelen (diversiteit, nieuwe invalshoeken) en nadelen (haatgedrag, splitsgedrag etcetera).
Misschien is het aanbod in het algemeen breder geworden, maar ook track-specifiek? Vroeger had je nog melodieuze tracks met een fatsoenlijke kick, of aan episch grenzende composities waar je ook nog eens goed op los kon gaan. Tegenwoordig moet je keuzes maken. Hoeveel werkelijk boeiende melodieën zijn er nog die ook nog eens een prima kick hebben? Die zijn in dit eerste half jaar op 1 hand te tellen, en het aantal tracks dat je van seconde 1 tot minuut 8 volledig weet te pakken zijn er nog minder (zeg ik alsof er uberhaupt nog hardstyle tracks van 8 minuten zijn, maar dat terzijde). Dus in diversiteit bínnen een plaat vind ik de hardstyle ook echt achteruit gegaan.
Khadber schreef:
Het is als moderator heel moeilijk om hier op een lijn te trekken. We willen een open website waarin zowel beginnend luisteraar als doorgewinterde luisteraar zijn ei kwijt kan. Ik kan nu wel alles en iedereen overal een waarschuwing geven, maar dan ben je zo een hele hap van het forum kwijt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Hier wil ik toch weer het eerder punt "kritiek / persoonlijke aanval" en "spot / belediging" aanhalen. Is het nou zo erg dat je een woordgrap maakt op basis van de naam Brennan Heart en de sound van zijn kicks? Of dat je denk dat The Pitcher tegenwoordig wel een heel kleine invloed binnen Fusion heeft, vooral gezien zijn verleden? Ik vind dit gewoon onder spot vallen en ik weet zeker dat veel mensen er best om konden grinniken, net als wanneer we weer het kapsel van Geert Wilders belachelijk maken. Dat zijn ook echt geen opmerkingen die de desbetreffende persoon nachtenlang achtervolgen, moet in mijn ogen gewoon kunnen, zolang er geen kwetsende basis is.
Natuurlijk zijn er mensen die echt te ver gaan en die mag je ook best waarschuwen / bannen, maar we moeten van HT ook geen zoetsappige collectie van FB/YT niveau comments maken. Ik zie HT liever een beetje als de cultuurbewaker van de scene, helaas met te weinig invloed om een vuist te kunnen maken tegen de huidige trend, maar hopelijk dat we toch een hele kleine impact kunnen hebben.