Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 211  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 22:58 

Ben jij de nieuwe Theracords 'aanwinst' dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 23:01 

Hardtraxx Veteran

nee dat bedoel ik niet, ik doel op gekke gedachtes, en dingen meteen als iets negatiefs zien, dus ik dacht aan jou mening over Delete die naar TC gaat. Die ik nogal raar vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 07:32 

Donateur

Ik hoopte eigenlijk dat Yuna-X de nieuwe Theracords artiest zou zijn. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 11:55 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Jammer, jammer, jammer. Weer iemand die zich laat beïnvloeden door een groot label, terwijl die juist op weg was zelf iets op te bouwen. Zo wordt het aanbod muziek steeds meer beperkt.

Wie zeg dat het iets negatiefs is? Gekke gedachte gezien dit mij betreft hoor.

Delt-A, jij slaat de plank vaak NET mis haha :P dit slaat echt nergens op.

Nera, je moet denk ik niet vergeten dat Delete nog steeds prima in staat is om zelf iets op te bouwen. Dat hij nu bij TC zit betekent niet hij eigendom is van ze. Hij gaat er wss een heleboel leren en zoals velen hier, vinden mensen zijn sound super lekker, maar is het wel tijd voor een beetje ontwikkeling en verandering. Wie kan hem daar beter bij helpen dan TC? Bovendien is het denk ik prachtig dat TC zulke namen bijschrijft, zodat het label strong & alive blijft... Wat zouden we zonder moeten? xD
OK, TC gegeil is soms een beetje irritant, maar daar doe je niets tegen. Zeker zo'n zwak opgezette discussie gaat daar niets aan veranderen... Waar blijven je voorbeelden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 12:10 

Hardtraxx Veteran

ja was ff niet helemaal helder :P had hard gewerkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:16 

Waar mijn voorbeelden blijven? Je bedoelt voorbeelden over 'waarom Theracords niet zo divers is als men hier op hardtraxx beweert'? Ik zal eens een keer goed uitleggen wat ik bedoel. Ik wil bij voorbaat zeggen dat ik geniet van sommige muziek van Theracords en dat ik onderstaande niet eens als kritiek zie, omdat ik juist geen diversiteit verlang van Theracords, want dat zoek ik in andere genres.

Theracords maakt hardstyle en heeft nu redelijk wat producers verzameld. Die maken allemaal hun eigen muziek, met ieder een andere sound. Het is echter niet zo dat die stijlen totaal van elkaar verschillen. Ik bedoel: het is allemaal hardstyle en er zijn eigenlijk maar twee stijlen te onderscheiden: euforische hardstyle en minder euforische hardstyle. Daarbij komt ook nog eens dat het eindproduct wordt beoordeeld door Thera als ik het goed heb? De tracks zullen dus door hem beoordeeld en naar zijn smaak aangepast worden. Ik zal wat voorbeelden geven van wat ik bedoel:

Thera ft. Yuna-X - It's A Fine Day is toch vergelijkbaar met Geck-O - Megabase Anthem (2012)?
Deetox - Here I Come en Prefix & Density - Soundwaves hebben toch hetzelfde concept?

Daarbij komt ook nog eens dat er niet echt een duidelijke ontwikkeling plaatsvindt qua sound als je kijkt naar de producers apart. Bijna iedere producer blijft dezelfde sound hebben, en blijft doen waar hij/zij mee bezig is, zonder dat er ineens een heel andere sound ontstaat. Een uitzondering is Geck-O, die me nu totaal niet meer boeit en alleen nog maar vrolijke dingen maakt, daar hij eerst nog eens een wat rauwere plaat kon maken.

Tuurlijk, iedere producer heeft zijn/haar eigen sound, maar het is niet zo dat Theracords zo extreem divers is. Ja, in vergelijking met andere labels hebben ze wel veel te bieden, maar de muziek is toch eenvoudig in een hokje te plaatsen: hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:25 

Hardtraxx Newbie

Nerazzurro93 schreef:
Daarbij komt ook nog eens dat het eindproduct wordt beoordeeld door Thera als ik het goed heb? De tracks zullen dus door hem beoordeeld en naar zijn smaak aangepast worden.

Je praat alsof je alle feiten voor je hebt liggen.

Nerazzurro93 schreef:
Thera ft. Yuna-X - It's A Fine Day is toch vergelijkbaar met Geck-O - Megabase Anthem (2012)?

lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:28 

Hardtraxx Veteran

Ja maar dan is het label toch divers? Een track van Cellrock is toch totaal anders dan een track van Prefix & Density, een track van Wavolizer is weer heel anders dan een Deetox plaat, Degos & Re-Done en Blackburn is ook weer totaal verschillend. Ik snap nog steeds niet hoe je kan zien dat het label niet divers is. Wat jij nu zegt is dat de verschillende producers niet veel variatie in hun stijl hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:34 

Ok, ik ben het met je eens. Maar het is niet zo dat er echt grenzen worden overschreden, omdat de stijlen zoveel van elkaar verschillen. En die suggestie wordt nog wel eens gewekt, bijvoorbeeld met dat 'outside the box' gedoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:35 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Daarbij komt ook nog eens dat het eindproduct wordt beoordeeld door Thera als ik het goed heb? De tracks zullen dus door hem beoordeeld en naar zijn smaak aangepast worden.

Nee, je hebt het niet goed. Dat wordt je keer op keer verteld, maar je luistert gewoon niet.

EDIT: En er worden keer op keer grenzen overschreden, maar dat hoeft toch niet met ELKE TRACK. Assquake, Tribal Dance, Broken Glass Dub, Nothing Is What It Seems, Smasher Remix, Welcome... vind ik toch best grensoverschrijdend en ook nog eens compleet verschillend van elkaar. Jij wil diversiteit meten door te kijken hoe kort de afstand is tussen tracks en hun meest gelijke tracks. Ik zou dat beschrijven als een nogal pessimistische aanpak. Oneindige diversiteit en 3 tracks die dicht elkaar liggen en jij vindt het kut. Diversiteit zou ík meten door te kijken naar hoe groot de afstand is tussen tracks en hun meest ongelijke tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:47 

Ok, maar ik heb dat nergens gelezen hoor. Maar als ik niet goed in de feiten zit, kan ik beter ophouden. Ik typ sowieso al veel te veel hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 13:52 

Hardtraxx Veteran

Kijk, een track die kut is wordt vast niet uitgebracht, maar ik weet zeker dat Pieter daar objectief naar kijkt en zijn eigen muzieksmaak daar zoveel mogelijk buiten houdt. Hoe vaak heb jij een Theracords track horen veranderen van 1e keer draaien tot een release? Hoe vaak wordt er een track achtergehouden voor een free release (of helemaal geen release) omdat het label 'm niet wilde? Natuurlijk mag Pieter wel feedback leveren op tracks, maar dat gebeurt dan volgens mij meer als medeproducer dan als labelbaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 14:23 

Aan het typen...

Geck-o de enige uitzondering?
Neem alleen Wavolizers Amnesia release al, Amnesia is gebaseerd op een hardtrance met een dubbele bassline, Vermin op early hardstyle met een reverse bass en Done op Industrial/Crossbreed. Dat is meer diversiteit van 1 artiest op 1 release dan dat een heel label als Scantraxx of Dirty Workz te bieden heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 14:31 

Ja laat ook maar. Ik lul me steeds verder van de kern af van wat ik wilde zeggen. Het enige dat ik wilde zeggen is dat ik het jammer vond dat Delete bij Spoontech weg gaat. Laten we de rest maar vergeten. Heb geen zin meer in een discussie (ja ik geef me verloren). Ik ben helemaal niet van dat langdradige gezeur.

Verder heb ik van Thera uitleg gekregen over het release beleid bij Theracords, dus wat ik daarover zeg neem ik terug.

Ontopic: Delete gaat hele dikke tracks maken en kijk uit naar zijn eerste werk bij Theracords.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 14:53 

Hardtraxxer

Blij dat er nog verstandige mensen op het internet zitten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 16:54 

Kraak... Piep...

Wel enigzins met Neraz eens. :P

Maar artiesten zoals Wavolizer & Geck-O zijn wel enorm varierend.

Ik vind er persoonlijk niet een gigantisch verschil tussen de rest zitten ofzo. Maar als je het vergelijkt met andere labels heeft TC wel de meest varierende artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 21:06 

Kraak... Piep...

Cruelty schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Deetox - Here I Come en Prefix & Density - Soundwaves hebben toch hetzelfde concept?

Met deze 2 zinnen is al je waardigheid kapot gegaan.

Thera ft. Yuna-X - It's A Fine Day met Geck-O - Megabase Anthem
Vind ik nog niet zo heel verschillend hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 21:54 

Kraak... Piep...

Cruelty schreef:
Andere kicks, andere vocals, andere melodie, andere synth, andere opbouw, andere sounds.
Maar buiten dat is het natuurlijk 2 druppels water!

Ik zeg toch ook niet precies hetzelfde, ik zeg het LIJKT. Ik vind die synth/melodie wel wat gelijkenissen hebben en de kicks ook. Ze verschillen nog wel maar in mijn ogen niet gruwelijk veel.

En wtf boeien de vocalen trouwens :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 22:42 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:

What the fuck haha :lol:
Je noemt vier nummers van verschillende artiesten op Theracords en noemt ze vergelijkbaar. Vrijwel alle hardstyle nummers hebben 'hetzelfde concept', dezelfde opbouw (is dat wat je daarmee bedoelt?). Ik zie er geen vergelijkingen in, maar goed. Ook al zouden deze tracks op elkaar lijken, dan zijn het 4 tracks uit 100 releases van allemaal verschillende artiesten. Ik hoor ook geen gerecyclede sounds ofzo, dus dit is echt het vaagste wat ik in tijden op Hardtraxx heb gelezen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 08:13 

Donateur

PNXRMX schreef:
Nerazzurro93 schreef:

Nee, je hebt het niet goed.

Natuurlijk is het zo dat Thera enigzins zijn mening heeft over het wel of niet releasen van tracks, maar aanpassen zal het niet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 08:15 

Donateur

Ik moet wel zeggen dat de diversiteit vanwege het wegvallen van Therabyte toch wel is afgenomen.

Therabyte gaf ook Theracords het label diversiteit.

Destijds vond ik dat de 'tweestrijd' juist hetgeen alles bij elkaar erg divers maakte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 09:46 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
PNXRMX schreef:
Nerazzurro93 schreef:

Nee, je hebt het niet goed.

Natuurlijk is het zo dat Thera enigzins zijn mening heeft over het wel of niet releasen van tracks, maar aanpassen zal het niet zijn.

Idd, heb dat met m'n latere post ook wat verduidelijkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 12:04 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
Ik moet wel zeggen dat de diversiteit vanwege het wegvallen van Therabyte toch wel is afgenomen.

Destijds vond ik dat de 'tweestrijd' juist hetgeen alles bij elkaar erg divers maakte.

Daarom zou het zo leuk zijn dat tracks die eerder in het 'Therabyte' straatje gereleased zouden worden nu gewoon op Theracords uit zouden komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 14:15 

Hardtraxx Veteran

JVDM schreef:
hoebedoelje schreef:

Daarom zou het zo leuk zijn dat tracks die eerder in het 'Therabyte' straatje gereleased zouden worden nu gewoon op Theracords uit zouden komen.

Dan zou het toch nog evenveel tijd kosten? Daar ging het meer om...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 14:32 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Dan zou het toch nog evenveel tijd kosten? Daar ging het meer om...

Ik heb geen idee wat betreft hun release-schema, maar wat ik me zo kan herinneren is dat het variëert tussen de 2 weken en 1 maand? Eventueel wat langer.
Als binnen deze tijdspanne een TBYTE-release uitkomt neemt dat toch niet meer tijd in beslag? Er van uitgaande dat dit niet elke keer gebeurt, maar gewoon af en toe.

Overigens ben ik perfect tevreden op de manier zoals er nu wordt gereleased, maar wou gewoon een oplossing aanbieden.
Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 211  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen