Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 211  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 11:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Inkomsten spelen wel een rol als het verlies van de één het voortbestaan van de ander in gevaar brengt. Ik weet niet of dat het geval is, maar ik kan me niet voorstellen dat de marges voor hardstylelabels dermate hoog is dat een klein maar goed draaiend label als theracords genoeg winst maakt om een verliesmakend label als therabyte in de lucht te houden.


Verliesmakend? Dat heb ik even gemist dan.

chicken schreef:
Beetje makkelijk praten als het niet je eigen kapitaal is...


Geklets in de ruimte...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 11:33 
 
Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
chicken schreef:
Inkomsten spelen wel een rol als het verlies van de één het voortbestaan van de ander in gevaar brengt. Ik weet niet of dat het geval is, maar ik kan me niet voorstellen dat de marges voor hardstylelabels dermate hoog is dat een klein maar goed draaiend label als theracords genoeg winst maakt om een verliesmakend label als therabyte in de lucht te houden.

Verliesmakend? Dat heb ik even gemist dan.

Ik zeg ook niet dat dat het geval was, maar ik zou het me zo kunnen indenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 13:04 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is nog steeds niet duidelijk waar verlies op gemaakt zou kunnen worden. Het is vooral een kwestie van veel tijd kwijt zijn volgens mij. En dat tijd is ook geld is onzin, want dan zou ik nu ook verlies maken, omdat ik tijd besteed aan het maken van deze post. Als je echt een passie voor iets hebt is tijd nooit geld. En ik snap het ook niet helemaal, gezien ik Thera zelf heb horen zeggen dat hij het liefst Hardtrance (of Hardertrance zoals hij het noemt) maakt en draait, maar dat hij er van baalt dat er geen feesten/boekingen voor zijn. Het zal er wel allemaal mee te maken hebben dat hij er nu van afhankelijk is, maar als je imago grotendeels gebaseerd is op music from the heart en je vervolgens iets opgeeft wat een passie is, omdat het niet echt aanslaat, dan loop je gewoon imagoschade op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou nou nou, imagoschade, kom op zeg xd
Omdat een handjevol liefhebbers er van baalt dat Therabyte er mee stopt, loopt hij imagoschade op?

Ik kan de keuze best begrijpen, en ik denk dat een hardetrance plaat van Thera bv nu wordt bijgevoegd bij een andere track, zodat je een 2- of multitracker op Theracords krijgt. Tuurlijk, music produced from the heart, maar bedenk wel dat in huize Heijnen Theracords/DJ Thera de inkomstenbron is he. En jouw argument van tijd = geld, dus ik verlies geld met het maken van deze post raakt ook kant noch wal. Het gaat er niet om dat hij met Therabyte geld verliest, maar om het feit dat wanneer hij met Therabyte bezig is, dus minder tijd in een veel winstgevender project kan steken.
Hij verliest DIRECT niks, maar indirect loopt hij inkomsten mis.

Ik wil trouwens niet zeggen dat het zo zit he, maar dit is meer mijn reactie op het tijd = geld argument...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tijd is geld als je GEEN tijd meer hebt voor dingen die wel geld opleveren doordat je andere dingen doet die niks opleveren. Als Therabyte de groei van Theracords tegenhoudt doordat Pieter, Ingrid etc. de tijd niet meer hebben om de boel te runnen, en er is geen oplossing om die taken te verplaatsen of in te perken, dan moet het gewoon weg. Daar zit het moeilijke in, omdat twee dingen waar hun hart in zit niet meer beide vol nageleefd kunnen worden. Dan ga je door met datgene waar hun hart het meeste in zit, en dat is duidelijk Theracords voor hen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:00 
 

Ik vind het wel goed dat Theracords een keertje kritiek krijgt, zij het maar van een persoon. Er is dan wel geen scene voor harddance of wat ze bij therbyte ook maken, maar dat kan toch prima op een hardstyle feest? Het gaat zelfs harder dan hardstyle. Is het gewoon te underground voor mensen die naar loudness gaan of wat? Verder ligt Thera nu echt niet te bedelen op straat voor een vlaai hoor. Als je ziet wat die gasten al voor apparatuur hebben, dan hoef je geen medelijden te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wie heeft het nou weer over medelijden :x Dude, serieus...

Verder: James, wat jij zegt is ook wat ik in mijn hoofd had, alleen verwoordde jij het wat beter :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:10 
 

Oh nee? Wat maakt het dan uit dat hij inkomsten misloopt door dingen te doen die hij leuk vindt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat erom dat we de keuze snappen, niet of we medelijden hebben. Ik voel absoluut geen medelijden met Pieter/Theracords... ik bedoel, hij staat over een kleine maand in een uitverkocht Gelredome!

Mag jij me even uitleggen waar we zeggen dat we medelijden hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou DJ Thera reageert altijd vrij veel en snel maar nu blijft hij toch wel stil...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Nou DJ Thera reageert altijd vrij veel en snel maar nu blijft hij toch wel stil...

Wat moet hij zeggen? Het antwoord is toch al gegeven.
Het kost te veel tijd en moeite om het label te onderhouden terwijl het weinig oplevert.
Ze focussen zich daarom liever op een label.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Het gaat erom dat we de keuze snappen, niet of we medelijden hebben. Ik voel absoluut geen medelijden met Pieter/Theracords... ik bedoel, hij staat over een kleine maand in een uitverkocht Gelredome!

Mag jij me even uitleggen waar we zeggen dat we medelijden hebben xd

We?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:53 
 
Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Nou DJ Thera reageert altijd vrij veel en snel maar nu blijft hij toch wel stil...

Hij reageert wel, maar niet op deze kwestie.
The Skribbler schreef:
Nou nou nou, imagoschade, kom op zeg xd
Omdat een handjevol liefhebbers er van baalt dat Therabyte er mee stopt, loopt hij imagoschade op?

Lezen:
Lyst schreef:
als je imago grotendeels gebaseerd is op music from the heart en je vervolgens iets opgeeft wat een passie is, omdat het niet echt aanslaat, dan loop je gewoon imagoschade op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had niet het idee dat de reactie van Nerranogwat alleen naar mij was gericht, en uit verschillende reacties lees ik dat verscheidene mensen mijn mening delen... Dat is dus de 'we' ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als het een kwestie van te weinig tijd is, dan had hij zijn bericht wel wat beter mogen verwoorden. Want daar staat toch echt in dat Therabyte niet het succes brengt wat Theracords wel brengt. En daarnaast zijn dat handjevol mensen die wat gaven om Therabyte wel voornamelijk de mensen die Theracords vanaf het begin af aan gesteund hebben. Het lijkt me dus niet zo heel vreemd dat juist bij die groep boze reacties ontstaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:20 
 
Artiest

Begin je eigen platenlabel en noem je het fijn Lystbyte en ga zelf de platen uitbrengen en stop dan met dat gezeur toch de hele tijd.

Ga je fijn lekker bij de KVK aanschrijven en 100% je passie en je hele leven erin stoppen! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:26 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wellicht dat ik dat doe, maar dan moet ik wel eerst de juiste mensen om mij heen verzamelen. Neemt echter niet weg dat je nooit ergens iets over mag zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:27 
 
Artiest

Lyst schreef:
Wellicht dat ik dat doe, maar dan moet ik wel eerst de juiste mensen om mij heen verzamelen. Neemt echter niet weg dat je nooit ergens iets over mag zeggen.


Prima maar als ik je reacties van de laatste tijd lees zal ik bijna zeggen dat je half depressief bent ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:28 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ben niet depressief, ik ben Lyst en ik ben boos.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hee Lyst :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik ben niet depressief, ik ben Lyst en ik ben boos.
Afbeelding

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:40 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Wellicht dat ik dat doe, maar dan moet ik wel eerst de juiste mensen om mij heen verzamelen. Neemt echter niet weg dat je nooit ergens iets over mag zeggen.


Je mag wel ergens iets over zeggen alleen je denkt er wel te makkelijk over. Als je het bericht leest kun je het ook opvatten dat therabyte niet is geworden wat ze ervan hadden gehoopt en dat theracords vanwege de toegenomen populairiteit voor dat label meer tijd kost.

Een label beginnen en goed runnen kost veel tijd (en afhankelijk van wat je zelf kunt ook geld).
Je komt niet zomaar op iedere download site te staan met je releases. Bij beatport is dit bijvoorbeeld heel streng. Worden de releases van je label ook te weinig gekocht, wordt je van beatport afgegooid. Vaak moet je bij die sites ook al een lijst hebben met aankomende releases, mogelijk ook een facebook account met x aantal likes of twitter met x aantal volgers (aantal jaar geleden was het namelijk vaak een myspace account met een x aantal vrienden).

Je moet reclame maken. Dit kan via social media wel gratis, maar je moet wel zorgen dat het ook daadwerkelijk aankomt bij de doelgroep. Enkel reclame via social media lijkt mij niet genoeg. Wil je de artiesten van het label bekender maken dan zijn podcasts of radioshows ook handig.

Tracks laten masteren, aangezien een hoop producers dit niet zelf doen/kunnen. Mastering kun je ook niet doen, maar het maakt de tracks wel beter. Kun je zelf de tracks masteren kost het alleen tijd, maar laat je dit doen dan ben je minimaal ongeveer 25 euro kwijt per track.

Je zult contracten moeten opstellen voor je artiesten. Nu zijn er niet veel regels omtrent het contracten, maar zeker als je geen ervaring hebt met dergelijke contracten stel je die niet zomaar even op. Als je er geen ervaring mee hebt, is het verstandig het contract op te laten stellen door iemand met die ervaring (bijvoorbeeld een advocaat). Een advocaat kost al snel 175 euro/uur excl. 21% btw en 6,5 % kantoorkosten. Geloof me maar dat contract is niet in 1 uur geregeld.

En dan zijn er nog meer zaken die komen kijken bij het starten en onderhouden van een label.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:42 
 

The Skribbler schreef:
Het gaat erom dat we de keuze snappen, niet of we medelijden hebben. Ik voel absoluut geen medelijden met Pieter/Theracords... ik bedoel, hij staat over een kleine maand in een uitverkocht Gelredome!

Mag jij me even uitleggen waar we zeggen dat we medelijden hebben xd
Ik zie dat niemand dat heeft gezegd. Je hebt gelijk.

Iets anders ter vergelijking: laats luisterde ik naar de Ben Harder Show en daarin kwamen gasten (oa Sei2ure en D-Passion) en die vertelden dat ze twee soorten platen maakten. Platen die ze afstemmen voor feesten zodat die gesteund worden door andere artiesten en platen die ze zelf heel gaaf vinden die niemand zal gaan draaien (vaak de wat langzamere tracks waarin je veel creativiteit kwijt kunt). Op deze manier kan het ook. Dat noem ik pas music produced from the heart. Daar heb ik echt enorm veel respect voor. En het mooie is dat ze er niet eens mee te koop lopen. Die gasten zijn de bescheidenheid zelve, echt prachtig. Dat zie je in de hardcore scene sowieso vaker dan bij hardstyle. Hardstyle djs zijn toch meer 'mannetjes' (vooral bij de mainstream).

In die zin staat Theracords dus helemaal niet voor hun eigen kreet: Music Produced From The Heart. Het moet aanslaan bij het publiek. En laten we eerlijk zijn: zo ontoegankelijk is hun muziek nu ook weer niet toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:45 
 
Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
The Skribbler schreef:

In die zin staat Theracords dus helemaal niet voor hun eigen kreet: Music Produced From The Heart. Het moet aanslaan bij het publiek. En laten we eerlijk zijn: zo ontoegankelijk is hun muziek nu ook weer niet toch?


Waar haal je het dan vandaan dat het aan moet slaan bij het publiek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
verhaal

Zoals ik al zei: wellicht en de juiste mensen, al denk ik dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen. En te weinig tijd staat nergens in het verhaal vermeld, die conclusie trek je zelf. Vandaar dat ik zeg dat ze het dan wel wat beter mochten verwoorden.
Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 211  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen