Lyst schreef:
Alsof iedere vrijwilliger bij voorbaat al incapabel is.
Dat vraag ik me ook af. Er zit wel veel tijd in een label, maar echte kosten? Mastering doet Thera zelf, dus dat valt weer onder tijd. Het is een digitaal label en volgens mij krijgen distributeurs een percentage van de opbrengst, dus dat zijn misgelopen inkomsten en geen kosten lijkt me. Verder verloopt de promotie volgens mij alleen via gratis media als forums, email en sociale media, wederom zal er vast veel tijd in gaan zitten, maar zoiets kost niets. Website lijkt me gehost op de hosting van Theracords zelf en een domeinnaam kost 7 euro per jaar. Dan heb je alleen nog een administratie nodig volgens mij, geen idee hoeveel zoiets kost..
Neem je het Thera nu kwalijk? Als je twee labels hebt, waarvan één super loopt en de reacties top zijn, maar waar op de andere nauwelijks gereageerd wordt en het grote label groeit, en gaat dus steeds meer tijd kosten, is het toch logisch?(
lekker lopende zin) Hou je de groei van je ene label tegen om een ander label met weinig bestaansrecht overeind te houden, of ga je je focussen op je main label(en misschien gaat daar wel wat diverser op gereleased worden)? Ik zou het wel weten. Vrijwilligers werven en contacten mee onderhouden lijkt me ook een hoop gerotzooi, en dan moet er ook nog gemasterd worden, dat ga je niet uitbesteden aan een willekeurig persoon die zich even vrijwillig aanbied. Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen zouden zijn die zich hiervoor zouden aanbieden, maar als jij dat wel zou doen, waarom begin je niet je eigen(gratis) weblabeltje ofzo?
Bedenk wel dat Thera je helemaal niks verschuldigd is ofzo hé, hij heeft niet de plicht om Therabyte overeind te houden voor dat handjevol mensen die het nog een reet kan schelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zonde. Niet dat ik er nog naar luister, maar ik heb er wel heel lang naar geluisterd, heb ze demo's gestuurd, uren gechat met sommige van de artiesten... Maarja, het is niet anders.