Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:12 
 
Hardtraxx Veteran

Titatovenaar schreef:
Ik verwacht ook dat de komende jaren een paar organisatoren er aan onderdoor gaan. Om uitverkocht te raken moet je echt een goed concept neerzetten met alles topkwaliteit.


Wat is dan topkwaliteit? Even klein voorbeeldje:

Heeft iemand toevallig het filmpje je gezien wat Ibo Orgut twitterde over Steve Angello, tweet is trouwens later wel verwijderd.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6yeBS241gsM&hd=1[/youtube]

Zelfs al die filmpjes zijn verwijderd (!!!!!), erg jammer. Hierop kon je namelijk 5 overgangen zien zonder een CD-Speler aan te raken, heel knap vind je niet? Dus grote namen zijn dus echt niet altijd kwaliteit, maar voor een groot festival zijn die "grote namen" wel nodig om mensen te trekken. Hun zorgen er ook mede voor dat de prijzen zo belachelijk hoog zijn (David Guetta bv, rond de 100.000), dus de portomonnee van de festivalgangers steeds sneller leeg raakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb het niet over de namen van DJs maar over de kwaliteit van het evenement
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Titatovenaar schreef:
Ik heb het niet over de namen van DJs maar over de kwaliteit van het evenement

Vind je niet dat de kwaliteit van het event ook te maken heeft met de aanwezige DJ's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:28 
 
Hardtraxx Veteran

pepepe schreef:
Titatovenaar schreef:
Ik heb het niet over de namen van DJs maar over de kwaliteit van het evenement

Vind je niet dat de kwaliteit van het event ook te maken heeft met de aanwezige DJ's?


Vind ik voor een groot deel wel... Infrastructuur en voorzieningen worden veel bij elkaar afgekeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
Titatovenaar schreef:
Ik verwacht ook dat de komende jaren een paar organisatoren er aan onderdoor gaan. Om uitverkocht te raken moet je echt een goed concept neerzetten met alles topkwaliteit.

Kijk even naar The Qontinent. Dit festival overstijgt qua line-up, organisatie, kwaliteit etc. zowat alle andere feesten. Toch geraakt deze niet uitverkocht?? Ligt er ook gewoon aan hoe populair het festival is.

The Qontinent bestaat ook nog niet zo heel lang, daar kan het ook aan liggen.

Je merkt dat een merknaam van een festival heel goed helpt. Awakenings, Defqon, Qlimax, Welcome 2 The Future, Extrema etcetera.. Iemand die het een beetje volgt weet meteen waar je het over hebt. Dat speelt ook ontzettend mee: hoe graag wil je een feest bijwonen.
Sensation zal qua show en dergelijke vast wel iets moois brengen, maar 82 euro vind ik voor de DJ's die er staan + de locatie toch te duur. Toch is het feest binnen een dag uitverkocht.

Hetzelfde voor Mysteryland: de line-up wordt bekritiseerd als de matigste in jaren, toch is het met een maand uitverkocht (wel veeeel trager dan vorig jaar, maar wel uitverkocht).

Merknamen en bekendheid bij dit soort publiek telt harder mee dan je denkt. Dance Valley heeft al een tijdje te kampen met samenval van andere festivals en slecht weer. Dit, plus een mindere line-up in combinatie met een dure entree en een hogere drankprijs maakt het gewoon onaantrekkelijker om daar heen te gaan. Zeker omdat dus Welcome To The Future, wat ongeveer hetzelfde publiek trekt, op die dag staat.
En dan vergeet ik ook nog Nature One, wat een groot internationaal publiek trekt, incluis Nederlanders en eventuele buitenlandse bezoekers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 19:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
pepepe schreef:
Titatovenaar schreef:
Ik heb het niet over de namen van DJs maar over de kwaliteit van het evenement

Vind je niet dat de kwaliteit van het event ook te maken heeft met de aanwezige DJ's?


Vind ik voor een groot deel wel... Infrastructuur en voorzieningen worden veel bij elkaar afgekeken ;)

Absoluut!
Ikzelf vind de geplande acts voor die dag ook wel een erg belangrijk aspect van een festival.
Goede setjes vind ik toch wel een erg belangrijk punt.
Het zal me echt een worst wezen hoe bekend de desbetreffende DJ's zijn, als de sets maar kloppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik sluit me helemaal aan bij Timmer. Ik vind het schandalig dat je met een prefab setje op Dance Valley mag staan.
Hier kan je je bezoekers niet voor laten betalen. Prefab setjes vinden we wel op het internet.

Over infrastructuur & voorzieningen; dat lijkt me niet echt afkijken maar meer logica.

De kwaliteit van het festival maakt minder uit (leuk podium etc) dan de aangetrokken DJ's.
Zet gewoon een klein podium neer maar regel wel aardig wat lasers en je bent een heel eind.

Over The Qontinent: dat het meerdere dagen is, schrikt denk ik veel mensen af. Plus het is in Belgie.
No pun intended maar ik ga echt niet naar België voor een hardstyle feest/festival.
Nog niet eens door de afstand.. want dat boeit me niet echt.

@PierrePruuk; dubstep is nog lang niet op z'n top qua muziek, laat staan qua populariteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:13 
 

Extrema en Lakedance zijn ook voor het eerst dit jaar niet uitverkocht ;)..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:19 
 
Hardtraxx Addict

Mol schreef:
Ik sluit me helemaal aan bij Timmer. Ik vind het schandalig dat je met een prefab setje op Dance Valley mag staan.
Over The Qontinent: dat het meerdere dagen is, schrikt denk ik veel mensen af. Plus het is in Belgie.
No pun intended maar ik ga echt niet naar België voor een hardstyle feest/festival.
Nog niet eens door de afstand.. want dat boeit me niet echt.

Het ligt maar 10/15 kilometer van Nederland af, dus ik zie niet in waarom dat zo erg is.
Btw ik woon in België (grotendeels), en ga wel naar Hardbass, Defqon.1 (was 4,5 fkin uur met de bus..) en straks Decibel en Thrillogy...
Oh en je hebt toch al die bendes met Die-hard fans gezien (uit Oostbloklanden, soms Amerika en zelfs Australië), DAT noem ik pas ZOT in unne kop xd

Dit keer ben ik aan de beurt die niet ver hoef te rijden, 15 minuten en ben in Puyenbroeck :P
Ik denk dat de grootste reden is omdat het hier zo'n g**verd***s niemandsland is, waar er weinig mensen van mijn leeftijd, die HIER in de buurt wonen, naartoe gaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:21 
 
Hardtraxx Veteran

Zullen de organisatoren de volgende edities het kleiner houden, of over elkaar heen proberen te kruipen door hard te gaan concurreren? Dan zullen er klappen vallen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

robkuh1990 schreef:
Extrema en Lakedance zijn ook voor het eerst dit jaar niet uitverkocht ;)..

Klopt terwel dat wel een van de grootste dance festivals van nederland zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 23:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iedereen wil maar uitbreiden en maar uitbreiden. Zoals Defqon en Decibel met een camping er bij. Intents festival met dit jaar 10.000 bezoekers wat 2/3 jaar geleden nog 5 á 6000 was. Ik denk dat het op een gegeven moment toch een keer genoeg is geweest. Dit geld niet alleen maar bij festivals maar ook bij de indoor feesten. kijk een wat er aan feesten is in September en Oktober. daar is ieder weekend weer een feest. Ik kijk op dit momend puur naar de line-up waar mijn favorite DJ/Producer staan. Maar dat is niet echt zo veel kijk bijvoorbeelt naar een Thera, Geck-O, Titan Jack of Sound ga zo maar door. En vooral geen opkomende artiesten! Het zijn meestal namen voor zekerheid waardoor het publiek(dagjesmensen) komt zoals een HHZ, PP, NC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 17:38 
 
Hardtraxx Elite

Mol schreef:
- Hardstyle feesten/festivals gaan over de kop. De prijzen worden NOG gekker dan dat ze al zijn
en de mensen worden het zat. De dagjesmensen vinden een nieuw genre dat hip wordt en alles zakt in.
Je krijgt een wederopstanding en het genre wordt weer leuk, zie jumpstyle voor dit voorbeeld.


Dit denk ik dus ook, het gaat op een gegeven moment zo'n hype worden.
Maar hoelang zal deze hype gaan duren? Op een gegeven moment stort het helemaal in want mensen hebben dan iets nieuws gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 18:04 
 
Hardtraxx Veteran

Millard Fillmore schreef:
Mol schreef:
- Hardstyle feesten/festivals gaan over de kop. De prijzen worden NOG gekker dan dat ze al zijn
en de mensen worden het zat. De dagjesmensen vinden een nieuw genre dat hip wordt en alles zakt in.
Je krijgt een wederopstanding en het genre wordt weer leuk, zie jumpstyle voor dit voorbeeld.


Dit denk ik dus ook, het gaat op een gegeven moment zo'n hype worden.
Maar hoelang zal deze hype gaan duren? Op een gegeven moment stort het helemaal in want mensen hebben dan iets nieuws gevonden.


Ik heb het idee dat Hardstyle echt nog niet op zijn top zit kwa commercieelheid. Die jump-hype ging echt tot groep 3 van een bassisschoolklas, dat is met hardstyle nog echt niet het geval.

Merken jullie zelf trouwens dat je vaker naar de prijs kijkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 18:17 
 
Hardtraxx Elite

Timmer schreef:
Millard Fillmore schreef:
Mol schreef:
- Hardstyle feesten/festivals gaan over de kop. De prijzen worden NOG gekker dan dat ze al zijn
en de mensen worden het zat. De dagjesmensen vinden een nieuw genre dat hip wordt en alles zakt in.
Je krijgt een wederopstanding en het genre wordt weer leuk, zie jumpstyle voor dit voorbeeld.


Dit denk ik dus ook, het gaat op een gegeven moment zo'n hype worden.
Maar hoelang zal deze hype gaan duren? Op een gegeven moment stort het helemaal in want mensen hebben dan iets nieuws gevonden.


Ik heb het idee dat Hardstyle echt nog niet op zijn top zit kwa commercieelheid. Die jump-hype ging echt tot groep 3 van een bassisschoolklas, dat is met hardstyle nog echt niet het geval.

Merken jullie zelf trouwens dat je vaker naar de prijs kijkt?



Daar kijk ik eigenlijk als eerst naar, ik moet wel als arme student haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 21:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Merken jullie zelf trouwens dat je vaker naar de prijs kijkt?



Ik doe dit altijd, heb ook maar is een feest gedaan wat niet 60 euro kost, dreamfields man wat een feest was dat ik vond het defqon gewoon zwaar overtreffen stond er egt van te kijken hoe het er daar aan toe ging, dj's durven meer omdat ze voor een klein publiek staan en omdat de setjes niet opgenomen worden.
maar hun breiden volgend jaar ook uit dus zal de prijs ook al weer omhoog gaan :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 21:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De prijsstijging valt mij ook zeker op en ik vind dat het nu wel eens afgelopen mag wezen.
Gelukkig werk ik op de meeste feesten, anders ging ik nauwelijks naar de grote events. (student he)

Over dat, over de kop gaan, daarbij kijk ik vooral naar het volk dat op de feesten komt.
Als ik zie hoe dat veranderd is, de afgelopen 3 jaar. Dan denk ik dat dit nog niet 2 jaar zo door groeit..
Ik hoop nog niet 1, maar dromen mag altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 14:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga liever naar een Intents.
Zit geen winstdoel achter, waardoor alles uit de kast wordt gedaan om voor de bezoeker de kwaliteit zo hoog mogelijk te leggen.

En dit voor een lage prijs. Feesten als Intents onderscheiden zich op deze manier met andere feesten. waardoor ze wel succesvol zijn en waarschijnlijk blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 14:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Sanderson schreef:
Ik ga liever naar een Intents.
Zit geen winstdoel achter


Daarom kost een raketje 2,50 :P

De Kloontjes zijn een stichting en mogen dus geen winst maken. Waar Q-Dance en B2S ga zo maar door bedrijven zijn. Die wel winst mogen maaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 14:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dennis schreef:
Project 141 schreef:
Sanderson schreef:
Ik ga liever naar een Intents.
Zit geen winstdoel achter



De Kloontjes zijn een stichting en mogen dus geen winst maken. Waar Q-Dance en B2S ga zo maar door bedrijven zijn. Die wel winst mogen maaken.

Wel, ze mogen het alleen niet uitkeren. Het moet opnieuw geinvesteerd worden.

Dat bedoel ik te zeggen eigelijk :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 14:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
nvm ;) Dus ze maken echt wel winst, maar het blijft een feit dat de entree in vergelijking met andere feesten relatief goedkoop is. Qua consumpties is het even duur.

Ja dat klopt. Volgend jaar mogen ze van mij betreft wat aan het geluid doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Mol schreef:
Ik denk dat hardstyle over de kop zal gaan, net als Jump. Stiekem hoop ik hier ook op.

Denk dat dubstep eerst aan de beurt is


Ik denk dat juist steeds meer mensen naar dubstep toe trekken. Dat zie ik ook bij sommige vrienden van me. Die luisterden dat normaal gesproken echt niet en nu zie ik ze alleen nog maar UFK shit opzetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
dennis schreef:
Project 141 schreef:
Daarom kost een raketje 2,50 :P

De Kloontjes zijn een stichting en mogen dus geen winst maken. Waar Q-Dance en B2S ga zo maar door bedrijven zijn. Die wel winst mogen maaken.

Wel, ze mogen het alleen niet uitkeren. Het moet opnieuw geinvesteerd worden.

Directeur van de hartstichting verdient 2 ton per jaar. Dat valt impliciet ook onder winstuitkering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

Dat zeg ik toch ook ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 15:31 
 
Hardtraxxer

Salaris != winstuitkering.

Salaris is een vergoeding voor werkzaamheden, winstuitkering is een vergoeding voor het werk van anderen. :P

In een BV kan de DGA (Directeur - Groot aandeelhouder) beide krijgen. Bij een stichting zijn de touwtjes in handen van het bestuur en zijn er ook geen aandeelhouders. Het bestuur mag zichzelf geen winst uitkeren en een meerderheid van het bestuur mag ook niet werken voor de stichting.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen