Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2010 21:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
stynch schreef:
San Miquel schreef:
Effectief... wel een klein schermpje... :oh:


het is ook een macbook :P


macbook pro, gewone macbook is nog kleiner. Ik vind trouwens dat hun speakers ook niet echt groot zijn :P Genelec 6010's. Had toch wel meer verwacht qua speakers bij hun :P Wie weet komt er wel meer geluid uit die dynaudio's :P



Ik weet het niet maar volgens mij moet jij je er effe meer in verdiepen,als je niet eens het verschil tussen de 6010 en de 8040 ziet >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 20:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delcone schreef:

Ik weet het niet maar volgens mij moet jij je er effe meer in verdiepen,als je niet eens het verschil tussen de 6010 en de 8040 ziet >.<


Eh waar hebben we t over? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:19 
 
Hardtraxxer

geef mij maar een eq met veel bands ipv parametic, maar dat betekend niet dat het slecht is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 16:19 
 
Hardtraxxer

Dj Zatox:

Afbeelding
http://twitter.com/DJZatox/status/8189607925
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 20:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die wand! Gruwelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 20:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Gewoon isolatieschuim lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 21:36 
 

Lyst schreef:
Gewoon isolatieschuim lol

niet echt gewoon -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 22:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

die wand is wel gruwelijk :D
Kan ik ook gebruiken, me pa slaapt 's avonds vroeg voor snachts te werken
:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 23:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Lyst schreef:
Gewoon isolatieschuim lol

niet echt gewoon -.-


en prijzig

Maar wel om te zien waar die dikke tracks vandaan komen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hmm,

dit is de studio van justin(deerox) van d'stylerz:

Afbeelding
Afbeelding

wat een gek he, hij had eerst super dikke krk's



lekker nummer btw

edit:

en ja, ze gebruiken fruityloops zoals in het filmpje te zien is, maar nu gebruiken ze cubase
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 16:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Lyst schreef:
Gewoon isolatieschuim lol

niet echt gewoon -.-

Idd. WTF lyst :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2010 16:59 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Frankert schreef:
Almighty schreef:
Lyst schreef:
Gewoon isolatieschuim lol

niet echt gewoon -.-

Idd. WTF lyst :P

Veel studios hebben de hele wand bedekt met dat schuim. Het is niet gewoon voor een huiskamer nee. Maar dat schuim wordt toch wel veel gebruikt op produceer gebied. Staan ook altijd grote stukken in Sound On Sound over hoe belangrijk de akoestiek van een ruimte wel niet is en hoe dit met het schuim gerealiseerd kan worden, dus zo 'vreemd' is dat niet voor een studio ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 12:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Qua warmte weet ik niet, maar dat schuim absorbeert het geluid, waardoor er geen reflectie ontstaat, waarmee je dus die betere akoestiek verwezenlijkt. Maar tevens isoleer je ook de ruimte qua geluidsoverlast, omdat dat schuim de muziek absorbeert.

Maar ok het is niet gewoon isolatieschuim, wat ik bedoelde dat dat gewoon schuim was dat heel vaak in de studio gebruikt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 14:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stynch schreef:
hmm,

dit is de studio van justin(deerox) van d'stylerz:

Afbeelding
Afbeelding

wat een gek he, hij had eerst super dikke krk's



lekker nummer btw

edit:

en ja, ze gebruiken fruityloops zoals in het filmpje te zien is, maar nu gebruiken ze cubase

Ik zie op de 2e foto dat ze een Mac gebruiken, why the fuck gaan ze dan met FL studio en met Cubase aan de gang? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 14:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ik zie op de 2e foto dat ze een Mac gebruiken, why the fuck gaan ze dan met FL studio en met Cubase aan de gang? :P

op de 1e foto zie je ook al een Apple keyboard..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 14:28 
 
Hardtraxx Veteran

en staat er op de 1e foto niet gewoon logic open :P ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 14:57 
 
Artiest

Lyst schreef:
Qua warmte weet ik niet, maar dat schuim absorbeert het geluid, waardoor er geen reflectie ontstaat, waarmee je dus die betere akoestiek verwezenlijkt. Maar tevens isoleer je ook de ruimte qua geluidsoverlast, omdat dat schuim de muziek absorbeert.

Maar ok het is niet gewoon isolatieschuim, wat ik bedoelde dat dat gewoon schuim was dat heel vaak in de studio gebruikt wordt.


Het schuimt absorbeert helemaal voor geen meter het dempt slechts wat hoge tonen :) Wat je roept klopt dus niet echt want het absorbeert het geluid niet.

Wat het schuim wel doet is zorgen voor akoestiek aangezien het geluid zo niet teruggekaatst wordt de ruimte in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 15:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Citaat:
How echo's work is the sound bounces off a wall in a straight line like 2 mirrors on each side of the room. It's this action that causes the echo's. The acoustic foam, or egg cartons, break the direction of the sound waves and causes them to go in consistently different directions until the sound wave has run out of gas. This action caused by the acoustic foam or egg cartons helps minimize the effects of echo's. The benefit of acoustic foam is that it will somewhat absorb the sound waves as well.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 16:00 
 
Artiest

Lyst schreef:
Citaat:
How echo's work is the sound bounces off a wall in a straight line like 2 mirrors on each side of the room. It's this action that causes the echo's. The acoustic foam, or egg cartons, break the direction of the sound waves and causes them to go in consistently different directions until the sound wave has run out of gas. This action caused by the acoustic foam or egg cartons helps minimize the effects of echo's. The benefit of acoustic foam is that it will somewhat absorb the sound waves as well.


Somewhat :) In praktijk valt dit dus vies tegen aangezien "laag" gewoon door zo'n mat heen gaat. Hoge tonen dempen inderdaad wel maar daar is het dus nooit voor bedoelt. Dan moet je toch een andere constructie bedenken die dat voor je doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jaaa natuurlijk word het meer gebruikt in studio's. Maar daarom is dat wel vet bruut. Bij weinig DJ's zie je dat iig in dit topic. Dat was mijn punt.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2010 01:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
en staat er op de 1e foto niet gewoon logic open :P ?


nee cubase :P en ik neem aan dat ze cubase pakken omdat het een stuk beter is dan fruityloops en je kunt het draaien op windows en op een mac.

aangezien johan (d'void) geen mac heeft (dacht ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2010 02:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frankert schreef:
Die wand! Gruwelijk!

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2010 14:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
TakkU schreef:
Ik zie op de 2e foto dat ze een Mac gebruiken, why the fuck gaan ze dan met FL studio en met Cubase aan de gang? :P

op de 1e foto zie je ook al een Apple keyboard..

Klopt ;) Maar op de 1e foto draaien ze windows, op de 2e foto zie ik Mac OSX!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2010 19:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
San Miquel schreef:
TakkU schreef:
Ik zie op de 2e foto dat ze een Mac gebruiken, why the fuck gaan ze dan met FL studio en met Cubase aan de gang? :P

op de 1e foto zie je ook al een Apple keyboard..

Klopt ;) Maar op de 1e foto draaien ze windows, op de 2e foto zie ik Mac OSX!


Ja, weet niet meer precies hoe het heet, maar je kan dat allebei draaien op je mac, dualboot ofzo met 1 druk op de knop zit je dan bij windows of mac.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2010 11:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

stynch schreef:
Ja, weet niet meer precies hoe het heet, maar je kan dat allebei draaien op je mac, dualboot ofzo met 1 druk op de knop zit je dan bij windows of mac.

Bootcamp :thumbup:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen