A
Mijn vraag: Ik begin aardig handig te worden met Virtual dj en ik wil eigenlijk wel gaan overstappen naar het echte werk. Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met het feit dat ik maar een arme student ben? (ik kan natuurlijk altijd een maandje DUO lief aankijken :whistle: )
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
AndyAsteroids wrote:Mijn vraag: Ik begin aardig handig te worden met Virtual dj en ik wil eigenlijk wel gaan overstappen naar het echte werk. Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met het feit dat ik maar een arme student ben? (ik kan natuurlijk altijd een maandje DUO lief aankijken :whistle: )
Als je met 'echte werk' bedoelt fysiek draaien zou ik een MIDI controller van bijvoorbeeld Reloop halen (Digital Jockey). Als je CD spelers bedoelt zou ik ook proberen op marktplaats een setje Reloop Scratches op de kop te tikken met bijvoorbeeld een RMX 20 mixer. Of een rmx 30/40 als je meer kanalen wilt voor in de toekomst.

CD spelers met mixer van dat merk zijn zo'n €400, een Controller voor Traktor/Serato misschien net 100/125.
Hardtraxxer
720 posts member since 2013
last seen Jun 2022
Hoe heet de methode/effect waarbij je tijdens het mixen een soort loop gebruikt en die steeds meer verkort totdat het 1 'blanke' toon lijkt? Ik weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden dus het lijkt miss een beetje vaag :P

Veel DJ's gebruiken dit (vooral Ran-D) aan het einde van een break om meer spanning op te bouwen. Ik ben nieuwschierig hoe ze dat doen en ook hoe ze het omhoog en omlaag kunnen pitchen.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Japper28 wrote:Hoe heet de methode/effect waarbij je tijdens het mixen een soort loop gebruikt en die steeds meer verkort totdat het 1 'blanke' toon lijkt? Ik weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden dus het lijkt miss een beetje vaag :P

Veel DJ's gebruiken dit (vooral Ran-D) aan het einde van een break om meer spanning op te bouwen. Ik ben nieuwschierig hoe ze dat doen en ook hoe ze het omhoog en omlaag kunnen pitchen.
Zet je bpm range op Wide/100%. Zet een loop op 1 kick (dus gewoon Loop In op een kick en meteen Loop Out op de volgende kick).
Nu heb je een loop die oneindig 1 kick laat horen. Druk op adjust Loop Out, draai je Jog Wheel langzaam naar binnen, waardoor de kick steeds sneller verschijnt en het BPM lijkt te versnellen. Als je ver genoeg draait wordt de beat steeds sneller en krijg je uiteindelijk die hele snelle ratel gevolgd door die 'blanke toon'. Dan kan je met je Pitchslider nog een beetje spelen om de Key/Pitch te veranderen.
Als je dit wilt beeindigen en het tot een einde wilt brengen, druk je op Adjust Loop In, draai weer geleidelijk aan je jogwheel zodat het BPM achteruit gaat en gelijktijdig slide je langzaam de Pitch slider naar 0% en dan staat alles stil.

Hopelijk bedoelde je dit, anders is deze uitleg nogal nutteloos :P
Hardtraxx Veteran
6219 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Thanks, ik ga het iig eens oefenen!
Hardtraxxer
720 posts member since 2013
last seen Jun 2022
Maximize wrote:Thanks, ik ga het iig eens oefenen!
A
Hardtraxx Addict
1827 posts member since 2011
last seen Jun 2023
Iemand hier die toevallig op 17 oktober naar Harde Dance Event University gaat/wil gaan?
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Is Bazzleggerz – Twisted (AVIO Intro) ooit weggeven? Kan er weinig over vinden.
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?
Hardtraxx Crew
last seen 1 day ago
JeftaElachouri wrote:Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?
Hij is bezig geweest met een nieuwe studio de afgelopen tijd. Heeft wel een track klaarliggen met Anklebreaker (Music Of The Spheres) en er staan een paar collabs op de planning.
Hardtraxx Veteran
6071 posts member since 2011
last seen Jan 2022
JeftaElachouri wrote:Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?
Rebirth anthem was laatste release trouwens.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Leonidas wrote:
Rebirth anthem was laatste release trouwens.
Je hebt gelijk. Heb niet naar m'n Scantraxx Special folder gekeken. :P
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
wootum wrote:
Hij is bezig geweest met een nieuwe studio de afgelopen tijd. Heeft wel een track klaarliggen met Anklebreaker (Music Of The Spheres) en er staan een paar collabs op de planning.
Thanks for the intel.
S
Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
The Message van B-Front & Ran-D en Jason Payne - Never Perish
S
patrickjeb wrote:The Message van B-Front & Ran-D en Jason Payne - Never Perish
The Message, dat was'm. Dank u.
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Wat gaat er met Qore gebeuren?
vervangen door Nirvana of noise ?
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 6 days ago
tijntjuh120 wrote:Wat gaat er met Qore gebeuren?
vervangen door Nirvana of noise ?
Weet niemand nog op dit moment. Dit jaar gaat er geen Qore komen, Q-Dance schijnt nog naar een nieuwe locatie (HMH was te hoog ingezet voor het bezoekersaantal helaas) op zoek te zijn, maar verdere informatie is er niet echt
Hardtraxxer
556 posts member since 2009
last seen Dec 2023
stefaneke wrote:Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?

View on YouTube
Haha prachtig! Ongelofelijk waar ze af en toe hun inspiratie vandaan halen :P
Hardtraxx Veteran
last seen 6 days ago
Diageo wrote:

View on YouTube
Die speech is anders al vele malen eerder gebruikt in tracks :P
Hardtraxxer
556 posts member since 2009
last seen Dec 2023
Steffnov wrote:
Diageo wrote:

View on YouTube
Die speech is anders al vele malen eerder gebruikt in tracks :P
Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.
S
Diageo wrote: Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.
Jason Payne heeft een track met dezelfde vocals.
Hardtraxx Veteran
last seen 6 days ago
Diageo wrote:Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.
View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Ben het wel met je eens dat de inspiratie soms echt verbazingwekkend is, al is Charlie Chaplin's The Great Dictator natuurlijk wel een filmklassieker.
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
Iemand die dit kan verklaren?

Image
Hardtraxx Crew
last seen 1 day ago
Als je op beide sites kijkt zie je ook dat ze hetzelfde adres hebben. HS.com zal wel weer een onderdeel zijn van Scantraxx ofzo.

Postal address
Scantraxx Recordz
PO Box 32
3454 ZG De Meern
The Netherlands

Hardstyle.com
PO Box 32
3454 ZG
De Meern
The Netherlands