Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 13:31 
 

Mijn vraag: Ik begin aardig handig te worden met Virtual dj en ik wil eigenlijk wel gaan overstappen naar het echte werk. Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met het feit dat ik maar een arme student ben? (ik kan natuurlijk altijd een maandje DUO lief aankijken :whistle: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 15:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

AndyAsteroids schreef:
Mijn vraag: Ik begin aardig handig te worden met Virtual dj en ik wil eigenlijk wel gaan overstappen naar het echte werk. Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met het feit dat ik maar een arme student ben? (ik kan natuurlijk altijd een maandje DUO lief aankijken :whistle: )

Als je met 'echte werk' bedoelt fysiek draaien zou ik een MIDI controller van bijvoorbeeld Reloop halen (Digital Jockey). Als je CD spelers bedoelt zou ik ook proberen op marktplaats een setje Reloop Scratches op de kop te tikken met bijvoorbeeld een RMX 20 mixer. Of een rmx 30/40 als je meer kanalen wilt voor in de toekomst.

CD spelers met mixer van dat merk zijn zo'n €400, een Controller voor Traktor/Serato misschien net 100/125.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe heet de methode/effect waarbij je tijdens het mixen een soort loop gebruikt en die steeds meer verkort totdat het 1 'blanke' toon lijkt? Ik weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden dus het lijkt miss een beetje vaag :P

Veel DJ's gebruiken dit (vooral Ran-D) aan het einde van een break om meer spanning op te bouwen. Ik ben nieuwschierig hoe ze dat doen en ook hoe ze het omhoog en omlaag kunnen pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Japper28 schreef:
Hoe heet de methode/effect waarbij je tijdens het mixen een soort loop gebruikt en die steeds meer verkort totdat het 1 'blanke' toon lijkt? Ik weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden dus het lijkt miss een beetje vaag :P

Veel DJ's gebruiken dit (vooral Ran-D) aan het einde van een break om meer spanning op te bouwen. Ik ben nieuwschierig hoe ze dat doen en ook hoe ze het omhoog en omlaag kunnen pitchen.


Zet je bpm range op Wide/100%. Zet een loop op 1 kick (dus gewoon Loop In op een kick en meteen Loop Out op de volgende kick).
Nu heb je een loop die oneindig 1 kick laat horen. Druk op adjust Loop Out, draai je Jog Wheel langzaam naar binnen, waardoor de kick steeds sneller verschijnt en het BPM lijkt te versnellen. Als je ver genoeg draait wordt de beat steeds sneller en krijg je uiteindelijk die hele snelle ratel gevolgd door die 'blanke toon'. Dan kan je met je Pitchslider nog een beetje spelen om de Key/Pitch te veranderen.
Als je dit wilt beeindigen en het tot een einde wilt brengen, druk je op Adjust Loop In, draai weer geleidelijk aan je jogwheel zodat het BPM achteruit gaat en gelijktijdig slide je langzaam de Pitch slider naar 0% en dan staat alles stil.

Hopelijk bedoelde je dit, anders is deze uitleg nogal nutteloos :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks, ik ga het iig eens oefenen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 19:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximize schreef:
Thanks, ik ga het iig eens oefenen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 15:16 
 
Hardtraxx Addict

Iemand hier die toevallig op 17 oktober naar Harde Dance Event University gaat/wil gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 16:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Is Bazzleggerz – Twisted (AVIO Intro) ooit weggeven? Kan er weinig over vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 11:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 11:49 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?

Hij is bezig geweest met een nieuwe studio de afgelopen tijd. Heeft wel een track klaarliggen met Anklebreaker (Music Of The Spheres) en er staan een paar collabs op de planning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?

Rebirth anthem was laatste release trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 14:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
JeftaElachouri schreef:
Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?

Rebirth anthem was laatste release trouwens.

Je hebt gelijk. Heb niet naar m'n Scantraxx Special folder gekeken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 14:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wootum schreef:
JeftaElachouri schreef:
Het is al een tijdje geleden dat Scope DJ een release heeft gehad. De laatste die ik van hem heb is 'Droid' en is van vorig jaar. Ook op sociale media is hij zeer weinig actief. Iemand die iets weet over deze man?

Hij is bezig geweest met een nieuwe studio de afgelopen tijd. Heeft wel een track klaarliggen met Anklebreaker (Music Of The Spheres) en er staan een paar collabs op de planning.

Thanks for the intel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 17:23 
 

Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Message van B-Front & Ran-D en Jason Payne - Never Perish
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 17:28 
 

patrickjeb schreef:
The Message van B-Front & Ran-D en Jason Payne - Never Perish


The Message, dat was'm. Dank u.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2013 17:51 
 
Hardtraxx Elite

Wat gaat er met Qore gebeuren?
vervangen door Nirvana of noise ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2013 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Wat gaat er met Qore gebeuren?
vervangen door Nirvana of noise ?

Weet niemand nog op dit moment. Dit jaar gaat er geen Qore komen, Q-Dance schijnt nog naar een nieuwe locatie (HMH was te hoog ingezet voor het bezoekersaantal helaas) op zoek te zijn, maar verdere informatie is er niet echt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 18:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?



Haha prachtig! Ongelofelijk waar ze af en toe hun inspiratie vandaan halen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diageo schreef:
stefaneke schreef:
Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?



Haha prachtig! Ongelofelijk waar ze af en toe hun inspiratie vandaan halen :P


Die speech is anders al vele malen eerder gebruikt in tracks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 19:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Diageo schreef:
stefaneke schreef:
Welke plaat heeft deze vocals ook al wir?



Haha prachtig! Ongelofelijk waar ze af en toe hun inspiratie vandaan halen :P


Die speech is anders al vele malen eerder gebruikt in tracks :P


Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 19:21 
 

Diageo schreef:
Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.


Jason Payne heeft een track met dezelfde vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diageo schreef:
Ken geen andere track met deze vocals, althans ben me er niet van bewust :P Maar doelde meer op het algemeen, dat ik het prachtig vind waar producers inspiratie vandaan halen. Dit soort filmpjes zijn echt dingen die ik totaal niet kijk.










Ben het wel met je eens dat de inspiratie soms echt verbazingwekkend is, al is Charlie Chaplin's The Great Dictator natuurlijk wel een filmklassieker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 20:08 
 
Hardtraxx Veteran

Iemand die dit kan verklaren?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2013 20:13 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Als je op beide sites kijkt zie je ook dat ze hetzelfde adres hebben. HS.com zal wel weer een onderdeel zijn van Scantraxx ofzo.

Postal address
Scantraxx Recordz
PO Box 32
3454 ZG De Meern
The Netherlands

Hardstyle.com
PO Box 32
3454 ZG
De Meern
The Netherlands
Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen