Ja, dat zou zeker leuk zijn. Maar ik vraag me vooral af wat de technisch iets mindere producers met de soundbank van technisch zeer begaafde producers kunnen en andersom.hoebedoelje wrote:Kijk, dit zijn pas 'vragen' die leuk zijn.Daveytl wrote:Zou het niet gaaf zijn als producers een keer met elkaars soundbank een track gaan maken?
Lijkt mij bijvoorbeeld erg gaaf als Radical Redemption een keer wat met de soundbank van The Machine/ Chris One gaat produceren. Gebeurt dit überhaupt wel eens?
Ik vind dit een erg leuk idee.
Maar is het dan niet leuker om juist nog grotere verschillen te 'nemen'?
Related topics
Active topics in Algemeen
Moderators
Scherp!Daveytl wrote:Ja, dat zou zeker leuk zijn. Maar ik vraag me vooral af wat de technisch iets mindere producers met de soundbank van technisch zeer begaafde producers kunnen en andersom.hoebedoelje wrote:Kijk, dit zijn pas 'vragen' die leuk zijn.Daveytl wrote:Zou het niet gaaf zijn als producers een keer met elkaars soundbank een track gaan maken?
Lijkt mij bijvoorbeeld erg gaaf als Radical Redemption een keer wat met de soundbank van The Machine/ Chris One gaat produceren. Gebeurt dit überhaupt wel eens?
Ik vind dit een erg leuk idee.
Maar is het dan niet leuker om juist nog grotere verschillen te 'nemen'?
Erg vet idee.
Ik denk dat dat nog niet zo'n probleem is, als in die soundbank al goed gemixte kicks e.d. zitten... dan is het alleen de afmix of mastering waar een andere kwaliteit uit zou kunnen komen, toch?Daveytl wrote: Ja, dat zou zeker leuk zijn. Maar ik vraag me vooral af wat de technisch iets mindere producers met de soundbank van technisch zeer begaafde producers kunnen en andersom.
Er zijn op sounddesign na nog zoveel aspecten aan produceren. Denk dat het toch behoorlijk tegen zou vallen wat een amateur zou maken met een pro's soundbank.
Kan iemand mij uitleggen wat een gated kick is? Ik heb er wel eens eerder van gehoord of gelezen maar weet niet precies hoe ik een dergelijke kick kan herkennen.
Tracks van Delete, Hardstyle Mafia en Vazard (om maar wat voorbeelden te noemen) bevatten (bijna) altijd een gated kick, luister maar eens wat. Zit geen/weinig distortion op.
Kort gezegd is het een kick met een zeer harde punch die gevolgd wordt door een reverb, zonder een tail van bass. Andere mooie voorbeelden zijn de climax kick in Different Kind of Therapy, oud Promo werk of sommige Tymon kicks, al betwijfel ik dat je die kent 
Ja zo zou je het ook kunnen noemen 
Ik dacht dat HSM kicks juist één en al distortion waren, Raw Resistance bijvoorbeeld. Of is dat juist niet zo?Fuzzylogic wrote:Tracks van Delete, Hardstyle Mafia en Vazard (om maar wat voorbeelden te noemen) bevatten (bijna) altijd een gated kick, luister maar eens wat. Zit geen/weinig distortion op.
Ik ben op zoek naar de Downloadlink van I Sound Loud On Soundcloud (1 tot en met 3) van Tuneboy. Helaas zijn die nergens meer te vinden of zijn offline (zoals Zippy). Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt 
-
N
Ik vraag me dit al sinds het beluisteren van deze twee tracks af. Wat is in godsnaam het verschil tussen:
- E.S.T. - Darkfallus
- Section Grabuge - People Will Die (Tieum Remix)
?
Oh ja de vocals
- E.S.T. - Darkfallus
- Section Grabuge - People Will Die (Tieum Remix)
?
Oh ja de vocals
EST is een alias van Tieum samen met Bartoch volgens mij. Daarom kan het in principe gewoon een Tieum plaat zijn. 
Wat is in de hardstyle het verschil tussen '&' 'vs.' 'ft.' bij collabs?
-
CHardtraxx Veteran
- 4930 posts member since 2012
- last seen Jan 2026
Dat zit ik me ook al een tijdje af te vragen. Zit er überhaupt verschil in?toffee wrote:Wat is in de hardstyle het verschil tussen '&' 'vs.' 'ft.' bij collabs?
Volgens mij hier al is uitgelegd. & is samen, vs is tegen elkaar (vechten om de knoppen), ft. is dat er iemand nast zit, wel inbreng heeft, maar verder niets doet.
Volgens mij was het zo.
Volgens mij was het zo.
Ze zullen vast ieder wel een eigen betekenis hebben, maar in de hardstyle wordt alles gewoon door elkaar gebruikt.
-
N
Ik wou net zeggen, wat een bullshit is hetLyst wrote:Ze zullen vast ieder wel een eigen betekenis hebben, maar in de hardstyle wordt alles gewoon door elkaar gebruikt.
"&" is meestal een rasechte collab, "Ft." wordt gebruikt voor bijrolletjes zoals de vocals. "VS" betekende vroeger nog wel eens dat er 2 mixes zouden zijn van de track, maar tegenwoordig is het verworden tot een slechts stoer klinkende versie van &
Ik zie 't allemaal altijd als een pot nat collabs.
Komen er nog meer tijdmachine setjes? Dacht dat ze allemaal kwamen? Of heb ik wat gemist.
-
JHardtraxx Veteran
- 6527 posts member since 2011
- last seen May 2021
Hoeveel luisteraars heeft The Magic Show gemiddeld per aflevering?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, zal sowieso wel meer geworden zijn sinds het op Q-dance radio is.JVDM wrote:Hoeveel luisteraars heeft The Magic Show gemiddeld per aflevering?
Ook ben ik wel benieuwd naar hoe ze dat zo kunnen schatten.. net als met die tv-programmas altijd waar 1.5 miljoen mensen of whatever naar hebben zitten kijken..