W0uT3R schreef:
Ik denk niet dat er veel gesloten gaat worden. Als je kijkt naar de grote steden, is het zo dat het merendeel van de tenten al 18+ of 21+ is. Denk dat de klap in de kleinere dorpjes/gemeenten wel harder aan komt, daar kan de lokale jeugd nog niet naar de stad vanwege de eerder genoemde leeftijdsgrens. Neemt niet weg dat er nu ook al veel mensen van onder de 16 wel gaan drinken. Het verschil tussen een 16 en 18 jarige is toch moeilijker te zien dan het verschil tussen een 14 en een 16 jarige. Ze zullen dus gewoon ''illegaal'' naar binnen blijven komen. Of de café's moeten een 100% controle gaan toepassen, denk niet dat ze dat gaan doen.
Ik woon ook in een dorp, en ik weet al van zo'n 4 tenten hier in de buurt dat ze de zaak beter kunnen sluiten.
Ben bang dat 1 van de grootste discotheken in Nederland (Radstake) ook de deuren wel kan sluiten op zaterdagavond.
Je gaat toch niet met je vrienden naar de kroeg als je geen alcohol MAG drinken? En ook al gebeurt dat wel, je koopt makkelijk 10 á 15 pils op een avond maar nooit 10 of 15 fris. De prijzen stijgen hier al ontzettend hard de laatste jaren, dit zal alleen maar erger worden. Ik zie maar 1 voordeel en dat zijn de lagere ziektekosten (en dus ook gezondere mensen). Natuurlijk is het belangrijk dat mensen gezond blijven, maar uiteindelijk doe je het wel jezelf aan als je een slechte gezondheid krijgt van alcohol.