Bij de portals terecht komen is niet moeilijk. Stuur je spul in, zorgt dat je geaccepteerd wordt en bespreek de voorwaarden waaronder dit gebeurd (een grote naam heeft natuurlijk meer ruimte hierin dan een beginnend labeltje).
Puur als label ben je tegenwoordig voornamelijk bezig met marketing. Zorg dat mensen jou en je producers en DJs kennen. Hoe je dit doet verschilt per label natuurlijk, maar de sociale media openen hierin erg veel duren. Ook de reden dat het vaak de grote namen zijn die een label starten (Frontliner, Brennan Heart), die hebben natuurlijk individueel al voldoende bekendheid om het label te dragen. Daarnaast is het natuurlijk handig talenten te scouten. In je eentje kun je normaliter niet met een regelmatige stroom aan kwalitatief goede tracks komen. Scouten is dan zowel demos beoordelen die amateur producers naar jou insturen, als zelf rondzoeken op sites als deze in de producer's corner. Volgens mij is Dark Pact van hier ook zo gescout bij Spoontech (of heeft zelf ingestuurd, weet ik niet zo). En wie weet ontdek je the next best thing wel.
Kosten verschillen erg in hoe actief je bezig bent. Natuurlijk heb je salariskosten voor wanneer je lui in dienst hebt. Sowieso gaat er natuurlijk geld zitten in het op de portalen zitten. Daarnaast heb je nog de apparatuur die benodigd is om je ding te kunnen doen, en sommige labels leveren ook (deels) geld aan hun producers om over goede apparatuur (hardware en software) te beschikken. Verder nog wat rechtenspul, belasting en weet ik het wat. Daarnaast kun je het als label natuurlijk zo gek maken als je wilt.
Ik kan er trouwens met bepaalde dingen naast zitten hoor, dan zie ik een Tita of een Thera me wel verbeteren