Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
The Skribbler wrote:In audacity kun je dan heel simpel aanpassen, kan je zelfs nog kiezen of de toonhoogte mee verandert of hetzelfde blijft.
Ja, maar als je de toonhoogte niet meeverandert gaat het heel slecht klinken bij veel muziek (waaronder HS). Verder een prima tip, alleen wil ik toevoegen dat je het beste gewoon alles op kunt pitchen.
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
Thanks beide ^^ .
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 14 hours ago
Fruity Loops, en dan het audio bestand in de playlist zetten, en de playlist op stretch mode zetten, kun je 'm gemakkelijk stretchen waarmee ook de pitch veranderd.
T
Hardtraxxer
316 posts member since 2009
last seen Aug 2015
Weet iemand of deze ook is gereleasd:

Gi & Twisted - Face Down Ass Up

De versie uit de Liveset van Technoboy @ In Qontrol 2004.
Ik heb em volgens mij gehad, maar vanwege Schijf Crash verloren.
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Wat is eigenlijk precies 'Crossbreed' ?
Ik hoor t bijvoorbeeld heel vaak over Wavolizer platen, maar ik zie niet helemaal waarin die platen anders van structuur zijn dan wat langzame TOA platen o.i.d.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 7 days ago
The Skribbler wrote:Wat is eigenlijk precies 'Crossbreed' ?
Ik hoor t bijvoorbeeld heel vaak over Wavolizer platen, maar ik zie niet helemaal waarin die platen anders van structuur zijn dan wat langzame TOA platen o.i.d.
Thrasher noemt het hardcore DnB, denk dat dat de lading aardig dekt. Het is in jouw voorbeeld overigens Wavolizer die zich uit het Hardstyle hokje zet, niet TOA die zich er in zet ;)

Maar goed...de grenzen zijn vaag, één van de redenen dat hokjes kut zijn.
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2025
Ja snap ik dat het Wavo is die zich buiten het hokje zet... maar als TOA van zichzelf zegt dat ze industrial hardcore maken, is dat dan niet gewoon het geval? En als Wavo dan soortgelijke platen maakt, is dat dan niet ook gewoon industrial hardcore?

Inderdaad een goede rede om niet in hokjes te willen denken ;)
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 7 days ago
The Skribbler wrote:Ja snap ik dat het Wavo is die zich buiten het hokje zet... maar als TOA van zichzelf zegt dat ze industrial hardcore maken, is dat dan niet gewoon het geval? En als Wavo dan soortgelijke platen maakt, is dat dan niet ook gewoon industrial hardcore?

Inderdaad een goede rede om niet in hokjes te willen denken ;)
TOA zegt van zichzelf niet dat ze Industrial maken. TOA maakt waar ze zin aan hebben :P
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2025
Goed punt, ik ging uit van partyflock... :x
Vervelend om te merken dat ik zelf ook nog redelijk vast zit in mijn hokjes... :(
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Crossbreed is officieel gewoon een mix van twee of meerdere genres. In het geval van Wavolizer gaat het vaak over een mix van Industrial/Hardcore met Drum n Bass. Er zijn een hele hoop platen die die 2 genres combineren en die groep platen wordt ook wel crossbreed genoemd. Beetje verwarrend allemaal :P
Hardtraxx Veteran
3470 posts member since 2010
last seen Sep 2018
Het is gewoon lekker, en lekker anders ^^ Stempel niet nodig.. Het is geen hardstyle, ook geen hardcore.. Gewoon hard
(bij wavo zn tracks bedoel ik)
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Is er nu al eens een definitieve oplossing bedacht voor (uitgebreide) discussies die onder tracks ontstaan? Tenenkrommend om te zien hoe onderstaande interessante discussies de kop in worden gedrukt, met als resultaat dat we slechts een opsomming youtube reacties (als WOW, :bomb: :bomb: ) overhouden.

Headhunterz - The Power of Music (page 9)
Noisecontrollers - So High (DIGI011) (page 4)
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Inderdaad, vre-se-lijk is dat.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
TiMOTHYb wrote:Is er nu al eens een definitieve oplossing bedacht voor (uitgebreide) discussies die onder tracks ontstaan? Tenenkrommend om te zien hoe onderstaande interessante discussies de kop in worden gedrukt, met als resultaat dat we slechts een opsomming youtube reacties (als WOW, :bomb: :bomb: ) overhouden.

Feedback/input mag altijd, maar het idee is eigenlijk om niet van die ellelange discussies te houden die op een gegeven moment totaal niet meer relevant zijn. In eerdere topics was dat regelmatig en dat ging dan aan het eind alleen maar welles nietes over een onderwerp wat niet eens in de buurt van het topic ligt.
Hardtraxx Addict
1494 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Khadber wrote:
TiMOTHYb wrote:Is er nu al eens een definitieve oplossing bedacht voor (uitgebreide) discussies die onder tracks ontstaan? Tenenkrommend om te zien hoe onderstaande interessante discussies de kop in worden gedrukt, met als resultaat dat we slechts een opsomming youtube reacties (als WOW, :bomb: :bomb: ) overhouden.

Feedback/input mag altijd, maar het idee is eigenlijk om niet van die ellelange discussies te houden die op een gegeven moment totaal niet meer relevant zijn. In eerdere topics was dat regelmatig en dat ging dan aan het eind alleen maar welles nietes over een onderwerp wat niet eens in de buurt van het topic ligt.
Okee, de aandacht dreigt dan dus af te dwalen van het nummer zelf naar een wat algemenere discussie, maar wat dan nog? Ik heb er geen last van. Kan toch prima, er vallen geen doden en ik vind het best een interessante discussie ;)
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Ja precies, vind het vaak veel interessanter om te lezen dan de one-liners of smileys. Daarnaast werkt de verwijzing naar een discussietopic (lol, een topic om te discussieren.. waarover dan? ja ALLES) blijkbaar niet of slecht.
P
Artiest
153 posts member since 2011
last seen Jul 2024
Yo,

Ik ben recent drum n bass verder gaan doorzoeken en had ff een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben;

Welke artiesten kan ik het beste naar kijken als ik tracks/artiesten wil ala Eye-D & Hidden (de DNB stuff, niet de hardcore influenced stuff)/Black Sun Empire etc.

Alvast bedankt :)
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
TiMOTHYb wrote:Ja precies, vind het vaak veel interessanter om te lezen dan de one-liners of smileys. Daarnaast werkt de verwijzing naar een discussietopic (lol, een topic om te discussieren.. waarover dan? ja ALLES) blijkbaar niet of slecht.
Maar aan de andere kant zijn er dus ook mensen die dit soort dingen liever niet zien. Het ongenoegen komt dus ook aan twee kanten. Daar moeten we een balans in zien te vinden en dat is lastig.
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Iets met overheen lezen?
Khadber wrote: Mocht je iets niet interessant vinden lees je toch gewoon verder? Gaan lopen zeuren op iets wat toevallig jou iets minder interesseert vind ik nogal onnodig.
Khadber wrote:Als men nou al om zo iets kleins gaat lopen zaniken, lees er dan gewoon overheen als het je niets doet.
Khadber wrote: Dat jij het niet interessant vindt is jouw probleem, niet het probleem van dit topic. Lees er maar overheen, dat lijkt me een strakker plan.
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
Nu quote je me op een heel ander onderdeel, namelijk als mensen lopen te zeuren hun wistjedatjes niet specifiek voor hunzelf bedoeld zijn, terwijl deze prima ontopic zijn. Dat is een discussie aan van zo´n discussie in het releases forum dus totaal niet.

Ik wil prima hierop ingaan, stuur me dan eventjes een PM.
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
PhutureNoize wrote:Yo,

Ik ben recent drum n bass verder gaan doorzoeken en had ff een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben;

Welke artiesten kan ik het beste naar kijken als ik tracks/artiesten wil ala Eye-D & Hidden (de DNB stuff, niet de hardcore influenced stuff)/Black Sun Empire etc.

Cooh, Current Value, Counterstrike, Donny, Forbidden Society etceteraa
Hardtraxx Addict
1814 posts member since 2009
last seen Nov 2016
Heeft iemand deze set toevallig nog op zijn computer staan? http://lsdb.nl/set/20199/josh-wesz-hard ... 06-09.html Ik wil deze heel graag weer hebben maar kan hem echt nergens vinden.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 14 hours ago
Taxi wrote:Heeft iemand deze set toevallig nog op zijn computer staan? http://lsdb.nl/set/20199/josh-wesz-hard ... 06-09.html Ik wil deze heel graag weer hebben maar kan hem echt nergens vinden.
Download/koop de Hardbass 2007 CD en je hebt een vergelijkbare lijst, in hoge kwaliteit
Hardtraxx Addict
1422 posts member since 2010
Taxi wrote:Heeft iemand deze set toevallig nog op zijn computer staan? http://lsdb.nl/set/20199/josh-wesz-hard ... 06-09.html Ik wil deze heel graag weer hebben maar kan hem echt nergens vinden.
Ik heb hem wel. Upload hem nu ;)

Edit/ Done. http://www45.zippyshare.com/v/44280723/file.html
http://www45.zippyshare.com/v/44280723/file.html
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
PhutureNoize wrote:Yo,

Counterstrike schiet me zo even te binnen :)